اروپا, متفرقه

افتتاح حساب یورویی

افتتاح حساب یورویی

مهاجرین به اروپا با افتتاح حساب یورویی در کشور محل اقامت خود می توانند، نیازهای خود را برای خرید و فروش و تمامی امور بانکی انجام دهند. همانطور که می دانید در اروپا واحد پول یورو پر کاربردترین واحد پول است و در بسیاری از کشورهای اروپایی واحد پول رسمی و در برخی دیگر دومین واحد پول مورد استفاده است. لذا افتتاح حساب یورویی با توجه به نیاز شما و یا سفر به سایر کشورهای اروپایی از موارد مورد نیاز خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره افتتاح حساب یورویی مقاله زیر را تدارک دیده اند.

واحد پول منطقه اروپا

قبل از افتتاح حساب یورویی در ابتدا باید بدانید که منطقه یورو و واحد پول یورو چه کاربردی دارد و کدام کشورها از این پول به عنوان پول رسمی استفاده می کنند. در حال حاضر یورو سیستم ناظر و مسئول واحد پول یورو است و به عنوان واحد پول رسمی بسیار از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته می شود. در حال حاضر از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا 19 کشور واحد پول یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود انتخاب کرده اند. همانطور که می دانید یورو با علامت € شناخته می شود و دارای ارزش بالایی در جهان است.

لازم به ذکر است 8 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا واحد پول ملی خود را نگه داشته و در نقل و انتقالات بین کشور از واحد پول یورو استفاده می کنند. در جدول زیر می توانید واحد های پول رسمی استفاده شده در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را مشاهده کنید.

کشورهای عضو اتحادیه اروپانماد علامت اختصاری
هلند، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، بلژیک، استونی، آلمان، فرانسه، فنلاند، ایرلند، اسلواکی، اسلوونی، یونان، لتونی، قبرس، لیتوانی، مالتا، لوکزامبورگ و اتریشیورو
بلغارستانلفBGN
کرواسیکونایkn
جمهوری چککرونایCZK
دانمارککرونDKK
مجارستانفورنیتHUF
رومانیلئوRON
سوئدکرونkr
لهستانزلوتیPLN

افتتاح حساب آنلاین یورویی

در حالی که برخی از بانک‌های سنتی به شما اجازه می‌ دهند افتتاح حساب آنلاین یورویی داشته باشید، اما می ‌تواند رویه ‌ای دشوار باشد. اغلب، شما باید زبان محلی را بدانید. در برخی کشورها بدون شناسه دیجیتالی که باید شخصا آن را تنظیم کنید، به جایی نخواهید رسید. به همین دلیل است که افتتاح حساب آنلاین یورویی در بانک های دیجیتال آسان ‌تر است. بانک انتخابی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا امکان افتتاح حساب بانکی سنتی به صورت آنلاین را دارید یا خیر. اگر امکان پذیر به نظر نمی رسد، همیشه می توانید یک بانک آنلاین را انتخاب کنید، جایی که تمام خدمات شما – از جمله ثبت نام – می تواند از طریق اینترنت انجام شود.

افتتاح حساب بانکی آنلاین یورویی به صورت گام به گام به شرح زیر است:

  • شماره تلفن یا ایمیل خود را تایید کنید.
  • برنامه موبایل بانک خود را دانلود کنید و نوع حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • مراحل ثبت نام را به پایان برسانید.
  • تأیید هویت درون برنامه ای را کامل کنید.
  • اگر کارت فیزیکی سفارش داده‌ اید، یک پین ایجاد کنید و منتظر بمانید تا کارت از طریق پست به دست شما برسد.

افتتاح حساب بانکی آنلاین به صورت گام به گام به صورت حضوری به شرح زیر است:

  • اسناد مورد نیاز بانک خود را شناسایی کنید.
  • قرار ملاقات بگذارید یا با تمام مدارک خود به شعبه محلی خود بروید.
  • به چند سوال پاسخ دهید و هویت خود را تأیید کنید.
  • منتظر بمانید تا تاییدیه، کارت، پین و سایر مدارک لازم از طریق پست به دست شما برسد.
  • حساب کاربری و بانکداری آنلاین خود را فعال کنید.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله سرمایه گذاری در پرتغال می باشد.

شرایط افتتاح حساب یورویی

برای افتتاح حساب یورویی جهت دریافت مستر کارت اروپا و یا هر کارت اعتباری دیگر می توانید به دو گزینه بانکی مراجعه کنید:

  • بانک های اصلی
  • بانک های دیجیتالی

با آشنایی با گزینه های موجود برای افتتاح حساب یورویی، باید در مورد استفاده از بانک یا پردازنده پرداخت آنلاین تصمیم بگیرید. در حالی که هر 2 مزایا و معایب خاصی دارند، می توان گفت بانک های دیجیتالی بهتر هستند. دلیل چنین تصمیمی این است که معایب حساب یورویی در بانک های دیجیتالی مانند TransferWise بیش از اشکالات احتمالی در حساب بانکی اصلی است. برای اینکه افتتاح حساب از طریق ارائه دهنده پرداخت موارد زیر را ارائه می دهد:

  • کارمزد معاملات در مقایسه با بانک کم تر است، که می تواند هزینه های مختلفی را از شما دریافت کند. اگرچه به نظر می رسد این هزینه ها کم است، اما با گذشت زمان می تواند اضافه شود.
  • در بانک های دیجیتال انتقال سریعتر انجام می شود. انتقال پول از طریق بانک ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، حتی تا چند روز کاری
  • استفاده و تبدیل وجوه خود به ارزهای مختلف آسان تر است.
  • امکان دستیابی به نرخ ارز بهتر در مقایسه با نرخ های ارائه شده توسط اکثر بانک ها
  • گزینه در دسترس بودن هشدارهای نرخ ارز

در نمودار زیر می توانید بهترین بانک های دیجیتال به همراه کشورهای در دسترس را مشاهده کنید:

بهترین بانک های دیجیتال یورویی و کشورهای در دسترس

انواع حساب یورویی

در حال حاضر 2 نوع حساب می تواند افتتح کرد. یکی از آنها حساب یورویی عددی است و دیگری افتتاح حساب سوئیچ است که امکان انتقال و اتصال با دیگر بانک ها و حساب های دیگر را فراهم می کند. صرف نظر از اینکه حساب یورویی خود را در کجا باز می کنید، هنوز باید مطمئن شوید که یک حساب یورو با بهترین شرایط برای نیازهای خود انتخاب می کنید. برخی از مهمترین ویژگی های حساب یورویی را که باید در نظر بگیرم عبارتند از:

پارامترشرح
حداقل تعادل مورد نیازهمواره بهترین تعادل بین موارد مختلف مانند میزان هزینه، سقف معامله، مزایا و ویژگی ها بهترین انتخاب است.
هزینه های معامله سود شما را می خورد، بنابراین همیشه گزینه هایی را با کمترین هزینه در نظر بگیرید.
نرخ ارزباید ضرر ناشی از نرخ ارز را محدود کنید زیرا باعث کاهش بازده سرمایه شما می شود.
مبلغ انتقالهنگام سرمایه گذاری، باید اطمینان حاصل کید که قادر به انتقال مقدار پول مطابق با نیازهای خود و موارد دیگر هستید.

مزایای افتتاح حساب ارزی

در این بخش مفتخر به راهنمایی شما در باب مزایای افتتاح حساب ارزی می باشیم:

  • محافظت از سرمایه
  • دسترسی به ارزهای رایج
  • جلوگیری از افت ارز سرمایه
  • دسترسی سریع به سرمایه

افتتاح حساب یورویی در بانک های اصلی

ممکن است نیاز به افتتاح حساب بانکی در کشور خود یا کشور دیگر در اتحادیه اروپا داشته باشید. اگر به طور قانونی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اقامت دارید مثلا حق اقامت هلند را دارید، حق افتتاح یک حساب پایه را خواهید داشت. بانک ها نمی توانند درخواست شما برای یک حساب پرداخت پایه را رد کنند فقط به این دلیل که شما در کشوری که بانک تاسیس شده زندگی نمی کنید. هنگامی بانک ها می توانند از افتتاح شما جلوگیری کنند که شما قوانین اتحادیه اروپا درباره پولشویی و تامین مالی تروریسم را رعایت نکنید. همچنین اگر قبلا حساب مشابهی در بانک دیگری در همان کشور داشته باشید، ممکن است در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از افتتاح یک حساب بانکی دیگر جلوگیری کنند.

اگر در خارج از کشوری که در آن زندگی می کنید برای یک حساب پرداخت پایه اقدام می کنید ، ممکن است بانک های برخی از کشورهای اتحادیه اروپا بخواهند که علاقه واقعی را برای این کار ثابت کنید به عنوان مثال اگر در کشوری زندگی می کنید اما در کشور دیگری کار می کنید. حساب پایه حسابی است که شامل معاملات استانداردی است که در زندگی روزمره استفاده می کنید و همچنین شامل موارد زیر است:

  • سپرده گذاری
  • برداشت وجه نقد
  • دریافت و انجام پرداخت ها (به عنوان مثال خرید کارت)

این کارت همچنین باید شامل کارت پرداختی باشد که می توانید برای برداشت پول نقد و خریدها هم به صورت آنلاین و هم در مغازه ها استفاده کنید.

افتتاح حساب یورویی در بانک های اصلی

هزینه افتتاح حساب یورویی

در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، بانک شما ممکن است همچنان هزینه سالانه حساب پایه را از شما بگیرد. این هزینه باید منطقی باشد. قبل از اینکه حساب خود را باز کنید، بانک باید سندی را به شما نشان دهد که مهمترین خدمات ارائه شده در حساب و کارمزدهای مربوطه را که ممکن است مجبور به پرداخت آن باشید، نشان می دهد. این به عنوان فرم اطلاعات هزینه شناخته می شود. می توانید از آن برای مقایسه هزینه حساب در بانک های مختلف استفاده کنید. بانک شما همچنین باید بیانیه ای در مورد هزینه های وارد شده به حساب بانکی شما حداقل سالی یک بار به شما ارائه دهد. این سند بیانیه هزینه ها همچنین باید اطلاعاتی را درباره نرخ بهره اعمال شده به حساب شما ارائه دهد.

اگر در یک موسسه غیر بانکی حساب دارید، ممکن است پول شما تحت عنوان طرح جبران خدمات مالی (FSCS) پرداخت نشود. حداقل اطمینان حاصل کنید که می توانید چه غرامتی را دریافت کنید و آیا پول نقد شما در یک حساب جداگانه از پول استفاده شده برای تجارت روزمره محصور شده است. همچنین بررسی نرخ ارزهایی که از حساب یورو دریافت می کنید بسیار مهم است. برخی از بانک ها ممکن است به طور مصنوعی این نرخ را بدتر کرده و در هنگام تبلیغ کارمزد پایین، به نرخ ارز خود علامت گذاری کنند، بنابراین مطمئن نیستید که چه می گیرید.

مزایای افتتاح حساب یورویی

حساب یورویی دقیقا همان کاری را انجام می دهد که شما انتظار دارید آن را انجام دهد. به شما این امکان را می دهد که به یورو هم برای انتقال و هم برای دریافت پول امور خود را انجام دهید. این مفید است زیرا اگر درآمد شما از چند ارز است یا غالباً به دوستان یا خانواده خود در خارج از کشور پول انتقال می دهید، در نهایت ارزش انتقال را از دست می دهید. تعداد بیشتری از ارائه دهندگان اکنون حساب های یورو را ارائه می دهند، بنابراین شروع کار با آنها ممکن است آسان تر و ارزان تر از آنچه شما فکر می کنید باشد.

از مزایای حساب یورو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال بدون هزینه به خانواده و دوستان در منطقه یورو
  • نوسان ارزی ندارد
  • معاملات مرزی آسان تر
  • نقل و انتقالات ایمن تر
  • توانایی نگه داشتن ارزهای مختلف در یک حساب (در بعضی موارد)
  • برای افرادی که دارای اوراق بهادار سرمایه گذاری بین المللی هستند مفید است

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی همانند مهاجرت به آلمان هستید می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره و تخصص وکلای ما در این مجموعه نهایت بهره را ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *