مهاجرت کاری جمهوری چک

لیست مشاغل مورد نیاز چک

لیست مشاغل مورد نیاز چک

لیست مشاغل مورد نیاز چک برای اشخاصی که در سال 2023 به فکر مهاجرت به جمهوری چک هستند، از اهمیت بالایی برخودار می باشد. کشور چک با برخورداری از اقتصاد آزاد و استفاده از نیروی کار ماهر در سه دهه اخیر پیشرفت اقتصادی قابل توجهی داشته است. این کشور در قلب اروپا واقع شده است و یکی از امن ترین نقاط جهان به شمار می آید. ممکن است درباره لیست مشاغل مورد نیاز چک و بازار کار این کشور ممکن است سوالاتی وجود داشته باشد.

سوالاتی چون :

  • چگونه می توان در کشور چک به کار رسید؟
  • بازار کار مشاغل مختلف در چک چگونه است؟
  • به چه مشاغلی در جمهوری چک بیشتر نیاز است؟

کشور چک سال های اخیر در زمینه صنعت بسیار فعال بوده است. در این مقاله تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت اقدام به تدوین این مقاله جهت راهنمایی متقاضیان در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز چک نموده است. برای دریافت مشاوره بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

کار در چک

جمهوری چک از جمله کشور های واقع در حوزه شنگن است. این کشور جمعیتی بالغ بر 10 میلیون و 708 هزار نفر دارد. زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌ های اسلاوی است. این کشور از نظر سیاسی تاریخ پرتلاطمی دارد. البته گفتنی است کشور چک پس از جدا شدن از اسلواکی و به استقلال رسیدن با رشد مثبت اقتصادی رو به رو شد.

در حال حاضر این کشور یکی از کمترین نرخ های بیکاری را در جهان دارد. طی سال های اخیر این روند به اوج خود رسید. با این وجود کشور چک نسبت به کشور های مطرح قاره اروپا در بین مهاجران از محبوبیت کمتری برخوردار است. در حالیکه این کشور دارای یک موقعیت استثنایی در اروپاست. بسیاری از برند های مطرح جهان در این کشور فعالیت دارند. علیرغم یکسان سازی واحد پول در اتحادیه اروپا این کشور همچنان واحد پول کرونای چک را در مبادلات داخلی حفظ کرده است.

اقتصاد جمهوری چک

جمهوری چک به دلیل موقعیت مرکزی در اروپا مکان ویژه ای برای کارمندان خارجی و بسیاری از مشاغل بین المللی است. با حمل و نقل و زیرساخت های خوب، یک پایگاه عالی برای تجارت با آلمان و روسیه است. به عنوان مثال: زیرساخت ها، همراه با شهرت آن در میان سرمایه گذاران به عنوان یک بازار با ثبات غربی، به این معنی است که این کشور موفق شده است مقدار زیادی از سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.

امروزه تعداد زیادی از مشاغل با متوسط ​​حقوق 1300€ (یورو) در ماه در جمهوری چک در دسترس است. موقعیت های شغلی مناسبی با حقوق بالا برای خارجی ها، به ویژه کسانی که از موسسات آموزش عالی چک فارغ التحصیل شده اند، آزاد است. جالب است بدانید هرچند تعداد بسیار زیادی از مهاجران در جمهوری چک مشغول به کار هستند، درصد کمبود نیروی کار هنوز هم قابل توجه است.

ویزای کاری جمهوری چک

مهاجرت به چک از طریق کار و اقدام برای ویزای آن در کشور امری حقوقی است. مراحل قانونی و حقوقی لازم برای دریافت موقعیت کاری باید در این کشور سپری گردد. اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند متقاضی کار در چک مجوز کار درخواست کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور باید بتواند اسپانسر فرد متقاضی خارج از اتحادیه اروپا شود.

قوانین اتحادیه اروپا به راحتی اجازه کار به افراد خارج از محدوده اتحادیه را نمی دهد. قوانین خاصی برای کاریابی در اروپا حاکم است. قانون حکم می کند کارفرمای واجد شرایط و دارای شرکت معتبر برای شما دعوتنامه کاری ارسال نماید. اما در گام اول کارفرما باید برای شغل مورد نظر در چک 3 ماه آگهی دهد. در صورت رجوع نکردن شخصی این بار در اتحادیه اروپا به مدت 3 ماه آگهی داده و باز در صورت پیدا نشدن نیروی مورد نظر از ایران یا کشورهای دیگر نیرو را جذب کند. برای دریافت ویزای کاری چک رعایت شرایط و داشتن قرارداد کاری شرط اصلی ست.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز چک

کشور دارای یکی از آزادترین اقتصادهای آزاد در جهان است. در رده بندی جهانی چک در جایگاه بیستم ایستاده است. کشور چک دارای برندهای ماشین سازی و پوشاک مطرحی است. برندهایی چون اشکودا، اکسون، زارا و موبایل متعلق به این کشور هستند. از سوی دیگر کشور چک مهد تولید انرژی و صنایع مربوط به آن است. از انرژی های فسیلی تا انرژی برق و هسته ای در این کشور رونق بسیاری دارند. بد نیست به طور خلاصه به بررسی شرایط چند شغل مختلف در جمهوری چک بپردازیم.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز چک

مهندسی کامپیوتر از لیست مشاغل مورد نیاز چک

در جمهوری چک و همچون در سراسر جهان، موقعیت های شغلی بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه وجود دارد. برنامه نویسان، متخصصان فناوری اطلاعات، طراحان وب و توسعه دهندگان نرم افزار در بالای لیست مشاغل قرار دارند. این مشاغل و متخصصین سئو از بالاترین درآمد ها برخوردارند. تقریبا می توان ادها کرد درآمد ماهانه این مشاغل با جراحان و پزشکان ممکن است یکی باشد. حدود 8.47% از کمبود نیرو در بخش IT است. درآمد یک متخصص سئو حتی ممکن است تا CZK208000 (کرونای چک) بالا برود.

مشاغل پزشکی در لیست مشاغل مورد نیاز چک

یکی از رشته های تحصیلی پر طرفدار  رشته های زیر گروه علوم پزشکی در چک است. علت امر را می توان در دانشگاه های کهن پزشکی چک دانست. از قرن سیزدهم میلادی تاکنون دانشگاه های چک به آموزش دانشجویان علم طب می پردازند. به همین علت یکی از مشاغل درآمدزا در این کشور پزشکی ست.

تخصص هایی مثل اطفال و جراحی از تخصص های پر درآمد در این کشور به شمار می آید. درآمد این متخصصان شاید بالای 1000CZK (کرونای چک) باشد. به همین دلیل دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند با جذب در کادر درمان این کشور به کار بپردازند. چرا که پزشکان از جمله نیروهایی هستند که با هیچ رباتی نمی توان جای آنان را پر کرد. درآمد یک جراج از 108.000CZK تا 347000CZK (کرونای چک) متغیر است.

مشاغل مهندسی برق در لیست مشاغل مورد نیاز چک

کشور چک در امر تولید انرژی یکی از پیشتازان اروپاست. این کشور با دارا بودن انرژی هسته ای و تولید و صدور برق از پیشگامان عرصه انرژی محسوب می شود. در این کشور مشاغل گوناگونی در عرصه انرژی وجود دارد. علاقه مندان این عرصه اغلب در نیروگاه ها مشغول به کار می شوند.

در جدول زیر مشاغل مختلف حوزه انرژی و میزان درآمد هر شغل بررسی شده است:

عنوان شغلیمتوسط میزان درآمد به کرونای چک
مدیر عملیات127000CZK
مهندس برق یا انرژی99700CZK
مدیر اکتشاف97000CZK
مدیر توزیع انرژی95000CZK
مدیر پروژه استخراج93000CZK
مدیر تولید زمین گرمایی92000CZK
متخصص ژئوترمال86100CZK

مشاغل مشاورین مالی در لیست مشاغل مورد نیاز چک

شغل مورد نیاز بعدی در مهوری چک از آن مشاورین مالی است. مشاور مالی فردی ست است که در امور پولی به مشتریان مشاوره می دهد. اوضاع مالی را تجزیه و تحلیل می کند و با آنها سر و کار دارد و بر اساس دانش خدمات بانکی و بیمه ای، برنامه مالی کافی برای مشتری ایجاد می کند.

جمهوری چک دارای بازار کاری پویا است. هر روزه مشاغل جدیدی در جمهوری چک ظاهر می شوند. مشاغل قدیمی از بین می روند. تقاضا و محبوبیت تخصص های مختلف در حال تغییر است. اما فقط تقاضا برای تجزیه و تحلیل های بازاریابی همچنان در حال رشد است. یک تحلیلگر بازاریابی موفقیت یک محصول یا خدمات جدید را تضمین می کند. البته باید دانست برای تمام مشاغل افراد نیاز به دیدن آموزش کافی دارند. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت داشت هر گونه سوال با مشاورین مجموعه ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *