مهاجرت تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس 2023

بورسیه تحصیلی سوئیس 2021

اماکن اخذ بورسیه تحصیلی در کشورهای اروپایی از جمله سوئیس برای متقاضیان بین المللی فراهم شده است. از این رو بورسیه تحصیلی سوئیس 2023 در مقاطع بالاتر از جمله کارشناسی ارشد و دکترای شامل حال متقاضیان واجد الشرایط اکثر رشته ها می شود. کشور سوئیس برای حمایت از دانشجویان به آنها بورسیه تحصیلی اعطاء می کنند. دانشجویانی که به تازگی به فکر ادامه تحصیل و بورسیه تحصیلی سوئیس می باشند. زیرا کشور سوئیس یکی از بهترین کشورهای اروپایی می باشد که دانشجویان به فکر ادامه تحصیل به این کشور می باشند.

بررسی بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس که به وسیله دولت مردان این کشور در راستای جذب نمودن از میان اشخاص متقاضی ممتاز از همه دنیا برای تحصیل نمودن در دانشگاه هایی که دارای اعتبار دولتی این کشور می باشند. همچنین در مقاطع تحصیلی دکترا، مقطع فوق دکترا و مقطع دکترای پژوهشی (Research)، در سال 2017 اقدام به صدور می کند. اعضاء کمیته بورسیه های تحصیلی این کشور در هر سال به اشخاص متقاضی که از 180 کشو که دارای رابطه پایه ای و آکادمیک با این کمیته می باشند اقدام به صدور بورسیه های تحصیلی گوناگونی می کند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس

برای ارزیابی درخواست ها و تقاضاهای دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس که به وسیله سازمان FCS مورد توجه می باشد. 3 معیار مهم و اصلی وجود دارد و بر اساس این 3 معیار قبولی اشخاص متقاضی مورد برسی قرار می گیرد. این 3 معیار اصلی عبارتند از :

  • داشتن تجربه پایه ای و آکادمیک شخص متقاضی و همچنین قادر بودن برای انجام دادن تحقیقات
  • ارائه دادن موضوع پروپوزال برای انجام دادن تحقیق
  • داشتن توانایی برای ادامه داشتن همکاری با شخص متقاضی با در نظر گرفتن موضوع تحقیق برای شخص متقاضی

جهت اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نمودار هزینه زندگی در این کشور را بررسی بفرمائید:

هزینه زندگی در کشور سوئیس

شرایط ویژه برای درخواست بورسیه تحصیلی سوئیس

شرایط ویژه برای درخواست بورسیه تحصیلی در این کشور عبارتست از:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های دارای اعتبار ویژه مقطع دکترا و همچنین دکترای پژوهشی
  • تحویل دادن مدرک دکترا از دانشگاه های دارای اعتبار ویژه مقطع فوق دکترا
  • نباید برای فوق دکترا فاصله از زمان گرفتن مدرک دکترا و زمان درخواست برای بورسیه برای بیشتر از 5 سال باشد.
  • سن متقاضی در هنگام درخواست نباید بیشتر از از 35 سال باشد.
  • شخص متقاضی بایستی توسط یکی از اساتید در دانشگاه های مشخص شده این کشور نوشته یا ایمیلی با موضوع موافقت استاد برای قبولی در پروژه متقاضی دریافت نماید.
  • در صورتی که دوره دکترای مورد توجه به روش پژوهشی نباشد، باید نامه مبتنی بر قبولی پذیرش که از دانشگاه صادر شده را دریافت نماید.
  • داشتن پروپوزال تحقیق با وجود برنامه زمانی مشخص نا گفته نماند که این مدرک مهمترین و اساسی ترین معیار برای قبولی می باشد. به همین علت مورد توجه ویژه ای قرار گرفته
  • داشتن تسلط کامل به زبان مورد نظر برای تحصیل نمودن در این کشور

جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی سوئیس

از موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی در سیستم آموزشی این کشور عبارتست از:

  • پرداخت دستمزد برای هر ماه به مقدار 1920CHF (فرانک سوئیس) ویژه مقطع دکترا و دکترای پژوهشی می باشد و به اندازه 3500CHF (فرانک سوئیس) ویژه مقطع فوق دکترا می باشد.
  • فراهم نمودن امکان معافیت کامل از پرداخت نمودن شهریه هم وجود دارد.
  • امکان فراهم نمودن بیمه درمانی مختص دانشجویان غیر اروپایی
  • رزرو کردن بلیط هواپیما البته با این توضیح که زمان پرداخت این هزینه در پایان دوره می باشد.
  • پرداخت کردن کمک هزینه برای استقرار اشخاص به میزان 300CHF (فرانک سوئیس) با این توضیح که زمان پرداخت این کمک مالی در ابتدای دوره می باشد.
  • فراهم نمودن امکان استفاده از تخفیف 50% برای استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی البته برای مدت زمان 1 سال
  • فراهم نمودن خدمات توریستی، اردوهای تفریحی و همچنین بازدید از اماکن تفریحی

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور اروپایی مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی سوئیس

کمک هزینه کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی در سوئیس

در دانشگاه لوزان در دوره کارشناسی ارشد آخرین مهلت ثبت نام در این دانشگاه 1 نوامبر (November) می باشد که آغاز دوره از سپتامبر September) 2019) می باشد. تمامی طرح های کارشناسی ارشد شامل می شود به غیر از موارد زیر:

  • استاد یار دانشکده پزشکی
  • استاد دانشکده آموزش
  • کارشناسی ارشد حقوق جنایی

تقریبا 10 بورس تحصیلی در این کشور وجود دارد که ارزش هر یک از بورس های تحصیلی 1600CHF (فرانک سوئیس) به مدت زمان 1.5 تا 2 سال می باشد.

بورس تحصیلی کارشناسی ارشد ETH ZIRICH سوئیس

این نوع باید در 27 نوامبر November) 2018) درخواست داد. این نوع بورسیه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ETH و با 2 طرح بورسیه تحصیلی مورد استقبال قرار می گیرد: بورس تحصیلی ESOP و بورس تحصیلی MSP می باشد که در موسسه ETH ZURICH تشکیل می شود. تعداد بورس تحصیلی در این موسسه به منابع در سال بستگی دارد. ارزش این نوع بورسیه تحصیلی ESOP (فرانک سوئیس) 11000CHF در هر 1 ترم به میزان 6000CHF (فرانک سوئیس) در هر 1 ترم بابت هزینه های زندگی و تحصیل می شود.

بورس تحصیلی بازار های جهانی IMD سوئیس

آغاز این دوره از ژانویه January می باشد. در موسسه IMD سوئیس انجام می شود. تعداد بورس های تحصیلی هنوز مشخص نیست و رشته تحصیلی باید کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA که هدف دانشجویان این است که به کشور در حال توسعه کمک کند. ارزش بورس تحصیلی 20000CHF الی 60000CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

بورسیه تحصیلی EPFL و JIM ELLERT در سوئیس

EPFL به تعدادی کمی کمک هزینه در دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان که سابقه تحصیلی خیلی خوبی دارند استفاده می شود. که در موسسه ECOL POLYTECHNIQUE DE LAUSANNE تشکیل می شود. ارزش بورس تحصیلی 16000CHF (فرانک سوئیس) به مدت 1 سال می باشد.

بورسیه تحصیلی JIM ELLERT تا 30 سپتامبر (September) در هر 1 سال مهلت دارید که در موسسه IMD سوئیس برگزار می شود. تعداد بورسیه در این موسسه 1 عدد می باشد. برای دانشجویان آفریقایی، اروپایی مرکزی و شرقی، جنوب شرقی آسیا استفاده می شود که ارزش بورسیه 20000CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

بورسیه تحصیلی سوئیس در دانشگاه ها

بورسیه تحصیلی در این کشور در سال 2023 برای دانشجویان در دانشگاه های مطرح بدین قرار است:

نام دانشگاهمقطع تحصیلیمهلت بورسیههزینه تحت پوشش به فرانک سوئیسشرح
دانشگاه ژنو سوئیسکارشناسی ارشد15 مارس (March)CHF10000این نوع بورسیه فقط برای دوره دکترا می باشد. در 10 تا از دانشگاه های کانتونی سوئیس و موسسات آموزشی عالی و پژوهشی انجام می شود.
دانشگاه لوزانکارشناسی ارشدCHF1600این هزینه برای اجاره 1 اتاق که دانشجویان ساکن شود داده می شود.
دانشگاه برنکارشناسی ارشدCHF1600

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

بورسیه دولتی برای دانشجویان خارجی در سوئیس

در هر یک سال کنفدراسیون سوئیس برای مبادله دانشجویان بین المللی و همکاری برای تحقیقات بورسیه تحصیلی دولتی برای دانشجویان بیشتر از 180 کشور جهان را اعطاء می شود. بورس تحصیلی که شامل هزینه های تحصیل، بیمه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، وام و غیره داده می شود.

بسیاری از دانشجویان شرایط خیلی مناسبی را برای تحصیل در سوئیس با بورس دارند. دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی و علمی خود می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. شما می توانید در مورد بورسیه تحصیلی سوئیس 2023 با مشاوران ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید و مشاوران ما با توجه به شرایط شما عزیزان راه های مهاجرت را پیشنهاد می کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *