مهاجرت تحصیلی مجارستان

معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان

معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان

تحصیل در دانشگاه های مجارستان طرفداران زیادی دارد. اکنون برآنیم به معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان به عنوان یکی از پرطرفدارترین ها بپردازیم. دانشگاه سملوایز مجارستان در رتبه بندی سال 2024-2023 دانشگاه های جهان QS رتبه 201 تا 500را کسب کرده است. پذیرش در این دانشگاه مراحلی دارد و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه به شما مشاوره بدهند. در زمینه پزشکی دانشگاه سملوایز در میان نخستین ها و قدیمی ترین ها در مجارستان قرار دارد.

دانشگاه Semmelweis در سال 1769 تاسیس شد. بنابراین قدمت این دانشگاه به 240 سال می رسد. تعداد دفاتر، کلاس ها، رشته ها و تخت های بالینی افزایش یافته است. بعدها به دلیل افزایش تراکم دانشجویان مجلس ملی مجارستان نیز به وضعیت دانشکده پزشکی رسیدگی کرد. امروز %70 دندان پزشکان مجارستان، %50 داروسازان، %42 پزشکان و %27 متخصصان مراقبت های بهداشتی، فارغ التحصیل Semmelweis هستند.

تحصیل در مجارستان

آموزش عالی مجارستان سابقه قابل توجهی دارد. امروزه تعداد دانشگاه‌ ها و کالج‌ ها دولتی و غیردولتی (خصوصی و مذهبی، به رسمیت شناخته شده توسط دولت) تنها در بوداپست بیش از ده است که بسیاری از آنها فارغ ‌التحصیل (لیسانس، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد) و فوق لیسانس (Ph.) برنامه ها به زبان انگلیسی نیز. چندین مرکز علمی تحقیقاتی با ارتباطات بین المللی با دانشگاه ها همکاری می کنند. دیپلم مجارستان در سراسر جهان پذیرفته می شود و از اعتبار بالایی برخوردار است. استاندارد بالای برنامه ها با شهریه های بسیار مطلوب در مقایسه بین المللی، و همچنین هزینه های مقرون به صرفه زندگی، دانشجویان بین المللی بیشتری را به بوداپست جذب می کند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان عبارتند از:

رشته های پزشکی:

  • داروی عمومی
  • دندانپزشکی
  • داروخانه
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی

رشته های مهندسی:

  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • مدنی
  • مکانیکی
  • شیمیایی
  • معماری
  • الکترونیک
  • طراحی محصول
  • مکاترونیک

علوم اقتصادی و انسانی:

  • تجارت بین المللی
  • مدیریت های تجاری
  • MBA

مزایا تحصیل در مجارستان

دلایل زیادی برای انتخاب مجارستان به عنوان کشور شما برای تحصیل وجود دارد، اما مهمترین دلایل تحصیل در مجارستان را می توان در شرایط زیر طبقه بندی کرد: سنت و پیشینه قوی دانشگاه های مجارستان یکی از آن هاست. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، دسترسی گسترده ای به اروپا وجود دارد. هزینه کمتر تحصیل و زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی نیز مزیت بزرگی است. کیفیت بالای زندگی در مجارستان با جاذبه های فرهنگی فراوان در محیط شهری امن هم از دانشجویان استقبال می کند. بسیاری از امکانات تحصیلی، تفریحی در مجارستان در دسترس شما قرار دارد و مردم مهربان در فضایی دوستانه و بین المللی شما را می پذیرند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه سملوایز می باشید:

 

معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان در بحث تحصیلات و پژوهش

ضمن معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان ذکر برنامه های کارشناسی دانشجویان این دانشگاه خالی از لطف نیست. این برنامه ها با دانش عمومی، مهارت ها، توانایی ها، شایستگی های حرفه ای و تجربه حرفه ای لازم برای یافتن شغل ارائه می شود. برنامه های آموزش تخصصی کارشناسی ارشد به دانشجویان اجازه می دهد تا تخصص حرفه ای، دانش عمیق تر در زمینه تخصصی و سطح بالاتری از مدارک تحصیلی کسب کنند. پروژه “تکنولوژی های پزشکی مدرن در دانشگاه Semmelweis” نتایج قابل توجهی در 4 حوزه اصلی به وجود آورده است. این امر باعث شد این دانشگاه در میان دانشگاه های برجسته تحقیقاتی قرار گیرد.

حوزه های تخصصی در راستای معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان عبارتند از:

  • طب سوزنی
  • فرایندهای تصویربرداری و علوم زیستی: پزشکی مولکولی انسانی
  • بیوتکنیک و نانو مواد
  • داروهای مولکولی

معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان در باب شغل و خدمات

معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان در باب شغل و خدمات

مرکز حرفه ای دانشگاه Semmelweis در سال 2006 توسط مجلس سنا تاسیس شد. تاسیس این مرکز با هدف ارائه کمک حرفه ای به دانشجویان در طول دوره و پس از فارغ التحصیلی بود. اعضای هیئت مدیره، طیف گسترده ای از وظایف و فعالیت ها را انجام می دهند. در درجه اول، کمک به دانشجویان فعلی و سابق از طریق مشاوره های حرفه ای، آموزشی و برپایی نمایشگاه های حرفه ای در نظر گرفته می شود. دوره مدیریت حرفه ای در مراقبت های بهداشتی تحت مدیریت مرکز حرفه ای آغاز شده است. برگزاری این دوره منحصرا در اختیار دانشگاه سملوایز قرار دارد که باعث ایجاد راه های توسعه بیشتر در دانشگاه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در مجارستان را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر ابتدا مزایای تحصیل در مجارستان را بررسی بفرمائید:

نمودار مزایای تحصیل در مجارستان

خدمات دانشگاه سملوایز مجارستان

ضمن معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان به بررسی خدماتی که این دانشگاه به دانشجویان و متقاضیان ارائه می دهد می پردازیم. در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

خدمات دانشجویی این دانشگاه به دانشجویان بین المللی در قالب موسسات زیر ارائه می گردد:

نوع خدماتموسسه
اتحادیه دانشجویان آفریقاییASUS
انجمن دانشجویان انگلیسی و ایرلندی  BISSA
انجمن دانشجویان قبرسFEKO
انجمن دانشجویان آمریکای شمالیNASSA
انجمن گروه خیریه دانشجویان خارج از کشور دانشجویان نروژیANSA
انجمن دانشجویان اسپانیاییSSAS

خدمات دانشگاه سملوایز مجارستان برای دانشجویان خارجی

کتاب خانه مرکزی دانشگاه Semmelweis همراه با واحدهای کتابخانه ای یکی از بزرگترین و مدرن ترین مجموعه های پزشکی ویژه در مجارستان است. این کتاب خانه در حال حاضر در 2 مکان در دسترس است: بخش اصلی مرکز علوم پزشکی و شعبه مرکزی واقع در Mikszáth Kálmán tér 5. مرکز دانشجویی مجهز به 50 کامپیوتر است که دانشجویان از طریق شبکه داخلی دانشگاه به اینترنت دسترسی دارند. اسکنر و پیرنتر نیز برای استفاده به صورت رایگان در دسترس است. دانشجویان می توانند با استفاده از قفسه های ارائه شده توسط اتحادیه دانشجویان، اشیاء با ارزش خود را حفظ کنند.

برخی دیگر از خدمات این حوزه در دانشگاه عبارتند از:

خدمات سملوایز مجارستان

خدمات درمانی و ورزشی سملوایز مجارستان

بهداشت و ایمنی، این بخش به منظور اطلاع رسانی در مورد قوانینی که باید در محل دانشگاه مورد توجه قرار گیرد راه اندازی شده است. همچنین به منظور آماده سازی شما برای موقعیت های غیر منتظره ای که ممکن است در طول اقامت خود در مجارستان رخ دهد. زندگی دانشجویی امکانات بسیاری می طلبد تا ضمن آن زهن دانشجو تنها به پژوهش متمرکز باشد. برای معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان دانشجویان و متقاضیان باید با تمام امکاناتی که این دانشگاه برای یک دانشجو فراهم می آورد آشنا گردند. مشاورین تحصیلی و وکلای بین المللی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در زمینه اخذ اقامت دانشجویی در مجارستان کمک کنند. دانشگاه Semmelweis طیف گسترده ای از فرصت های ورزشی برای دانشجویان ارائه می دهد.

جلسات مختلف آموزشی زیربه صورت اجباری برگزار می شود:

  • آبپولو
  • والیبال
  • بسکتبال
  • هندبال

فعالیت های ورزشی اختیاری جودو، ایروبیک و غیره. برای دانشجویان علاقه مند طراحی شده است. در خصوص اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در مجارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مرکز دانش چند فرهنگی در قلب بوداپست پایتخت مجارستان

دانشگاه Semmelweis با فعالیت های خود براساس وحدت سه گانه آموزش، تحقیق و مراقبت های بهداشتی، قدیمی ترین مؤسسه پزشکی مجارستان است. دانشجویان این دانشگاه می توانند در یک محیط مدرن و الهام بخش با استفاده از تجهیزات قرن 21 درس بخوانند.تحصیل پزشکی در مجارستان برای متقاضیان این انشگاه می تواند مزایای زیادی به ارمغان آورد. دوره ها در این دانشگاه توسط استادان برجسته تر به 3 زبان (مجارستانی، انگلیسی و آلمانی) آموزش داده می شوند.

  • دانشگاه Semmelweis دارای جایگاه معتبر در رتبه بندی داخلی و بین المللی است.
  • با توجه به رتبه بندی HVG، دانشگاه Semmelweis یکی از موسسات عالی آموزش عالی در کشور است.
  • معیار این رتبه بندی بر اساس برتری دانشجویان و کارکنان متمرکز است.
  • برنامه های متعدد در دانشکده های مختلف جایگاه برتر را در رتبه بندی در همه زمینه های خاص به دست آورده
  • تقریبا یک سوم دانشجویان از حدود 11000 دانشجو،خارجی هستند که از 78 کشور 5 قاره به بوداپست آمده اند.

معرفی دانشکده های پزشکی دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشکده های زیر گروه پزشکی در دانشگاه سملوایز به شرح زیر است:

نوع دانشکدهشرح
دانشکده دندانپزشکیمدرکی که در انتهای برنامه 5 ساله به دست می آید. دانشجویان را قادر به تمرین دندان پزشکی و درمان بیماران می کند. دوره های دندانپزشکی به 2 زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می شود.
دانشکده بهداشت و خدمات عمومیجوانترین دانشکده این دانشگاه توسط 3 نهادی که با علوم طبیعی و اجتماعی فعالیت دارند، تاسیس شد.
دانشکده علوم بهداشتیتعلیم در این دانشکده با آموزش های رقابتی و با کیفیت بالا تحت حمایت فن آوری های مدرن و انگیزش محیط یادگیری در زمینه علوم سلامت همراه است.
دانشکده پزشکیبزرگترین و قدیمی ترین دانشکده دانشگاه Semmelweis که تحصیلات تکمیلی را در 3 زبان ارائه می دهد. برنامه عمومی پزشکی به 2 زبان انگلیسی، آلمانی ارائه می شود.
دانشکده داروسازیدانشجویان در این دانشکده به خوبی آموزش می بینند. به طوری که پس از اتمام دوره، انواع مختلفی از مشاغل را می توانند انتخاب کنند که شامل داروخانه و صنایع دارویی می شود.

چنان چه پس از مطالعه معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان در زمره متقاضیان پذیرش این دانشگاه به همراه خوابگاه دانشجویی در مجارستان و مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل قرار گرفته اید، تمام کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما هستند.

سوالات متداول در باب معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان می باشیم:

  • دانشکده های پزشکی دانشگاه سملوایز مجارستان کدام اند؟ دانشکده دندانپزشکی، دانشکده بهداشت و خدمات عمومی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده پزشکی و دانشکده داروسازی
  • خدمات دانشگاه سملوایز مجارستان برای دانشجویان خارجی چیست؟ کتاب خانه مرکزی دانشگاه Semmelweis همراه با واحدهای کتابخانه ای یکی از بزرگترین و مدرن ترین مجموعه های پزشکی ویژه در مجارستان است. این کتاب خانه در حال حاضر در 2 مکان در دسترس است: بخش اصلی مرکز علوم پزشکی و شعبه مرکزی واقع در Mikszáth Kálmán tér 5. مرکز دانشجویی مجهز به 50 کامپیوتر است که دانشجویان از طریق شبکه داخلی دانشگاه به اینترنت دسترسی دارند. اسکنر و پیرنتر نیز برای استفاده به صورت رایگان در دسترس است. دانشجویان می توانند با استفاده از قفسه های ارائه شده توسط اتحادیه دانشجویان، اشیاء با ارزش خود را حفظ کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *