مهاجرت به کشور مکزیک

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

افراد از راه‌ های مختلفی به کشور مکزیک مهاجرت می­ نمایند، با مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج متقاضیان می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. این کشور از جمعیت زیادی در حدود 129 میلیون نفر برخوردار می ­باشد. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. اما مردم به زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز صحبت می‌ کنند. پایتخت کشور مکزیک شهر زیبای مکزیکوسیتی است. واحد پول این کشور پزو می­ باشد. هزینه های زندگی در کشور مکزیک در مقایسه با کشورهای کانادا و آمریکا مناسب تر است. این کشور در بخش گردشگری نیز پیشرفت های بسیار کرده است. سالانه توریست های بسیاری از نقاط مختلف جهان به این کشور سفر می نمایند. علاقمندان مهاجرت به مکزیک می ­توانند قبل از مهاجرت به این کشور اطلاعات لازم را از کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

درباره اقتصاد کشور مکزیک

کشور مکزیک از شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی برخوردار می ­باشد. به گونه ای که هم اکنون رتبه یازدهم را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. بیشترین درآمد کشور مکزیک بر پایه صنایع نفت و گاز و محصولات کشاورزی از جمله پنبه،‌ قهوه و میوه به دست می ­آید. همچنین این کشور رتبه پانزدهم را به عنوان بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی در جهان کسب نموده است.

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج یا نامزدی

ازدواج با شهروندان مکزیکی و یا ایالات متحده آمریکا باعث می ­شود تا اتباع خارجی بتوانند به این کشورها مهاجرت نمایند و اقامت این کشور را اخذ نمایند. اگرچه بلافاصله پس از ازدواج با اتباع مکزیکی تابعیت این کشور دریافت نمی گردد. اما افراد پس از مدتی می ­توانند اقامت دائم یا گرین کارت این کشور را اخذ نمایند. در صورتیکه تبعه­ خارجی یکی از شهروندان آمریکا باشد، همسر مکزیکی متقاضی می ­تواند برای اخذ گرین کارت برای همسر خود که معمولا 6 الی 12 ماه طول می ­کشد اقدام نماید.

جهت شروع زندگی و اطلاع از هزینه های اجاره ماهانه در این کشور نمودار زیر را مشاهده بفرمایئد:

متوسط اجاره بهای ماهانه در Mexico City (دلار آمریکا)

اخذ گرین کارت و مهاجرت از طریق ازدواج درمکزیک

دولت مکزیک برای صدور کارت سبز به افرادی که از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت نموده اند، ابتدا مصاحبه هایی با آنها می‌ نماید. این افراد ملزم به تکمیل فرم ها و ارائه اسناد و مدارکی برای اثبات ازدواجشان با اتباع مکزیکی می­ باشند. هدف دولت مکزیک از انجام این مصاحبات و ارائه مدارک عبارت است از:

  • بررسی وضعیت متقاضی کارت سبز
  • اثبات معتبر بودن ازدواج زوجین
  • قانونی بودن ازدواج طرفین
  • بررسی وضعیت مهاجر مورد نظر از لحاظ پزشکی- جزایی و مالی که ممانعتی برای ازدواج با شهروندان مکزیکی ندارد.

روند ارائه درخواست ویزای نامزدی k-1 مکزیک

شهروندانی که خارج از ایالات متحده آمریکا هستند و قصد ازدواج با اتباع مکزیکی را دارند می ­توانند درخواست ویزای موقت مکزیک را نمایند. ویزای موقت مکزیک دارای 90 روز اعتبار می­ باشد. تبعه­ خارجی پس از ورود به مکزیک بایستی مراسم ازدواج خود را در این کشور برگزار نماید. اما شهروندان ایالات متحده آمریکا که با یکی از اتباع مکزیکی ازدواج نموده اند. از همان ابتدا می ­توانند درخواست ویزای I-129 را به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا نمایند. پس از تأیید درخواست متقاضی، پرونده به سفارت ایالات متحده در مکزیک ارسال می گردد. پس از آن همسر مکزیکی می ­تواند درخواست ویزای نامزدی یا K-1 را برای همسر خود نماید. پس از این که اتباع خارجی با اتباع مکزیکی ازدواج نمودند، باید همسر مکزیکی برای اخذ گرین کارت مکزیک برای همسر خارجی خود درخواست نماید.

انواع مجوز مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

در بررسی مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج لازم به ذکر است برای ورود به کشور مکزیک 2 نوع مجوز وجود دارد. افراد می ­توانند یکی از آنها را برای سفر به این کشور اخذ نمایند. مجوزهای غیر مهاجرتی برای آن دسته از افرادی صادر می­ گردد که برای انجام هدف خاصی به این کشور سفر می­ نمایند. پس از اتمام کار خود این کشور را ترک می­ نمایند. اما مجوزهای مهاجرتی برای افرادی که قصد دریافت اقامت دائم مکزیک را دارند صادر می­ گردد.

افرادی که با شهروندان مکزیکی به صورت قانونی ازدواج نموده اند، می­ توانند برای اخذ اقامت موقت این کشور اقدام نمایند. افرادی که توسط مجوزهای مهاجرتی به کشور مکزیک سفر نموده اند، پس از ورود به خاک مکزیک بایستی در ظرف 30 روز به اداره مهاجرت این کشور جهت دریافت اقامت موقت مکزیک مراجعه نماید. پس از آن به وی اقامتی 4 ساله اعطاء می­ گردد که امکان تمدید مجدد آن برای فرد وجود دارد.

انواع مجوز مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

ازدواج در کشور مکزیک

برای مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج، پس از این که زوجین مدارک ازدواج خود را به سفارت مکزیک در کشور مبدأ ارسال نمودند، مقامات این اداره تاریخی را برای مصاحبه با زوجین مشخص می ­نمایند. در صورتی که مصاحبه با زوجین از نظر اداره مربوطه موفقیت آمیز باشد. آنها می ­توانند هزینه های ویزای مکزیک را پرداخت نمایند. توجه داشته باشید پرداخت هزینه های ویزای مکزیک به صورت نقدی امکان پذیر است. پرداخت توسط کارت های بانکی مورد قبول نمی باشد. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در مکزیک را بررسی بفرمائید.

مدارک ‌موردنیاز برای اخذ اقامت‌ مکزیک ازطریق ازدواج

همان طور که بیان نمودیم مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج روشی است که افراد می­ توانند به راحتی اقامت مکزیک به صورت دائمی را دریافت نمایند. اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای ازدواج مکزیک را دارند بایستی به شرایط گرفتن ویزای مکزیک از طریق ازدواج آگاه بوده و مدارک زیر را به سفارت مکزیک در کشور مبدأ خود ارائه نمایند:

لیست مدارکمراحل
تکمیل فرم درخواست ویزای ازدواج1
ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت زوجین2
ارائه عکس های پاسپورتی از زوجین3
ارائه گواهی ازدواج تبعه­ خارجی با تبعه­ مکزیکی4
ارائه مدارکی که قانونی و واقعی بودن ازدواج زوجین را بیان می ­نماید.5
ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای ادامه زندگی در مکزیک ثابت می نماید.6

کنسولگری‌های ایالات متحده در مکزیک

در کشور مکزیک چندین کنسولگری ایالات متحده وجود دارد که هر کدام در ایالت های مختلف این کشور واقع گردیده اند. اما همه­ آنها اجازه صدور ویزا برای اتباع خارجی از طریق ازدواج را ندارند. از سال 2016 تنها کنسولگری که در شهر خوارز مکزیک واقع است اجازه صدور ویزا برای افرادی که با مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج اقدام نموده اند، را دارد. افراد با سوالات متعددی در زمینه مهاجرت به مکزیک از طرق مختلف روبرو خواهند شد. بر همین اساس کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر این دارند تا شما را در زمینه مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج راهنمایی نمایند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

  1. امیر گفت:

    سلام برای ویزا نامزدی مکزیک چطور اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام این مقاله صرفا در باب اطلاعات شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *