مهاجرت به کشور استرالیا

پناهندگی در استرالیا

پناهندگی در استرالیا

پناهندگی در استرالیا از جمله روش های مهاجرتی به این کشور است که در برخی موارد افراد ممکن است نتوانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به استرالیا این است که از طریق راه های قانونی به این کشور مراجعت نمایند. زیرا پناهندگی یکی از دشوارترین راه های مهاجرتی به این کشور است که در برخی از موارد ممکن است، افراد به زادگاه بازگردانده شوند. براساس کنوانسیون ژنو حقوق پناهندگی به افرادی که به دلایلی همچون آزار و اذیت های نژادی، مذهبی، سیاسی و یا ملیتی به دیگر کشورها مراجعت نموده اند، تعلق می ­گیرد. استرالیا نیز یکی از کشورهایی است که با کنوانسیون ژنو موافقت نموده است و از همین رو با درخواست پناهندگی افرادی که واجد شرایط هستند موافقت می­ نماید.

سوالات رایج پناهندگی در استرالیا

  • آیا وکیل برای پناهندگی در استرالیا می تواند موثر باشد؟ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادر مجرب و وکیل متخصص و با تجربه در امور مهاجرتی از طرق مختلف به استرالیا مشاور و راهنمای شماست.
  • پناهندگی در استرالیا به روش پناهجو به چه شکل است؟ بدین صورت است که افراد مورد شکنجه و آزار و اذیت در کشور خود قرار گرفته است و درخواست پناهندگی این کشور را نموده است. این دسته از افراد باید ابتدا فرم های مربوط به پناهندگی این کشور را را تکمیل نموده و مورد تأیید سازمان های مربوطه در این کشور قرار بگیرند.

یکی از سیاست های استرالیا در امور پناهجویان این است که در برخورد با افرادی که بصورت غیر قانونی در این کشور هستند، آنان را دستگیر و به کشور مبدأ باز می ­گرداند. اما براساس ماده 31 کنوانسیون ژنو در صورتیکه افراد پس از ورود به این کشور بلافاصله خود را به اداره مهاجرت استرالیا معرفی نموده و درخواست پناهندگی خود را بنماید، مجازات نگردیده و با تشکیل پرونده پناهندگی نسبت به درخواست وی اقدام می­ گردد. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات جامع در زمینه های مهاجرت قانونی به دیگر کشورها سعی بر این دارند تا متقاضیان عزیز را یاری نمایند.

طرق پناهندگی در استرالیا

به طور کلی پناهندگی در استرالیا به 2 طریق انجام می­ گیرد:

  • از طریق طرح بشر دوستانه
  • از طریق طرح پناهجویی

روش طرح بشر دوستانه بگونه ای است که افراد در خارج از کشور مبدأ خود زندگی می ­نمایند و مورد آزار و اذیت و تبعیض های نژادی قرار می ­گیرند. برای اخذ پناهندگی در استرالیا بدین طریق بایستی سازمان و یا فردی که دارای اقامت دائم استرالیا است، منحیث حمایت کننده و یا اسپانسر معرفی گردد. پس از آن دولت استرالیا پرونده فرد را از لحاظ سلامت و شخصیت مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و پس از آن نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد.

پناهندگی در استرالیا به روش پناهجو بدین صورت است که افراد مورد شکنجه و آزار و اذیت در کشور خود قرار گرفته است و درخواست پناهندگی این کشور را نموده است. این دسته از افراد باید ابتدا فرم های مربوط به پناهندگی این کشور را که موسوم به فرم های شماره 681 و 842 می ­باشد را تکمیل نموده و مورد تأیید سازمان های مربوطه در این کشور قرار بگیرند. با توجه به افزایش مهاجرت از طریق پناهندگی دولت این کشور هر ساله قوانین سخت گیرانه تری را اعمال می نماید. زیرا مهاجران از طریق راه های خطرناک و با استفاده از قایق های غیر استاندارد تصمیم به مراجعت به این کشور می­ نماید. از همین رو دولت استرالیا با اعمال قوانین سختگیرانه سعی در جلوگیری عملکرد پناهجویان دارد.

شرایط پناهندگی در استرالیا در سال 2023

می ­توان گفت استرالیا تنها کشوری است که بازداشت پناهجویان و افراد که بصورت غیر قانونی در این کشور هستند را محدود نموده است. در صورتیکه افراد پس از ورود به این کشور خود را به اداره مهاجرت معرفی نمایند، آنان به کمپ های مهاجرین انتقال داده خواهند شد. پناهجویان در این کشور به 2 صورت نگهداری می­ شوند. برخی در کمپ ها و برخی دیگر خارج از کمپ. آن دسته از پناهجویان که در داخل کمپ های پناهندگی اقامت دارد از حقوقی همچون خوراک، مسکن و دریافت 66.64$.A (دلار استرالیا) در ماه برخوردار می­ باشند. اما سایر پناهندگانی که در خارج از کمپ به سر می ­برند از بیمه درمانی و 666.38$.A (دلار استرالیا) در ماه برخوردار می­ باشند.

بطور کلی طبق کنوانسیون ژنو پناهندگان دارای حقوق و آزادی های زیر می­ باشند:

  • حق زندگی در امنیت کامل
  • برخورداری از حقوق برابر
  • اجازه انجام کار
  • برخورداری از حق تحصیل
  • ممانعت از هر گونه رفتارها ضد بشری

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در استرالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

مراحل اخذ پناهندگی در استرالیا

دلایل پناهندگی در استرالیا

طبق گزارش سازمان ملل، استرالیا به دلیل شاخص کیفیت زندگی عالی، دومین کشور برتر جهان برای زندگی است. سازمان ملل بر اساس بررسی سالانه پیشرفت اجتماعی و شاخص های اقتصادی 187 کشور، مدرکی را ایجاد می کند که به عنوان شاخص توسعه انسانی نیز شناخته می شود. استرالیا در صدر قرار دارد زیرا دسترسی عالی به آموزش، امید به زندگی بالا، رفاه اجتماعی و اقتصادی دارد. استرالیا همچنین دومین کشور شاد جهان است. استرالیا دارای مقادیر بالایی در همه متغیرهای تعیین شده توسط این شاخص است: اشتغال، درآمد، مسکن، جامعه، آموزش، تعادل کار و فردی، محیط زیست، مشارکت شهروندان، سلامت، رضایت از زندگی و ایمنی. به خوبی شناخته شده است که استرالیا دارای اقتصاد فعالی است که در دهه های گذشته تقویت شده است.

تجارت بین المللی به سمت تولید محصولات و خدمات با ارزش بالا می رود. این کشور دارای نیروی کار ماهر، پشتوانه سیاسی و اجتماعی نهادهای دموکراتیک، هماهنگی اجتماعی و سبک زندگی است که نمونه ای در سراسر جهان است. پروسه تایید ویزا برنامه مهاجرت واجد شرایط به طور متوسط ​​18 ماه طول می کشد که در مقایسه با سایر کشورها سریع در نظر گرفته می شود. برای انجام چندین شغل در استرالیا، اعتبار حرفه ای قبل از اعطاء ویزا مورد نیاز است، که درج در بازار کار محلی را تسهیل می کند. سطح تحصیلات استرالیا به دلیل کیفیت عالی آن در سراسر جهان شناخته شده است. شرایط تحصیل در استرالیا در مقاله مشخص شده به طور کامل شرح داده شده است.

مراحل اخذ پناهندگی در استرالیا

پناهجویان پس از ورود به این کشور بایستی به نزدیکترین اداره پلیس در این کشور مراجعه نموده و با ارائه مشخصات خود درخواست پناهندگی را به کشور استرالیا بنمایند. اداره مهاجرت به استرالیا پس از تشکیل پرونده پناهندگی برای پناهجویان مصاحبه هایی را با آنان انجام می ­دهد. در طی این مصاحبه از آنان سوالاتی در زمینه هویت افراد، چگونگی ورود و دلایل خروج از زادگاه پرسیده می ­شود. پناهندگان امکان درخواست مصاحبه کننده همجنس خود را بدلیل ترس از شکنجه جنسی خواهند داشت.

دولت این کشور با درخواست افراد زیر موافقت نخواهد نمود:

  • افرادی که از کشورهای جهان سوم (کشورهای امن) درخواست پناهندگی نموده باشند.
  • افرادی که قبلا درخواست پناهندگی خود را به کشورهای اروپایی ارائه نموده باشد.

توجه نمایید افرادی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت نشده است، در صورتیکه امکان بازگرداندن آنان به کشور مبدا وجود نداشته باشد، دولت این کشور اقامتی 3 ساله به آنان اعطاء می ­نماید که این دسته افراد مجاز به انجام کار در استرالیا خواهند بود.

اخذ ویزای پناهندگی استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را از طریق پناهندگی از شیوه بشر دوستانه دارند، ابتدا بایستی درخواست پناهندگی خود را از طریق سازمان ملل به دولت استرالیا ارائه نمایند. دولت استرالیا پس از بررسی پرونده پناهندگی فرد مورد نظر نتیجه را از طریق سازمان ملل اعلام خواهد نمود. پس از آن شخص ملزم به اخذ ویزای پناهندگی در استرالیا می­ باشد.

این ویزا دارای چندین زیر گروه می­ باشد که به قرار زیر است:

آیتمساب کلاس (Sub Class)
پناهندگیکلاس 200
بشر دوستانه ویژهکلاس 201
نجات اضطراریکلاس 203
زنان در معرض خطرکلاس 204

افرادی که موفق به اخذ اقامت استرالیا از طریق پناهندگی شده اند، پس از ورود به استرالیا از تمامی حقوق زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان ادامه تحصیل در استرالیا
  • امکان انجام کار در استرالیا
  • امکان استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی

می­توان گفت پناهندگی در استرالیا از طریق راههای قاچاقی و غیر قانونی یکی از پر خطر ترین راههای مهاجرتی به این کشور است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب بسیار مفیدی که در امر مهاجرت دارند، در تلاشند تا با معرفی و روشن نمودن مسیرهای مهاجرتی روشن از مهاجرت از طریق پناهندگی افراد جلوگیری نمایند.

سوالات مهم در باب پناهندگی در استرالیا

در این بخش از مقاله در خصوص پناهندگی در استرالیا سوالات رایج و پرتکرار شما را پاسخ خواهیم داد:

  • پناهندگی بشر دوستانه استرالیا به چه نحوی است؟ افراد در خارج از کشور مبدأ خود زندگی می ­نمایند و مورد آزار و اذیت و تبعیض های نژادی قرار می ­گیرند. برای اخذ پناهندگی در استرالیا بدین طریق بایستی سازمان و یا فردی که دارای اقامت دائم استرالیا است، منحیث حمایت کننده و یا اسپانسر معرفی گردد. پس از آن دولت استرالیا پرونده فرد را از لحاظ سلامت و شخصیت مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و پس از آن نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد.
  • حقوق ماهیانه پناهندگی در استرالیا چقدر است؟ در حین پناهندگی در کمپ های استرالیا پناهندگان از مبلغ 66.64$.A (دلار استرالیا) در ماه برخوردار می­ باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *