شرایط کلمبیا

هزینه زندگی در کلمبیا

هزینه زندگی در کلمبیا

یکی از مهم ترین موارد برای مهاجرت به کلمبیا، هزینه زندگی در کلمبیا است. هزینه زندگی در این کشور نسبت به کیفیت زندگی مقرون به صرفه است. کلمبیا سبک زندگی خوبی را با قیمتی نه چندان بالا ارائه می دهد. هزینه زندگی در کلمبیا احتمالا بسیار کمتر از هزینه ای است که برای زندگی در کشورهای اروپایی نیاز دارید. بسیاری از مهاجران تخمین می زنند که هزینه های ماهانه آنها تقریباً 40% تا %60 کم تر از کشورهای اروپایی باشد. صرفه جویی در هزینه فقط در جهت مهاجرت به کلمبیا برای ساکنان نیست، زیرا بسیاری از گردشگران هزینه های غذا، اسکان و سفر را کمتر از هر جای دیگر در آمریکای جنوبی می دانند.

هزینه پایین زندگی در کلمبیا یکی از جذاب ترین جنبه ها باری بازنشستگان است. چه از درآمد تأمین اجتماعی برخوردار باشید و چه بخواهید دلار بازنشستگی خود را خرج کنید یا به دنبال پس انداز در یک زندگی تجملی باشید، می توانید یک بازنشستگی شاد در کلمبیا داشته باشید. برای بررسی هزینه زندگی در کلمبیا در سال 2023 به ادامه این مقاله ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در کلمبیا

زندگی در کلمبیا

کلمبیا برای تعیین هزینه خدمات شهری از جمله برق، گاز طبیعی، آب و خدمات تلفن و اینترنت از یک سیستم استراتو طبقه بندی شده استفاده می کند. این سیستم بر اساس متوسط ​​درآمد ساکنان آن، به محله ها عدد estrato اختصاص می دهد. محله های استراتو پایین تر نسبت به محله های استراتو بالاتر نرخ کمتری پرداخت می کنند. به عنوان مثال، اگر در یک محله استراتو 2 زندگی می کنید، نرخ بسیار کمتری نسبت به اقامت در محله استراتو 6 پرداخت خواهید کرد. این سیستم یارانه ها را برای ساکنان پایین استراتو اعمال می کند. اگر در استراتو 5 زندگی کید بنابراین برای خدمات حق بیمه می پردازید.

بنابراین، هنگام جستجوی خانه ای برای خرید یا اجاره، انتخاب یک استراتوی سطح متوسط ​​تا پایین می تواند پس انداز زیادی در ماه ایجاد کند. شرایط مهاجرت به کلمبیا برای بیشتر مهاجران از زندگی در استراتو 3 یا بالاتر احساس راحتی می کنند. از آنجا که هزینه زندگی شما به شهر و محله ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد بسته به بودجه خود حق انتخاب دارید. اگر می خواهید می توانید آپارتمان های پنت هاوس، خانه های مجلل در کنار اقیانوس پیدا کنید، هر شب غذای عالی بخورید یا هر روز خدمات پخت و پز، تمیز کردن و پخت و پز را استخدام کنید. زیبایی کلمبیا این است که می توانید سبک زندگی متناسب با بودجه خود را پیدا کنید.

خرید در کلمبیا

در کشوری با ثروت های طبیعی و استعدادهای هنری به اندازه کلمبیا، جای تعجب نیست که صحنه خرید در شهرهای بزرگ رونق داشته باشد. به عنوان مثال، مدلین با خانه ‌های مد مستقل پیشتاز است و برخی از هیجان ‌انگیزترین گرایش ‌های جدید را تولید می ‌کند، در حالی که بوگوتا و کالی بازارهای صنایع دستی باکیفیت را در کنار مراکز خرید مدرن ارائه می ‌کنند. Cartagena، وفادار به ظاهر جعبه جواهر خود، مرکز تجارت زمرد کلمبیا است، با یک حاشیه محبوب در آب نبات. کلمبیا مکانی عالی برای یافتن صنایع دستی غیر معمول و باکیفیت، به ویژه منسوجات یا جواهرات است. کلمبیایی ‌ها قرن ‌هاست که طلا کار می ‌کنند و یکی از تولیدکنندگان پیشرو زمرد هستند. قطعات طلا یا نقره ماقبل کلمبیایی که دارای سنگ های نیمه قیمتی هستند در میان گردشگران در بازارها یا گوشه خیابان ها محبوب هستند.

کوله پشتی های دستبافت معروف به موچیلاس یک صنایع دستی بومی منطقه لا گواجیرا است که در مراکز خرید و بازارهای اطراف شهرها موجود است. چینچوروس یکی دیگر از سوغاتی های محبوب اینجاست که بانوج های دستبافت وایو است. کپی‌های طلایی قایق افسانه‌ای الدورادو که در موزه طلای بوگوتا به نمایش گذاشته شده است، یادگاری منحصر به فرد کلمبیایی برای کاوش است. اقلام معمولی که در اینجا یافت می شوند شامل هنر، سبد، آلات موسیقی، و سفره هستند. محله‌ های لوکس ال پوبلادو دارای مراکز خرید سانتافه و اویدو است که هر دو مجموعه ‌ای از برندهای بزرگ و همچنین رستوران‌ ها و سالن ‌های سینما را در خود جای داده ‌اند. اما منحصربه‌ فردترین و متنوع ‌ترین مکان ‌های خرید موجود در پایتخت عبارتند از Via Primavera. خیابانی پر درخت که در آن شیک پوشان کلمبیایی در غرفه های بازار زیر چترهای سفید آفتابی می گردند.

زندگی در کلمبیا

مانند سایر جنبه ‌های زندگی در کلمبیا، غذا و مواد غذایی نیز به واحد پول محلی خود فروخته می ‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که تمام تبدیل ‌های لازم را انجام داده و با کمی پول نقد محلی در اطراف خود حرکت کنید. بسیاری از موسسات فقط پزو را می پذیرند. به عنوان یک تازه وارد، نام برخی از موارد ممکن است شما را گیج کند، لطفاً از خدمات مترجم آنلاین استفاده کنید تا کلمه اسپانیایی صحیح را برای هر چیزی که جستجو می کنید بررسی کنید. همیشه از دانش ‌آموزان کمک یا راهنمایی بخواهید و اگر در اطراف خود چیزی پیدا نکردید، حتی از مردم محلی بپرسید، آنها همیشه خوشحال هستند که به خارجی ‌ها و بازدیدکنندگان کمک کنند.

هزینه اقامت دانشجویان در کلمبیا

کلمبیا بیشتر به عنوان کشوری شناخته می شود که قبلاً تحت سلطه کارتل پابلو اسکوبار بود، در حالی که در واقع چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. اگرچه این کشور قبلاً چندان دانشجو پسند نبود، اکنون بیش از هر زمان دیگری از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. در کلمبیا، خانه‌های دانشجویی پیدا می‌کنید که به شما امکان دسترسی به اتاق خواب خصوصی و همچنین فضاهای مشترک مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه را می‌دهند. در خانه دانشجویی مشترک خود، توسط یک جامعه دوستانه از دانشجویان بین المللی استقبال خواهید کرد که در صورت انتخاب گزینه اشتراک، به شما در اسکان در خانه نیز کمک خواهند کرد. تمام امکانات و امکانات موجود در خانه های دانشجویی رعایت شده است، بنابراین وقتی در کلمبیا فرود می آیید می توانید بسته بندی خود را بردارید و فوراً در خانه جدید خود احساس راحتی کنید.

اجاره اتاق دانشجویی در کلمبیا نباید گران باشد. اگر می خواهید در امن ترین محله ها مانند پوبلادو یا لورلس در مدلین و زونا روزا یا چاپینرو در بوگوتا زندگی کنید، هزینه اقامت دانشجویی کمی بیشتر خواهید کرد. با حدود €175 (یورو) شما یک اتاق مناسب با یک تخت دونفره و حمام مشترک خواهید داشت. اگر می‌خواهید حمام شخصی و بزرگ‌ترین اتاق خانه داشته باشید، باید انتظار داشته باشید که اجاره ماهیانه حدود €280 (یورو) را بپردازید.

هزینه زندگی در کلمبیا در سال 2023

یکی از مزایای اصلی زندگی در کلمبیا پایین بودن هزینه زندگی است. علاوه بر این، هزینه کم زندگی در کشوری است که بسیاری از امکانات و زیرساخت های جهان اول را ارائه می دهد که انتظار می رود در مکانی بسیار گران تر باشد. طبق آمار های اعلام شده میزان هزینه زندگی در کلمبیا در سال 2023 برای یک فرد به صورت ماهیانه در حدود 3.5 میلیون پزو کلمبیا که معادل 800$ (دلار) با احتساب هزینه اجاره می باشد. این در حالی است که میزان هزینه زندگی در کلمبیا برای یک خانواده 4 نفره به طور میانگین در حدود 7 میلیون پزو کلمبیا معادل 1720$ (دلار) می باشد. در نمودار زیر می توانید میزان مشارکت هزینه ها را در کشور کلمبیا ببینید:

توزیع هزینه زندگی در کلمبیا

خورد و خوراک از هزینه های زندگی در کلمبیا

هزینه های صرف غذا و خورد و خوراک عامل دیگری است که به طور قابل توجهی بر هزینه های زندگی شما تأثیر می گذارد. تهیه وعده های غذایی خود با استفاده از غذاهای محلی و تازه از فروشگاه های اطراف قطعا بودجه غذایی شما را پایین نگه می دارد. با این وجود نیازی به صرفه جویی در صرف غذا در بیرون از منزل نیست. در اکثر شهرها انتخاب های متنوعی از رستوران از منوی گران قیمت گرفته تا قیمت های میان رده و ناهار خوری خوب موجود هستند. قیمت ها به طور متوسط ​​حدود %50 تا %60 کمتر از قیمت های ایالات متحده است.

در جدول زیر می توانید هزینه برخی از اقلام مصرفی در کلمبیا را مشاهده کنید. لازم به ذکر است هر 1000 COP (پزو کلمبیا) معادل 0.21$ (دلار آمریکا) می باشد.

آیتمهزینه به دلار
یک لیتر شیر پرچرب$0.74
یک قرص نان$0.84
یک کیلوگرم برنج$0.93
یک کیلوگرم سیب$1.97
یک کیلوگرم سیب زمینی$0.69
یک کیلوگرم گوجه$1.02
یک کیلوگرم پیاز$0.83
یک بطری 1.5 لیتری آب$0.77
یک شانه تخم مرغ$1.47
یک کیلوگرم فیله مرغ$3.36
یک کیلوگرم موز$0.78
یک کیلوگرم پرتقال$1.00

هزینه زندگی و اقامت در کلمبیا

هزینه زندگی در کلمبیا به عوامل مختلفی از جمله شهر و محله ای که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. در شهرهای بزرگ، مانند Medellín و Bogotá، قیمت خانه و آپارتمان اغلب با آنهایی که در شهرهای آمریکای شمالی پیدا می کنید رقابت می کند. به عنوان مثال، یک مهاجر آمریکایی که در محله مجلل El Poblado در Medellín زندگی می کند، ماهیانه حدود 1250$ (دلار) برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه پرداخت می کند. با این وجود طیف بسیار گسترده ای از قیمت در سراسر شهر وجود دارد که از حدود $500 (دلار) شروع می شود. در حالی که برای یک خانه بزرگ دو طبقه، ال پوبالادو می توانید 1 میلیون دلار یا بیشتر بپردازید.

یک خانه مشابه آن در شهرهایی مانند مانیزالس یا پریرا 250 تا 300 هزار دلار هزینه دارد. زندگی آپارتمانی در شهرها بسیار معمول است و معمولاً قیمت آن نسبت به خانه های مستقل کمتر است. خانه های معمولی در شهرهای کوچکتر از شهرهای بزرگ ارزان ترند. همچنین خانه هایی که در فاصله چند مایلی آب قرار دارند نیز گران تر هستند.

در جدول زیر هزینه میانگین اجاره و اقامت کلمبیا در آپارتمان آورده شده است:

آیتمهزینه میانگین به دلار
کرایه ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر$290
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر$508
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر$224
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر$408
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر$1267
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر$1088

هزینه زندگی و اقامت در کلمبیا

حمل و نقل در کلمبیا

اگر تصمیم به خرید اتومبیل در کلمبیا دارید، آماده پرداخت قیمت های بالای بنزین باشید. به طور متوسط ​​هر گالن $2.75 (دلار) است. با این حال، شما در اکثر شهرها نیازی به ماشین ندارید. در شهرهای بزرگ، مانند Medellín ،Bucaramanga و Bogotá، برای یک اتوبوس محلی کمی کمتر از 1$ (دلار) پرداخت خواهید کرد. تاکسی به خصوص در شهرها و شهرهای متوسط ​​کاملاً ارزان است. در شهرهایی مانند بوگا حداقل کرایه تاکسی حدود $3 (دلار) است. در مانیزالس می توانید با پرداخت زیر $5 (دلار) از این طرف شهر به آن طرف شهر تاکسی بگیرید. حتی در شهر مدلین استفاده از تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل بسیار ارزان است. هزینه بیشتر سفرهای اطراف شهر کمتر از $5 (دلار) است. همه شهرها از تاکسی های متری استفاده نمی کنند، بنابراین اگر خود را در شهری کوچک دیدید، حتماً قبل از سوار شدن به توافق برسید.

خدمات Uber در شهرهای بزرگتر مدلین، بوگوتا، بوکارامانگا و پریرا به محبوبیت خود ادامه می دهند. کرایه اتوبوس بین شهرها بسیار متفاوت است، اما در مقایسه با هزینه حمل و نقل در بسیاری از کشورهای دیگر همچنان پایین است. بلیط اتوبوس از بوکارامانگا به بوگوتا برای یک سفر 11 ساعته حدود 25$ (دلار) هزینه دارد. کرایه اتوبوس از لیبانو به بوگوتا $12.50 دلار و بوگوتا به کارتاگنا 58$ (دلار) هزینه دارد. در سال های اخیر، هزینه بلیط هواپیما داخلی به شدت کاهش یافته است، بنابراین دیدن مناطق بیشتری از کلمبیا بسیار مقرون به صرفه است.

آیتمهزینه میانگین به دلار
حمل و نقل ماهیانه$34
تعرفه تاکسی$1.41
تعرفه یک کیلومتر تاکسی$1.55
یک بلیت تک سفره حمل و نقل عمومی$0.68
خرید ماشین تویوتا کورولا سدان$20575

قیمت پوشاک در کلمبیا

هزینه های لباس معمولاً در کلمبیا بسیار زیاد است. به عنوان مثال، یک شلوار جین Levi’s حدود 80$ (دلار) تقریباً دو برابر مبلغی که در بسیاری از فروشگاه های ایالات متحده پرداخت می کنید. سه بسته جوراب ورزشی حدود $10 (دلار) و لباس تابستانی حدود 55$ (دلار) قیمت دارد. با این حال، در شهرهای بزرگتر می توانید مراکز فروش را پیدا کنید و در مدلین معروف El Hueco (تونل) وجود دارد که مرکز معاملات شهر است. با شروع از ایستگاه متروی سن آنتونیو و رفتن به جلو، هزاران فروشگاه کوچک (tiendas)) و گاری های خیابانی وجود دارد که هر آنچه را می توان تصور کرد می فروشند.

با این حال، بعضی چیزها کمی ارزان تر هستند، به خصوص کالاهای چرمی ساخت کلمبیا. یک کیف چرمی در Arturo Calle، محبوب ترین فروشگاه مردانه کلمبیا، حدود 75$ (دلار) قیمت دارد. قیمت همان کیف در ایالات متحده 120$ (دلار) یا بیشتر است. برای بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در کلمبیا لینک داده شده را کلیک کنید. برای برآورد هزینه مهاجرت نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *