ویزای کاری

ویزای کار کامبوج

ویزای کار کامبوج

اگر کسب و کار شما در حال برنامه ریزی برای گسترش به کشور آسیای جنوب شرقی کامبوج است، احتمالاً قصد دارید حداقل بخشی از نیروی کار خود را با کارگران خارجی تشکیل دهید. برای آوردن کارگران خارجی به کامبوج، هر کارمندی به ویزای کار کامبوج نیاز دارد. روند مهاجرت و ویزای کامبوج می تواند دشوار باشد، با زبانی متفاوت، ناکارآمدی های بوروکراتیک، الزامات پیچیده و عوامل مختلف دیگر که همگی باعث تاخیرهای احتمالی برای افرادی می شوند که نتوانند به اندازه کافی تحقیق کنند و آماده شوند. کامبوج به خاطر آسودگی در مورد ویزاها و مجوزهای کاری شهرت دارد و معمولاً افراد بدون آنها کار می کنند. با این حال، توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات از قانون پیروی کنید و با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بررسی کار در کامبوج

کامبوج به داشتن قوانین سختگیرانه در مورد روادید مناسب که مهاجرت به کامبوج و مجوزهای کار بر روی کاغذ، اما در عمل ملایم است. با این حال، به عنوان یک کارفرما، باید اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان مجوزهای کار مناسب کامبوج را دریافت می کنند. قبل از اینکه بتوانید از کارمندان خارجی حمایت کنید، باید مجوز محلی داشته باشید و یک نهاد ثبت شده در داخل کشور باشید.

در حال حاضر، مجوزهای کار در کامبوج گیج کننده و ضعیف است. قانون کار 1997 هر کارمند خارجی را ملزم به داشتن مجوز کار می کند، اما تعداد زیادی از مهاجران بدون مجوز در کامبوج زندگی و کار می کنند. با این حال، کارمندان شما هنوز هم باید برای از بین بردن احتمال جریمه بزرگ درخواست کنند. اولین قدم برای شروع کسب و کار خود در کامبوج این است که اطمینان حاصل کنید که مجوزهای کاری و شرایط لازم برای ویزا برای کامبوج دارید تا کسب و کار خود را به طور قانونی در کامبوج اداره کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در کشور کامبوج هستید:

نرخ اشتغال در کشور کامبوج

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار کامبوج

کارمندان می توانند برای ویزای کاری کامبوج خود از قبل با ارسال مدارک بالا در نزدیکترین سفارت کامبوج درخواست دهند. آنها همچنین در فرودگاه پنوم پن پس از ورود در دسترس هستند. زمانی که فرد ویزای کار داشته باشد، باید برای مجوز کار اقدام کند که 1 سال اعتبار دارد و تا مدت زمانی که در مجوز اقامت ذکر شده است قابل تمدید است. کامبوج دارای دو مجوز کار متفاوت است. گزینه های موقت و دائم. مجوزهای کار موقت برای کارکنان و متخصصان مدیریت، کارگران فنی، کارگران ماهر و ارائه دهندگان خدمات یا سایر کارگران اعمال می شود. مهاجران خارجی که توسط وزارت کشور به رسمیت شناخته شده اند، و سرمایه گذاران خارجی، همسران و سایر وابستگان که توسط شورای توسعه کامبوج به رسمیت شناخته شده اند، واجد شرایط مجوز کار دائم هستند.

از آنجایی که شما از کارمندان برای ویزای کاری و مجوزهای کامبوج حمایت می کنید، باید اطلاعات لازم برای دریافت ویزای کاری آنها را ارائه دهید. اطلاعات لازم در سطح شرکت شامل موارد زیر است:

  • گواهی تاسیس با مهر شرکت
  • آدرس کسب و کار ثبت شده
  • ثبت اختراع مالیاتی با مهر شرکت
  • لیست تمام کارمندان خارجی و داخلی برای اطمینان از اینکه نسبت کمتر از 9:1
  • تایید MOC نیست
  • اساسنامه شرکت شما

کارکنان ملزم به ارائه اطلاعات خود هستند، از جمله:

  • نام، جنسیت، تاریخ تولد و قد آنها
  • کپی کارت شناسایی و پاسپورت آنها
  • کپی ویزای E آنها
  • آدرس فعلی آنها
  • نام کامل مادر و پدرشان
  • تحصیلات
  • عکس
  • گواهی سلامت
  • اطلاعات در مورد نقش آنها در شرکت
  • سالی که اولین ویزای E خود را دریافت کردند

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار کامبوج

فرآیند اخذ ویزای کار در کامبوج

ویزای نوع E به چندین دسته مختلف تقسیم می شود، از جمله ویزای EB تجارت، رایج ترین و ویزایی که هر کسی که به دنبال راه اندازی کسب و کار یا کار در کامبوج است باید برای آن درخواست دهد. ویزای کامبوج یک صفحه کامل از پاسپورت شما را اشغال می کند. ویزای E باید قبل از ورود به کامبوج در سفارت درخواست شود و پس از ورود به کشور یک ماه اعتبار دارد. این ویزا هنگام ورود به فرودگاه در دسترس بود، اما مقررات ورودی فعلی مربوط به بیماری همه‌گیر کووید-19 در حال انجام به این معنی است که باید از قبل برای آن درخواست شود. هزینه فعلی ویزا $35 (دلار) است. ضروری است که اگر قصد دارید در کامبوج طولانی مدت بمانید، برای ویزای E درخواست دهید زیرا T یا ویزای توریستی شما را واجد شرایط «توسعه اقامت» نمی کند.

در حال حاضر، تمدید یک ماهه EB 50 (دلار)، 3 ماه 80 $ (دلار)، 6 ماه 160 $(دلار) و 1 سال به طور کلی 290 $ (دلار) در هنگام درخواست از طریق یک نماینده – و با یک سند کاری معتبر هزینه دارد. بازدیدکنندگان جدید کامبوج می توانند برای اولین ویزای 6 ماهه یا 1 ساله EOS EB خود بدون دریافت مجوز کار درخواست دهند، بنابراین زمان کافی برای یافتن کار به آنها می دهد. با این حال، درخواست برای دومین ویزای 6 ماهه یا 1 ساله EB و ویزای طولانی مدت EB بعدی باید همراه با مدرک مجوز کار معتبر باشد که بعداً به آن خواهیم پرداخت. با تمدیدهای 6 و 12 ماهه، چندین ورودی به پادشاهی ارائه می شود، که به شما امکان می دهد آزادانه هر طور که می خواهید در داخل و خارج از کشور سفر کنید.

هزینه ویزای کار کامبوج

هنگامی که ویزای EB و مجوز کار خود را دریافت کردید، به طور قانونی از زندگی و کار در کامبوج لذت خواهید برد. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که مجوزهای کار کامبوج به دو دسته موقت و دائم تقسیم می شوند. ویزاهای موقت برای کارکنان فنی، متخصصان مدیریت، کارگران ماهر، ارائه دهندگان خدمات و سایر کارگران صادر می شود. در مقایسه، مجوز کار دائمی برای مهاجرانی است که توسط وزارت کشور به رسمیت شناخته شده است. اینها شامل سرمایه گذاران خارجی، همسران و سایر وابستگان به رسمیت شناخته شده توسط شورای توسعه کامبوج می شود. در آگوست 2017، مقامات وزارت مهاجرت تأیید کردند که اکنون برای خارجی ها نیز داشتن مجوز رسمی کار یا کارت اشتغال اجباری است تا واجد شرایط درخواست تمدید طولانی مدت ویزای EB باشند.

در جدول زیر شاهد هزینه اخذ ویزای کار در کامبوج هستید:

انواع هزینه هامبلغ به دلار
مجوز کار200$
یک سال جریمه اگر هرگز مجوز کار را پردازش نکرده اید80$
برای بیش از سهمیه به ازای هر کارمند خارجی35$

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار کشور کامبوج مشاور و راهنمای شماست.

پرتکرارترین سوالات ویزای کار کامبوج

در این بخش به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • فرآیند اخذ ویزای کار در کامبوج به چه صورت است؟ ویزای نوع E به چندین دسته مختلف تقسیم می شود، از جمله ویزای EB تجارت، رایج ترین و ویزایی که هر کسی که به دنبال راه اندازی کسب و کار یا کار در کامبوج است باید برای آن درخواست دهد. ویزای کامبوج یک صفحه کامل از پاسپورت شما را اشغال می کند. ویزای E باید قبل از ورود به کامبوج در سفارت درخواست شود و پس از ورود به کشور یک ماه اعتبار دارد. این ویزا هنگام ورود به فرودگاه در دسترس بود، اما مقررات ورودی فعلی مربوط به بیماری همه‌گیر کووید-19 در حال انجام به این معنی است که باید از قبل برای آن درخواست شود. هزینه فعلی ویزا $35 (دلار) است. ضروری است که اگر قصد دارید در کامبوج طولانی مدت بمانید، برای ویزای E درخواست دهید زیرا T یا ویزای توریستی شما را واجد شرایط «توسعه اقامت» نمی کند.
  • شرایط لازم برای دریافت ویزای کار کامبوج به چه صورت است؟ کارمندان می توانند برای ویزای کاری کامبوج خود از قبل با ارسال مدارک بالا در نزدیکترین سفارت کامبوج درخواست دهند. آنها همچنین در فرودگاه پنوم پن پس از ورود در دسترس هستند. زمانی که فرد ویزای کار داشته باشد، باید برای مجوز کار اقدام کند که 1 سال اعتبار دارد و تا مدت زمانی که در مجوز اقامت ذکر شده است قابل تمدید است. کامبوج دارای دو مجوز کار متفاوت است. گزینه های موقت و دائم. مجوزهای کار موقت برای کارکنان و متخصصان مدیریت، کارگران فنی، کارگران ماهر و ارائه دهندگان خدمات یا سایر کارگران اعمال می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *