مهاجرت کاری آلمان

استخدام برنامه نویس در آلمان

استخدام برنامه نویس در آلمان

استخدام برنامه نویس در آلمان در سال های اخیر افزایش داشته است وبسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در این رشته و کاریابی می باشند. بسیاری از صنایع تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته اند و باعث شده است که بسیاری از مشاغل در سراسر جهان بودجه خود را کاهش دهند، موارد را کاهش دهند و حتی به دلیل ضررهای پولی قابل توجه تعطیل شوند. در مورد بخش IT چطور؟ در یک قایق متفاوت است. طبیعتاً همه‌ گیری برای آن کاملاً بی ‌توجه نبوده است، و بسیاری از حوزه ‌ها مجبور به کاهش مشاغل و اخراج کارمندان شدند. با این حال فناوری همچنان قوی است. در واقع، به دلیل افزایش تقاضا برای پلتفرم‌ ها و ابزارهای ارتباطی مانند زوم، تیم‌های مایکروسافت، واتس ‌اپ و سایر، فناوری نسل پنجم و برنامه ‌های مختلف مرتبط با سلامت، در حال رشد و گسترش است و به ما امکان می‌ دهد به صورت آنلاین تشخیص داده، مشاوره و درمان کنیم.

شرایط چالش برانگیز است اما غیرممکن نیست، و اگر مغز متفکر فناوری اطلاعات هستید، به احتمال زیاد شغلی خواهید یافت. بدیهی است که در بیشتر موارد، ابتدا به شما پیشنهاد می شود که از راه دور کار کنید، اما در آینده، پس از پایان همه گیری کووید-19، فرصتی برای نقل مکان خواهید داشت. برای جابجایی چه کشورهایی بهتر است در نظر بگیرید؟ شما ممکن است ترجیحات خود را داشته باشید، اما آلمان از منظر اشتغال در فناوری اطلاعات و مشاغل فناوری اطلاعات بهترین مکان خواهد بود. بیایید ببینیم چه چیزی آن را به یک مقصد عالی برای استعدادهای بین المللی فناوری تبدیل می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط استخدام و کار در آلمان مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه شغل برنامه نویسی در آلمان

اول از همه، نیاز توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار در آلمان همیشه بالا است، که می تواند توسط مشاغل فناوری اطلاعات که به طور فعال در وب سایت های کاریابی ارسال شده است، ردیابی شود. دوم، برخی از سریع ‌ترین شرکت ‌های فناوری مانند GotPhoto ، Getsafe ، Elinvar ،FINN ، Vimcar و غیره را در خود جای داده است. در نهایت آلمان نسبت به خارجی ها بسیار دوستانه است. بنابراین، اگر انگلیسی بلد هستید و می توانید حداقل چند کلمه به آلمانی بگویید، باید بتوانید به راحتی از آن دور شوید. علاوه بر این، اغلب اوقات، کلاس های آلمانی رایگان به عنوان بخشی از بسته جابجایی شما ارائه می شود. با این حال، اینها تنها نقاط قوت نیستند که این کشور را به مکانی عالی برای جابجایی تبدیل کرده است.

دلیل اصلی تمایل به سوق دادن مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان نرم افزار به آلمان، تعادل بین کار و زندگی است. بر اساس OECD، آلمان از 38 رتبه هشتم را دارد، به این معنی که مردم اینجا در حالی که 40 ساعت در هفته کار می کنند، زمان کافی برای اوقات فراغت، مسافرت و مراقبت شخصی دارند و اضافه کاری نمی کنند. حقوق هم مناسب است برای اینکه به شما بگوییم چقدر یک توسعه‌ دهنده نرم ‌افزار می‌تواند در آلمان درآمد داشته باشد، اعداد از 40000€ (یورو) شروع می ‌شود و تا €90000 (یورو) می ‌رسد. دستمزد به اندازه شرکت، نقش شما در آن، تحصیلات، تجربه و اینکه به کدام قسمت از آلمان می روید بستگی دارد. اگر اهل فناوری اطلاعات واقعی باشید، این عدد می تواند تا شش رقم با پاداش و غرامت افزایش یابد.

در جدول زیر شاهد فرصت های شغلی خالی در شغل های برنامه نویسی و کامپیوتر در آلمان هستید:

سالفرصت های شغلی خالی
202093000
202189000
202296000

جایگاه شغل برنامه نویسی در آلمان

استخدام برنامه نویس در مونیخ آلمان

به طور معمول، در مونیخ حقوق بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر یا حومه شهر به شما پیشنهاد می شود، اگرچه میانگین هزینه های اجاره نیز بالاتر خواهد بود. در عین حال، در مقایسه با نیویورک، اجاره در مونیخ 52٪ کمتر است، ناگفته نماند که در شهرهای کوچکتر حتی ارزان تر خواهد بود و آلمان را به مقصدی جذاب برای مهاجران از ایالات متحده تبدیل می کند. دلیل دیگری که باعث جذب مهاجران به آلمان می شود این است که این کشور یکی از بزرگترین شبکه های استارت آپ های فناوری و شرکت های غول پیکر فناوری اطلاعات را دارد که مهندسان نرم افزار را در سطح بین المللی استخدام می کنند. همه این شرکت ‌ها در سراسر کشور پراکنده هستند، بنابراین شما می‌ توانید محل زندگی و کار خود را انتخاب کنید.

اگر سبک زندگی فعالی دارید و دوست دارید در مرکز زندگی تجاری باشید، ممکن است علاقه مند به مهاجرت به برلین باشید. این شهر به خاطر پردیس Silicon Allee با غول‌ های فناوری اطلاعات مانند Facebook ، Airbnb، N26 و همچنین استارت ‌آپ ‌هایی که به دنبال علاقه ‌مندان برنامه‌ نویسی هستند که می‌ خواهند در فناوری اطلاعات شغلی ایجاد کنند، مشهور است. مونیخ برای کسانی که سبک زندگی پویا شهری بزرگ را ترجیح می دهند مقصد جذاب تری خواهد بود. این مکان دومین مکان برتر برای متخصصان مهندسی فناوری اطلاعات است که شرکت ‌های بزرگ آلمانی و شرکت ‌های بین ‌المللی مانند BMW، Allianz، Amadeus، IBM، Microsoft General Electrics، Google ، Amazon ، Ingram Micro و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. در نظر داشته باشید که برنامه نویسی جز 10 شغل پردرآمد در آلمان است.

الزامات استخدام برنامه نویس در آلمان

اگر برای کاریابی در آلمان بیشتر به جنبه های فرهنگی آلمان علاقه مند هستید و دوست دارید جایی نزدیک به آب زندگی کنید، هامبورگ برای شما مناسب است. محیط فناوری نیز بسیار چشمگیر است. از زمان ساخت یک پردیس دیجیتالی به نام HammerBrooklyn، هامبورگ به مکانی جذاب برای شرکت‌ های فناوری اطلاعات و استارت ‌آپ ‌های حوزه ‌های مختلف تبدیل شده است، با ABOUT YOU ، AppLike Group، و re:ceeve که انتخاب کرده ‌اند در اینجا مستقر شوند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در هیچ شهر دیگری کار کنید. در آلمان، هیچ کمبودی برای کارفرمایان فناوری اطلاعات در سراسر کشور وجود ندارد، بنابراین می توانید با هر شهری که بیشترین جذابیت را برای شما دارد، بروید.

در نمودار زیر شاهد نرخ استخدام مهاجران در حوزه برنامه نویسی در آلمان می باشید:

نرخ استخدام مهاجران در حوزه برنامه نویسی در آلمان

به عنوان یک مهندس نرم افزار که قصد مهاجرت به آلمان را دارد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه زبان های برنامه نویسی در آنجا مطلوب ترین هستند. به طور کلی، آلمان فرصت های زیادی را برای همه مشاغل برنامه نویسی ارائه می دهد و در 5 کشور برتر اتحادیه اروپا باقی می ماند که همیشه متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام می کنند. با این حال، برخی از زبان های برنامه نویسی کمی محبوب تر از دیگران هستند. معروف ترین و پرکاربردترین زبان نه تنها در آلمان بلکه در جهان جاوا پیشتاز است. در عین حال، استخدام حرفه ای ها یکی از سخت‌ ترین مهارت ‌ها است که به بسیاری از توسعه ‌دهندگان بین ‌المللی فرصتی عالی برای یافتن شغل فنی با نقل مکان به آلمان می ‌دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به آلمان از طریق کار مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *