مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل پزشکی در جمهوری چک ⭐ بررسی شرایط پزشکی

تحصیل پزشکی در چک

تحصیل پزشکی در جمهوری چک ⭐ بررسی شرایط پزشکی به خصوص تحصیل پزشکی در دانشگاه چالز چک مورد نظر دانشجویان زیادی قرار گرفته است که این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب نمایند. این رشته به عنوان یکی از پر طرفدارترین و قدیمی ترین رشته های جمهوری چک مورد درخواست بسیاری ست. سابقه تحصیل در رشته پزشکی به قرن ها پیش می رسد. از سال 1304 رشته پزشکی توسط دانشگاه چارلز ارائه می شود. از سویی در جمهوری چک پزشکان بیشترین میزان درآمد را دارند. در زمینه تحصیل در رشته پزشکی در جمهوری چک ممکن است سوالات بی شماری برای متقاضیان وجود داشته باشد. به طور مثال:

  • چه دانشگاه هایی در جمهوری چک رشته پزشکی را ارائه می دهند؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در کشور چک به چه صورت است؟
  • چگونه می توان از دانشگاه های گوناگون چک پذیرش گرفت؟

وکلا و مشاوران خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نوشتن این مقاله سعی در رفع ابهام و پاسخ به سوالات شما دارند. در صورت هرگونه سوال با مشاورین این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در جمهوری چک

شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک

شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک بدین صورت است که شخص متقاضی بایستی با آزمون وارد شود. جمهوری چک دارای دانشگاه دولتی و خصوصی است. تحصیل پزشکی به 2 زبان ارائه می گردد. تحصیل به زبان انگلیسی دارای شهریه است، اما یکی از دلایل زیاد بودن متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در چک رایگان بودن تحصیل به زبان چکی است. از سویی متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی نیازمند گذراندن دوره Foundation (فاندیشن) هستند.

دوره Foundation (فاندیشن) دارای شرایط زیر است:

  • دوره تحصیلی Foundation (فاندیشن) (پیش دانشگاهی) از سپتامبر (September) سال جاری تا ژوئن (June) سال آینده طول خواهد کشید.
  • طول دوره این مقطع به مدت 9 ماه است.
  • شهریه ای معادل CZK155410 (کرون) را شامل می گردد.
  • مدارک اعطایی به دانشجویان از اعتبار بین المللی برخوردار است.
  • این دانشگاه ها مورد قبول ایالات متحده و کشورهای اروپایی است.

آزمون های پراگ برای داوطلبان به صورت رایگان برگزار می گردد. آنان در همان روز آزمون، از نتایج آزمون مطلع شده و سپس وارد مرحله مصاحبه می گردند. ضمنا این آزمون نمره منفی نخواهد داشت. خوابگاه دانشجویی شامل کلیه دانشجویان سال اول دانشکده می گردد که می توانند از آنها استفاده کنند.

بررسی تحصیل پزشکی در جمهوری چک

اخذ مدرک پزشکی جمهوری چک فرصتی بی نظیر است، چرا که تحصیل پزشکی در این کشور به متقاضیان امکان بهره مندی از کیفیت مطلوب آموزشی را می دهد. همچنین می توان برای کار پس از تحصیل در این کشور نیز اقدام کرد. این فرصت امکان دستیابی به مزایای بیشماری را بوجود می آورد. از جمله:

  • امکان مناسبی برای تحصیل در اروپا
  • تحصیل رایگان
  • مسافرت بدون محدودیت
  • بهره مندی از جذابیت های فرهنگ بین المللی
  • با مسافرت بدون درخواست ویزای توریستی در حوزه شنگن، هر روز کشورها و فرهنگ های جدید را ملاقات کنید.
  • از هزینه های کمتری درمورد غذا و سرگرمی در مقایسه با سایر کشور های اروپایی لذت ببرید.

با برنامه های آموزش زبان برای آموزش پزشکی در جمهوری چک، دانشجویان می توانند به زبان پزشکی تحصیل کنند. علاوه بر این، این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که به طور رایگان در دانشگاه های پزشکی به تحصیل بپردازند. مدارک دانشکده های پزشکی جمهوری چک در اکثر کشورهای جهان اعتبار دارد. علاوه بر این، دانشجو می تواند در اروپا تحصیل کند. متقاضی می تواند تحصیلات خود را در دانشگاه های جهان ادامه دهد. در این صورت می تواند در اتحادیه اروپا اشتغال پیدا کند.

مشاغل دانشجویی در جمهوری چک

در این بخش به برخی از مشاغل پرطرفدار در جمهوری چک می پردازیم:

  • متخصص IT
  • تدریس زبان انگلیسی
  • کارشناس ارائه خدمات
  • تحلیلگر تجارت فناوری اطلاعات
  • پیشخدمت، آشپز و سرور هتل و رستوران
  • متصدی بار

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در چک

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در چک را می توان به راحتی طبقه بندی کرد. هزینه های تحصیلی را عمدتا شهریه ها تشکیل می دهند. شهریه دانشگاه در طول دوره تحصیل پزشکی در چک، به صورت میانگین معادل $14050 (دلار) می باشد. این دوره حدودا 5 تا 6 سال به طول می انجامد و متقاضیان موظف به پرداخت شهریه های مربوط به آن می باشند. متقاضیان می توانند برای تحصیل پزشکی در چک، از منابع مالی خود به صورتی کاملا بهینه استفاده نمایند. این مسئله منجر به کاهش بروز مشکلات مالی برای دانشجویان خواهد شد.

هزینه های دیگری تیز در دسته بندی هزینه های تحصیلی قرار می گیرند. این هزینه ها اغلب ریز هزینه محسوب شده و مورد توجه متقاضیان نیستند. متقاضیان تحصیل پزشکی در چک، موظف به شناخت هزینه ها برای کاهش دادن آنها می باشند. ریز هزینه های تحصیل در چک را موارد متعددی تشکیل می دهند.

این هزینه ها به تنهایی بسیار کوچک اند اما در زمانی که آن ها را کنار هم قرار دهیم، رقمی بزرگ را شامل خواهند شد. برخی از این هزینه ها عبارتند از:

  • تهیه جزوات و کتاب ها
  • تجهیزات آموزشی
  • خرید لوازم مورد نیاز

تحصیل پزشکی در جمهوری چک به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در جمهوری چک گاها برای کار در این کشور نمی باشد. در این مواقع متقاضیان خواهان تحصیل و بازگشت به کشور مبدا و یا مهاجرت کاری به کشور دیگر می باشند. که بهترین موقعیت تحصیل به زبان انگلیسی در چک خواهد بود. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی می توانند در رشته پزشکی نیز در این کشور تحصیل نمایند. اما بایستی هزینه های بیشتری را در نظر بگیرند. چرا که تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هزینه بالاتری خواهد داشت.

تحصیل در کشور چک به زبان انگلیسی به متقاضیان امکانات متفاوتی ارائه می کند. برخی از این امکانات و تسهیلات عبارتند از:

  • عدم نیاز به تسلط بر زبان چکی
  • امکان اخذ مدرک معتبر
  • امکان تحصیل به پشتوانه اساتید خبره

تحصیل در دانشگاه های پزشکی در جمهوری چک

مهلت درخواست تحصیل پزشکی در جمهوری چک در دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. بسیاری از دانشکده‌ های پزشکی در چک تاییدیه شرکت در برنامه های کمک مالی فدرال را دریافت نموده‌اند. این تاییدیه‌ ها از سوی وزارت آموزش و پروش ایالات متحده و در فهرست قرار داده می شود. تحصیل پزشکی در چک از طریق دانشگاه ها و دانشکده ‌های این کشور امکان پذیر است. این دانشگاه‌ها دارای تاییدیه وزارت علوم و بهداشت در کشور ایران هستند.

اسامی آنها به شرح ذیل می باشد:

  • دانشگاه چارلز در شهر پراگ (Charles university in Prague)
  • دانشکده پزشکی اول در شهر پراگ
  • دانشکده پزشکی دوم در شهر پراگ
  • دانشکده پزشکی سوم در شهر پراگ
  • دانشکده پزشکی در منطقه Hradec Králové
  • دانشکده پزشکی در منطقه Pilsen
  • دانشگاه ماساریک (Masaryk university)
  • دانشگاه پالاکی (Palacky university in Olomouc)

در بخش های بعدی در این مقاله به بررسی هر یک از این دانشگاه ها و دانشکده ها می پردازیم. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر و جامع در باب اعزام دانشجو به جمهوری چک پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه چالز چک

دانشگاه چالز جهت تحصیل پزشکی در جمهوری چک در سال 1348 میلادی به تاسیس رسیده است. از جمله دانشگاه های قدیمی در سطح اروپای مرکزی به شمار می رود. دانشگاه چارلز تعداد 5 دانشکده پزشکی را به خود اختصاص داده است. 3 دانشکده آن در شهر پراگ واقع گردیده‌ است. اگرچه این دانشگاه ها شرایط پذیرش یکسان و مشابهی با یکدیگر دارند. اما تفاوت آنها در میزان شهریه پرداختی از سوی دانشجویان است. این دانشگاه در 3 نوبت از سال اقدام به برگزاری آزمون ورودی جهت دانشجویان می نمایند. ماه های ژانویه، آگوست و می، زمان برگزاری آزمون ها است.

شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک در دانشگاه چالز عبارتست از:

نام دانشکدهطول دوره پزشکیزبان تحصیلشهریه به کرون
اولین دانشکده پزشکی، دانشگاه چارلز چکدندانپزشکی 6 سالانگلیسیCZK344972
پزشکی 5 سال
دومین دانشکده پزشکی دانشگاه چارلزپزشکی 6 سالانگلیسیCZK258729 الی CZK323411

سومین دانشکده پزشکی چارلز چک

این دانشکده نیز همانند دانشکده های اول و دوم، دارای دوره های پزشکی است که به مدت 6 سال طول می کشد. این دوره‌ها به زبان انگلیسی از سوی دانشکده ارائه می گردند. این دوره ها شامل دوره های به نام پیش پزشکی یا پیش دانشگاهی است که به مدت 5 ماه می ‌باشد. هدف از ارائه این دوره، تقویت و کسب آمادگی لازم داوطلبان در دروس پایه است.

این دروس عبارتند از:

  • شیمی
  • فیزیک
  • زیست‌شناسی
  • زبان تخصصی
  • زبان چکی

داوطلبان پس از گذراندن این دوره با آمادگی کامل در آزمون ورودی شرکت می نمایند.

مهلت تکمیل و ارسال فرم درخواست دوره پیش پزشکی، تا پایان 15 ماه اکتبر (October) است. تاریخ 9 ژانویه (January) سال آتی نیز پایان مهلت ثبت نام در دوره پیش پزشکی خواهد بود. تقاضاهای داوطلبان برای شرکت در آزمون پیش پزشکی از ماه جولای (July) توسط دانشگاه دریافت می گردد. تاریخ برگزاری این آزمون روز 25 می (May) سال آتی می باشد. آزمون مذکور به صورت جامع در کشورهای اروپایی برگزار می گردد و شهریه CZK129436 (کرون) را در بر دارد. هزینه تحصیل و زندگی زندگی در چک برای دوره های 6 ساله پزشکی در این دانشکده تقریبا CZK323411 (کرون) است. این در صورتی است که این رشته به زبان انگلیسی ارائه گردد.

تحصیل پزشکی در چک در دانشگاه ماساریک

دانشگاه ماساریک واقع در شهر برنو یکی از دانشگاه های محبوب جهت تحصیل پزشکی در جمهوری چک است. شهر برنو از لحاظ بزرگی، پس از پراگ قرار دارد. معماری های شاهکار و طبیعت سرسبز از جمله ویژگی های شهر برنوی چک است. دوره هایی که در این دانشگاه ارائه می گردند عبارتند از:

دوره تحصیلیطول دورهشهریه تحصیلی به کرون در سال
دکترای پزشکی به زبان انگلیسی6 سالCZK280337
PHD دندانپزشکی5 سالCZK323466
کارشناسی فیزیوتراپی3 سالCZK194079

تحصیل پزشکی در چک در دانشگاه ماساریک

اعتبار مدارک دانشگاه ماساریک چک

مدارک اعطایی این دانشگاه در سطح بین المللی معتبر است. دوره ‌های پیش پزشکی در این دانشگاه نیز ارائه می‌ گردد که شهریه ‌ای معادل 8000$ (دلار) دارد. طول دوره به مدت 5 ماه و از 16 اکتبر (October) تا 30 مارس (March) ادامه دارد. مهلت شرکت داوطلبان در این دوره، از اول (April) آوریل تا 30 ژوئن (June) می باشد. شرط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرکت در آزمون ورودی است. این آزمون دارای 3 آزمون به صورت جداگانه است که شامل دروس ذیل می باشد:

آزمون دانشگاه ماساریک چک

هر کدام از این آزمون ها دارای 40 سوال تستی 5 گزینه ای می باشد. زمان اختصاص یافته به هر کدام از آزمون ها به مدت 60 دقیقه می باشد. نمره قبولی در رشته پزشکی، حداقل 60% پاسخ صحیح و برای رشته دندانپزشکی 65% می باشد. 30 آوریل (April) آخرین مهلت جهت شرکت در آزمون است. این آزمون نیز به صورت جامع برگزار می گردد.

تحصیل پزشکی در چک در دانشگاه پالاکی

دانشگاه پالاکی واقع در شهر اولوموتس می باشد. دارای دوره های پزشکی و دندانپزشکی به ترتیب به مدت 6 ساله و 5 ساله است. شهریه دوره‌ های پزشکی و دندانپزشکی به ترتیب CZK258835 و CZK305425 (کرون) به‌ طور سالیانه در نظر گرفته شده است. زبان تحصیل، زبان انگلیسی تعیین گردیده است. سطح علمی و آموزشی این دانشگاه بسیار بالا است. فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمون ‌های مطرحی مانند USMLE مقام ‌آور بوده ‌اند. به دلیل ارزانی هزینه ها در این شهر، شهریه تحصیلی این دانشگاه کم می باشد.

بنابراین می توان گفت هزینه هر دانشجو به طور ماهیانه مبلغی معادل CZK129417 (کرون) است. ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 یا تافل نمره 87 برای این دانشگاه الزامی است. آزمون ورودی برای این دانشگاه در دو نوبت به تاریخ های 3 فوریه و 16 ژوئن است. مکان برگزاری آزمون ها در دبی بوده و شامل دروس شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست شناسی است. داوطلبان متقاضی دوره تحصیلی سپتامبر (September)، بایستی از یک نوامبر تقاضای پذیرش نمایند. در خصوص مهاجرت به جمهوری چک و کسب اطلاعات جامع پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

 هزینه زندگی در جمهوری چک 2023

از آنجا که کشور جمهوری چک یک کشور اروپایی و ارزان است، تحصیل پزشکی در چک دارای متقاضیان بیشماری است. از سویی دیگر هزینه زندگی در جمهوری چک نیز ارزان است. تقریبا هزینه های زندگی در جمهوری چک در حدود CZK23295 الی CZK25883 (کرون) به صورت ماهیانه می باشد. دانشجویان خارجی می توانند برای تامین هزینه های تحصیل، کار پاره وقت انجام دهند. البته این مهم، وابسته به این است که اجازه کار دریافت کرده باشند. دانشجویان می توانند به طور متوسط هفته ای 20 ساعت کار کنند. البته در فصل تابستان می ‌توانند به طور تمام وقت مشغول به کار شوند. همان گونه که گفتیم تحصیل به زبان چکی به صورت رایگان می باشد. اما دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه پرداخت نمایند. در هر ترم دانشجویان باید CZK25883 (کرون) پرداخت کنند.

البته این هزینه بطور میانگین بین CZK51767 تا CZK284718 (کرون) متغیر است. هزینه های زندگی به صورت معمولی در چک در جدول زیر آمده است:

مواردهزینه به کرون چک
آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهرCZK13011
برنج (سفید)CZK12
12 عدد تخم مرغCZK35
یک پوند گوشت مرغCZK61
گوشت (در رستوران)CZK94

در نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در چک را مشاهده خواهید کرد:

توزیع هزنیه های زندگی در چک

هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک بین €11000 تا €16000 (یورو) است. با این حال، دانشجویان باید برای سایر هزینه های زندگی نیز بپردازند. هزینه زندگی ماهانه بین €350-€700 (یورو) برای اقامت، غذا و سفر است. با این حال، هزینه زندگی بر اساس مکان و عادات مخارج شخصی متفاوت است. مدرک دانشگاه های جمهوری چک دارای اعتبار جهانی است که توسط سازمان های مشهوری مانند کمیسیون ملی پزشکی (NMC) و فهرست جهانی دانشکده های پزشکی (WDOMS) نیز پشتیبانی می شود.

از نظر مالی، جمهوری چک مقصد خوبی برای تحصیل پزشکی است. هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی در حد متوسط ​​است. هزینه های زندگی نیز برای این قاره متوسط ​​است – برای اروپای غربی تا حدودی مقرون به صرفه و برای کشورهای اروپای شرقی تا حدودی گران است. هزینه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی بسته به دانشگاه بین 10000€ تا €13000 (یورو) می باشد. هزینه تحصیل در داروسازی حدود €7000 (یورو) است. علاوه بر این، برخی از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. هزینه های زندگی در پراگ برای هر نفر حدود €610 (یورو) است، اما این بالاترین هزینه ای است که آنها در این کشور دریافت می کنند. شهرهای منطقه ای مانند برنو و پیلسن حدود €580 (یورو) هزینه زندگی کمتری دارند و شهرهای کوچکتر مانند هرادک کرالوف به طور متوسط ​​به €535 (یورو) نیاز دارند. این هزینه ها شامل اجاره نمی شود.

تحصیل دندانپزشکی و داروسازی در چک

متقاضیانی که تمایل به تحصیل پزشکی در جمهوری چک را دارند، می توانند به در این بخش از مقاله که به بررسی جزئی تحصیل دندانپزشکی در چک و تحصیل داروسازی در چک پرداخته می شود، اطلاعاتی کسب نمایند.

رشته تحصیلیطول دورهزبان تحصیلشرایط مدارک
دندانپزشکی5 سالزبان انگلیسیقبولی در آزمون ورودیدیپلم و پیش دانشگاهی+ریز نمرات
مدرک زبان معتبرمدرک زبان
داروسازیزبان چکیسن زیر 21 سالانگیزه نامه
گواهی سلامت پزشکی

الزامات تحصیل پزشکی در جمهوری چک

دانشجویان بین الملی برای حفظ اجازه اقامت خود در چک برای تحصیل پزشکی در جمهوری چک، موظف به رعایت قوانینی می باشند. این قوانین خطوط قرمز جمهوری چک برای دانشجویان می باشند. سر پیچی از این قوانین می تواند گاها منجر به از دست دادن امتیاز تحصیل در این کشور شوند. متقاضیان با بررسی قوانین مربوطه قادر به رعایت آن ها در طول دوره تحصیلی خواهند بود. برخی از این قوانین مهم برای اقامت در چک و تحصیل پزشکی در آن عبارتند از:

برخی از این قوانین مهم برای اقامت در چک

اقامت پس از تحصیل پزشکی در جمهوری چک

اشتغال به کار در چک پس از تحصیل پزشکی در جمهوری چک نیازمند مجوز کار است. دانشجویان پس از تحصیل می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی چک به ویزای کار در چک به کار در بیمارستان ها بپردازند. لازم به ذکر است درآمد پزشکان در جمهوری چک جزو بالاترین درآمدها می باشد.

تخصص مورد نظرمیزان درآمد به کرون چک
پزشک ارولوژیستCZK199000
سرپرست اتاق عملCZK132220
متخصص پوستCZK176000

 

 

 

درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در جمهوری چک

اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل پزشکی در جمهوری چک را دارند، پس از پذیرش دانشگاه باید برای ویزای دانشجویی چک درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل پزشکی در این کشور، نیاز به دریافت ویزای دانشجویی ندارند. روند درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در جمهوری چک به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزای دانشجویی جمهوری چکتوضیحات
دریافت نامه پذیرشمتقاضیان باید نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنند.
رزرو وقت ویزامتقاضیان می توانند از نزدیک ترین کنسولگری جمهوری چک در کشور خود وقت بگیرند.
تکمیل فرم درخواست ویزافرم درخواست ویزا را تکنیل کرده و در آخر آن را امضا کنید.
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید اسناد و مدارکی را جهت درخواست ارسال کنند.
پرداخت هزینه درخواستقبل از ارسال مدارک باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت نمایید.

متقاضیان پس از تکمیل این فرآیندها برای دریافت ویزای خود جهت تحصیل پزشکی در جمهوری چک، باید منتظر بمانند. ظرف 2 تا 4 ماه کاری پاسخی از کنسولگری جمهوری چک دریافت خواهند کرد. همانطور که اشاره کردیم، برای درخواست ویزای دانشجویی جمهوری چک باید اسناد و مدارکی را به کنسولگری ارائه دهید. این اسناد و مدارک به شرح زیر می باشند:

  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه نامه ای از دانشگاه: متقاضیان باید نامه پذیرش از دانشگاهیی که در جمهوری چک برای آن درخواست داده اند را پیوست مدارک جمع آوری شده کنند.
  • اثبات تمکن مالی: متقاضیان تحصیل پزشکی در جمهوری چک، باید ثابت کنند که می توانند هزینه اقامت خود در جمهوری چک را با ارسال صورت حساب بانکی در ماه داشته باشند.
  • ارائه مدارکی دال بر اقامت شما در جمهوری چک
  • ارائه بیمه درمانی معتبر

مدیریت مالی برای تامین هزینه تحصیل پزشکی در چک

روش های زیادی برای مدیریت هزینه های رایج در چک وجود دارند. دانشجویان می توانند با بهره مندی از آن ها هزینه های خود را تا حدود زیادی کاهش دهند. برخی از روش های کاهش هزینه های دانشجویی عبارت اند از:

  • ترجیح خوابگاه دانشجویی در چک به اجاره آپارتمان
  • ترجیح جزوات الکترونیکی به جزوات چاپی
  • مدیریت هزینه خوراک
  • مدیریت هزینه پوشاک
  • مدیریت هزینه های حمل و نقل (پیاده روی و یا استفاده از دوچرخه)
  • حسابرسی دقیق هزینه های موجود

مقایسه روش های تامین مالی به شرح زیر می باشد:

مقایسه روش های تامین مالی در چک

تحصیل پزشکی در جمهوری چک با بورسیه دانشجویی

دانشگاه های جمهوری چک با همکاری دولت، بورسیه های دانشجویی مختلفی را برای متقاضیان تحصیل پزشکی در جمهوری چک ارائه می دهند. هدف از ارائه این بورسیه های دانشجویی، جذب دانشجویان مستعد از سراسر جهان برای پیشرفت پزشکی در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که بورسیه دانشجویی در جمهوری چک برای دانشجویانی که پیشرفت تحصیلی بالایی دارند نادر است، اما غیر قابل دسترس نیست. بورسیه های دانشجویی در رشته پزشکی، سالانه به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان اعطا می شود. بورسیه های دانشجویی که توسط دولت در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد، علاوه بر پوشش هزینه های تحصیلی دانشجویان، بخشی از هزینه های زندگی آنها را نیز پوشش می دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در چک را می‌توانید از موسسه سفیران سروش سعادت اخذ نمایید. دریافت مشاوره از کارشناسان این موسسه از طریق تماس تلفنی و مراجعه حضوری انجام می گیرد.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در کشور چک می باشیم:

  • مزایا تحصیل پزشکی در چک چیست؟ کشور چک به عنوان کشوری که جزء اتحادیه اروپا است، خدمات بسیاری را برای دانشجویان بین المللی قائل می شود. در این کشور هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین دانشگاه های با رتبه های برتر جهانی دارد.
  • شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور چک چگونه است؟ تحصیل در مقطع پزشکی در کشور چک را می توان حتی به زبان انگلیسی هم گذراند. البته لازم به ذکر است که تحصیل در این مقطع، همراه با هزینه خواهد بود و طول دوره نیز 6 سال است.
  • روند تحصیل در رشته پزشکی در کشور چک به چه شکل است؟ تحصیل در رشته پزشکی در این کشور نه تنها به زبان انگلیسی بلکه به زبان های آلمانی و فرانسوی نیز ارائه می شود. دانشجویان در 9 ماه اول اول دروس پایه را فرا میگیرند و بعد دوره های مخصوص پزشک را فرا خواهند گرفت.
  • دانشگاه های برتر در کشور چک برای رشته پزشکی کدام است؟ دانشگاه های پزشکی در کشور چک از رتبه های بالایی در جهان برخوردارند. اما اگر بخواهیم به چند دانشگاه برتر در این کشور اشاره کنیم، می توان به دانشگاه چارلز، پالاکی و مازاریک اشاره کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در جمهوری چک ⭐ بررسی شرایط پزشکی

  1. همتا گفت:

    سلام خدمت شما و همکاران تون. من و یکی از دوستانم که در حال تحصیل رشته پرستاری هستیم میخواستیم برای تحصیل پزشکی مهاجرت کنیم و چند کشور مد نظرمون بود که دیگران چک رو توصیه کردند. به جز هزینه ها یکی از مشکلاتی که داریم روند پذیرش گرفتن هست و اینکه ما الان در حال تحصیل هستیم میتونیم درخواست بدیم یا امکانش وجود نداره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره برای پذیرش در شاخه پزشکی در جمهوری چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *