ویزای کاری

کار در مصر

کار در مصر

کار در مصر که در گوشه شمال شرقی آفریقا، جایی که آفریقا و آسیا به هم می رسند یک موقعیت خوب شغلی محسوب می شود. این کشور کشورهای مسلمان جنوب غربی آسیا را با کشورهای شمال آفریقا پیوند می دهد و از شمال به دریای مدیترانه و از شرق به اسرائیل و دریای سرخ محدود می شود. مصر با بیش از 80 میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور عربی جهان است. ممکن است این کشور به خاطر گنجینه های باستانی و تاریخی طولانی و غنی شناخته شده باشد، اما بیشتر از آن چیزی که انتظار دارید برای این ملت وجود دارد. مصر یک ملت مدرن در سرزمینی باستانی است. رود نیل مانند نواری در طول کشور می گذرد و هرم بزرگ جیزه یکی از شگفتی های دنیای باستان است.

اکثریت بزرگ (95%) جمعیت در نوار باریک زمین حاصلخیز در امتداد رودخانه نیل متمرکز شده اند که فقط 5% از مساحت کشور را تشکیل می دهد. طی 5 سال گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده است. زندگی در شهرهای مصر به شدت تحت تأثیر فرهنگ مدرن اروپایی بوده است. خیابان‌ های وسیع و آسفالت‌ شده و پارک‌ هایی با مراقبت خوب وجود دارد. شهرهای بزرگ به شبکه ملی بزرگراه ها و راه آهن متصل هستند. بسیاری از ادارات دولتی و دادگاه های دادگستری در مراکز شهری مستقر هستند. اکثر مدارس متوسطه و همه دانشگاه ها در شهرها هستند. مصر تقریباً عاری از جرم و جنایت است و معمولا هنگام قدم زدن در اطراف روز یا شب در امنیت هستید. در صورت نیاز می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره کاملی در خصوص کار در مصر دریافت کنید.

بررسی پروسه کار در مصر

در مصر به هیچ وجه مازاد شغل در کشور وجود ندارد و اشتغال می تواند دشوار باشد، به خصوص برای مهاجرانی که انتظار دارند حقوقی متناسب با حقوق دریافتی خود در خانه داشته باشند. پس از آشفتگی بهار عربی، اقتصاد مصر دوره سختی را تجربه کرد و بسیاری از مشاغل در شرایط نامطمئن برای تجارت با مشکل مواجه شدند. در چند سال گذشته با رشد سال به سال تولید ناخالص داخلی و بازگشت اعتماد به بازار، شاهد بهبود قابل توجهی در اقتصاد کشور بوده اند. با این حال، نرخ بیکاری همچنان بالاست و بسیاری از مردم محلی برای رسیدن به استانداردهای اولیه زندگی تلاش می کنند. مهاجرانی که بدون پیشنهاد شغلی ثابت به کشور مهاجرت می کنند ممکن است به طور مشابه برای تامین کار با دستمزد خوب تلاش کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در مصر هستید:

نرخ بیکاری در مصر

مزایای کار در مصر

اگر چه مصری‌ هایی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، کمک ‌های تامین اجتماعی می ‌پردازند، اما امنیت اجتماعی شامل خارجی ‌هایی که در مصر کار می ‌کنند نمی ‌شود. هر مهاجری که در کشور شاغل است باید با شرکت خود در مورد پوشش مربوطه صحبت کند. اگر مهاجران به اندازه کافی تحت پوشش کارفرما نیستند، بهتر است در صورت بیکاری یا بیماری، بیمه نامه های مربوطه را تهیه کنید. اگرچه سیستم اجتماعی محلی در حال اصلاح است، در حال حاضر فقط افراد بالای 18 سال واجد شرایط دریافت مزایا هستند. به عنوان مثال، کارگران باید 3 ماه متوالی یا در مجموع 6 ماه به سیستم پرداخت کنند تا واجد شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی باشند، و همچنین طیف وسیعی از محرومیت ها اعمال می شود.

در بخش زیر شاهد مزایای کار در مصر هستید:

مزایای کار در مصر

شرایط کار در مصر

بسته به کشوری که از آن مهاجرت می کنید، ممکن است برای دریافت ویزا برای نقل مکان به مصر، به یک پیشنهاد شغلی ثابت نیاز داشته باشید. اگر مطمئن نیستید، بهتر است قبل از سفر و مهاجرت به مصر شرایط ویزا را با سفارت مصر بررسی کنید. مهاجرانی که بدون شغل وارد مصر می شوند، ممکن است به سختی بتوانند شغلی با حقوق خوب داشته باشند. با این حال، به طور کلی، خارجی ها حقوق بهتری نسبت به افراد محلی دریافت می کنند. جستجوی شغل از خارج از کشور همیشه دشوار است، اما با کمک اینترنت، یافتن شغل در مصر غیرممکن نیست، حتی اگر تجربه کافی نداشته باشید. سایت هایی مانند Bayt.com و Wuzzuf.net مکان های خوبی برای شروع برای کسانی هستند که به دنبال کار در مصر هستند.

شرایط کار در مصر

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در مصر هستید:

تعداد افراد شاغلسال
271290002021
297000002022
284000002023

تعداد مدارس و دانشگاه ‌های بین‌ المللی در قاهره، آن را به مقصد مناسبی برای معلمان انگلیسی که به دنبال کار هستند تبدیل می‌کند. همه مدارس اطلاعات تماس را در وب سایت خود دارند و بسیاری از جاهای خالی را در زمان و در صورت ظهور فهرست می کنند. شبکه گسترده مهاجران در مصر مکان خوبی برای شروع در هنگام جستجوی شغل با فرصت‌های متنوع در جامعه است و اکثر مهاجران از کمک به سایر خارجی‌ها برای یافتن شغل خوشحال هستند. چه به دنبال شغلی به عنوان معلم، راهنمای تور، پزشک یا بانکدار باشید، ارتباطات شخصی اغلب بهترین راه برای اطلاع از مشاغل خالی است، بنابراین مطمئن شوید که در شبکه محلی مهاجران شرکت می کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات تخصصی و کامل در حوزه مهاجرت و کار در مصر پشتیبان و همراه شماست.

سوالات تخصصی در خصوص کار در مصر

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • بررسی پروسه کار در مصر به چه صورت است؟ در مصر به هیچ وجه مازاد شغل در کشور وجود ندارد و اشتغال می تواند دشوار باشد، به خصوص برای مهاجرانی که انتظار دارند حقوقی متناسب با حقوق دریافتی خود در خانه داشته باشند. پس از آشفتگی بهار عربی، اقتصاد مصر دوره سختی را تجربه کرد و بسیاری از مشاغل در شرایط نامطمئن برای تجارت با مشکل مواجه شدند. در چند سال گذشته با رشد سال به سال تولید ناخالص داخلی و بازگشت اعتماد به بازار، شاهد بهبود قابل توجهی در اقتصاد کشور بوده اند. با این حال، نرخ بیکاری همچنان بالاست و بسیاری از مردم محلی برای رسیدن به استانداردهای اولیه زندگی تلاش می کنند. مهاجرانی که بدون پیشنهاد شغلی ثابت به کشور مهاجرت می کنند ممکن است به طور مشابه برای تامین کار با دستمزد خوب تلاش کنند.
  • مزایای کار در مصر شامل چه مواردی است؟ اگر چه مصری‌ هایی که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، کمک ‌های تامین اجتماعی می ‌پردازند، اما امنیت اجتماعی شامل خارجی ‌هایی که در مصر کار می ‌کنند نمی ‌شود. هر مهاجری که در کشور شاغل است باید با شرکت خود در مورد پوشش مربوطه صحبت کند. اگر مهاجران به اندازه کافی تحت پوشش کارفرما نیستند، بهتر است در صورت بیکاری یا بیماری، بیمه نامه های مربوطه را تهیه کنید. اگرچه سیستم اجتماعی محلی در حال اصلاح است، در حال حاضر فقط افراد بالای 18 سال واجد شرایط دریافت مزایا هستند. به عنوان مثال، کارگران باید 3 ماه متوالی یا در مجموع 6 ماه به سیستم پرداخت کنند تا واجد شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی باشند، و همچنین طیف وسیعی از محرومیت ها اعمال می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *