مهاجرت تحصیلی لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان

کشور لهستان آمادگی های لازم و شرایط ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان تحصیل پزشکی در لهستان را هر ساله به خصوص در سال 2023 دارد. بنابراین داوطلبان با این هدف به راحتی می توانند به لهستان مهاجرت تحصیلی داشته باشند و در برگزیده ترین دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. دانشگاه های این کشور دارای سطح بالایی در جهان از نظر نظام آموزشی قرار دارند. با تحصیل در کشور لهستان، دانشجویان می توانند آینده ایی روشن را در زمینه کار و زندگی برای خود رقم بزنند.

از آن جایی که این کشور در اروپای مرکزی قرار دارد، عضو حوزه شنگن نیز می باشد و همچنین از فرآیند بلونیا هم تبعیت می کند، به دانشجویان تحصیل کرده در لهستان اجازه ادامه تحصیل، کار و زندگی در سایر کشورهای اروپایی نیز داده خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار داوطلبان گرامی قرار دهد. بنابراین ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

اینفورگرافی تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت است، چرا که تحصیل در دانشگاه های معتبر لهستان، با هزینه پایین، امکان پذیر خواهد بود. 80% دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی خواهد بود. از آن جایی که نرخ جرم و جرایم نیز در این کشور بسیار پایین است، برای تحصیل و زندگی دانشجویان، کشوری امن و مناسب شناخته می شود. تحصیلات عالیه در کشور لهستان، به 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم بندی می گردد.

رشته هایی زیر دارای 2 سطح ارشد و دکتری هستند:

  • حقوق
  • داروسازی
  • روانشناسی
  • دامپزشکی
  • دندانپزشکی
  • پزشکی

ادامه تحصیل در رشته های پزشکی مستلزم واجد شرایط بودن دانشجویان است. به طور مثال متقاضیانی که تمایل به تحصیل پزشکی در لهستان دارند، باید شرایط ذیل را داشته باشند:

  • دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه
  • دانشجو باید در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی نمرات بالایی را اخذ کرده باشد.
  • ارائه مدرک لیسانس اخذ شده از سوی کالج یا دانشگاه
  • ارائه مدرک و تسلط کافی در زبان انگلیسی آیلتس یا تافل برای دانشجویان خارجی و غیر انگلیسی

بررسی تحصیل پزشکی در لهستان

برنامه های ارائه شده از سوی دانشگاه های پزشکی در لهستان شامل پزشکی، پیش بالینی و بالینی است. این برنامه ها به مدت 6 سال مستمر به طول می انجامد. داوطلبان بایستی در دروس پایه شامل دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک سطح علمی بالا و قوی داشته باشند. برنامه های انگلیسی زبان در رشته های پزشکی که توسط برخی دانشگاه های لهستان برگزار و ارائه می گردند، به شرح ذیل است:

  • این برنامه ها و دوره ها برای دانشجویانی که از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند، به مدت 6 سال می باشد.
  • برنامه های ارائه شده برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه یا کالج نیز به صورت 4 ساله است.

اما به طور کلی دانشگاه پس از اتمام هر یک از دوره های فوق مدرک MD‌ یا دکترای پزشکی را به دانشجویان اعطاء می نماید. میان دوره هایی که در این دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی دانشجویان ارائه می گردد، شامل موارد ذیل می باشد:

دوره های تحصیلیطول دوره
پزشکی عمومی6 ساله
تخصص4 ساله
دندانپزشکی و داروسازی5 ساله
کارشناسی پرستاری3 ساله
دوره های مقدماتی (فاندیشن) که به زبان انگلیسی1 ساله

دوره های پزشکی در لهستان

سیستم مدرک در لهستان بر اساس ساختار 3 دوره ای همراه با سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) با موفقیت پیاده سازی شده است. استاندارد اروپا در آموزش عالی، به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خود در کشورهای دیگر را برای دانشجویان آسان تر می کند. مدارک پزشکی و دندانپزشکی لهستان مشمول به رسمیت شناختن خودکار در اتحادیه اروپا هستند که لهستان در می 2004 به آن پیوست.

مطالعات دوره ای طولانی علاوه بر ساختار کلی، 11 رشته تحصیلی شامل دندانپزشکی، تجزیه و تحلیل پزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی، برنامه های دوره طولانی را ارائه می دهند، یعنی دوره های کارشناسی ارشد (4.5 تا 6 سال) که منجر به مدرک حرفه ای کارشناسی ارشدیا مدرک معادل بسته به مشخصات دوره می شود. پس از گذراندن کلیه دروس نظری و بالینی و پس از گذراندن تمامی امتحانات مورد نیاز دوره های پزشکی در لهستان، به دانشجویان مدرک دکتری پزشکی (M.D.)، دکتری جراحی دندان یا دکتری دندانپزشکی (D.D.S./D.M.D.) یا دکترای داروسازی اعطا می شود. برای دریافت این مدرک، دانشجویان باید 270-360 واحد ECTS کسب کنند.

در شکل زیر طول مدت دوره های ارائه شده در لهستان مشخص است:

مدت دوره های ارائه شده در لهستان

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل در لهستان مزیت هایی را برای دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور به دنبال دارد. برخی از این مزایا به قرار ذیل هستند:

  • دانشگاه های عالی رتبه در سطح جهان
  • کیفیت آموزشی بسیار بالا
  • اعطاء مدرک بین المللی
  • هزینه مقرونبه صرفه تحصیل و زندگی
  • جزوء اعضای برنامه آراسموس
  • دوره های آموزشی مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی و آمریکا
  • امکان ترانسفر دانشجو به دانشگاه های اتحادیه اروپا
  • برخورداری از امکانات خوابگاه های دانشجویی
  • امکان کار پاره وقت

تحصیل پزشکی در لهستان بدون مدرک زبان

به طور کالی تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان در برخی از موسسات آموزشی این کشور میسر می باشد. متقضایان می توانند با تحصیل پزشکی در لهستان بدون مدرک زبان، یکی از موانع را از سر راه خود بردارند. نا گفته نماند تحصیل در لهستان نیازمند ارتباط با مردم این کشور نیز می باشد. از این رو دانشجویان بایستی به صورت تدریجی به یادگیری زبان نیز بپردازند. همچنین تحصیل بدون مدرک زبان، پذیرش دانشجو را دشوارتر می کند. برخی از ویژگی های تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان عبارتند از:

ویژگی های تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه های پزشکی لهستان

برنامه های پزشکی انگلیسی دانشگاه های پزشکی در لهستان مطابق با معیارهای آموزش لهستانی و اتحادیه اروپا، وزارت آموزش ایالات متحده و انجمن های پزشکی در ایالات متحده است. فارغ التحصیلان برنامه های پزشکی انگلیسی در لهستان واجد شرایط هستند که برای کارآموزی و برنامه های آموزش کارشناسی ارشد در بیمارستان های آموزشی دانشگاه در کشورهای مختلف از جمله کشورهای زیر اقدام کنند:

  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • استرالیا
  • آفریقای جنوبی
  • نیجریه
  • انگلیس
  • ایرلند
  • نروژ
  • سوئد

با اعزام دانشجو به لهستان، دانشجویان بین المللی می توانند در یکی از دانشگاه های زیر تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی را انتخاب کنند:

دانشگاه های برتر پزشکیرتبه جهانی QS
دانشگاه علوم پزشکی ورشو834
دانشگاه علوم پزشکی لوبلین با همکاری دانشگاه پزشکی ونژو در چین1376
دانشگاه علوم پزشکی گدانسک801
دانشگاه علوم پزشکی پوزنان801
دانشگاه علوم پزشکی Białystok501
دانشکده پزشکی دانشگاه جاگلیونیان338
دانشگاه علوم پزشکی Wroclaw4675
دانشگاه آندریژ فریچ مودرزوسکی کراکوف801

تحصیل رشته های پزشکی در لهستان

اکثر دانشگاه‌ های پزشکی در لهستان دوره‌ های پیش ‌پزشکی را برگزار می‌کنند. کلاس های عملی و قرارگیری بالینی یکی از عناصر ضروری تحصیل رشته های پزشکی در لهستان است. دانشجویان از دسترسی گسترده به بیمارستان ‌ها، کلینیک ‌ها، آزمایشگاه ‌ها و کتابخانه‌ ها لذت می‌برند و این امکان را به آنها می‌ دهد تا دانش و مهارت ‌های حرفه ‌ای را از پزشکانی که روزانه در حوزه ‌های مختلف علوم پزشکی، دارویی و بهداشتی کار می‌کنند، کسب کنند. فارغ التحصیلان برنامه های پزشکی انگلیسی در لهستان واجد شرایط درخواست برای برنامه های آموزشی رزیدنسی و تحصیلات تکمیلی در بیمارستان های آموزشی دانشگاهی در کشورهای مختلف از جمله نروژ، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا هستند.

برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که برای تحصیل به لهستان می آیند، این ممکن است آغاز یک ماجراجویی جذاب برای کشف اروپا باشد. دعوت به تحصیل در لهستان به این معنی است که شما به اتحادیه اروپا دعوت شده اید، که نه تنها ارتباط با فرهنگ های متنوع و جالب و فرصت های مرتبط با اقتصادهای قوی و نوآور را ارائه می دهد، بلکه بهترین شرایط را برای تحصیلات عالی موفق در یک کشور فراهم می کند. تحصیل رشته های پزشکی در لهستان در دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

نام دانشگاهپزشکیدندانپزشکیداروسازیپرستاریفیزیوتراپی
دانشگاه بیالیستوک
دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس
دانشگاه پزشکی گدانسک
دانشگاه سیلسیا
دانشگاه جان کوچانوسکی
دانشگاه جاگلونیا
دانشگاه آندرز فریچز
دانشگاه لوبلین
دانشگاه لودز
دانشگاه وارمیا
دانشگاه پوزنان
دانشگاه رزسوف
دانشگاه پومرنیان
دانشگاه وروکلاو
دانشگاه ورشو

مزایا تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان

یکی از رشته های پرطرفدار در کشور لهستان تحصیل پزشکی می باشد. رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی لهستان حدود 6 سال تحصیلی طول خواهد کشید. در نظر داشته باشید که آموزش تحصیل پزشکی در لهستان همانند سایر کشورها دشوار خواهد بود. اما این موضوع تاثیری در محبوبیت دانشگاه پزشکی لهستان نخواهد داشت.  تحصیل پزشکی در لهستان در میان با کیفیت ترین فرصت های آموزشی در سراسر اروپا قرار گرفته است. این موضوع یکی از دلایل منطقی برای تقاضاهای علمی بالای دانشگاه های لهستان و شهرت بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه خواهد بود است. از ویژگی های شاخص این دانشگاه تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی می باشد. بدین ترتیب دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شوند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان

در خصوص تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی در لهستان بایستی اطلاع داشته باشید که جهت اخذ پذیرش ارائه مدارکی الزامی خواهد بود. مدارک و شرایط لازم جهت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب مدارک کلی جهت تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • اخذ ویزای تحصیلی لهستان
  • ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات تحصیلی معتبر به همراه ترجمه رسمی
  • انگیزه نامه
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه علوم پزشکی لهستان
  • گواهی سلامت دانشجو
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه علوم پزشکی لهستان

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب لیست مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان ابتدا با کارشناسان ما جهت مشاوره دقیق تماس حاصل فرمائید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی لهستان

زبان تحصیل پزشکی در لهستان

دانشگاه های پزشکی در لهستان یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در خارج از کشور هستند. بیش از 11 مدرسه پزشکی در لهستان برنامه های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اکثر دانشگاه های پزشکی نیز سال پایه و اساس مطالعات پزشکی را به زبان انگلیسی ترتیب می دهند. علاقه مندان برای تحصیل به زبان لهستانی می توانند 1 سال زبان لهستانی را دنبال کنند.

در دانشگاه ورشو دوره های انگلیسی زبان به دانشجویان ارائه می گردد. دانشجویانی که از مقطع دبیرستان و کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، بایستی یکی از مدارک زبانی زیر را جهت پذیرش در دوره های پزشکی دارا باشند:‌

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 در کلیه مهارت ها
  • مدرک زبان انگلیسی تافل با حداقل نمره 90

ممکن است برخی متقاضیان آمادگی و تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشند. در این صورت نگران نباشید. دوره های یادگیری زبان انگلیسی به صورت یک ساله به این دسته از دانشجویان ارائه می گردد. بدین ترتیب می توانند خود را به آمادگی لازم در این زمینه برسانند.

هزینه تحصیل پزشکی در لهستان

هزینه تحصیل پزشکی در لهستان 2023

شهریه های دوره های تحصیلی پزشکی در سال 2023 در دانشگاه های لهستان به قرار ذیل است:

دانشگاه های پزشکی لهستانشهریه سالانه به زلوتی
دانشگاه لودزzł50629 الی zł59670
دانشگاه پومرانیانzł47464
دانشگاه علوم پزشکی Wroclawzł52889 الی zł62382
دانشگاه ورشوzł51985
دانشگاه علوم پزشکی گدانسکzł40684

هزینه دوره های دکترا بر اساس فاکتورهای متعدد محاسبه می شوند. هزینه های موجود برای این دوره ها با سنجش معیار ها قابل تنظیم می باشد. شایان ذکر است که تنها راه کاهش شهریه بورسیه تحصیلی است. دوره های دکتری هزینه های متفاوتی دارند که ذیلا به آن ها می پردازیم:

دکتریطول دورهشهریه سالانه به زلوتی
پزشکی6 سالهzł50177
پزشکی4 سالهzł51533
دندانپزشکی5 سالهسال اول تا پنجم zł82272 الی zł67807

متقاضیان می توانند در خصوص اگاهی از هزینه زندگی در لهستان به لینک مذکور در سایت مراجعه نمایند و از میزان هزینه ها مطلع شوند.

پذیرش پزشکی لهستان

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در لهستان در سال 2023 به قرار ذیل می باشد که بایستی توسط داوطلب یا متقاضی تهیه و تسلیم گردد:

  • ارائه اصل مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات
  • ارائه اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان در صورت دارا بودن
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • اخذ پذیرش از دانشگاهی معتبر در لهستان
  • پرداخت شهریه 1 سال
  • پرداخت هزینه ویزا

کلیه مدارک فوق الذکر بایستی به زبان انگلیسی ترجمه گردد. در نهایت پس از تایید از سوی دادگستری و وزارت امور خارجه لهستان، باید توسط سفارت لهستان نیز مورد تایید قرار گیرد. امید است جزئیات و آگاهی های لازم برای تحصیل پزشکی در لهستان را با مطالعه این مقاله به دست آورده باشید.

کار پس از تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان برای کار پس از تحصیل نیز پتانسیل بالایی دارد. متقاضیان کار در این کشور می توانند پس از مراحل تحصیلی خود و اخذ مدرک، مشغول به کار شوند. پزشکی به عنوان یکی از مشاغل پر درآمد کشور لهستان می تواند متقاضیان را به اهداف مالی آن ها برساند. کار پس از تحصیل در این کشور مختص تعداد محدودی از دانشجویان است و متقاضیان بایستی شایستگی خود را به اثبات رسانند.

حقوق کار پزشکی در لهستان

میزان حقوق و دستمزد تعیین کننده ارزش مادی زحمات دانشجویان این رشته می باشد. از این رو می توان بررسی میزان درآمد پزشکان در لهستان را حائز اهمیت دانست. متقاضیان تحصیل پزشکی در لهستان قادر اند تا آینده شغلی خود را نیز در این کشور با استفاده از این معیار بسنجند. در انتها به میزان حقوق ماهیانه کار پزشکی در لهستان می پردازیم:

  • حداقل درآمد: PLN6530 (زلوتی لهستان)
  • میانگین درآمد: PLN17800 (زلوتی لهستان)
  • حداکثر درآمد: PLN30000 (زلوتی لهستان)

میزان سوابق شغلی سالانه و جنسیت از دو عامل اصلی در افزایش حقوق می باشد. که بدین در خصوص جنسیت می توان گفت که میزان درآمد آقایان 6% بیشتر از خانم ها می باشد:

درآمد پزشکان در لهستان بر اساس جنسیت

چالش های تحصیل پزشکی در لهستان

با وجود مزایای فراوان تحصیل پزشکی در لهستان برای دانشجویان بین المللی، این کشور این کشور از چالش های محدودی نیز در این زمینه برخوردار است. از مهمترین چالش های تحصیل پزشکی در لهستان یادگیری زبان لهستانی در این کشور است. علیرغم اینکه سیستم دانشگاهی در لهستان به ویژه در رشته پزشکی از یک برنامه درسی مبتنی بر انگلیسی پیروی می کند، دانش زبان لهستانی می تواند برای دانشجویان بسیار مفید باشد. علاوه بر این اکثر مشاغل لهستانی برای دانشجویانی که به دنبال کار چین تحصیل در این کشور هستند، از الزامات زبانی برای استخدام افراد استفاده می کنند. به طور کلی، یادگیری زبان لهستانی برای دانشجویان پزشکی در لهستان می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. به ویژه برای دانشجویانی که از مناطق غیر اتحادیه اروپا به این کشور سفر می کنند.

از دیگر چالش های تحصیل پزشکی در لهستان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل پزشکی در لهستانتوضیحات
حمل و نقلزیرساخت های حمل و نقل لهستان به نسبت کشورهای اروپایی مدرن به خوبی توسعه نیافته اند. به طور کلی جاده و خیابان های لهستان نیاز به بهبود قابل توجهی دارد. هزینه حمل و نقل نیز در این کشور نسبتا بالا است.
فرصت های محدود شغلی در حرفه پزشکیفرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی در لهستان برای دانشجویان پزشکی بسیار محدود است. البته این امر دوباره به مهارت زبان لهستانی شما در این کشور بستگی دارد.
آب و هوابه طور کلی لهستان آب و هوای قاره ای دارد. همچنین این کشور دمای بسیار بالایی را با تابستان های گرم و زمستان های سردتر تجربه می کند. این موضوع باعث نارضایتی اغلب دانشجویان در این کشور شده است.

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در لهستان

دانشجویان پزشکی از سراسر جهان که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در لهستان را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند. انواع بورسیه دانشجویی لهستان برای تحصیل پزشکی به شرح زیر می باشد:

انواع بورسیه پزشکی در لهستانتوضیحات
بورسیه لورل یاگیلونیاین بورسیه دانشجویی به دانشجویان بین المللی در سه رشته علوم انسانی، علوم پزشکی و علوم طبیعی ارائه می شود.
بورسیه بیالیستوکاین بورسیه توسط دانشگاه پزشکی بیالیستوک به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. بورسیه بیالیستوک به 30% از دانشجویان مقطع دکترا اختصاص داده می شود.
بورسیه ویزگرادبورسیه ویزگراد به منظور انجام کارهای تحقیقاتی به دانشجویان پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داده شده است.
بورسیه کوپرنیکبورسیه کوپرنیک فرصتی طلایی برای دانشجویانی است که قصد دارند تحصیلات تکمیلی خود را در علوم پزشکی، مهندسی و علوم طبیعی دنبال کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه دانشجویی را از دیدگاه دانشجویان پزشکی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه دانشجویی لهستان را از دیدگاه دانشجویان پزشکی

در صورت نیاز بیشتر و اطلاعات تکمیلی درباره اقامت لهستان در سال 2023، به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وصل شوید. مشاوره های تخصصی آنان بهترین گزینه های تحصیلی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تماس تلفنی به صورت رایگان و مراجعه حضوری می تواند راه های اخذ مشاوره های حرفه ای باشد.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در لهستان می باشیم:

  • آیا تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ بله، برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی است و برخی دانشگاه ها جهت پذیرش آزمون ورودی دارند و برخی دیگر برای پذیرش آزمون ورودی ندارند.
  • مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چیست؟ کیفیت سیستم آموزشی، مورد تایید بودن دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و غیره از مزیت های تحصیل این رشته ها در لهستان می باشد.
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چه میزان است؟ در لهستان هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی تا حد قابل توجهی به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. اما به طور میانگین می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور مابین zł54245 تا zł63286 (زلوتی) در سال می باشد.
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چیست؟ آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه، پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، مدرک زبان انگلیسی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه مورد نیاز است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *