مهاجرت تحصیلی روسیه

داروسازی در روسیه

داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه در سال 2023، ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص تحصیل و اخذ مدرک معتبر جهانی به سمت خود سوق می دهد که به آن می پردازیم. تحصیل در دانشگاه های این کشور دارای مزایای زیادی می­ باشد. یکی از مهمترین مزایای تحصیل در این کشور را می ­توان تحصیل به 3 زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی بیان نمود. پذیرش در دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد. همچنین دانشگاه های این کشور دارای آزمون ورودی نیستند. پذیرش دانشجویان منوط به قبولی در آزمون های ورودی نمی باشد. دانشجویان خارجی زیادی سالانه با اخذ ویزای تحصیلی روسیه به این کشور مراجعت می­ نمایند. مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای تمامی دانشجویان عزیز در این زمینه می­ باشند.

دانشکده داروسازی در سال 1966 تاسیس و شروع به پذیرش دانشجو نمود. دانشجویان در این دوره تحت آموزش های حرفه ای برای آشنایی با داروها و انواع بیماری ها قرار می­ گیرند. مدت زمان تحصیل در این دوره معمولاً به مدت 5 سال طول خواهد کشید. در نهایت به دانشجویان مدرک D به معنای استاد یاری دانشجویان اعطاء می گردد. می­ توان به صراحت بیان نمود که دانشگاه های پزشکی روسیه دارای بهترین و ایده آل ترین شرایط برای تحصیل می ­باشد. زیرا معمولاً برای ورود به دانشگاه های برتر دانشجویان می ­باید هزینه های زیادی پرداخت نمایند و همچنین بدون مدرک زمان معمولاً امکان پذیر نمی­ باشد.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در روسیه

چالش های تحصیل داروسازی در روسیه

همانطور که می دانید، تحصیل داروسازی در روسیه، در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان دارد، دارای چالش های جزئی نیز می باشد. از جمله اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی در روسیه عبارت اند از:

چالش های تحصیل داروسازی در روسیهتوضیحات
فقدان تجربه مناسب در روسیهدانشجویانی که در روسیه دوره های کارآموزی را می گذرانند، مجاز به تماس مستقیم و آزمایش داروها را در این کشور ندارند. به همین دلیل دانشجویان از تجربیات کامل در این رشته بهره مند نمی شوند.
دانشگاه های داروسازی کوچکبرخی از دانشگاه های اروسازی در روسیه وجود دارند، که واقعا دانشگاه داروسازی نیستند. زیرا فقط یک دانشگاه کوچک را به داروسازی اختصاص داده اند.
ایمنی پایین دانشجویانهنگام تحصیل داروسازی در روسیه، به شدت اقامت در محوطه دانشگاه توصیه می شود. با توجه به اینکه فرهنگ اسلحه در روسیه عادی شده است.

فرآیند درخواست جهت تحصیل داروسازی در روسیه

لازم به ذکر است که فرایند درخواست جهت تحصیل داروسازی در روسیه، به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده می باشد. بنابراین دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در روسیه را دارند، باید فرآیند درخواست را به خوبی طی کنند. دانشجویان برای درخواست تحصیل داروسازی در روسیه می توانند به صورت آنلاین برای دانشگاه مورد نظر درخواست دهند. یا می توانند از طریق نماینده مجاز دانشگاه مربوطه در کشور خود درخواست دهند. همچنین پس از مطالعه اطلاعات کامل سایت جهت درخواست، ابتدا باید رشته مورد نظر خود را برای تحصیل در روسیه انتخاب کنند. پس از انتخاب رشته متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به ایمیل دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. پس از بررسی مدارک مکتوب؛ قبول یا رد شدن را به اطلاع شما می رسانند.

برای آشنایی بیشتر با فرآیند درخواست جهت تحصیل داروسازی در روسیه به جدول زیر مراجعه فرمایید:

فرآیند درخواست جهت تحصیل داروسازی در روسیهتوضیحات
نحوه دریافت دعوت نامهجهت دریافت دعوتنامه از دانشگاه داروسازی، باید مدارکی از قبیل فرم درخواست، کپی پاسپورت، کپی گواهی مدرسه، کپی رسید پرداخت را برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید.
درخواست ویزادانشجویان باید پس از دریافت دعوتنامه، با سفارت روسیه در کشور خود تماس بگیرند تا جهت درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.
وروددانشجویان بین المللی قبل از ورود به روسیه باید تمام هزینه های سال اول را به حساب دانشگاه مربوطه واریز کنند. همچنین پس از دریافت ویزای تحصیلی خود دانشجویان باید جزئیات پرواز خود را با تاریخ و زمان ورود به دانشگاه اطلاع دهند.
پذیرشهنگام تحصیل داروسازی در روسیه، به شدت اقامت در محوطه دانشگاه توصیه می شود. با توجه به اینکه فرهنگ اسلحه در روسیه عادی شده است.

کلیات رشته داروسازی در روسیه

دانشکده های داروسازی جهت آموزش به دانشجویان از مدل سیستم های بدن جهت یادگیری بهتر دانشجویان استفاده می نمایند. همچنین برنامه های درسی در این رشته به گونه ای طراحی شده است تا دانشجویان به صورت موثرتر به یادگیری مفاهیم بپردازند. آموزش ها در زمینه علوم پایه و پس از آن آموزش های حرفه ای و چگونگی مراقبت از بیماران به دانشجویان ارائه می­ گردد. دوره های داروسازی در این کشور بگونه ای است که دانشجویان می­ توانند در یک مسیر کاملاً حرفه ای قدم گذاشته است. در زمینه چگونگی استفاده از داروها، اثرات و نقش داروها در درمان بیماری ها اطلاعات لازم و کافی را کسب نمایند.

دانشجویان با گذراندن دوره های داروسازی در روسیه می­ توانند در داروخانه ها به انجام کار پرداخته است. در زمینه تنظیمات دارویی فعالیت نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دوره می­ توانند برای درمان های جدیدی را پیشنهاد نموده است. برای گزینه های مختلف پزشکی توصیه نمایند. پس از پایان دوره کارشناسی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را خواهند داشت. با تحصیل در این دوره دانشجویان می ­توانند مهارت های خود را توسعه داده و پس از آن می­ توانند به بررسی داروها و مشاوره در زمینه انواع داروها بپردازند. دوره دکترا داروسازی نیز در این کشور برگزار می ­گردد. دانشجویان با تحصیل در این مقطع می ­توانند عنوان دانشمند داروسازی را کسب نمایند.

آیا تحصیل داروسازی در روسیه خوب است؟ این سوالی است که ذهن دانشجویان را در خصوص تحصیل در این کشور به خود اختصاص داده است که در این باب بایستی گفت تحصیل داروسازی در این کشور در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است، زیرا در این کشور طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را برای داروسازی در بهترین دانشگاه های دولتی ارائه می دهد. تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه روسیه کاملا مقرون به صرفه است زیرا شهریه آن در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است.

برنامه داروسازی در روسیه

برنامه داروسازی در روسیه در طول ترم ها تدریس می شود که هر ترم به امتحان یا ارائه پروژه ختم می شود. مطالعات شامل سخنرانی ها (%30 درسی) و سمینارها یا جلسات عملی است که روش های اصلی تدریس هستند و %70 کل برنامه درسی را تشکیل می دهند. هر دوره شامل سخنرانی ها، سمینارها، کار آزمایشگاهی، کار گروهی کوچک، فعالیت های مبتنی بر تمرین و تکالیف است. با استفاده از مدل سیستم های بدن به عنوان زمینه ای یکپارچه برای تدریس، برنامه درسی برای شکستن موانع بین رشته ها طراحی شده است و به دانشجویان کمک می کند تا به طور مؤثرتری یاد بگیرند. تدریس یکپارچه است، و قرار گرفتن دانشجویان را با علوم پایه و کاربردی و عملکرد حرفه ای در زمینه مراقبت از بیمار تسهیل می کند.

این امر با تمرکز فزاینده بر یادگیری مرتبط با تمرین پشتیبانی می‌شود، همانطور که توسط مکان ‌یابی و یادگیری مبتنی بر شبیه ‌سازی داخلی، و همچنین تجربه تمرینی اضافی ارائه شده در داخل، مشهود است. برنامه داروسازی در روسیه از 4 بلوک رشته تشکیل شده است:

  • علوم انسانی علوم اجتماعی-اقتصادی
  • علوم طبیعی
  • علوم پزشکی و زیستی
  • رشته های تخصصی

فارغ التحصیلان دوره می توانند با گذراندن دوره کارآموزی (تحصیل اولیه 1 ساله) در بخش های مختلفی تخصص پایه را کسب کنند:

  • مدیریت و اقتصاد داروسازی
  • فناوری دارویی
  • شیمی دارویی و فارماکوگنوزی
  • یا در دوره تحصیلات تکمیلی تمام وقت

تعداد داروسازان در روسیه در نمودار زیر مشخص است:

تعداد داروسازان در روسیه

کار داروسازی در روسیه در سال 2023

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این رشته می­ توانند از فرصت های مناسب شغلی در روسیه استفاده نموده است. این دسته از افراد می­ توانند در محیط هایی مانند بیمارستان ها، داروخانه ها، شرکت های داروسازی، موسسات تحقیقاتی به صورت بلند مدت به انجام کار بپردازند. دانشجویان با تحصیل در مقطع کارشناسی می­ توانند مدرک علوم داروسازی را اخذ نموده است. افراد می توانند با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مدرک داروسازی را دریافت بنمایند.

سایر مشاغل مرتبط با رشته داروسازی در روسیه درآمدی به شرح زیر خواهد داشت:

  • دستیار داروساز 81300RUB (روبل روسیه)
  • دستیار مدیر داروخانه 165000RUB (روبل روسیه)
  • داروساز بالینی 130000RUB (روبل روسیه)
  • تکنسین داروسازی بیمارستان 97100RUB (روبل روسیه)
  • داروساز هسته ای 136000RUB (روبل روسیه)
  • مدیر داده های بالینی 125000RUB (روبل روسیه)
  • مدیر مطالعات بالینی 162000RUB (روبل روسیه)

دریافتی در کشور روسیه دارای حداقل و حداکثر دریافتی خواهد بود، که در نمودار زیر شرح داده شده است:

حداقل و حداکثر دریافتی داروسازان در روسیه

درآمد رشته داروسازی براساس تجربه کاری در روسیه

رشته داروسازی در این کشور دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشد. هر کدام از این رشته ها دارای درآمد متفاوتی خواهند بود. درآمد متقاضیان در این رشته بر اساس معیارهایی مانند سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات و موقعیت مکانی تخمین زده خواهد شد. به عنوان مثال متقاضی با مدرک دکترا، در پایتخت این کشور درآمد بهتری نسبت به سایر افراد خواهد داشت. چنانچه بخواهیم درآمد متقاضیان در این کشور را طبق معیار تجربه کاری نیز پیش ببریم، متوجه تفاوت هایی خواهیم بود. در خصوص اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری روسیه می توانید مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به وبسایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر میزان درآمد داروسازی در روسیه را براساس تجربه کاری مورد بررسی قرار خواهیم داد:

افزایش درآمد متقاضیان در روسیه براساس تجربه کاری

درآمد داروسازان در روسیه 2023

چنانچه در گراف فوق قابل رویت است، میزان درآمد داروسازان در روسیه بدین قرار است:

گرافت درامد داروسازان در روسیه

این متوسط ​​حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروساز براساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. درآمد داروسازان در این کشور براساس معیارهایی مانند سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات متقاضی و منطقه ای که مشغول به فعالیت می باشند، بسیار موثر خواهد بود. جهت اطلاع از شرایط کار در روسیه، مطالعه مقاله لینک شده از طریق وبسایت رسمی ما خالی از لطف نخواهد بود.

مزایای تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل در این کشور طرفداران بسیاری دارد. از جمله مهمترین مزایای تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل پایین
  • امکان استفاده از امکانات رفاهی و خوابگاهی نیمه رایگان
  • سریع بودن فرآیند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه
  • نداشتن آزمون ورودی
  • عدم ارائه مدرک زبان
  • تمامی دانشگاه های روسیه مورد تأیید وزارت علوم ایران می ­باشد.
  • مدارک دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار است.
  • عدم نیاز به حساب بانکی برای صدور روادید
  • عدم محدودیت سنی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی و تحصیل پزشکی در روسیه در سال 2023، دارای شهریه های متفاوتی است. شهریه در این کشور بستگی به نوع کالج و دانشگاه دانشجویان دارد. اما به طور میانگین هزینه تحصیل در برنامه های تحصیلی دانشگاه های روسیه 2000$ الی 8000$ (دلار) در سال برآورد شده است. اجاره بها خوابگاه های دانشجویی به صورت نیم بها دریافت می­ گردد. در صورتیکه دانشجویان از خوابگاه های خصوصی در روسیه استفاده نمایند می ­باید معمولا هزینه ای معادل 550$ (دلار) در ماه پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان می ­توانند با 5$ الی 9$ (دلار) در رستوران های روسیه غذا سرو نمایند.

پیش از انتخاب کشور روسیه برای تحصیل داروسازی پیشنهاد ما به شما بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کشور روسیه می باشد:

نمودار مزایا و معایب مهاجرت به روسیه

اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی در روسیه

دانشجویان می­ باید ابتدا درخواست تحصیل خود را به دانشکده های داروسازی این کشور ارسال نمایند. بدین منظور دانشجویان باید فرم درخواست مخصوص دانشگاه مورد نظر خود را تکمیل نموده است. همچنین مدارک زیر به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند:

  • کپی مدارک شناسائی
  • مدارک تحصیلی اعم از دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها که باید به زبان روسی ترجمه گردند.
  • ارائه یک قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و پذيرش از دانشگاه این کشور
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا و پذیرش دانشگاه

ناگفته نماند پس از پذیرش اولیه، دانشجویان می­ توانند برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام نمایند. با مراجعت به این کشور می­ توانند ثبت نام خود را در دانشگاه مورد نظر خود قطعی نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی در روسیه

رتبه دانشگاه های پزشکی روسیه در سال 2023

دانشگاه های پزشکی این کشور که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند دارای رتبه های زیر هستند:

اسم دانشگاه رشتهرتبه 2022
A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistryفقط دندانپزشکی5110
Lomonosow Moscow State Universityهمه رشته ها84
Novosibirsk State Universityپزشکی231
441 Pavlov FirstSaint Petersburg State medical Universityپزشکی و دندانپزشکی4725
Sechenov First Moscow State Medical Universityفقط داروسازی12273

تحصیل داروسازی در دانشگاه رودن روسیه

دانشگاه رودن روسیه یکی از دانشگاه های با کیفیت ارائه کننده رشته داروسازی می باشد. تحصیل داروسازی در دانشگاه رودن روسیه در رشته های موجود در برنامه درسی در چندین ماژول گروه بندی می شوند:

  • دوره اجتماعی-انسانی ( دروسی مانند فلسفه، تاریخ داروسازی، لاتین، زبان خارجی و غیره)
  • دوره علوم طبیعی پزشکی-بیولوژیکی (ریاضی، فیزیک، علوم کامپیوتر، شیمی عمومی و معدنی و غیره).
  • و دوره های عملکردی شامل رشته های تخصصی (پزشکی فارماکولوژی، کمک های اولیه، بهداشت عمومی، تجارت پزشکی و دارویی، فارماکوگنوزی، فارماکولوژی، فاجعه شناسی، شیمی سم شناسی، فناوری دارویی، شیمی دارویی، مدیریت و حسابداری در داروسازی).

تحصیل داروسازی در دانشگاه رودن روسیه

دانشگاه های تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در روسیه

بازارهای دارویی این کشور پررونق می­ باشد. به طوریکه در سال 2016 درآمد این کشور از فروش دارو 5.16 میلیارد $ (دلار) تخمین زده شده است. این میزان درآمد معادل با 3.1% تولید ناخالص داخلی و 9.19% هزینه های بهداشتی در این کشور می­ باشد. در بازارهای دارویی روسیه داروها به 2 دسته داروهای تجویزی و داروهای کشوری تقسیم بندی می­ شوند. بیشترین سهم این کشور در بازارهای جهانی فروش داروهای تجویزی می ­باشد.

دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در این کشور است که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می ­باشند:

  • دانشگاه لومونوسف
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه سچینوا
  • دانشگاه سماچکو
  • دانشگاه فیدروف

دانشجویان عزیز می ­توانند با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. در زمینه تحصیل در روسیه با این مجموعه مشاوره نمایید. همچنان این مجموعه مفتخر به راهنمایی تمامی علاقمندان مهاجرت کاری به روسیه می ­باشند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در روسیه

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در روسیه جلب می نمائیم:

  • تحصیل داروسازی در روسیه چگونه است؟ تحصیل در این رشته که منجر به آشنایی با داروها و انواع بیماری ها می شود. تقریبا 5 سال به طول می انجامد. در پایان مدرک D (استادیاری) به دانشجویان اعطاء می شود.
  • داروسازی در روسیه چقدر درآمد دارد؟ شرایط کار داروسازی در روسیه بسیار رونق دارد تا جایی که می توان گفت حداقل درآمد داروسازان در این کشور 60600RUB و حداکثر درآمد 1692000RUB (روبل روسیه) در ماه است. می توان گفت به طور میانگین داروسازان درآمدی معادل 112.000RUB (روبل روسیه) در ماه است و نسبت به میزان تجربه و مهارت نیز افزایش می یابد.
  • مزایای تحصیل داروسازی در روسیه چیست؟ تحصیل داروسازی در کشور روسیه به دلیل داشتن هزینه های پایین تحصیل و زندگی و استفاده از امکانات رفاهی و خوابگاهی نیمه رایگان بسیار طرفدار دارد. از طرفی اخذ فرایند پذیرش به سرعت انجام می گیرد و آزمون ورودی هم برگزار نمی شود. ارائه مدرک زبان نیز الزامی نیست و محدودیت سنی نیز برای ورود وجود ندارد.
  • هزینه تحصیل داروسازی در روسیه چقدر است؟ هزینه تحصیل در روسیه در رشته داروسازی بین 5000$ الی 8000$ (دلار) می باشد که بسته به دانشگاه و مقطع متفاوت است. بهترین دانشگاه در روسیه برای تحصیل داروسازی دانشگاه سچینوا و لومونوسوف است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “داروسازی در روسیه

  1. ک.حامدی گفت:

    ببخشید هزینه های زندگی در روسیه رو پیدا نکردم میشه راهنماییم کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص هزینه زندگی در روسیه به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *