ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذرای در برونئی

سرمایه گذرای در برونئی

برونئی دارای اقتصاد باز و مطلوب برای تجارت خارجی می باشد، به همین جهت سرمایه گذرای در برونئی، طی سالهای اخیر بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است. علاوه بر این دولت برونئی به تلاش های متنوع سازی اقتصادی خود برای محدود کردن اتکای طولانی مدت خود به صادرات نفت و گاز ادامه می دهد. از سوی دیگر، سرمایه گذرای مستقیم خارجی برای مهاجرت به برونئی بسیار مهم است، زیرا نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایفا می کند. نکته قابل توجه این است که، برونئی سرمایه گذرای مستقیم خارجی را در اقتصاد داخلی از طریق مشوق های سرمایه گذاری توسط وزارت دارایی و اقتصاد تشویق می کند. سرمایه گذرای در برونئی برای افرادی که به دنبال گشترش کسب و کار خود در جهان هستند، بهترین گزینه می باشد.

هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح آگاهی شما عیزان در خصوص سرمایه گذرای در برونئی است. یکی از اصلی ترین مزایا سرمایه گذرای در برونئی، سهولت انجام کسب و کار در این کشور برای اتباع خارجی می باشد. گزارش بانک جهانی سهولت کسب و کار نشان داده است که برونئی در سال 2023 در بین 190 اقتصاد جهان در رتبه 49 قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که، برونئی در رده دریافت اعتبار در گزارش، رتبه اول را به خود اختصاص داده است که با نیوزلند همسو شده است که این امر نشان دهنده مکانیسم های قوی گزارشگری اعتباری در برونئی است. از سوی دیگر، برونئی قوانین خود را اصلاح کرد تا کارآفرینان و سرمایه گذاری را آسان تر و سریع تر آغاز کنند.

دلایل سرمایه گذاری در برونئی

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای سرمایه گذاری در برونئی وارد این کشور می شوند. زیرا این کشور به دلیل رشد قابل توجه در حوزه های مختف اقتصادی همواره میزبان سرمایه گذاران با تجربه ای از نقاط مختلف جهان بوده است. یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در برونئی قوانین و مقررات سرمایه گذرای مطلوب برای اتباع خارجی می باشد. قانون سرمایه گذرای در برونئی شامل دستور تشویق سرمایه گذاری و فرمان مالیات بر درآمد سال 2023 می باشد. همچنین قانون سرمایه گذاری در برونئی از توسعه اقتصادی در شرکت های صنعتی و اقتصادی مهم استراتژیک حمایت می کند.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذرای در برونئی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

 

روند سرمایه گذرای در برونئی

برای آشنایی بیشتر با مهمترین دلایل سرمایه گذرای در برونئی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دلایل سرمایه گذاری در برونئیتوضیحات
ارتباطات گسترده بین المللیبرونئی یکی از اعضای فعال آسه آن است که از طریق آن با استرالیا، نیزولند، چین، هند، ژآپین و کره جنوبی قراردادهای آزاد تجاری منعقد کرده است.
شفافیت نظام نظارتیسیستم نظارتی برونئی عموما دارای شفافیت بالایی می باشد و شفافیت گسترده ای در فرآیندهای قانون گذاری در این کشور وجود دارد.
معاهدات سرمایه گذاری دوجانبهبرونئی در حال حاضر معاهدات سرمایه گذاری دوجانبه با بحرین، هند، آلمان، چین، کویت، عمان، امارات و اوکراین دارد.
تسهیل کسب و کاربه عنوان بخش از تلاش برونئی برای جذب سرمایه گذاران بین المللی، دولت این کشور اقدامات ویژه ای را برای تسهیل کسب و کار در این کشور انجام داده است.
سلب مالکیتبه طور کلی سابقه سلب مالکیت از اموال خارجی در برونئی وجود ندارد.

چالش های سرمایه گذاری در برونئی

سرمایه گذاری در برونئی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. مهمترین چالش های سرمایه گذرای در برونئی عبارت اند از:

چالش های سرمایه گذاری در برونئیتوضیحات
فساد اداریبر خلاف اغلب کشورهای همسایه، فساد گسترده ای در نظام اداری برونئی وجود دارد. این امی یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذرای در برونئی برای متقاضیان می باشد.
محیط سیاسی و امنیتیبرونئی با وجود اینکه یک سلطنت مطلقه است، با سابقه خشونت های سیاسی گسترده ای در طول دهه اخیر مواجه شده است.
سیاست ها و شیوه کاربرونئی به شدت به نیروی کار خارجی در مشاغل کم مهارت و با دستمزدهای کمتر متکی است. همچنین تقریبا 30% از نیروی کار از خارج برای انجام قراردادهای خاص وارد این کشور می شوند.

چالش های سرمایه گذاری در برونئی

فرصت های بازار جهت سرمایه گذاری در برونئی

یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در برونئی برای سرمایه گذاران بین المللی ارائه بخش های بالقوه در بازار کار برونئی می باشد. به طور کلی برونئی اقتصاد باز و مطلوبی برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد. زیرا این کشور به تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از اتکای بلند مدت به صادرات نفت و گاز ادامه می دهد. همچنین فرصت های سرمایه گذاری در برونئی هم توسط برنامه ریزی دولت و هم تقاضای مصرف کننده حمایت می شود. از سوی دیگر، برونئی چندین صنعت را به عنوان بخش های سرمایه گذاری بالقوه در تلاش های خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد شناسایی کرده است.

برای اینکه بیشتر با جذاب ترین بخش های تجاری در برونئی آشنا شوید به تصویر زیر دقت فرمایید:

جذاب ترین بخش های تجاری در برونئی

سرمایه گذاری در برونئی در بخش املاک و مستغلات

طی سال های اخیر سرمایه گذاری در برونئی به ویژه در بخش املاک و مستغلات به دلیل امتیازات ویژه دولت در این بخش مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی قرار گرفته است. برونئی یکی از جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاری در املاک آسیا می باشد. موقعیت اجتماعی، ایمنی و زیرساخت های توسعه یافته محیط سرمایه گذاری مطلوبی را برای مهاجران در بازار املاک و مستغلات ایجاد کرده است. یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات برونئی، دسترسی آسان به این کشور می باشد. زیرا برونئی در دسترس ترین ورودی به آسیا برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد. همچنین بازگشت سرمایه در املاک و مستغلات در برونئی قابل دستیابی است. همچنین اجازه اقامت از طریق ملک به شما این امکان را می دهد که در هر زمان به برونئی سفر کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

پرتکرارترین سوالات سرمایه گذاری در برونئی

در این بخش در خصوص سرمایه گذاری در برونئی به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • فرصت های بازار جهت سرمایه گذاری در برونئی کدام اند؟ یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در برونئی برای سرمایه گذاران بین المللی ارائه بخش های بالقوه در بازار کار برونئی می باشد. به طور کلی برونئی اقتصاد باز و مطلوبی برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد. زیرا این کشور به تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از اتکای بلند مدت به صادرات نفت و گاز ادامه می دهد. همچنین فرصت های سرمایه گذاری در برونئی هم توسط برنامه ریزی دولت و هم تقاضای مصرف کننده حمایت می شود. از سوی دیگر، برونئی چندین صنعت را به عنوان بخش های سرمایه گذاری بالقوه در تلاش های خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد شناسایی کرده است.
  • شاخص ترین دلایل سرمایه گذاری در برونئی کدام اند؟ سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای سرمایه گذاری در برونئی وارد این کشور می شوند. زیرا این کشور به دلیل رشد قابل توجه در حوزه های مختف اقتصادی همواره میزبان سرمایه گذاران با تجربه ای از نقاط مختلف جهان بوده است. یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در برونئی قوانین و مقررات سرمایه گذرای مطلوب برای اتباع خارجی می باشد. قانون سرمایه گذرای در برونئی شامل دستور تشویق سرمایه گذاری و فرمان مالیات بر درآمد سال 2023 می باشد. همچنین قانون سرمایه گذاری در برونئی از توسعه اقتصادی در شرکت های صنعتی و اقتصادی مهم استراتژیک حمایت می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *