مهاجرت تحصیلی نیوزلند

دانشگاه صنعتی نیوزلند

دانشگاه صنعتی نیوزلند

دانشگاه صنعتی نیوزلند شناخته شده ترین دانشگاه این کشور می باشد. کشور نیوزلند هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای ادامه تحصیل می پذیرد و تعداد زیادی از این دانشجویان وارد این دانشگاه می شوند. در این نوشتار هدف اصلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه اطلاعات مفید به هموطنان عزیز درباره دانشگاه صنعتی نیوزلند در این کشور است. در سال 2023 نیز این دانشگاه از نظر جهانی دارای رتبه بالایی است. مقاله پیش رو که توسط کارشناسان ما تدوین گردیده است، به آشنایی با دپارتمان های این دانشگاه، تاریخچه آن و همچنین سایر موارد مربوطه به علاقه مندان کمک می کند که مطالعه آن خالی از لطف نمی باشد.

تاریخچه دانشگاه صنعتی نیوزلند

دانشگاه صنعتی نیوزلند (اوکلند) یک دانشگاه در این کشور است. این دانشگاه در تاریخ 1 ژانویه 2000 تاسیس شد. در سال 1895 میلادی، دانشگاه صنعتی این کشور (اوکلند) به عنوان مدرسه فنی اوکلند فعالیت خود را شروع کرد. در این دوران فقط کلاس های عصرانه برگزار می شد. کلاس های روزانه در سال 1906 آغاز شد. نام آن به دانشکده فنی اوکلند تغییر یافت و همچنین در سال 1913 به دانشکده فنی یادبود سدون تغییر نام داد.

در اوایل دهه 1960 اصلاحات آموزشی منجر به تفکیک تدریس متوسطه و سوم در این دانشگاه شد. این کار موجب تشکیل 2 مؤسسه آموزشی شد. این 2 مرکز به مدت 3 سال در همان محل مستقر بودند، اما تا سال 1964 مدرسه متوسطه به یک سایت جدید در وسترن اسپرینگز نقل مکان کرده و در نهایت به کالج وسترن اسپرینگز تبدیل شد. در سال 1989 ATI تبدیل به موسسه فناوری اوکلند شد. نام آن در زمان تبدیل شدن به دانشگاه در سال 2000 به دانشگاه صنعتی اوکلند تغییر یافت.

درباره دانشگاه صنعتی نیوزلند

این دانشگاه دارای 5 دانشکده در 3 پردیس سیتی، شمالی و جنوبی دانشگاه اوکلند است. علاوه بر این، دانشگاه دارای 3 بخش اصلی است که شامل موارد زیر می شود:

  • AUT Millennium
  • رصدخانه نجوم رادیویی Warkworth
  • مرکز دانشگاه صنعتی نیوزلند (اوکلند) برای آموزش پناهندگان

در دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند (اوکلند) بیش از 29000 دانشجو در سال 2020 ثبت نام کرده اند. لازم به ذکر است که حداقل 4100 دانشجو از بین 29000 دانشجو این دانشگاه از کشورهای خارجی به نیوزلند مهاجرت کرده اند تا در برنامه های تحصیلی با کیفیت دانشگاه صنعتی نیوزلند شرکت کنند. در این دانشگاه دانشجویان زیادی از کشور های اروپایی، آسیایی و همچنین مائوری مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه صنعتی نیوزلند (اوکلند) دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در بیش از 250 دوره و برنامه تحصیلی شرکت کنند.

برترین رشته ها در دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند (اوکلند)

دانشجویان می توانند در این دانشگاه در دوره های تحصیلی مختلف در زمینه های گوناگون مانند موارد زیر مشغول به تحصیل شوند:

معماریگردشگریعلوم اجتماعیعلوم پایهعلوم بهداشتی
میهمان نوازیزبان و فرهنگسیاست های عمومیقانونورزش و تفریح
مهندسیکامپیوتر و علوم ریاضی مطالعات ارتباطی فن آوری های خلاقتجارت و اقتصاد

پردیس های دانشگاه صنعتی نیوزلند

دانشگاه صنعتی این کشور دارای 3 پردیس سیتی، شمالی و جنوبی است. لازم به ذکر است که پردیس های سیتی و شمالی محل اقامت دانشجویان بین المللی می باشند. این پردیس ها دارای سالن های اقامت دانشجویی هستند. در این بخش قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره پردیس های دانشگاه صنعتی این کشور به شما عزیزان ارائه دهیم:

پردیس سیتی دانشگاه نیوزلند

پردیس سیتی بیش از چندین مرکز در قلب اوکلند دارد. بزرگترین مرکز آن در خیابان ولزلی شرقی واقع شده است. بیشتر واحدهای دانشگاهی و مدیریت مرکزی از جمله دفتر معاون و مراکز تحقیقاتی در آن واقع شده اند. دانشکده های زیر در این مکان قرار گرفته اند:

  • تجارت
  • اقتصاد و حقوق
  • طراحی و فناوری های خلاق
  • فرهنگ و جامعه

از امکانات این پردیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک مهدکودک
  • مرکز دانشجویی بین المللی
  • مرکز چاپ
  • سالن بدنسازی
  • مرکز چینی
  • خدمات پشتیبانی دانشجویی پاسیفیک
  • مرکز تحصیلات تکمیلی
  • مرکز توسعه یادگیری

كتابخانه مركزي داراي بيش از 245000 كتاب و مجله در چهار طبقه است. علاوه بر این در این پردیس کافه ها رستوران ها وجود دارند.

پردیس جنوبی دانشگاه نیوزلند

پردیس جنوبی دانشگاه صنعتی نیوزلند در سال 2010 افتتاح شد. اولین پردیس مستقر در منطقه را ایجاد کرد. این پردیس ارائه دهنده برنامه های تحصیلی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های تجارت، کامپیوتر و علوم اطلاعات، آموزش، علوم بهداشتی، حقوق و همچنین مدیریت ورزشی و علوم می باشد. پردیس جنوبی دارای امکانات زیر است:

کتاب خانهمرکز اطلاعات دانشجوییآزمایشگاه های رایانه ای
سالن های دانشجوییمرکز اطلاعات دوره هاشبکه بی سیم و کافه

این محوطه دانشگاه همچنین دارای زمین های استرآپ استور با تنیس، بسکتبال، نتبال، والیبال، هندبال و تجهیزات فوتبال برای است.

پردیس شمالی دانشگاه نیوزلند

پردیس شمالی در نورتکوت واقع شده است. دانشکده بهداشت و علوم محیط زیست (از جمله بخش ورزش و تفریحی) و دانشکده آموزش و پرورش در این پردیس قرار گرفته اند. مرکز ورزشی و بدنسازی اصلی دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند در محوطه این پردیس واقع شده است که شامل موارد زیر است:

سالن ورزشیتجهیزات تستزمین های سرپوشیدهمرکز خدمات دانشجوییشعبه AUSM
اتاق وزنه برداریکلینیک گلفکتاب خانه مهدکودکفروشگاه پرینت
مرکز مشاورهکتاب فروشیبهزیستیفروشگاه های مواد غذاییکلینیک ها

این پردیس 5 کلینیک درمانی (دهان، فیزیوتراپی، جراحی زیبایی بینی، روان درمانی و سونوگرافی) را ارائه می دهد که هم اکنون در ساختمان کلینیک بهداشت نورتمد واقع شده اند.

دانشکده های دانشگاه صنعتی نیوزلند

دانشکده های دانشگاه صنعتی نیوزلند

در دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند 5 دانشکده وجود دارد که عبارتند از:

  • فرهنگ و جامعه
  • تجارت و قانون
  • طراحی و فن آوری های خلاق
  • علوم بهداشت و محیط زیست
  • آرا پوتاما

در پنج دانشکده دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند مدارس زیر قرار گرفته اند:

هنر و طراحیعلوم بالینیاقتصادمهندسی
کسب و کارمطالعات ارتباطاتتحصیلاتکامپیوتر و علوم ریاضی
 ورزش و تفریحمهمان نوازی و گردشگریمطالعات بهداشت حرفه ایزبان و فرهنگ
حقوق بهداشت عمومی و مطالعات روانشناختیعلوم پایهعلوم اجتماعی و سیاست های عمومی

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های کشور برای تحصیل در نیوزلند می باشد که برنامه های تحصیلی با کیفیت بالایی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می دهد؛ به همین دلیل، دانشگاه صنعتی کشور نیوزلند رتبه های بسیار بالایی را در رتبه بندی های مختلف کسب کرده است.

رتبه بندی دانشگاه صتعنی نیوزلند در جهان

از برجسته ترین رتبه هایی که این دانشگاه در رتبه بندی های مختلف کسب کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رتبه بندیرتبه
رتبه بندی QS (بهترین دانشگاه های جهان)442
رتبه بندی جهانی THE125-101
رتبه بندی دانشگاه های جهانی اخبار ایالات متحده434

متقاضیانی که قصد زندگی در نیوزلند را دارند و به فکر کسب اقامت نیوزلند از روش های مختلف مانند تحصیل، سرمایه گذاری، اشتغال و یا سایر موارد هستند می توانند با مراجعه به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *