مهاجرت سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی

علاقه مندان به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی باید بدانید که خرید ملک در این کشور در سال های اخیر رو به افزایش است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره قوانین سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی برای افراد خارجی اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

املاک و مستغلات جهانی گران می شوند، اما به نظر نمی رسد که این امر موجب دلسردی موسسات کره شود. هنگامی که یک مشاور جهانی املاک میزبان یک سمینار اخیر در مورد سرمایه گذاری دریایی در سئول بود، همه صندلی های موجود استفاده شد. یک بخش مقطعی از موسسات کره ای، از صندوق های بازنشستگی، شرکت های بیمه و مدیران دارایی در مخاطبان وجود داشتند.

ارزش املاک در کره جنوبی

تعداد خارجیانی که در کره در حال خرید خانه هستند در طی 5 سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است. زیرا اتباع چین تقریبا نیمی از این معاملات خانگی را تشکیل می دهند. اگرچه روابط دیپلماتیک کره و چین در برخی مواقع از نظر تاریخی متشنج بوده است. اما این امر خریداران چینی را از سرمایه گذاری در بازار املاک مسکونی این کشور منصرف نکرده است. طی 9 ماه اول سال 2019، از هر 10 خارجی که املاک مسکونی در کره خریداری کرده اند، حدود 6 نفر چینی بوده اند. آنها املاک مسکونی به ارزش 1.3 تریلیون ₩ (وون) خریداری کردند، 3 برابر بیشتر از معاملات خانگی آمریکایی ها که 425.9 میلیارد ₩ (وون) بود.

در 5 ماه اول سال 2020، سرمایه گذاران چینی بیش از هر گروه خارجی دیگر آپارتمان خریداری کردند. آن ها 13.573 واحد یا 58% از کل آپارتمان های خریداری شده توسط خارجی ها را خریداری کرده اند. در حالی که آمریکایی ها فقط 4.282 واحد خریداری کرده اند. ناظران بازار می گویند افزایش اخیر تقاضای خارجی ها برای خانه های کره ای به دلیل سرسام آور افزایش قیمت مسکن محلی است که باعث ایجاد حباب ملک شده است.

علی رغم اقدامات گسترده دولت کره در جهت مهار گمانه زنی در مورد املاک مانند مالیات بر املاک در مناطق بیش از حد با نرخ بالاتر و اخذ مالیات خرید بالاتر برای صاحبان یک یا چند آپارتمان، تقاضا کاهش نیافته است. داده ها نشان می دهد که سوالات خریداران چینی در مورد املاک کره در 3 ماهه اول امسال در مقایسه با 3 ماهه چهارم سال 2019 حدود 180% افزایش یافته است.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در پایتخت کره جنوبی

یکی از شهرهایی که برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی مناسب است، شهر سئول می باشد. سئول شهری است که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی برای کسانی که مایل به مالک شدن آن هستند دارد. اما در صورت جمع آوری اعتبارات لازم، خرید برای خارجی ها امکان پذیر است. چندین قانون کره حاکم بر مالکیت املاک و مستغلات در کره وجود دارد که باید درک و دنبال شوند، و کمک حقوقی به شدت توصیه می شود:

  • قانون تملک زمین برای خارجی ها
  • قانون معاملات ارزی
  • قانون ارتقاء سرمایه گذاری خارجی
  • تنظیم تصرفات، کاربری ها و توسعه زمین که هم برای خارجی ها و هم محلی ها اعمال می شود.

با این وجود، منع مطلق برای خرید املاک و مستغلات توسط یک خارجی که به طور قانونی در خاک کره حضور دارد، وجود ندارد. بنابراین، 2 دسته از اتباع غیر کره ای ممکن است ادعای املاک و مستغلات در سئول را داشته باشند. که شامل ساکنان بیگانه مقیم و غیر مقیم می باشند. در نمودار زیر قیمت یک خانه کوچک یا استودیو در کره را مشاهده می کنید:

قیمت املاک در کره جنوبی

اگر شما قصد خرید یک ملک بزرگتر دارید، قیمت ها از 340000$ (دلار) شروع می شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک برای خارجیان در کره جنوبی

ظرف 60 روز پس از امضای قرارداد فروش و پرداخت مانده مالکیت، مالک جدید باید گزارشی را به اداره ثبت زمین که ملک به آن وابسته است ارسال کند و شامل قرارداد فروش و یک نسخه از ثبت شود. عنوان انتقال مالکیت باید در 60 روز پس از امضای قرارداد با ثبت کننده منطقه از املاک ثبت شود. اسنادی که برای ثبت ارائه می شود گواهی ثبت نام برای خارجی ها یا گواهی ثبت شرکت (در صورت خرید توسط یک کسب و کار) و درخواست ثبت املاک با قرارداد است.

برای افراد غیر مقیم بیگانه در این کشور، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کره جنوبی متفاوت خواهد بود. یک بیگانه غیر مقیم که می خواهد در کره جنوبی مالکیت خود را بدست آورد. باید کپی سندی را برای اثبات تابعیت، گواهی اقامت یا نشانی صادر شده توسط دولت کشور مبدا خود تهیه کند. اگر خریدار یک شرکت است، باید یک نسخه از سندی را که شرکت را مشخص می کند و آدرس آن را که همیشه توسط دولت کشور مبدا شرکت صادر شده، ارائه دهد. بیگانگان غیر مقیم نیز باید گزارشی در مورد تملک املاک و مستغلات و ثبت انتقال حق مالکیت ارائه دهند. گرفتن اقامت کره جنوبی از طریق کارآفرینی نیز برای افرادی که علاقه مند به کارآفرینی در خارج از کشور می باشند امکان پذیر می باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک برای خارجیان در کره جنوبی

مدارک لازم جهت خرید ملک در کره جنوبی

خارجی های غیر مقیم نیز باید از قانون معاملات ارزی تبعیت کنند. این بدان دلیل است که خارجی های غیر مقیم در حال سرمایه گذاری پولی هستند که در خارج از کشور کره به دست آورده اند. به همین دلیل است که غیر مقیم علاوه بر اطلاع به دفتر دولت محلی در مورد خرید، لازم است معامله را به بانک ارز گزارش دهند. برای آن شما نیاز دارید:

  • یک کپی از قرارداد املاک
  • یک کپی مصدق از ثبت ملک
  • یک گزارش ارزیابی رسمی املاک

آن ها همچنین باید ثابت کنند که آدرس رسمی در خارج از کشور ثبت شده است. به علاوه مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

مدارکتوضیحات
گواهی ثبت نام برای خارجیان یا گواهی ثبت شرکتبه ترتیب مربوط به یک شخص و یک شرکت می باشد.
شماره ثبت و آدرس ثبت املاک و مستغلات به شماره ثبت بیگانه و آدرس مشخص شده در گواهی ثبت بیگانه یا گواهی ثبت شرکتبرای بیگانه مقیم
درخواست برای ثبتبه علاوه، ارائه سند مربوط به ثبت، گواهی ثبت، یک نسخه ثبت از اموال
وکالت نامههمراه با مهر ناشر

چنانچه تمایل به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک دارید و خواهان دریافت اطلاعات بیشتری درباره این کشور می باشید می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر مقالات مربوط به این کشور از جمله درباره کره جنوبی را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *