مهاجرت کاری بلژیک

حقوق ماهیانه کار در بلژیک

حقوق ماهیانه کار در بلژیک

اخذ اقامت از طریق اشتغال یکی از برترین طرق اقامت محسوب می گردد که ما در این مقاله بر آن شدیم حقوق ماهیانه کار در بلژیک در سال 2023 را شرح دهیم. این کشور در نزدیکی کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ است. پایتخت این کشور شهر بروکسل است. مردم این کشور به زبان های هلندی، فرانسوی و آلمانی صحبت می نمایند. این کشور یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا به شمار می رود. از اقتصاد رو به رشد برخوردار می باشد. کیفیت زندگی در بلژیک در سطح بالایی قرار دارد. معمولا اکثر افرادی که به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند. بدین ترتیب سعی در دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارند. اخذ ویزای کاری بلژیک با شرایطی همچون دیگر کشورهای اروپایی همراه است.

بطوریکه متقاضیان انجام کار در بلژیک می باید ابتدا برای دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایان بلژیکی اقدام نمایند. اگر چه پروسه اخذ پیشنهادکاری (Job Offer) نسبتاً دشوار است. اما غیر ممکن نیست و متقاضیان با مراجعه به سایت های کاریابی بلژیک می توانند شغل مورد نظر خود را یافته و پس از آن با مراجعه به سفارت این کشور ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. مطابق آمارهای سال 2023 هزینه های زندگی در بلژیک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در حد متوسط قرار دارد. معمولا هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ و پر تراکم این کشور همانند بروسکل و خنت نسبت به دیگر شهرها بیشتر است. مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بازارهای کاری در بلژیک متقاضیان مهاجرت به این کشور را راهنمایی می نمایند.

دسته بندی ویزای کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک به 3 دسته تقسیم می شود. افراد با توجه به شرایط خود می توانند یکی از آنها را دریافت نمایند:

  • ویزای کار نوع A: دارندگان این ویزا می توانند به صورت نامحدود در این کشور به انجام کار در مشاغل مختلف بپردازند.
  • ویزای کاری نوع B: این ویزا دارای اعتباری یک ساله است. دارندگان این ویزا تنها مجاز به انجام کار با یک کارفرمای خاص هستند. در صورت تغییر کارفرما ملزم به اخذ ویزای کاری B دیگری می باشند.
  • ویزای کاری نوع C: این ویزا دارای اعتباری محدود است. افرادی که قصد انجام کارهای فصلی (کشاورزی و غیره) در بلژیک را دارند، می توانند جهت اخذ این ویزا اقدام نمایند.

بررسی حقوق ماهیانه کار در بلژیک

میزان حقوق ماهیانه کار در بلژیک در مشاغل مختلف متفاوت است. با نگاهی کلی به حقوق و دستمزدهایی که افراد در این کشور دریافت می نمایند. می توان گفت حقوق ماهیانه کار در بلژیک با توجه به هزینه های زندگی در این کشور رقم بالایی است. معمولاً افراد سهم بیشتری از درآمد را می توانند پس انداز نمایند. حقوق کارکنان در بلژیک بین 2000€ الی 4000€ (یورو) در ماه متغیر است. متوسط حقوق ماهیانه کار حدود 2500€ الی 3000€ (یورو) در ماه است.

دانشجویانی که تحصیل در این کشور را انتخاب نموده اند، نیز مجاز به انجام کارهای پاره وقت و دانشجویی در این کشور هستند. متوسط درآمد دانشجویان به ازای هر ساعت کاری 12€ (یورو) می باشد. هزینه های زندگی به طور متوسط بین 600€ الی 800€ (یورو) تخمین زده شده است. یکی از ملزومات ورود به بازار کاری این کشور برخورداری از مهارت زبان های هلندی، فرانسوی و یا آلمانی می باشد. همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم افراد با توجه به تخصص و مهارت های خود در بلژیک حقوق و دستمزدهای متفاوتی را دریافت می نمایند. معمولا مدیران شرکت های بزرگ بالاترین حقوق ها را در این کشور دریافت می نمایند.

متوسط حقوق و دستمزد برخی از مشاغل به شرح زیر است:

مشاغلمتوسط درآمد به یورو
مدیران فناوری اطلاعات6725€
مدیران بخش های اداری6527€
مشاغل صنعت و معدن5702€
مهندسی برق4522€
نجارها و مبل سازها2365€
کارمندان لباسشوئی2279€

ولژسکی یکی از بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

ویزای جستجوی کاری بلژیک

دولت این کشور با صدور ویزای جستجوی کار بلژیک شرایط اخذ ویزای کاری این کشور را تسهیل نموده است. بگونه ای که متقاضیان می توانند با اخذ این ویزا به کشور بلژیک سفر نموده است. بطور مستقیم به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. این ویزا به مدت 6 ماه دارای اعتبار است. افراد پس از یافتن شغل مورد نظر خود می توانند نسبت به اخذ ویزای کاری این کور اقدام نمایند. ناگفته نماند که شهروندان ایرانی واجد شرایط این ویزا نیستند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری بلژیک

با توجه به حقوق ماهیانه کار در این کشور، افراد زیادی هر ساله با اخذ ویزای کار بلژیک وارد بازارهای کاری این کشور می شوند. از مهمترین فاکتورهای ارزشیابی نیروهای کاری تحصیلات، سن، سابقه کاری و مدرک زبان می باشد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس
  • قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری این کشور

لازم بذکر است یکی از مهمترین شرایط ورود به بازارهای کاری برخورداری از مهارت زبان رسمی کشور مورد نظر می باشد. متقاضیان انجام کار در این کشور می باید حداقل دارای مدرک کاردانی بوده و علاوه بر آن از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 برخوردار باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری بلژیک

موسسات کاریابی در بلژیک

راه های مختلفی برای جستجوی کار در بلژیک وجود دارد. روزنامه های محلی، مجله ها و موسسات کاریابی در این کشور از جمله راه های جستجوی کار در این کشور بشمار می رود. برخی از موسسات کاریابی در این کشور با توجه به مهارت و رزومه های کاری افراد، مشاغل مرتبط با مهارت متقاضیان را معرفی می نمایند.

از معروفترین سایت های کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • Step Stone
  • Better Team
  • Linkedin
  • Indeed
  • Total jobs

قابل ذکر است، کار از جمله راه های اخذ هزینه اقامت بلژیک به طور دائم و دریافت تابعیت و پاسپورت بلژیک محسوب می شود. اقامت دائم و تابعیت این کشور به آن دسته از افرادی که حداقل به مدت 5 سال در این کشور کار انجام داده و مالیات بپردازند، تعلق خواهد گرفت. متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور جهت آگاهی از جزئیات بیشتر در زمینه حقوق ماهیانه کار در بلژیک می توانند از مشاوره های مفید کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در بلژیک در سال 2023

در این بخض مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در بلژیک در سال 2023 می باشیم:

  • حقوق ماهیانه کارکنان در کشور بلژیک چه میزان می باشد؟ حقوق کارکنان در بلژیک بین 2000€ الی 4000€ (یورو) در ماه متغیر است.
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق مهاجرت کاری به بلژیک چگونه است؟ اقامت دائم و تابعیت این کشور به آن دسته از افرادی که حداقل به مدت 5 سال در این کشور کار انجام داده و مالیات بپردازند، تعلق خواهد گرفت.
  • شرایط ویزای جستجوی کار بلژیک چگونه می باشد؟ متقاضیان با اخذ ویزا مستقیم وارد بلژیک می شوند و به طور مستقیم به جستجوی کار می پردازند.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری بلژیک در سال 2023 شامل چه مواردی است؟ اخذ پیشنهاد کاری معتبر، ارسال رزومه، گواهی عدم سوء سابقه، گواهی پزشکی، مدرک زبان انگلیسی و پرداخت هزینه ویزا
  • مدت اعتبار ویزای جست و جوی کار بلژیک در سال 2023 چگونه است؟ مدت اعتبار این ویزا 6 ماه می باشد.
  • از ملزومات ورود به بازارکاری کشور بلژیک چییست؟ یکی از ملزومات ورود به بازار کاری این کشور برخورداری از مهارت زبان های هلندی، فرانسوی و یا آلمانی می باشد.
  • اقتصاد پرطرفدار در کشور بلژیک کدام است؟ خدمات، صنایع شیمی و کشاورزی
  • معروف ترین سایت های کاریابی در کشور بلژیک کدام اند؟ Indeed، step stone، linkedin
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در بلژیک

  1. علی یاری گفت:

    من شنیده بودم بلژیک شرایط سختی برای مهاجرت داره با خوندن این مقاله فهمیدم که ارزش داره که سختی کشید چون میزان حقوق ماهیانه کار در بلژیک واسه مشاغل معمولی خوب و مناسبه. اگر میشد تو این مقاله هزینه های زندگی رو هم دید بهتر بود.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در باب هزینه زندگی در بلژیک به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *