مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان یکی از راه های محبوب مهاجرت می باشد که در سال 2023 مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. اگر فرد خارجی هستید و به خرید ملک در این کشور علاقه دارید، چندین نکته مهم وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما باید فاکتورهای اصلی را که بر قیمت آپارتمان در اینجا تأثیر می گذارد و قیمت متوسط را بدانید. علاوه بر بسیاری از عوامل دیگر که ممکن است بر قیمت ها تأثیر بگذارد، یکی از مهم ترین موارد وجود آن مکان است. قیمت آپارتمان بستگی زیادی به موقعیت مکانی دارد.

به عنوان مثال، در تفلیس قیمت در محله ها متفاوت است. هرچه محله به مرکز شهر نزدیکتر باشد، نیز قیمت املاک و مستغلات گران تر است. اما همچنین، شما باید از مراحل و رویه هایی که باید به عنوان یک خارجی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در این کشور انجام دهید، آگاه باشید. در این مقاله، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ویژگی های خرید ملک در این کشور و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان خواهد پرداخت.

محدودیت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

برای افراد خارجی دلایل مختلفی جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک وجود دارد که در زیر آمده است:

  • افتتاح رستوران
  • دفتر تجاری
  • خرید آپارتمان جهت اجاره

شرایط وام مسکن چندان مناسب نیست. زیرا درصد معمولا زیاد است. اما در هر صورت، شما باید بدانید که روش ها در کجا و چگونه انجام می شود. خرید ملک در این کشور یکی از ساده ترین کارهاست. حقوق بیگانگان همان حقوق محلی را دارند. علاوه بر یک استثنا، هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اینجا وجود ندارد. به جزء اینکه خارجی ها مجاز به خرید زمین کشاورزی نمی باشند. این قانون چندین بار مورد بحث و تغییر قرار گرفته است و همیشه نظرات مختلفی پیرامون موضوع وجود دارد. در حال حاضر، پارلمان این کشور تصمیمی اتخاذ کرده است که به موجب آن خارجی ها نمی توانند در کشور تعیین شده برای کشاورزی زمین خریداری کنند.

خرید زمین کشاورزی تقریبا در همه کشورها یک مسئله حساس است. زمین منبعی فرسوده است، به همین دلیل رویکردهای مختلفی برای خرید آن توسط خارجی ها وجود دارد. در کشورهای دیگر، ممکن است خارجی ها بتوانند زمینی را خریداری کنند، اما هنوز با خرید یک آپارتمان متفاوت است و مراحل مختلف محدودیت ها را شامل می شود.

محدودیت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

مراحل خرید ملک در گرجستان

چند رویه وجود دارد که شما به عنوان یک خارجی باید برای خرید ملک در گرجستان انجام دهید. طبق اطلاعات سالن خدمات عمومی، برای ایجاد حق مالکیت، همه باید در ثبت احوال عمومی ثبت نام کنند. برای ثبت حق مالکیت و انعقاد قرارداد خرید و فروش، می توانید به سالن خدمات عمومی یا آژانس ملی ثبت عمومی مراجعه کنید. در اینجا اسنادی که شما برای ثبت املاک نیاز دارید، آمده است:

در برخی موارد، بنا به دلایل مختلف، ممکن است به اسناد اضافی نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با یک آژانس املاک مانند راهنمای معاملات ملکی مشورت کنید.

بدین ترتیب در این بخش می توانيد نمودار رشد اقتصادی در گرجستان را مشاهده فرمائید:

رشد اقتصادی در گرجستان

خرید ملک در تفلیس پایتخت گرجستان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان و تفلیس به طور فزاینده ای در دنیای «فراساحل» خبرساز می شود. این کشور به عنوان مکانی عالی برای تجارت و همچنین ارزان و دارای جمعیتی دوستانه، فروخته می شود. با این حال، نکته ای که این مقاله سعی خواهد کرد انجام دهد این است که یک سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در تفلیس راه سریع ثروت هایی نیست که اغلب فروخته می شود. احتمالاً سرمایه گذاری خوبی است، اما باید انتظارات را مدیریت کرد.

اگرچه مهاجرت داخلی گرجستان به تفلیس ، تعداد خانوارهای کوچکتر و تعداد ساخت و سازها وجود دارد که به نظر می رسد برای در چند سال آینده کمتر باشد ، اما نگرانی من این است که بازار اجاره هنوز بسیار کوچک است. در نمودار زیر نرخ مالکیت در این کشور را مشاهده می کنید:

نرخ مالکیت در گرجستان

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، نرخ مالکیت در این کشور 92% کامل است و بخش کوچکی از مردم حاضر به اجاره هستند. در جدول زیر نکاتی که درباره اجاره و خرید خانه در تفلیس باید بدانید آمده است:

اقلامهزینه به دلار
آپارتمان 1 خوابه فلت$350
آپارتمان 2 خوابه فلت$550
هزینه های مدیریت و هزینه های یاب$1620
تعمیر و نگهداری و مختلف$1080
مالیات بر درآمد ناخالص اجاره$450
درآمد خالص$6021

مهم است که نرخ های خالی نسبتاً زیاد در تفلیس را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید بصورت آنلاین بررسی کنید و هزاران آپارتمان زیبا، مبله، نوسازی شده برای اجاره را مشاهده خواهید کرد. همچنین، چون با بسیاری از خارجی ها سر و کار دارید، انتظار گردش مالی بالا را داشته باشید.

نکاتی درباره سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان

پرداخت برای خرید یک آپارتمان می تواند از طریق پول نقد، کارت یا انتقال بانکی انجام شود. اگر خریدار خارجی بخواهد پرداخت بانکی انجام دهد، می تواند بدون مانع اضافی در هر بانکی حساب باز کند. وی فقط به گذرنامه و پول احتیاج دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، ویژگی های مختلفی وجود دارد که شما به عنوان یک سرمایه گذار باید آن ها را در نظر بگیرید. مهم ترین چیز موقعیت مکانی است. زیرا قیمت ها در مناطق مختلف این کشور متفاوت است.

مکان هایی که بیشترین بازدید گردشگران را دارند از مکان های محبوب به حساب می آیند و البته قیمت خرید آپارتمان در آنجا بیشتر است. نکته مهم دیگر نوع آپارتمان است. انواع مختلفی از املاک در کشور وجود دارد. تقریباً 40% فروش در این کشور در منطقه تفلیس انجام شد. از این 65% برای آپارتمان ها و مجتمع های تازه احداث شده بود. بنابراین، اگر قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در گرجستان را دارید، باید ایده روشنی از نوع سرمایه گذاری آن و نحوه فعالیت در بازار داشته باشید. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروس سعادت نگارش شد به موضوع سرمایه گذاری از طریق خرید ملک پرداخته شد، اگر به مشاوره بیشتری نیاز دارید می توانید به صورت حضوری و تلفنی تماس بگیرید. همچنین می توانید مقاله سرمایه گذاری در گرجستان را نیز مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *