دسته بندی نشده

استخدام برنامه نویس در بلاروس

استخدام برنامه نویس در بلاروس

استخدام برنامه نویس در بلاروس دارای شرایط و مقررات خاص است. بلاروس کشوری زیبا در اروپا با مناظر زیبا و کوه های نمک ساخته دست بشر است. این روزها بلاروس نیز به دلیل توسعه سریع خود در زمینه فناوری و خدمات IT به ویژه شناخته شده است. با توجه به افزایش روزافزون توسعه دهندگان با استعداد که به خوبی انگلیسی صحبت می کنند، و نزدیک بودن منطقه زمانی به بریتانیا از جمله عوامل دیگر، اخیراً استخدام توسعه دهندگان نرم افزار از این کشور رایج شده است. بلاروس یک مقصد کاری محبوب در اروپای شرقی در زمینه برنامه نویسی است. این کشور دارای نیروی کار قابل توجه، آموزش فنی خوب، منطقه زمانی مناسب برای اروپای غربی و نرخ های رقابتی است.

بلاروس در سال های اخیر چندین طرح فناوری در سراسر کشور از جمله یارانه های دولتی، مشوق های مالیاتی و مناطق آزاد فناوری اقتصادی را اجرا کرده است. همه این عوامل برون سپاری توسعه نرم افزار در بلاروس را به گزینه ای جذاب برای مشاغل از سراسر جهان تبدیل می کند. بیش از 45000 توسعه دهنده در بلاروس کار می کنند و هر ساله حدود 7000 دانشجو از دانشگاه های محلی فارغ التحصیل می شوند. این ارقام با توجه به اینکه جمعیت بلاروس نسبتاً کم است (9.6 میلیون نفر) چشمگیر است. بخش فناوری اطلاعات بلاروس بهترین استعدادها را به خود جذب می کند و متخصصان دیگر صنایع را به چند دلیل جذب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت های کاری به بلاروس مشاور شماست.

شرایط استخدام برنامه نویس در بلاروس

بلاروس فرصت‌ های شغلی زیادی را باز در بر می گیرد، از جمله شبکه‌ های بین ‌المللی و سفرهای کاری است. ثانیاً، متخصصان فناوری اطلاعات حقوق نسبتاً بالایی دارند. متخصصان فناوری اطلاعات بلاروس حدود 1800-2300$ (دلار) در ماه درآمد دارند، در حالی که میانگین حقوق در سایر صنایع 4 برابر کمتر است ( 450-$500 دلار). در مجموع حدود 1000 شرکت فناوری اطلاعات بلاروس در شهرهای این کشور از جمله برست، گرودنو، مینسک و گومل متمرکز هستند. پایتخت بلاروس مینسک به عنوان بزرگترین مرکز فناوری کشور در نظر گرفته می شود. شهری با بیشترین تعداد توسعه دهندگان در بلاروس و همچنین بزرگترین خوشه فناوری اطلاعات بلاروس – Hi-Tech Park .. با این حال، Hi-Tech Park تنها محل فیزیکی صدها شرکت نرم افزاری مقیم بلاروس نیست. همچنین یک رژیم مالیاتی فراسرزمینی ویژه است که مزایای مالیاتی قابل توجهی را برای مشاغل ثبت شده تحت آن فراهم می کند.

از آنجایی که پارک Hi-Tech شرایط مطلوبی را برای توسعه صنعت و برون سپاری فناوری اطلاعات در بلاروس ایجاد می کند، رسانه های محلی و دولت اغلب با افتخار آن را «سیلیکون ولی اروپای شرقی» می نامند. اکثر برنامه نویسان در بلاروس ( 60.5٪ ) در زمینه توسعه نرم افزار و برون سپاری طراحی کار می کنند. این بدان معناست که هزاران متخصص بسیار ماهر آماده انجام پروژه ‌هایی برای مشتریان خارج از کشور هستند. برخی از بزرگترین شرکت های برون سپاری فناوری اطلاعات در بلاروس عبارتند از EPAM، Itransition، ISsoft و Intetics..

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص حقوق برنامه نویسان در بلاروس می باشید:

پارامترحقوق به دلار
میانگین حقوق به دلار3759$
حداقل حقوق به دلار2691$
حداکثر حقوق به دلار5730$

شرایط استفاده از برنامه نویس در بلاروس

کار و استخدام برنامه نویس در بلاروس

با توجه به دامنه گسترده تحریم ها علیه روسیه و بلاروس توسعه دهندگان روسیه با تغییرات قابل توجهی روبرو خواهند شد. از جمله صنایع مهمی که متحمل ضرر خواهد شد، فناوری اطلاعات است. این در حال حاضر بخش مهمی از اقتصاد بلاروس از نظر سیستمی است، 7% از تولید ناخالص داخلی در سال 2021 به آن اختصاص دارد. افراد شاغل در این منطقه می توانند به سرعت کشور را ترک کنند، آنها به یک موقعیت جغرافیایی وابسته نیستند. اکنون در میان آنها غوغایی وجود دارد، موج دیگری از جابجایی انبوه تجارت فناوری اطلاعات از کشور محتمل است. این صنعت تقریباً آسیب خواهد دید. ممکن است برای شرکت هایی که مثلاً در بازارهای خارجی اروپا و آمریکا کار می کنند، مشکلاتی پیش بیاید. این مشکلات در درجه اول بر معاملات مالی مربوط به دریافت وجوه برای خدمات ارائه شده و پاداش کارکنان خارجی تأثیر می گذارد.

به خصوص اگر این شرکت معاملات خود را از طریق موسسات بانکی که تحت تحریم قرار گرفته اند انجام دهد. وقتی مرزها باریک می شود، بر ظرفیت بازار تأثیر می گذارد. بازار بزرگ به این معنی است که هرکس جایی برای خود پیدا کند و رقابت شدیدی وجود نداشته باشد. محدود کردن بازار و امکانات آن با همان تعداد مجری می تواند آن را کمتر دوستانه کند و شما را مجبور به رقابت برای مشتری کند. اما از سوی دیگر، شرکت های فناوری اطلاعات را برای بهتر شدن، ارائه خدمات بهتر، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان و غیره ترغیب می کند. واضح ترین نتیجه برای توسعه دهندگان بلاروس عدم توانایی استفاده از سوئیفت برای نقل و انتقالات بین المللی و در نتیجه کارکرد کارت های بانکی آنها توسط بانک های داخلی خواهد بود.

اقتصاد بلاروس و شغل برنامه نویسی

علاوه بر این، کار در بلاروس و رکود اقتصادی کلی، توسعه ‌دهندگان نرم ‌افزار در بلاروس را مجبور می‌ کند تا تقاضای دستمزد را افزایش دهند. بلاروس سالانه هزاران متخصص با استعداد و ماهر را فارغ التحصیل می کند و این امر عمدتاً به دلیل توجه بیشتر و بیشتر به آموزش امکان پذیر شده است. این کشور دارای نرخ بالای باسوادی مثال زدنی بیش از %99 برای جمعیت های مرد و زن در تمام گروه های سنی است. آمار آموزش و پرورش آینده بالاست و بیش از 98% است. علاوه بر این، آموزش عالی به طور فعال توسط دانشگاه ها و موسسات کشور، مانند آکادمی ملی علوم مشهور، که برای دوره های عالی در موضوعات مختلف و تحقیق و توسعه گسترده در همه چیز از علم و فناوری گرفته تا علوم انسانی شناخته شده است، تشویق می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق برنامه نویس در بلاروس هستید:

میزان افزایش حقوق برنامه نویس در بلاروسمی توانید مقاله مدارک لازم ویزای کار بلاروس را نیز مطالعه کنید. ایجاد فرصت های بیشتر برای متخصصان فناوری اطلاعات آینده و تحریک رشد توسعه دهندگان با استعداد، دانشگاه های فناورانه مینسک، مانند دانشگاه فنی ملی بلاروس و دانشگاه فناوری دولتی بلاروس هستند. به این ترتیب، شرکت ‌های بریتانیایی می ‌توانند مطمئن باشند که متخصصان و توسعه ‌دهندگان فناوری اطلاعات بلاروسی که برای پروژه ‌های توسعه نرم‌ افزار استخدام می ‌کنند، از بالاترین کیفیت برخوردار هستند، زیرا آنها چنین آموزش قوی دریافت کرده ‌اند و در یک محیط مبتنی بر تحقیق، تحقیقات هدفمند و نوآوری رشد کرده ‌اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزای کار در بلاروس مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *