مهاجرت کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک

اخذ ویزای کاری بلژیک در سال 2023 فرصتی ایده آل در خصوص کار در این کشور صنعتی و پر رونق با میانگین حقوق 4000€ (یورو) در ماه است. ویزای کاری بلژیک، امکان ورود شما به یکی از کشورهای فوق پیشرفته و فوق صنعتی اروپا را در اختیار شما قرار می دهد. کشورهای فرانسه، هلند و آلمان، این کشور را به لحاظ جغرافیایی احاطه کرده اند و نزدیکی مسافت این کشور به کشورهای پیشرفته همسایه، رونق اقتصادی بلژیک را به همراه داشته است.

  • شرایط اقتصادی این کشور چگونه می باشد؟
  • شرایط اخذ ویزای کاری بلژیک چگونه خواهد بود؟
در این مطلب میخوانید پنهان

شرایط اقتصادی این کشور، هزینه های زندگی در این کشور و مواردی از این دست، دغدغه های افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. شما می توانید برای اطلاعات تکمیلی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و ما با تجربه درخشان در این زمینه به شما اطلاعات لازم را می دهیم.

اینفوگرافی ویزای کاری بلژیک

شرایط اقامت کاری بلژیک 2023

مهاجرت از طریق کار در سال 2023، یکی از راه های اخذ اقامت می باشد. پایتخت کشور مذکور شهر بروکسل است که شهری بسیار زیبا و بزرگ می باشد و اکثرا اصول و شرایط کاری به نسبت به شهر های دیگر این کشور بهتر است. مردم این کشور به زبان فرانسوی، زبان هلندی، زبان آلمانی و زبان انگلیسی صحبت می کنند. اگر شما تمایل دارید که در مورد ویزای کاری بلژیک و اقامت کاری این کشور را بدانید باید پاسخ سوالاتی که در بالا ذکر شده است را بدانید و در صورت هر گونه ابهام در این باب با مطالعه این مقاله شرایط اقتصادی، کاری و راه های دریافت ویزای این کشور آشنا خواهید شد.

در مجموع ویزای کاری بلژیک در 4 مدل ارائه می شود که در جدول زیر بیان شده است:

نوع اقامتقابلیت تمدیدشرح
اقامت کاری نوع Aمختص افرادی مقیم بلژیک
سابقه کاری با اقامت نوع B
اقامت کاری نوع B1 ساله و قابل تمدیداز طریق دعوت نامه کاری
حداقل دستمزد باید رعایت شود
اقامت کاری نوع C1 ساله و قابل تمدید تحت شرایط ویژهمخصوص افراد دارای اقامت موقت (مانند تحصیلی)
پروانه اشتغال2 الی 5 سالهبرای کارآفرینان و راه اندازی کسب و کار

واجدین شرایط دریافت ویزای کاری بلژیک

تمامی اتباع خارجی که به دنبال کار در بلژیک هستند، باید قبل از درخواست ویزای کاری بلژیک، بررسی کنند که آیا واجد شرایط دریافت ویزا هستند. این فرآیند به این دلیل است که درخواست ویزای کاری متقاضیان بسته به ملیت آنها متفاوت خواهد بود. به طوری که اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در بلژیک، نیازی به اخذ ویزای این کشور ندارند، و می توانند آزادانه در بلژیک مشغول به کار شوند. اما در مقابل، کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای ثالث بدون دریافت ویزای کاری بلژیک اجازه زندگی و کار در بلژیک را نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که قبل از واجد شرایط شدن جهت اخذ ویزای کاری بلژیک در اولین قدم باید شغلی را در بلژیک پیدا کنید. در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری بلژیک توسط اتباع کشورهای ثالث را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری بلژیک توسط اتباع کشورهای ثالث

مدت زمان پردازش و مدت اعتبار ویزای کاری بلژیک

به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای کاری بلژیک با مدت زمان پردازش و مدت اعتبار این نوع از ویزا به خوبی آشنا شوید. اما نگران نباشید زیرا، روند پردازش ویزای کاری بلژیک به نسب سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار سریع تر است. به طور کلی دریافت ویزای کاری بلژیک ممکن است 7 تا 14 روز کاری طول بکشد. البته مدت زمان پردازش ویزای کاری بلژیک به شرکت یا کارفرمایی که برای آن کار خواهید کرد بستگی دارد، زیرا اول باید آنها برای شما درخواست دهند. اما در خصوص اعتبار ویزای بلژیک لازم به ذکر است که، ویزای کاری در اکثر کشورهای اروپایی یک سال اعتبار دارد. با این حال در اکثر ویزای های کاری در اروپا به ویژه بلژیک می توانید آنها را تمدید کنید. متقاضیان می توانند ویزای کاری خود را در اداره مهاجرت کشور بلژیک تمدید کنند.

دلایل اخذ ویزای کاری بلژیک

از مهمترین دلایل اخذ ویزای کاری بلژیک، سادگی در روند درخواست این ویزا می باشد، که برای اغلب مهاجران جذاب می باشد. علاوه بر این، بلژیک نمونه ای قوی از کشوری است که مملو از متخصصان بسیار ماهر است. از مهمتری دلایل اخذ ویزای کاری بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل اخذ ویزای کاری بلژیگتوضیحات
دریافت اقامتیکی از اصلی ترین دلایل اخذ ویزای بلژیک، دریافت اقامت این کشور برای دارندگان ویزای کاری بلژیک می باشد.
مرخصی سالانهافرادی که با ویزای کاری بلژیک در این کشور مشغول به کار شده اند، مستحق یک مرخصی سالانه با حقوق هستند که بر اساس مدت زمان هفته کاری محاسبه می شود.
طرح های بازنشستگیدارندگان ویزای کاری بلژیک باید قبل از شروع به کار در  این کشور در بیمه تامین اجتماعی بلژیک ثبت نام کنند، تا در آینده از طرح های بازنشستگی در این کشور بهره مند شوند.

شرایط اقتصادی ویزای کاری بلژیک

اصلی ترین مراکز صنعتی در دنیا در اطراف بلژیک قرار دارد و ناحیه هایی که کشورهای آلمان، فرانسه، هلند و لوکزامبورگ را شامل می شود. یکی از مزیت های این کشور، این است که دارای اقتصادی پایدار و همچنین از ثبات سیاسی هم برخوردار است. یکی دیگر از مزیت های این کشور سیستم مالیاتی است که از مالیات های زیاد برای سرمایه گذاران و صاحبان شرکت ها معاف هستند و از دیگر مردمان مالیات کمتری دریافت می شود. شهرهای که از لحاظ صنعت قطب های این کشور به حساب می آیند شارلوآ و لیژ می باشد، کسانی که در شرکت های صنعتی مشغول به کار هستند به این 2 شهر نگاه ویژه ای دارند. رشد اقتصاد این کشور در سال های اخیر متفاوت می باشد، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده رشد اقتصاد این کشور حدود 1.5% بوده است.

شرایط اقتصادی ویزای کاری بلژیک

راه های اخذ ویزای کاری بلژیک

یکی از راه های مهاجرت به بلژیک از طریق ویزای کاری بلژیک می باشد و در نهایت به اقامت دائم در این کشور می رسید. این امکان وجود دارد که ویزای کاری بلژیک را به اقامت دائم بلژیک تبدیل کنیم و این پروسه نسبت به کشورهایی اروپایی دیگر سریع تر می باشد و در کسانی که موفق شدند و ویزای کاری بلژیک را دریافت کردند. بعد از 3 سال در این کشور به کار مشغول بودند این امکان را دارند که برای اقامت دائم بلژیک اقدام کنند.

این کشور یکی از کشور های اروپایی می باشد که شرایط دریافت ویزای کاری کشورهای اروپایی با دریافت ویزای کاری بلژیک یکسان می باشد. برای دریافت ویزای کاری بلژیک بایستی کار فرمای معتبر این کشور دعوت نامه کاری ارائه دهد و بعد از اخذ ویزای جست و جوی کار موفق به کسب و کار شده باشد که در ادامه مقاله هر 2 مورد را به طور کامل توضیح خواهیم داد. اکثر بلژیکی ها در بخش خدمات در بانکداری، قانون، رسانه، خرده فروشی، گردشگری و صنایع حمل و نقل کار می کنند. تعداد محدودی شغل در صنعت وجود دارد.

دریافت ویزای کاری بلژیک

کارفرما باید به مقامات ذیصلاح این کشور اثبات کند که شرکت و بنگاه اقتصادی به سود دهی رسیده است و شرایط لازم برای کارگر جدید دارد و می خواهد نیرو جدید استخدام کند. باید اولویت های استخدام را در این کشور رعایت کند. اول می باید شهروندان مقیم این کشور و بعد از آن شهروندان کشور های اروپایی و در آخر شهروندان غیر کشورهای اروپایی را استخدام کند. کار فرما باید به مدت 3 ماه در کل این کشور آگهی استخدام بدهند و در این مدت شخص تابعیت بلژیک را دارد با شرایط تبلیغ پیدا شود و شغل مد نظر را دوست داشته باشد و کار فرما شخص را استخدام کند در غیر این صورت کار فرما باید به مدت 3 ماه کل کشور های اروپایی تبلیغ استخدام دهد.

شرایط کاریابی در کشور بلژیک

در این صورت اگر شخصی در کشور اروپایی برای کار مورد نظر پیدا شد و همه شرایط را داشت کارفرما باید شخص را استخدام کند. ولی اگر شخصی پیدا نشد با مجوز از اداره مهاجرت بلژیک برای شما دعوت نامه کاری ارسال می کند و بعد از اخذ دعوت نامه باید از راه سفارت بلژیک برای دریافت ویزای کاری بلژیک اقدامات لازم را انجام دهند. دریافت ویزای کاری بلژیک با توجه ب ه شرایط شما به این فکر انداخته است که امکان پذیر نیست و بعد از منتشر شدن آگهی و تبلیغ در این کشور و کشور های اروپایی متقاضی که شرایط لازم را دارند و کار برای استخدام شما صورت نمگیرد. در ضمن اگر کارفرما شما را بشناسد و می تواند شما را استخدام کند.

اخذ ویزای جستجوی کار کشور بلژیک فرصتی ایده آل در خصوص کار در این کشور است که مطابق با قوانین از سال 2013 اخذ این مجوز برای ایرانی ها غیر ممکن است.

شرایط ویزای کار برای همراه در بلژیک

بسیاری از متقاضیان جویای اخذ ویزای کار برای همراه خود می باشند. یکی از ویژگی های بارز این کشور حمایتگری این کشور از خانواده متقاضی اصلی می باشد. متقاضی اصلی پس از یافتن کار در این کشور و در صورت اخذ شرایط مناسب برای کار و درآمد کافی می توانند برای همراه خود ویزای الحاق همسر و فرزندان را دریافت نمایید. شرایط و مدارک ویزای کاری بلژیک با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز در این خصوص بدین شرح می باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه مدارک معتبر دال بر اقامت متقاضی
  • ارائه تمکن مالی مناسب متقاضی دال بر توانایی جهت تامین خانواده
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه پیشنهادکاری یا قراردادکاری معتبر از کارفرمای این کشور

معیارهای اخذ مجوز کاری بلژیک

اخذ مجوز کاری بلژیک مستلزم داشتن معیارهای می باشد که در این بخش به ان می پردازیم:

  • داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بلژیکی
  • حداقل حقوق ماهانه 1670€ (یورو)
  • سوابق کاری مرتبط
  • برای داوطلبانی که با یک شرکت خارجی که خدمات را به یک شرکت بلژیکی ارائه می دهد کار می کنند. یک نسخه معتبر از قرارداد کار بین بلژیک و شرکت های خارجی باید ارائه شود. شرکت بلژیکی باید مسئولیت پرداخت کلیه مالیات و تأمین اجتماعی کاندیداها را به عهده بگیرد.

مدارک لازم ویزای کاری بلژیک در سال 2023

در مورد آماده سازی مدارک باید وسواس خاصی از خود نشان دهیم چرا که در موارد متعددی، نقص مدارک باعث می شود پرونده شما با موانع جبران ناپذیری مواجه شود. در امور مهاجرتی بحث مربوط به مدارک از مباحث اجرایی است و پیشنهاد می شود برای تدارک آن، از مشاوره های تخصصی کارشناسان و وکلا کمک گرفته شود.

برخی از مدارک لازم برای ویزای کاری بلژیک از این قرار است:

نوع اقامتمدارک لازم
اقامت کاری تایپ A
فرم درخواست ویزای کار بلژیک نوع A
مدارک دال بر اجازه اقامت فرد در بلژیک
در صورت داشتن اجازه کار نوع B ارائه آن نیز نیاز است.
اقامت کاری تایپ B
گواهی سلامت شخص
موافقت نامه جهت کار از اداره مهاجرت
ارائه فرم حاوی اطلاعات اقامت
اقامت کاری تایپ C
فرم تأییدشده حاوی مشخصات محل اقامت متقاضی
ارائه فرم درخواست کار شخص
مدارک نشان دهنده مجوز اقامت کنونی
تاییدیه اداره اتباع خارجی

مشاغل مورد نیاز برای ویزای کار بلژیک در سال 2023

هر کشوری بر مبنای روند عرضه و تقاضا در بازارهای اشتغال خود، همه سال فهرستی از آمارهای مربوط به مشاغل و مقایسه درآمدی و میزان نیاز و نرخ بیکاری در میان دانش آموختگان حرفه مشخص و مواری از این قبیل را منتشر می کند.

زمینه های شغلی مورد نیاز در کشور بلژیک در سال 2023 به این ترتیب است:

  • مهندسی
  • معماری
  • پرستاری
  • مامایی
  • معلمی
  • تدریس زبان
  • تکنسین
  • نمایندگی فروش فنی و تجاری
  • حسابداری
  • مدیریت پروژه
  • تحلیل سیستم های کامپیوتری
  • مدیریت
  • مکانیک
  • املاک مستغلات
  • تأسیسات ساختمان

میانگین درآمد ماهانه در این کشور بدین قرار است:

میزان درآمد در بلژیک

کاریابی در بلژیک

موسسه های کاریابی متعددی در سال 2023 در این کشور، برای متقاضیان کار وجود دارد. در این بخش به معرفی اجمالی برخی از آنها خواهیم پرداخت و آن را در 3 بخش روزنامه ها، موسسه ها و سایت های مناسب برای کاریابی بررسی می کنیم. بیشتر کسب و کارهای محلی ترجیح می دهند نیروی کار خود را از نزدیک ترین افراد به محل کسب و کار خود انتخاب کنند. یکی از روش های پیدا کردن کار مراجعه به روزنامه های کثیرالانتشار است.

برخی از معتبرترین روزنامه های بلژیکی که در سال 2023 از طریق آن می توان فرصت های شغلی را جستجو کرد، از این قرار است:

نام روزنامهزبان انتشار
De StandaardDutch (هلندی)
De MorgenDutch (هلندی)
De Financieel Economische TijdDutch (هلندی)
Het Laatste NieuwsDutch (هلندی)
Het NieuwsbladDutch (هلندی)
L’ Echoفرانسوی
La Derniere Heureفرانسوی
La Libre Belgiqueفرانسوی
Le Soirفرانسوی

کاریابی در بلژیک از طریق موسسه های کاریابی

در این کشور موسسه های کاریابی پرشماری به امر کاریابی مشغولند. معروف ترین موسسه های کاریابی جهت پیدا کردن کار در بلژیک از این قرار است:

  • jobsinbrussels
  • Randstad
  • CPM
  • Michael Page
  • Brussels Jobs
  • EuroBrussels

در روش کاریابی در این کشور، متقاضی شرایط عمومی، تحصیلی و رزومه کاری خود را در اختیار موسسات مختلف قرار می دهد. همچنین می توانند از طریق سایت های آنلاین رزومه خود را آپدیت نمایند. پس از بررسی های لازم در صورت مناسب بودن برای موقعیت شغلی از طریق ایمیل تایید وقت مصاحبه ارسال می گردد.

کاریابی در بلژیک از طریق سایت های کاریابی

وبسایت های معتبری وجود دارند که گستره خدمات رسانی آن ها محدود به یک کشور نمی شود بلکه کارفرمایان و کارجویان تمامی کشورها می توانند از این طریق، به هدف خود برسند. سایت های کاریابی رزومه شما را براساس نیاز کارفرما ارائه می دهند. در صورتی که متقاضی مناسب شغل مورد نظر باشد، برای استخدام در شغل مذکور جذب خواهد شد.

در ضمن از معروف ترین وب سایت ها برای کاریابی در سال 2023 می توان به این موارد اشاره کرد:

  • jobat.be
  • totaljobs
  • stepsone
  • indeed
  • betterteam

کار در بروکسل با ویزای کاری بلژیک

کار در بروکسل با ویزای کاری بلژیک

کار در پایتخت این کشور با شرایط ویژه ای همراه می باشد. همچنین میزان درآمد بسیاری از مشاغل در پایتخت این کشور بسیار بالا خواهد بود. میانگین درآمد حاصل از کار در پایتخت این کشور، بروکسل حدود 6360€ (یورو) خواهد بود. در این بخش از مقاله به بررسی 8 راه پیدا کردن کار در شهر بروکسل می پردازیم:

  1. مشخص نمودی نیاز به ویزا
  2. بررسی صنعت کاری
  3. بررسی زبان شغل مورد نظر
  4. کمک در خصوص کار
  5. اقدام به کار
  6. ایجاد رزومه (CV)
  7. گرفتن کار حق مصاحبه
  8. طرح پس از پیشنهاد

پردرآمدترین مشاغل در بلژیک

بر مبنای آمارهای سال 2023 حداقل درآمد در کشور بلژیک 1650€ (یورو)، میانگین درآمد 3695€ (یورو) برآورد شده است. پردرآمدترین مشاغل کشور بلژیک از این قرار است:

عنوان شغلیدرآمد سالانه به یورو
مدیرعامل€179342
مدیریت منابع انسانی€22920
مدیریت پروژه€46000
مدیر€71600
مدیر پروژه فناوری اطلاعات€36230
تحلیلگر مالی€78479
مهندس نرم افزار€58200
مهندسی تحقیق و توسعه€78137

ویزای تحصیلی بلژیک

دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور، بیشترین شانس را برای پیدا کردن کار در این کشور خواهند داشت. برخی از افراد به جای ویزای کاری این کشور ویزای تحصیلی بلژیک را می گیرند و بعد از اتمام دوره تحصیل با یک کارفرما آشنا می شوند و از شخص تقاضای استخدام می کند. در این صورت می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری بلژیک تبدیل کنند.

ویزای جستجوی کار در بلژیک

یکی دیگر از راه های مهاجرت برای ویزای کاری بلژیک، ویزای جست و جوی کار این کشور می باشد که این نوع ویزا به صورت 6 ماهه می باشد. بدین صورت که بعد از اخذ این ویزای شما به مدت 6 ماه فرصت دارید که در این کشور، کار مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر کار خود را پیدا کردید و استخدام شدید ویزای جستجو کار شما به ویزای کاری تبدیل می شود و در غیر این صورت باید از کشور را خارج شوید و در نهایت از ویزای کاری این کشور محروم شده اید. در این نوع ویزا متقاضیان می باید رزومه بسیار قوی ارسال نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که اولیت استخدام در این کشور با متقاضیان مقیم این کشور خواهد بود.

بررسی رتبه های دانشگاه های کشور بلژیک

معرفی دانشگاه های بلژیک از این قرار است:

 نام دانشگاهرتبه بندی تایمزرتبه بندی شانگهایتاپ یونیورسیتیزیو اس نیوز
KU Leuven45858056
Ghent University1236613087
Université Catholique de Louvain UCL152151167139
University of Antwerp198201223214
Universite Libre de Bruxelles201151251190
Vrije Universiteit Brussel VUB201201195259
University of Liège301201429358
Hasselt University351601789
Université de Mons901591489

هزینه تحصیل در بلژیک

همان طور که در مطالب فوق ذکر شده است، دانش آموختگان دانشگاه های این کشور شانس بالاتری برای ورود به بازار کار خواهند داشت. در این خصوص مقرون به صرفه ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل را مرور می کنیم:

نام دانشگاهمیزان متوسط شهریه سالانه به یورو
UC Leuven-Limburg€1147 الی 615€
University of Namur€835
Vrije Universiteit Brussel€835 الی 4500€
University of Liege€825

هزینه زندگی در بلژیک

شهر بروکسل پایتخت این کشور گران ترین شهر دنیا حساب می آید ولی هزینه های زندگی در بلزیک با کشور های دیگر اروپایی نسبتا یکی می باشد و حقوق و دستمزد یک ماه شهروند بلژیک متفاوت است. اما اغلب حدود 2000€ تا 4000€ (یورو) می باشد و از سمت دیگر هزینه های یک ماهه زندگی برای یک نفر در کشور بلژیک بین 600€ تا 800€ (یورو) می باشد و فرد می تواند مبلغ زیادی را به عنوان پس انداز جمع آوری کند.

همچنین خرید آپارتمان در این کشور بدین شرح می باشد:

هزینه خرید آپارتمان در بلژیک

مراحل درخواست ویزای کاری بلژیک

همانند مراحل درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف اروپایی، روند درخواست ویزای کاری بلژیک نیز به همان شکل صورت می گیرد. به عنوان اولین گام جهت درخواست ویزای کاری بلژیک، طبیعتا باید یک شعل معتبر در بلژیک داشته باشید. متقاضیان می توانند برای چستجوی شغل در بلژیک به صورت آنلاین در پورتال های کار و پورتال های تحرک شغلی اروپا مکانی عالی را برای شروع کار خود انتخاب کنند. همچنین پس از تضمین کار در بلژیک، کارفرمای شما باید قبل از اینکه بتوانید برای مجوز کار بلژیک درخواست دهید یک قرارداد کاری در بلژیک به شما ارائه می دهد. بنابراین متقاضیان دریافت ویزای کاری بلژیک باید تمامی مراحل درخواست ویزای کار یاین کشور را به خوبی پشت سر بگذارند.

از دیگر مراحل درخواست ویزای کاری بلژیک جهت کار در این کشور، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای مجوز کار در بلژیک درخواست دهید: متقاضیان پس از استخدام در بلژیک، حق درخواست مجوز اقامت این کشور را دارند. علاوه بر این متقاضیان می توانند شخصا در سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود درخواست دهند.
  • برای ویزای کاری بلژیک اقدام کنید: متقاضیان برای ورود به بلژیک و کار در این کشور به ویزای کاری نیاز دارند. برای مهاجرت به بلژیک برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید.
  • سفر بلژیک: هنگامی که شغل مورد نظر و ویزای کاری خود را دریافت کردید می توانید به بلژیک سفر کنید. سپس برای دریافت مجوز کار و اقامت خود به شهرداری محلی مراجعه فرمایید. البته لازم به ذکر است که، پس از 5 سال زندگی و کار در بلژیک را خواهید داشت.

انواع ویزای کاری بلژیک

دولت بلژیک با همکاری وزارت خارجه این کشور، دو نوع ویزای کاری را برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاری بلژیک را دارند فراهم کرده است. انواع ویزای کاری بلژیک غبارت اند از:

انواع ویزای کاری بلژیکتوضیحات
ویزای کاری کوتاه مدت بلژیکویزای کاری کوتاه مدت بلژیک معمولا به ویزای شنگن نیز شناخته می شود. این ویزا اجازه ورود به تمام کشورهای حوزه شنگن را برای حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه می دهد. برای شرکت در یک دوره تجاری یا آموزش در بلژیک می توانید برای ویزای کاری کوتاه مدت بلژیک درخواست دهید.
ویزای کاری بلند مدت بلژیکمتقاضیان اگر قصد دارند بیش از 90 روز در بلژیک کار کنند برای سفر به بلژیک به ویزای کاری این کشور نیاز دارند. البته کارفرمای متقاضیان باید ابتدا از طرف آنها برای یک مجوز تک مدت ثابت در بلژیک درخواست دهند.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای انواع ویزای کاری بلژیک را در سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای انواع ویزای کاری بلژیک را در سال های اخیر

هزینه ویزای کاری بلژیک

بلژیک هزینه‌های مربوط به پردازش ویزا و برخی از انواع اسناد مهاجرتی بلند مدت را از 1 ژانویه 2023 افزایش داد. دولت بلژیک در 1 ژانویه 2023 هزینه های پردازش برخی اسناد مربوط به مهاجرت را افزایش داد. این تغییرات شامل هزینه ویزای کاری بلژیک نیز می شود و شامل موارد زیر است:

  • مجوزهای کاری، کارگران فصلی و هزینه انتقال درون شرکتی: 138€ (یورو)
  • الحاق خانواده: 198€ (یورو)
  • کارت حرفه ای: 220€ (یورو)
  • ویزای دانشجویی: 228€ (یورو)
  • کارت آبی اتحادیه اروپا: 138€ (یورو)

توجه داشته باشید حداقل حقوق در بلژیک نیز افزایش داشته و در 3 منطقه زیر به صورت متفاوت تعیین شده است:

میزان حداقل حقوق در بلژیک

هزینه اجاره مسکن و خرید مواد غذایی در بلژیک

برای نمونه هزینه های اجاره مسکن در این کشور به این ترتیب است:

  • آپارتمان در مرکز شهر (1 خوابه): 809.81€ (یورو)
  • آپارتمان در خارج از مرکز شهر (1 خوابه): 652.79€ (یورو)
  • آپارتمان در مرکز شهر (3 خوابه): 1175.28€ (یورو)
  • آپارتمان در خارج از مرکز (3 خوابه): 963.12€ (یورو)

هزینه های اقلام سوپرمارکتی در این کشور به این ترتیب است:

  • 1 کیلو گوشت سینه: 9.08€ (یورو)
  • 1 کیلو گوشت ران: 15.15€ (یورو)
  • 1 لیتر شیر: 0.94€ (یورو)
  • 1 قرص نان فرانسوی: 1.77€ (یورو)
  • 1 کیلو برنج: 1.86€ (یورو)
  • 1 شانه تخم مرغ: 2.63€ (یورو)
  • 1 کیلو پنیر محلی: 9.08€ (یورو)

هزینه رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این ترتیب است:

  • هزینه بلیط مترو: 49€ (یورو)
  • هزینه تاکسی: 4.98€ (یورو)
  • هزینه تاکسی تا 1 کیلومتر: 2€ (یورو)
  • هزینه تاکسی تا 1 ساعت انتظار: 30€ (یورو)

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از کارشناسان ارشد ما در این زمینه کمک بخواهید و موسسه ما از ابتدا پروسه تا آخر پروسه در کنار شما خواهند بود و شما را یاری می کنند.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری بلژیک

سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری بلژیک مطابق با قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • 3 شغل پردرآمد در کشور بلژیک کدام اند؟ مدیرعامل 129150 € (یورو)/ مدیریت منابع انسانی €96450 (یورو)/ مدیریت پروژه 76900€ (یورو)
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بلژیک چیست؟ اگر فردی ویزای تحصیلی کشور بلژیک را داشته باشد و با ویزای تحصیلی وارد این کشور شود می تواند با پیدا کردن شغل و یک کارفرما اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند. البته یکی از راه های مهاجرت برای گرفتن ویزای کاری بلژیک ویزای جست و جو کار کشور بلژیک است.
  • هزینه زندگی برای یک دانشجو به صورت متوسط در کشور بلژیک چقدر است؟ هزینه زندگی در کشور بلژیک با باقی کشورهای اروپایی خیلی متفاوت نیست. هزینه زندگی یک دانشجو به صورت متوسط در یک ماه حدودا بین 600€ تا 800€ (یورو) می باشد.حدود دستمزد برای یک فرد در کشور بلژیک به صورت متوسط 2000€ تا4000€ (یورو) است.
  • لیست مشاغل موردنیاز در کشور بلژیک در سال 2023 چیست؟ مهندسی/ معماری/ پرستاری/ مامایی/ معلمی/ تدریس زبان/ تکنسین/ نمایندگی فروش فنی و تجاری/ حسابداری/ مدیریت پروژه/ تحلیل سیستم های کامپیوتری/ مدیریت/ مکانیک/ املاک مستغلات
4.3/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه برای “ویزای کاری بلژیک

  1. صابر گفت:

    سلام من یکی از دوستانم در بلژیک هست و تو یک شرکت فناوری کار میکنه باهاش صحبت کردم و گفته می تونه برای یک پوزیشن تو شرکت برام از طرق کارفرما جاب افر ارسال کنه. البته خودش به زبان المانی تسلط داره ولی میگه برای کار زبان انگلیسی بلد باشم کافیه و مدرک زبان هم نمی خواد. اما درباره ویزای کاری بلژیک هیچ اطلاعی نداره. شما می تونید تو این راستا راهنماییم کنید آیا مدرک زبان لازمه و یا چه چیزایی دیگه می خواد. جاب افر باید چه مدت باشه تا بشه ویزای کاری دریافت کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای اخذ ویزای کاری بلژیک باید قوانین کار در بلژیک و اتحادبه اروپا را در نظر بگیرید. برای اخذ ویزا نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. در خصوص مشاوره کار در بلژیک لینک مذکور را مطالعه و با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. behroozsheybani گفت:

    سلام بنده از بلژیک پیشنهاد کاری دارم می خواستم ببینم برای اخذ ویزای کار بلژیک می تونم روی کمک شما حساب کنم و برای ویزای کار بلژیک ایا داشتن مدرک زبان فرانسه الزامیه یا انگلیسی کافیه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام به میشه برای شما درخواست وقت سفارت بلژیک را بزنیم. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. hesam گفت:

    سلام
    برای ویزای کاری بلژیک حتما مدرک زبان میخواد ؟ و اینکه برای ویزای کاری بلژیک حتما باید داخل اون کشور باشیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام اخذ ویزای کاری بلژیک با پیشنهاد کاری از سمت کارفرما می باشد. در غیر اینصورت ویزای جستجوی کاری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *