مهاجرت کاری ایرلند

مهاجرت به ایرلند از طریق کار

مهاجرت به ایرلند از طریق کار

یکی از برترین روش های مهاجرتی به کشور ایرلند مهاجرت به ایرلند از طریق کار است. ایرلند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است. جامعه و بازار کار انگلیسی زبان این کشور باعث شده است ایرلند به یکی از کشورهای محبوب برای کارفرمایان و شرکت های خارجی تبدیل شود. امکانات فراوان و زیر ساخت های مناسب به همراه مالیات کم باعث شده است شرکت های زیاد چند ملیتی در ایرلند شعبه خود را ایجاد کنند. شهروندان خارجی و غیر اتحادیه اروپا برای مهاجرت به ایرلند از طریق کار نیاز به برقراری الزامات و اخذ مجوز کاری دارند. در ادامه این مبحث متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی درباره ایرلند و مهاجرت به ایرلند از طریق کار در اختیار شما قرار داده اند.

بررسی مهاجرت به ایرلند از طریق کار

ایرلند بازار کار نسبتا کوچکی دارد و رقابت بالایی برای بهترین شغل با حقوق وجود دارد، اگرچه در بعضی از صنایع که کمبود نیروهای ماهر وجود دارند به راحتی می توان وارد بازار کار این کشور شد. با این حال، برخی از افراد یافتن شغل را آسان نمی دانند، در واقع فقط تعداد کمی از مهاجران جدید با مهارت های شغلی خوب نمی توانند شغلی پیدا کنند (نرخ بیکاری در بین مهاجران ماهر بسیار کمتر از میانگین ملی است). بیشتر افرادی که آماده کار سخت و سازگاری با روش ایرلندی برای انجام کارها هستند، می بینند که در آنجا در کار یا حرفه خود بهتر از آنچه در خانه انجام می دهند، عمل می کنند. با این وجود، داشتن یک برنامه عملی ضروری است.

در حالی که تنها چند دهه پیش بسیاری از جوانان به دنبال شغل همیشگی بودند، امروز افراد 20 تا 30 ساله انتظار ندارند بیش از 2 سال برای یک كارفرما کار کنند. اگرچه برخی از كارفرمایان در حال حاضر قراردادهای 3 و 5 ساله در تلاش برای جبران سرمایه خود در جذب و آموزش کارکنان جدید پیشنهاد می کنند. ایرلند همچنین شاهد تغییرات در بازار کار است و به طور قابل توجهی، تغییر عمده ای در اقتصاد به دور از کشاورزی به سمت صنایع تولیدی و به ویژه صنایع خدماتی ایجاد شده است. اگرچه بسیاری از آموزش دیده اند، اما همه قادر به ایجاد فرصت های شغلی لازم در زمینه خدمات تلفنی، تولید نرم افزار و الکترونیک، پرستاری و مراقبت های بهداشتی، دارویی و محصولات پزشکی، مهندسی خودرو و هوا فضا، خدمات بازرگانی و مالی، ساخت و ساز نیستند.

در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری در ایرلند را ملاحظه کنید:

نرخ بیکاری در ایرلند

شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق کار

صلاحیت اساسی در بازار کار ایرلند سطح خوب زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری است. همه کارفرمایان انتظار دارند کارمندان آنها به انگلیسی تسلط کافی داشته باشند که این به نوع شغل شما بستگی دارد. از نظر تئوریک، صلاحیت های شناخته شده توسط نهادهای حرفه ای و تجاری در هر کشور اتحادیه اروپا باید در ایرلند شناخته شود. با این حال، تشخیص از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در برخی موارد صلاحیت های خارجی توسط کارفرمایان ایرلندی یا انجمن های حرفه ای و تجاری شناخته نمی شود. تمام مدارک تحصیلی نیز باید شناخته شوند، گرچه ممکن است بسته به کشور و مرکز آموزشی از اهمیت کمتری نسبت به مدارک معادل ایرلندی برخوردار شوند. به طور کلی، مدارک تحصیلی از دانشگاه ها در اکثر کشورهای غربی معادل مدارک تحصیلی از دانشگاه های ایرلند و بیشتر مدارک تحصیلی معادل مدارک تحصیلی ایرلند در نظر گرفته می شود.

با توجه به شرایط خاص صنعت، این بخشها از یک بخش به بخش دیگر متفاوت است. در هر زمینه ممکن است توافق نامه های متقابل با کشورهای خاص دیگری وجود داشته باشد یا شباهت های دوره ها و سابقه کار را تایید کنید. اگرچه آژانس ملی آموزش و اشتغال، FÁS، به شرکت های ایرلندی برای استخدام در خارج از کشور کمک می کند، اما بررسی این که آیا مدارک خارجی قابل قبول است، به عهده کارفرمایان گذاشته شده است. در مورد مشاغلی از قبیل تدریس و پرستاری، اداره دولتی مربوطه دستورالعمل هایی را درباره شرایط و تجربه مورد نیاز برای کار در ایرلند صادر می کند.

به صورت کلی شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق کار:

  • تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی
  • سابقه کاری
  • داشتن تخصص و مهارت
  • اخذ مجوز کار و ویزای کاری ایرلند

کار در مشاغل خاص در ایرلند

برای مشاغل خاص باید در سازمان حرفه ای مناسب ایرلندی ثبت نام کنید. روند ثبت نام شامل ارزیابی صلاحیت های حرفه ای یا تجاری شما و منجر به عضویت در ارگان مناسب است، بنابراین به شما امکان می دهد در ایرلند کار کنید. اگر حرفه یا شغل شما در جایی است که ثبت نام مورد نیاز است، باید از قبل با ارگان مربوطه تماس بگیرید زیرا ممکن است لازم باشد در یک امتحان شرکت کنید یا دوره آموزش مجدد را طی کنید، که باید هزینه آن را پرداخت کنید. در بعضی موارد، امتحانات در کشورهای دیگر نیز قابل انجام است، اگرچه ممکن است فقط در یک یا دو روز در سال برگزار شود. شما باید با انجمن صنفی مربوطه مشورت کنید.

همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگه های اطلاعات شغلی حاوی شرح وظایف مشترک با جدول صلاحیت ها را منتشر می کنند. این معاملات تعداد زیادی از تجارت را شامل می شود و هدف آن این است که به کسی که دارای شرایط لازم است کمک کند در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا کار پیدا کند. شرایط کار در ایرلند شامل:

پارامترشرح
ساعت کاری در روز8 ساعت
ساعت کاری در هفته48 ساعت
زمان کار9 صبح الی 5:30 بعد از ظهر
حداقل حقوق ساعتی10.20€ (یورو)

مهاجرت به ایرلند از طریق کار و کاریابی

جهت مهاجرت به ایرلند از طریق کار باید در ابتدا پیشنهاد کاری دریافت کنید و سپس ویزای کاری بگیرید، بدین منظور نیازمند کاریابی در ایرلند هستید. از جمله روش های کاریابی در ایرلند در زیر ذکر شده است:

پارامترشرح
روزنامه های ایرلندیموقعیت های خالی معمولا در روزهای خاص در روزنامه های ایرلندی تبلیغ می شوند (به عنوان مثال ایرلند تایمز در روزهای جمعه، ایرلند ایندیپندنت در روزهای پنجشنبه و یکشنبه، بیزینس پست در یکشنبه و هفته نامه Job News نیز یکشنبه ها چاپ می شود.
استخدام آنلاینبیشتر و بیشتر شرکت های ایرلندی، به ویژه در بخش IT، به صورت آنلاین استخدام می کنند. تقریباً دو سوم شرکت ها در حال جذب فارغ التحصیلان با استفاده از خدمات آنلاین هستند و تخمین زده می شود که 95% شرکت هایی که بیش از 50 کارمند دارند از استخدام آنلاین استفاده می کنند.
دفاتر استخداممی توانید به دفتر محلی FÁS در ایرلند مراجعه کنید. مشاغل ارائه شده عمدتا غیرحرفه ای، ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر هستند.
سازمان های حرفه ایاگر حرفه ای هستید، ممکن است ارزش داشته باشد که با سازمان های حرفه ای مربوطه در ایرلند تماس بگیرید اگرچه آنها نمی توانند کاری برای شما پیدا کنن ، اما اغلب می توانند با مشاوره کمک کنند و نام کارفرمایان احتمالی را ارائه دهند.
سازمان های دولتیاگر قصد شغل در یک اداره دولتی یا ارگان عمومی دیگر دارید، باید با کمیسیون انتصابات خدمات عمومی تماس بگیرید که مربوط به کلیه استخدام های دولتی، از جمله کارمندان اداری و فنی است. همه انتصابات با یک روند رقابت آزاد انجام می شود، اگرچه قانون فعلی درخواست ها را برای شهروندان خارجی محدود می کند.

مهاجرت به ایرلند از طریق کار و کاریابی

اخذ مجوز کاری ایرلند

اگر صلاحیت زندگی و کار در ایرلند را از طریق حق تولد، رابطه خانوادگی یا به عنوان یک تبعه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA ندارید، دریافت اجازه کار ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد. اتباع یک کشور EEA مجوز کار را لازم ندارند، اگرچه اگر قصد دارند بیش از 3 ماه بمانند، لازم است در ایستگاه محلی Garda (پلیس) خود درخواست مجوز اقامت کنند. برای خرید ملک، سرمایه گذاری در ایرلند، راه اندازی یک شرکت ایرلندی یا ثبت شرکت خارجی در ایرلند اجازه کار لازم نیست، اگرچه شخصی در ایرلند که مسئول فعالیت های یک شرکت اس ، باید اجازه کار داشته باشد.

اتباع غیر EEA که هر فعالیتی را برای سود مالی در ایرلند انجام می دهند، نیاز به اجازه کار و همچنین اجازه اقامت دارند مگر اینکه:

  • بستگان وابسته اتباع EEA مقیم ایرلند هستند.
  • همسران یا والدین اتباع ایرلندی هستند.
  • حداکثر به مدت 4 سال توسط یک شرکت یا گروهی از شرکتها که در بیش از یک کشور اتحادیه اروپا فعالیت دارند در ایرلند ساکن شده اند.
  • برای آموزش شرکت حداکثر 3 سال در ایرلند اقامت دارند.
  • وضعیت پناهندگی در ایرلند یا اجازه موقت ماندن در هنگام رسیدگی به درخواست پناهندگی به آنها داده شده است.

درخواست های اجازه کار باید توسط یک کارفرما به بخش اجازه کار در بخش سرمایه گذاری، تجارت و اشتغال (DETE) در دوبلین داده شود و باید قبل از مهاجرت به ایرلند ارسال شود.

حقوق کار در ایرلند

حقوق و دستمزد معمولا در تبلیغات شغلی قید نمی شود. از آنجا که اتحادیه های کارگری هنوز در ایرلند نفوذ دارند، دستمزدها اغلب به صورت جمعی مورد مذاکره قرار می گیرند و بنابراین در صنایع و مناطق مختلف به طور کلی مشابه هستند. اختلاف منطقه ای در حقوق ماهیانه کار در ایرلند به طور کلی کمتر از تفاوت بین بخش های صنعتی است. در حالی که در گذشته بخشهای پر درآمد معدن و صنایع شیمیایی بودند اکنون خدمات فناوری اطلاعات و مالی هستند که بیشترین دستمزد را دارند، اگرچه تولیدات شیمیایی و دارویی هنوز دستمزد خوبی دارند.

سایر بخش ها بالاتر از حد متوسط ​​هستند از جمله ارتباطات از راه دور و حمل و نقل، فرآوری مواد غذایی، نوشیدنی، ساخت لوازم پزشکی، اکتشاف نفت و گاز و ساخت و ساز و از جمله بدترین بخشها، تولید مواد (شامل فلز، پلاستیک، منسوجات، لاستیک، چرم، شیشه و سفال)، چاپ و نشر، مهندسی برق و الکترونیک و توزیع است. شرکتهای بزرگتر تمایل به پرداخت بهتر از شرکتهای کوچکتر دارند (که معمولا انتظار دارند کارمندان ساعات بیشتری کار کنند). برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره مهاجرت کاری و بهترین کشورها برای مهاجرت از ایران می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *