مهاجرت کاری ایتالیا

کار بعد از تحصیل در ایتالیا

کار بعد از تحصیل در ایتالیا

آیا از شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا مطلع هستید و شرایط آن را می دانید؟ از دلایل اشتیاق اشخاص به مهاجرت، دریافت ویزای کار می باشد. در صورتی که کشور مقصد، دارای شرایط ایده‌ آلی از نظر سطح کاری و رفاهی باشد، برای متقاضیان در اولویت قرار می گیرد. کشورهای چون اتریش، آلمان و دانمارک، نوعی ویزای کار، با نام ویزای کاریابی دارند، که به نسبت سایر کشورهای اروپایی، شرایط سهل تری را برای افراد بین المللی اتخاذ کردند. همچنین بیشتر مهندسان، پزشکان و پرستاران، کشورهای مذکور را به جهت مهاجرت انتخاب می‌کنند. به دلیل سوالات وافری که در مورد کار بعد از تحصیل در ایتالیا پرسیده می شود، ما به شرح مختصری در مورد شرایط آن می پردازیم.

کشور ایتالیا، در لیست پرجمعیت ترین کشورهای جهان، در رتبه 23 قرار دارد. همچنین موقعیت جغرافیایی این کشور، در جنوب اروپا می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به این موضوع می پردازیم.

 بررسی مهاجرت به ایتالیا

با کسب ویزای کار کشور ایتالیا می‌ توانید اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورید. علاوه بر روش ذکر شده، روش‌ های چون ویزای تحصیلی و نیز ویزای سرمایه گذاری، جهت اخذ اقامت ایتالیا وجود دارد. اخذ تابعیت ایتالیا، از روش تولد فرزند ممکن نمی باشد.

در این بخش از مقاله به بررسی کشور ایتالیا می پردازیم:

پارامترشرح
پایتخترم
زبان رسمیایتالیایی
پول رایج یورو
جمعیت60.600.000
 مرزهای مشترکفرانسه، اتریش، اسلوونی و سوئیس
شهرهای مهم 
ونیز، فلورانس، میلان، ناپل و تورین

 شرایط لازم جهت کار بعد از تحصیل در ایتالیا

شرایط اقتصادی مشابه، از ویژگی های کشورهای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن می باشد. چنانچه شخصی خواستار کار بعد از تحصیل در ایتالیا به صورت نیمه وقت باشد، داشتن پیشنهاد شغل، از طرف کارفرمای ساکن این کشور ملزوم است. همچنین داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، برای اخذ اقامت و ویزای کار ایتالیا الزامی می باشد. برخورداری از دعوت نامه از سوی یک کارفرما که شرکتی دارای اعتبار در این کشور دارد لازم است و فقط داشتن پیشنهاد کاری کافی نیست. مراحل به این شکل است، که ویژگی های کار بعد از تحصیل در ایتالیا برای جذب نیرو و در سازمان کار کشور ایتالیا به تبلیغ برای استخدام نیرو بپردازد.

که مدت زمان انتشار آن 3 ماه می باشد چنانچه کسی خواستار این شغل نبود، می‌تواند دوباره این تبلیغ را به مدت 3 ماه دیگر در سایت کاریابی اتحادیه اروپا قرار دهد. در صورتی که هیچ فردی در میان 28 کشور اتحادیه اروپا متقاضی اخذ این شغل نبود، می تواند نیروی کار خود را از اشخاصی در خارج از اتحادیه اروپا انتخاب کنند.

 شرایط لازم جهت کار بعد از تحصیل در ایتالیا

واجدین شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا

افرادی که توانایی استفاده از این پیشنهاد شغلی را دارند به شرح زیر می باشد:

  • افراد دارای اقامت کشورهای اروپایی پناهندگان دارای مجوز
  • کار فارغ التحصیلان کشور ایتالیا و نیز کشورهای اتحادیه اروپا که دارای مجوز کار هستند
  • بنابر اوضاع نابسامان اقتصادی موجود در بعضی از کشورهای اروپایی اشتیاقی اشخاص به جهت کار و زندگی در سایر کشور های اتحادیه اروپا بیشتر می باشد.
  • این مطالب ذکر شده عنوان می‌کند که دریافت ویزای کار ایتالیا از ایران دشوار است.
  • در باب این موضوع، پیشنهاد ما به شما اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد.
  • پس از پایان دوران تحصیلی، با کارفرمای مورد نظر، به عقد قرارداد کاری بپردازید و نهایتا ویزای کار این کشور را دریافت نمایید.
  • از اولویت‌ های دریافت کار در این کشور، می‌توان به افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های اروپایی اشاره کرد.

ساعت کاری افراد بعد از تحصیل در کشور ایتالیا

ساعت کاری ایده آل برای اشخاصی که فارغ التحصیل شده اند به میزان 40 ساعت در هفته می باشد. لیکن اگر ساعت کاری شخصی از 40 ساعت بیشتر شود به آن شغل سیاه می‌ گویند. این موضوع برای دانشجویان که در حال تحصیل هستند صدق نمی‌ کند، ساعت کاری برای دانشجویان متفاوت می‌ باشد ،آنها تمام وقت خود را نمی‌ توانند برای کار بگذارند که این میزان به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیساعات کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکترا30

پس از مدت زمان 4 تا 5 سال، فرد خواستار می تواند بعد از اخذ شغل و پرداخت مالیات، اقدام به دریافت اقامت دائم نماید. همچنین محصلان مقطع کارشناسی، می توانند در حین تحصیل، به کار نیمه وقت پردازند. ایضا جهت اطلاعات بیشتر شما عزیزان می‌توانید به مقاله‌ های کار ضمن تحصیل در ایتالیا و ویزای کار ایتالیا در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *