مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی ⭐ شهریه پائین + زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

از مزایای تحصیل دندانپزشکی در رومانی ⭐ شهریه پائین + زبان انگلیسی را می توان گفت که مورد استقبال دانشجویان زیادی در خصوص تحصیل در شاخه دندانپزشکی قرار گرفته است. ورود به دانشگاه های رومانی و تحصیل رشته پزشکی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی جزو گزینه های کم هزینه و سهل الوصول است. ممکن است در مورد تحصیل رشته دندانپزشکی در رومانی سوالات بسیاری ذهن مخاطبین را به خود مشغول کرده باشد.

سوالاتی چون:

  • در کدام دانشگاه های رومانی می توان به تحصیل دندانپزشکی پرداخت؟
  • هزینه تحصیل در کشور رومانی چقدر است؟
  • با چه شرایطی می توان به تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور رومانی پرداخت؟

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تدوین این مقاله کوشیده است به سوالات شما پاسخ دهد. تمرکز این مقاله بر موضوع تحصیل دندانپزشکی در رومانی است. در صورت هرگونه سوال با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در رومانی

شرایط کشور رومانی

کشور رومانی به پایتختی بخارست از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. زبان رسمی این کشور رومانیایی و واحد پول آن لئوی رومانی است. بیشتر مردم رومانی مسیحی هستند. در واقع حدود 87% از آن به شاخه ارتدکس تعلق دارند. کشور رمانی از سال 2010، یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا با شاخص توسعه انسانی محسوب می شود. این کشور حدود 19.2 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور رومانی که پیش از این به نام داچیا شهرت داشته است از جمله سرزمین های زیبا در اروپاست. شهرهای بخارست، سیبیو، تیمیشوآرا از شهرهای زیبا و پر گردشگر رومانی ست. این کشور دارای فرهنگی غنی ست. بخارست جزو شهرهای وسیع اروپاست. در هر شهر رومانی می توان فرهنگ مخصوص به خود را جستجو کرد.

جزییات و شرایط کشور رومانی در تصویر زیر شرح داده شده است:

درباره کشور رومانی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های رومانی

49 دانشگاه دولتی و 8 دانشگاه خصوصی در رومانی وجود دارد. دوره های کارشناسی 3 سال برای علوم انسانی، اجتماعی و اقتصادی، حقوق، علوم سیاسی، هنرهای زیبا و ورزش به طول می انجامد. 4 سال برای علوم فنی، مهندسی، کشاورزی و جنگل داری به طول می انجامد. همچنین مدت زمان 6 سال برای تحصیل در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و معماری نیاز است. دوره های کارشناسی ارشد هم 2 سال طول می کشد.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور رومانی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی رومانی را انتخاب می کنند. از سویی دانشگاه های رومانی آزمون ورودی ندارند. همچنین دانشجویان می توانند از طریق پذیرش دوره های زبان ابتدا وارد این کشور شده سپس به دانشگاه وارد شوند. رومانی چند دانشگاه معتبر دارد که بد نیست به معرفی دانشگاه های رومانی پرداخته شود.

محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در رومانی

از زمان الحاق رومانی به اتحادیه اروپا (EU) در سال 2007، دانشکده‌های پزشکی این کشور به طور قابل توجهی تلاش ‌ها را برای باز کردن یا گسترش ظرفیت برنامه‌ های پزشکی به زبان‌های خارجی، محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در رومانی بیشتر شده است. در سال تحصیلی گذشته تقریبا اکثر دانشکده ‌های پزشکی در رومانی برنامه ‌های مختلفی را به زبان انگلیسی و یا فرانسوی همراه با برنامه به زبان رومانیایی ارائه کردند.

در حالی که در گذشته دانشکده های پزشکی رومانیایی دانشجویان بین المللی را عمدتاً از کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند جمهوری مولداوی همسایه خود جذب می کردند، اخیراً تعداد فزاینده ای از شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای OECD   به عنوان مثال، فرانسه، آلمان و سوئد تصمیم گرفته اند تحصیلات رشته های پزشکی خود را در رومانی دنبال کنند. این دانشجویان قصد دارند پس از فارغ التحصیلی برای تکمیل دوره های تحصیلات تکمیلی به کشور خود بازگردند و به عنوان پزشک در آنجا شروع به کار کنند. بنابراین رومانی بازار کار بین المللی پزشکی را با فارغ التحصیلان پزشکی بسیار مورد نیاز فراهم می کند و به نوبه خود، بودجه بیشتری را برای هزینه در سیستم آموزش پزشکی خود دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان فارغ التحصیلان در رشته های پزشکی را به ازای هر 100000 نفر در کشور رومانی و سایر کشورهای اروپایی را مشاهده کنید:

میزان فارغ التحصیلان در رشته های پزشکی در رومانی

دانشگاه بخارست جهت تحصیل دندانپزشکی در رومانی

دانشگاه بخارست دومین موسسه آموزش عالی قدیمی کشور رومانی و بالاترین رتبه در جداول جهانی است. این دانشگاه در سال 1864 تاسیس شده است و دانشگاه های مورد تایید در خصوص تحصیل دندانپزشکی در رومانی است.. در حال حاضر این دانشگاه در رده 32 و در رتبه بندی EECA و بالاتر از 701 در جهان قرار دارد. این دانشگاه تقریبا 32000 دانشجو و 1300 کادر علمی را در خود جای داده است. دانشگاه بخارست دارای 18 دانشکده است که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد. دانشگاه بخارست با بیش از 50 موسسه آموزش عالی در 40 کشور جهان همکاری می کند. همچنین در برنامه هایی مانند اراسموس موندوس، لینگوآ، لئوناردو داوینچی، تمپوس و سایر برنامه ها شرکت می کند. در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به رومانی مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

دانشگاه بخارست برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کارول داویلا بیبز بولای رومانی

دانشگاه کارول داویلا یکی از دانشگاه های دولتی علوم پزشکی است. در سال 2012، دانشگاه بخارست در رده ‌بندی 200 دانشگاه برتر دنیای QS (در دسته‌ 151 – 200) جای گرفت. همچنین، در سال‌ های اخیر این شهر شاهد افزایش شمار دانشجویان خارجی بوده است. امکان تحصیل رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی در این دانشگاه وجود دارد. دوره‌ تحصیل پزشکی 6 سال است. در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران در جهت تحصیل دندانپزشکی در رومانی است.

دانشگاه بیبز بولای یکی از بزرگترین موسسه آموزش عالی در کشور رومانی است. هم اکنون بیش از 41000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در سال 1919 تاسیس شده است. این دانشگاه نیز در بین 800 دانشگاه برتر دنیا وجود دارد و همچنین در رده بندی E.E.C.A رتبه سی و ششم را دارد. این دانشگاه به یاد دانشمند پیشکسوت رومانیایی ، ویکتور بیبز و ریاضیدان مجارستانی، ژانوس بولیای، نام گذاری شده است. این دانشگاه یکی از اصلی ترین دانشگاه های تحقیقاتی با دانشکده های مجزا و تخصصی ست. دانشجویان امکان تحصیل به زبان های رومانیایی، مجاری، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی را در این دانشگاه دارند. این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

کار دانشجویی و تحصیل دندانپزشکی در رومانی

کار در رومانی یکی از مسائلی ست که ممکن است ذهن بسیاری از فارغ التحصیلان را به خود مشغول کند. برای اخذ ویزای کاری در رومانی نیز همانند سایر کشورهای اروپایی به دعوتنامه کارفرمای رومانیایی نیاز می باشد. کارفرما نیز برای ارسال دعوتنامه باید مجوز اخذ نماید. اخذ مجوز از جانب کارفرما مستلزم شرایط خاصی می باشد که در کشورهای اتحادیه اروپا مشترک می باشد.

شرایط اخذ این مجوز انتشار 2 سری آگهی نیروی کار به مدت 3 ماه توسط کارفرماست. انتشار آگهی 6 ماه طول می کشد. در سری اول این آگهی مشخصات نیروی کاری لازم در کشور رومانی به مدت 3 ماه منتشر می گردد. پس از این مدت به مدت 3 ماه این آگهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می گردد. این قانون در کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت از نیروی کار اروپایی صورت گرفته است. اما خود متقاضیان می توانند با گذر از این قانون و گرفتن پیشنهاد کاری از کارفرما روند گرفتن کار را طی کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در رومانی

شهر بخارست، بزرگترین شهر و پایتخت کشور رومانی است که یکی از ارزان ترین مکان ها برای زندگی، سفر و بازدید در تمام اروپا است. هزینه درمان، آموزش، حمل و نقل، مواد غذایی و حتی تفریح و سرگرمی در بخارست بسیار پایین ‌تر از سایر شهرهای مهم اروپایی است. شهریه ای که پرداخت می شود بستگی به محل تحصیل و نوع مدرکی که می خواهید دنبال کنید دارد. یک موسسه خصوصی معمولا هزینه بیشتری نسبت به یک موسسه دولتی دریافت می کند. به طور متوسط​​، شما باید انتظار داشته باشید که برای یک مدرک تحصیلی در رومانی بین 14000RONتا 30000RON (لئو رومانی) در سال بپردازید. بورسیه تحصیلی در دسترس است اما می تواند رقابتی باشد.

درآمد ماهانه دندانپزشکان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در رومانی بدین قرار است:

  • حداقل: 10.300RON (لئو رومانی)
  • میانگین: 21.000RON (لئو رومانی)
  • بیشترین: 32.800RON (لئو رومانی)

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شما به شهر محل اقامت بستگی دارد. به طور متوسط​​، باید بودجه‌ ماهانه ای برابر با RON1400 تا 3300RON (لئو رومانی) در نظر گرفته شود. سبک زندگی افراد تاثیر زیادی در میزان هزینه های زندگی دارد. دانشجویان در صورت داشتن ویزای تحصیلی به تناسب مقطع مورد تحصیل اجازه کار دارند. به طور آزاد دانشجویان حق کار 4 ساعت در طول روز را دارند برای میزانی بیش از این دانشجویان باید برای اجازه کار درخواست دهند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در رومانی

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تمامی دانشگاه های معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی تضمین می کنند که آموزش های مدرن را در رشته دندانپزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. همچنین رومانی دانشگاه های بسیاری در رشته دندانپزشکی با رتبه جهانی بالا به اغلب دانشجویان ارائه می دهد. معتبر ترین دانشگاه رومانی برای تحصیل دندانپزشکی به شرح زیر می باشند:

معتبر ترین دانشگاه های رومانیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه تیتو مایورسکو390برنامه شش ساله دندانپزشکی در این دانشگاه به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود.
دانشگاه هارتیگانو595دانشگاه هارتیگانو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های رومانی است، که در سال 1918 تاسیس شده است.
دانشگاه کرایووا715این دانشگاه هر سال 40 صندلی برای دانشجویان دندانپزشکی اختصاص می دهد.
دانشگاه اویدیوس425این دانشگاه در سال 1960 تاسیس شد. که به عنوان بزرگترین دانشگاه دریای سیاه اروپا شناخته شده است. که امروزه به عنوان جوانترین و مدرنترین دانشگاه رومانی شناخته می شود.

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی

فارغ التحصیلی و طول دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی 6 سال است که در پایان دوره به دانشجویان مدرک DMD اعطا خواهد شد. البته به این نکته مهم توجه فرمایید که ساختار دوره دندانپزشکی در رومانی به دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. از سوی دیگر طول دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی به دو دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی

علاوه بر این، مشابه دانشگاه های پزشکی در سرتاسر اروپا، دوره دندانپزشکی به دو بخش تقسیم می شود. که شامل 3 سال مطالعات پیش بالینی و 3 سال آموزش بالینی می شود. همچنین دانشجویان دندانپزشکی در رومانی برای ارائه دانش پایه فیزیولوژی و بیوشیمی انسان باید در رشته های پزشکی عمومی در این کشور نیز شرکت کنند. به طور کلی طول دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی به نسبت سایر کشورهای اروپایی طاقت فرسا نیست.

البته لازم به ذکر است که طبق استانداردهای اروپایی به روزرسانی های جدید در خوصوص طول دروره تحصیل دندانپزشکی در رومانی مرتبا اضافه می شود. همچنین در صورت لزوم طول دروه تحصیل دندانپزشکی در رومانی مدرن سازی می شود. علاوه بر تغییرات در طول دوره، ماژول هایی که اخیرا اضافه شده اند بیومتریال، تجهیزات زیستی، زیبایی دندان، مدیریت و ایمپلنتولوژی هستند. همچنین دانشجویان دانش نظری و عملی خود را در بیمارستان ها و کلینیک های دندانپزشکی وابسته به دانشگاه های رومانی آزمایش می کنند. البته این بخشی از تمرینات دانشجویان در طول دوره تابستانی است. این دوره نیز معمولا حداقل 4 هفته در سال است که تا سال ششم تحصیل دندانپزشکی در رومانی اجباری است. در نهایت اینکه، پس از جلسه امتحان نهایی دندانپزشکی و پایان نامه، دانشجو می تواند یک تخصص اختیاری را در رومانی یا خارج از کشور انتخاب کند. سپس به دانشجوی مستعد عنوان دندانپزشک اعطا می شود.

تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی جهت تحصیل دندانپزشکی در رومانی، زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور است. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور به زبان رومانیایی به تدریس دندانپزشکی می پردازند. از معدود دانشکده های دندانپزشکی در رومانی که به زبان انگلیسی تمامی دروس دندانپزشکی را ارائه می دهد، دانشگاه کلوژ ناپوکا رومانی است. به طور کلی دانشکده دندانپزشکی در کلوژ ناپوکا ادامه دانگاه پزشکی در این منطقه است. که در سال 1920 در کلوژ به عنوان بخشی از دانشگاه کلوژ تاسیس شد. البته لازم به ذکر است که این دانشگاه بیش از 10000 دانشجوی خارجی و داخلی دارد. دانشکده دندانپزشکی کلوژ ناپوکا به دلیل شهرتی که دانشجویان خارجی آن به عنوان داشتن بازترین، دوستانه ترین، و چند زبانه ترین اساتید به دست آورده اند شهرت دارد.

به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی، بهترین گزینه برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در اروپا هستند. یکی از اصلی ترین دلایل هجوم دانشجویان بین المللی و مستعد از سراسر جهان به این کشور، وجود دانشگاه کلوژ است که به تدریس دندانپزشکی به زبان انگلیسی می پردازد. برای اینکه بتوانید بیشتر با شرایط تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

شرایط تحصیل دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسیتوضیحات
مدت زمان تحصیل و مبلغ شهریهمدرت زمان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی 6 سال است و شهریه دانشجویان 8500€ (یورو) در سال است.
شرایط آزمون ورودیآزمون ورودی دانشکده های پزشکی انگلیسی زبان در رومانی یک آزمون چند گزینه ای است که دانش زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کند.

شرایط پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در رومانی

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل دندانپزشکی در رومانی این است که، شرایط پذیرش اغلب دانشگاه های دندانپزشکی این کشور بسیار ساده است. در وهله اول برای تحصیل رشته دندانپزشکی در رومانی باید نمرات A در زیست شناسی، فیزیک، ریاضیات، شیمی و میانگین نمره کارشناسی خود را داشته باشید. دانشگاه های رومانی به دلیل استاندارد بالای تحصیلی و شهریه پایین امروزه به عنوان مقصد تحصیلی دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تبدیل شده است. از جمله اصلی ترین شرایط پذیرش دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه توصیه نامه معتبر به دانشگاه
  • گواهی مدرک تحصیلی مرتبط با پزشکی پس از دوره متوسطه
  • گواهی تایید شده مدرک کارشناسی دانشجویان
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی برای زبان انگلیسی
  • شواهدی از فعالیت های فوق برنامه ترجیحا دلایل بشر دوستانه در سراسر جهان

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تمامی دانشگاه های معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی تضمین می کنند که آموزش های مدرن را در رشته دندانپزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. همچنین رومانی دانشگاه های بسیاری در رشته دندانپزشکی با رتبه جهانی بالا به اغلب دانشجویان ارائه می دهد. معتبر ترین دانشگاه رومانی برای تحصیل دندانپزشکی به شرح زیر می باشند:

معتبر ترین دانشگاه های رومانیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه تیتو مایورسکو390برنامه شش ساله دندانپزشکی در این دانشگاه به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود.
دانشگاه هارتیگانو595دانشگاه هارتیگانو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های رومانی است، که در سال 1918 تاسیس شده است.
دانشگاه کرایووا715این دانشگاه هر سال 40 صندلی برای دانشجویان دندانپزشکی اختصاص می دهد.
دانشگاه اویدیوس425این دانشگاه در سال 1960 تاسیس شد. که به عنوان بزرگترین دانشگاه دریای سیاه اروپا شناخته شده است. که امروزه به عنوان جوانترین و مدرنترین دانشگاه رومانی شناخته می شود.

تحصیل پزشکی در رومانی بدون آزمون ورودی

سیستم آموزشی رومانی به طور مداوم در حال پیشرفت است و برای انطباق با شیوه های بهتر اروپا بهتر می شود. علاوه بر این، کالج ‌ها و دانشگاه‌ ها سرمایه ‌گذاری زیادی روی نوآوری ‌ها می ‌کنند تا آنها را با جدیدترین پیشرفت‌ های بازار پزشکی به‌روز نگه دارند. بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی در پایتخت، بخارست، و شهرهای اطراف رومانی به زبان انگلیسی تدریس می کنند. با توجه به هزینه های تحصیل، دانشگاه های پزشکی در رومانی برای ارائه بهترین آموزش رقابت می کنند، حتی با بسیاری از دانشگاه های دیگر در این قاره.

هزینه تحصیل سالانه €6000-€8000 (یورو) است، با توجه به اینکه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است. هزینه زندگی رومانی کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. رومانی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال آموزش پزشکی با زبان انگلیسی در اروپا هستند. تحصیل دندانپزشکی در رومانیبدون آزمون ورودی امکان پذیر است و  دانشگاه های پزشکی رومانی از متقاضیان آزمون ورودی درخواست نمی کنند.

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در رومانی

برخی از مهمترین سوالات در باب تحصیل دندانپزشکی در رومانی عبارتند از:

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در رومانی چقدر می باشد؟ هزینه تحصیل از 7000€ (یورو) در سال شروع می گردد.
  • مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در رومانی شامل چه مواردی می باشد؟ ارائه مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر، انگیزه نامه، نامه تمکن مالی، نامه پذیرش تحصیلی، بیمه مسافرتی
  • اسامی دانشکده های دندانپزشکی در رومانی کدام اند؟ دانشگاه سیبیه، دانشگاه دندانپزشکی اورادیا، دانشگاه دندانپزشکی کنستانتا
  • آیا اجازه کار ضمن تحصیل در رشته دندانپزشکی در رومانی وجود دارد؟ بله، اجازه کار ضمن تحصیل و کارورزی در مراکز دندانپزشکی وجود خواهد داشت.
4.3/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در رومانی ⭐ شهریه پائین + زبان انگلیسی

  1. سارا گفت:

    بین چند مقاله ای که درباره تحصیل رشته دندون پزشکی در رومانی خوندم این مقاله مطالب جدید و منحصر به فردی بود بقیه اکثرا شبیه هم بودن. من با خوندن چندتا مقاله در باره رومانی و رشته های پزشکی و خصوصا دانشگاه بخارست تقریبا فهمیدم که موقعیت خوبیه. فقط یک سوال دارم که به نظر شما تو رشته های پزشکی کدوم راحت تر پذیرش می گیرن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در رومانی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. نازنین گفت:

    سلام به زبان انگلیسی هم میشه تحصیل کرد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بله در خصوص شرایط تحصیل با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *