مهاجرت تحصیلی گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان برای دانشجویان بین المللی با توجه به کیفیت بالای دانشگاه ها بسیار مناسب می باشد که در این مقاله بررسی می شود. به استثنای دشت حاصل خیز دشت کلخیدا، کلشیس باستان، جایی که آرگونوت های افسانه ای به دنبال پشم گوسفند طلایی بودند، زمین گرجستان عمدتا کوهستانی است. بیش از یک سوم آن را جنگل یا چوب درخت پوشانده است. از چشم انداز سواحل نیمه گرمسیری دریای سیاه تا یخ و برف خط تاجی قفقاز، تنوع چشمگیری در چشم انداز وجود دارد. چنین تضادهایی توسط منطقه نسبتاً کوچک کشور مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

زمین ناهموار این کشور ممکن است به 3 باند تقسیم شود که همه از شرق به غرب ادامه دارد. زبان گرجی عضوی از خانواده زبان های کارتولیان (قفقاز جنوبی) است. این زبان، الفبای خاص خود را دارد که گمان می رود حدود قرن پنجم تکامل یافته و گویش های زیادی وجود دارد. گروه های اقلیت به تعدادی دیگر از زبان های قفقازی صحبت می کنند. بنیاد سوخت و نیروگاه توسعه یافته در این کشور به عنوان پایه ای برای صنعتی شدن عمل کرده است.

ده ها ایستگاه برق آبی، از جمله نیروگاه های ریونی، سوخومی و همچنین ایستگاه های زیادی با انرژی زغال سنگ و گاز طبیعی ساخته شده اند. همه اکنون در یک سیستم قدرت واحد، بخشی آلی از سیستم ماورای قفقاز، ترکیب شده اند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش هزینه تحصیل در گرجستان را در مقاطع مختلف بررسی کرده است.

در ابتدا به شرح جزییاتی در خصوص این کشور می پردازیم:

اطلاعات کلی در رابطه با گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

کشور گرجستان چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنان خود دارد. این کشور دارای قیمت های مسکن مناسب و همچنین اجاره هایی است که زیر متوسط ملی است. از طرف دیگر، قبض های آب و برق در این کشور در 10 گران ترین کشورهای جهان شناخته شده است. البته هزینه زندگی شما تا حدی به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. اما برخی از روندهای قابل توجه در سراسر کشور وجود دارد.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در گرجستان را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در گرجستان

می توان گفت، کمتر از 17% از خانه های این کشور ارزشی ببش از 385196$ (دلار) دارند. بنابراین جای تعجب نیست که ارزش متوسط خانه در سطح کشور 180679$ (دلار) باشد. در آتلانتا، بزرگ ترین شهر گرجستان، ارزش متوسط خانه نزدیک به 290،000$ (دلار) است. به خصوص در 5 سال گذشته نرخ گرانی در خانه رشد چشمگیری در گرجستان نشان داده است. اطلاعات بیشتری در مقاله هزینه زندگی در گرجستان وجود دارد.

هزینه تحصیل در گرجستان

متوسط شهریه و هزینه های دانشکده های عمومی در گرجستان 4721$ (دلار) برای ایالت های دیگر 11353$ (دلار) برای خارج از کشور است. این مبلغ کمتر از متوسط ملی است. در جدول زیر هزینه تحصیل در گرجستان را مشاهده می کنید:

موارددانشجویان بومی به دلاردانشجویان بین المللی به دلار
شهریه$10258$31370
هزینه های اجباری دانشجویی$2594$2594
کتاب ها و لوازم$800$800
کمک هزینه مسکن سال اول تحصیل$6918$6918
کمک هزینه برنامه غذا$5328$5328
هزینه های شخصی، متفرقه آموزشی (برآورد شده)$3200$3200
هزینه های متوسط وام$60$60
کل سال (2 ترم)$29158$50270

در میان دانشکده های عمومی در گرجستان، پردیس اصلی انستیتوی فناوری جورجیا گران ترین شهریه و حدود 33794$ (دلار) و دانشکده فنی Coastal Pines کم ترین شهریه و حدود 4906$ (دلار) را دارد. شما می توانید دانشکده های این کشور را به 4 سال دانشگاه (یا عالی)، بین 2 تا 4 سال (دانشکده های عمومی) محدود کنید یا می توانید از فیلترهای زیر برای ایجاد گروه خود از دانشگاه ها استفاده کنید. برای بررسی هزینه رشته های مختلف می توانید به مقاله هزینه زندگی و تحصیل در گرجستان مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در گرجستان

مدرک کارشناسی یک مدرک کارشناسی 4 ساله است. از لحاظ تاریخی، اصطلاح «مدرک دانشگاهی» به معنی مدرک کارشناسی یا سنتی 4 ساله بود. برای اتمام دوره کارشناسی به طور معمول 4 سال مطالعه تمام وقت طول می کشد. این مطالعه شامل 120 واحد درسی ترم یا حدود 40 دوره دانشگاهی می باشد. اگر دانشکده شما به جای سیستم ترم از سیستم سه ماهه استفاده می کند، برای کسب مدرک کارشناسی معتبر باید حداقل 180 اعتبار 3 ماهه داشته باشید.

از مزایای تحصیل در این مقطع می توان به موارد زیر اشاره نود:

  • اخذ پذیرش در کمترین زمان ممکن
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورها
  • پس از اتمام دوره تحصیل امکان اخذ اقامت و اشتغال بالا می باشد.

در جدول زیر هزینه تحصیل در گرجستان در دوره کارشناسی را مشاهده می کنید:

موارددانشجویان بومی به دلاردانشجویان بین المللی به دلار
شهریه$11258$32370
هزینه های اجباری دانشجویی$2894$2894
کتاب ها و لوازم$880$880
کمک هزینه مسکن سال اول تحصیل$9758$9758
کمک هزینه برنامه غذا$5328$5328
هزینه های شخصی، متفرقه آموزشی (برآورد شده)$3200$3200
هزینه های متوسط وام$60$60
کل سال (2 ترم)$32898$54010

توجه داشته باشید که این هزینه ها در جدول مربوط به سال 2023 می باشد.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در گرجستان

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در گرجستان

مدرک کارشناسی ارشد یک مدرک دانشگاهی است که توسط دانشگاه ها یا دانشکده ها پس از اتمام دوره تحصیل نشان دادن تسلط یا یک نمای کلی با درجه بالایی از یک رشته خاص از تحصیل یا یک منطقه از تمرین حرفه ای، اعطاء می شود. مدرک کارشناسی ارشد به طور معمول به تحصیل در سطح کارشناسی، یا به عنوان یک مدرک جداگانه یا به عنوان بخشی از یک دوره یکپارچه نیاز دارد. در منطقه مورد مطالعه، از دانش آموختگان کارشناسی ارشد انتظار می رود که دانش پیشرفته ای از مجموعه تخصصی مباحث نظری و کاربردی را داشته باشند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در گرجستان می توانید مقاله مذکور را را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان مهارت های عالی در تجزیه و تحلیل، ارزیابی انتقادی، یا استفاده حرفه ای کسب کرده و توانایی حل مشکلات پیچیده و تفکر دقیق و مستقل را بدست می آورند.

مواردهزینه به دلار
کتاب ها و لوازم$800
کمک هزینه مسکن سال اول تحصیل$9658
کمک هزینه برنامه غذا$5328
هزینه های شخصی، متفرقه آموزشی (برآورد شده)$3200
هزینه های متوسط وام$140
کل سال (2 ترم)$19126 به اضافه شهریه

دوره کارشناسی ارشد به مبدا دانشگاه های اروپا برمی گردد. معنای اصلی مدرک کارشناسی ارشد بدین ترتیب بود که کسی که در یک درجه استاد (یعنی معلم) در یک دانشگاه پذیرفته شده است باید در دانشگاه های دیگر در همان درجه پذیرفته شود. متوسط شهریه دوره کارشناسی ارشد در گرجستان 24644$ (دلار) می باشد. به طور کلی، برای تحصیل در این کشور نیاز به یک منبع مالی قوی و ویزای تحصیلی گرجستان دارید. این نگارش که توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، اطلاعاتی درباره هزینه تحصیل در گرجستان در سال 2023 قرار گرفته است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *