مهاجرت تحصیلی یونان

اعزام دانشجو به یونان

اعزام دانشجو به یونان

تحصیل و اعزام دانشجو به یونان  به دلیل وابستگی دانشگاه های یونانی به دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی یک گزینه جذب به شمار می رود. با تحصیل در یونان به عنوان دروازه ورودی اتحادیه اروپا، دانشجویان نه تنها آموزش های لازم برای تبدیل شدن به متخصصان حرفه ای موفق را کسب می کنند بلکه موفق به بدست آوردن مدارک تحصیلی معتبر می شوند. اما قبل از اعزام دانشجو به یونان، دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید دو موضوع اصلی را در نظر بگیرند. این دو موضوع عبارتند از:

  • آیا برای تحصیل در یونان به ویزا احتیاج دارند؟
  • آیا قادر به پرداخت هزینه های تحصیل در یونان هستند؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار شما عزیزان را علاوه بر این 2 مورد ذکر شده، با سایر موضوعات مرتبط با اعزام دانشجو به یونان و تحصیل در این کشور آشنا خواهند ساخت.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به یونان

شرایط اعزام دانشجو به یونان در سال 2023

یکی از اولین و اصلی ترین مواردی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در یونان و به طور کلی اعزام دانشجو به یونان باید در نظر داشته باشند، این است که آیا نیاز به درخواست ویزای تحصیلی این کشور دارند یا خیر? دانشجویان ایرانی که در لیست دانشجویان کشورهای ثالث و خارج از اتحادیه اروپا قرار می گیرند، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های یونانی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی نوع D دارند. علاوه بر اسناد عمومی (گذرنامه، عکس و غیره)، دانشجویان خارجی برای دریافت این ویزا ملزم به ارائه تصدیق حامی مالی، اثبات بودجه، مدارک پزشکی و نداشتن سابقه جرم، رونوشت های دانشگاهی، گواهی های زبان و مدارکی از موسسه میزبان در یونان هستند. متقاضیان می توانند انتظار داشته باشند که با کارمندان کنسولگری مصاحبه کنند. متقاضیان برای تحصیل در یونان بایستی پذیرش دانشگاه مورد نظر را اخذ کنند.

برخی از الزامات عمومی اخذ پذیرش عبارتند از:

الزامات عمومی اخذ پذیرش یونان

اعزام دانشجو به یونان و مزایای تحصیل در آن

تحصیل در یونان می تواند مزایای متعددی را در اختیار دانشجو قرار دهد. از این رو متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند. متقاضیان تحصیل در یونان قادر اند تا با استفاده از مزایای اقامت خود در یونان، خود را برای اقامت دائم این کشور آماده کنند. زندگی در یونان مستلزم تسلط کافی به زبان یونانی است اما دانشجویان میتوانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. برخی از مزایای تحصیل در یونان عبارتند از:

مزایای تحصیل در یونان

به طور کلی مزایای تحصیل در این کشور جاذبه اصلی جذب دانشجویان به یونان می باشد. از این رو بررسی مزایا برای متقاضیان حائز اهمیت است. وجود مزایای متعدد به متقاضیان در سهولت تحصیل نیز یاری می رساند. متقاضیان می توانند با بررسی قوائد و مقایسه تحصیل در این کشور با سایر کشورها و گزینه های خود، برتری آن را بررسی کنند.

اعزام دانشجو به یونان در مقطع کارشناسی

برای اعزام دانشجو به یونان در مقطع کارشناسی، باید امتحانات دولتی یونان را بنویسید و قبول شوید. درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان در ماه جولای هر سال به وزارت آموزش ملی یونان ارسال می شود. درخواست برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که متقاضی تحصیل در یونان هستند متفاوت است. در اینجا مدارکی وجود دارد که از همه متقاضیان بین المللی مورد نیاز است:

  • 2 قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • گواهی تحصیلات متوسطه صادر شده توسط سازمان مربوطه در کشور شما. لطفا توجه داشته باشید.
  • گواهی هایی برای نشان دادن تابعیت و منشاء شما و همچنین والدینتان.
  • گواهی صادر شده توسط مرجع آموزشی لازم در کشور شما که نشان می دهد شما واجد شرایط برای تحصیلات عالی هستید.
  • یک بیانیه رسمی که نشان می دهد شما قبلاً در تحصیلات عالی تحصیل نکرده اید.
  • گواهی زبان یونانی که مهارت یونانی شما را نشان می دهد.
  • تمامی مدارک مورد نیاز باید به یونانی ترجمه شده و صحت آن توسط یک یونانی بررسی شود.
  • مرجع دیپلماتیک در کشور شما یا خدمات ترجمه متعلق به وزارت امور خارجه یونان.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان

مراحل دریافت ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به یوانان عبارتند از:

مراحلامور
1تهیه مدارک لازم برای اخذ پذیرش در یک موسسه معتبر یونانی
2اخذ پذیرش و دریافت دعوت نامه تحصیلی
3تماس با سفارت و رزرو وقت ملاقات
4تهیه مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی
5مراجعه به سفارت برای تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک
6ثبت درخواست و پرداخت هزینه
7اخذ ویزای تحصیلی یونان

هزینه دریافت ویزای تحصیلی یونان 90€ (یورو) می باشد. اتباع کشورهای ثالث که برای شرکت در برنامه های تحصیلی تمام وقت در یک مرکز آموزش عالی در یونان پذیرفته شده اند، می توانند با حضور فیزیکی در سفارت یا کنسولگری یونان و مصاحبه مربوطه، ویزای تحصیلی معتبر کسب کنند. این ویزا معمولا تا 365 روز معتبر می باشد و پس از آن، اجازه اقامت معتبر برای دانشجو تا پایان دوره تحصیل صادر می شود. در ادامه با مدارک و اسناد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی یونان آشنا خواهید شد.

اعزام دانشجو به یونان

دریافت ویزا جهت اعزام دانشجو به یونان

ویزای تحصیلی یونان، یکی از مهم ترین مدارک برای اعزام دانشجو به این کشور است. لذا لزوم اخذ آن نیز وجود دارد. دانشجویان می توانند برای سهولت در روند، اقدام به همکاری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمایند. مدارک پشتیبان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی یونان عبارتند از:

  • فرم درخواست کاملاً تکمیل و امضاء شده برای ویزای ملی طولانی مدت
  • اثبات توان مالی کافی
  • مدرک زبان یونانی
  • گذرنامه یا سایر مدارك مسافرتی شناخته شده
  • گواهی پزشکی
  • عکس رنگی متقاضی
  • گواهی سابقه کیفری صادر شده توسط مقامات خارجی (برای تأیید وضعیت کیفری متقاضی در کشور محل اقامت وی)
  • گواهی اثبات ثبت نام و پرداخت حق الزحمه در مؤسسه آموزش و پرورش مربوطه یا گواهی مبنی بر پذیرش متقاضی در دانشگاه یونانی
  • رضایت والدین یا شخصی که در زمان مهاجرت تحصیلی برنامه ریزی شده مسئولیت حمایت از متقاضی را به عهده دارد.(اگر متقاضی زیر 18 سال باشد.)
  • بیمه مسافرتی (معتبر تا پایان دوره تحصیلی)

دریافت ویزا جهت اعزام دانشجو به یونان

بررسی مدارک لازم برای تحصیل در یونان

در این بخش به بررسی توضیحات مدارک می پردازیم:

  • شواهدی که ثابت می کند متقاضی بودجه کافی برای تأمین هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی را دارد. شایان ذکر است که حداقل هزینه اقامت دانشجویی در یونان 400€ (یورو) است. میزان توان مالی کافی توسط حساب سپرده، نقل و انتقال بانکی، بورس تحصیلی یا اثبات حقوق و دستمزد ثابت می شود.
  • دانشجویان کشورهای ثالث برای ثبت نام و ورود به دانشگاه های یونانی با ارائه مدرک زبان یونانی و انگلیسی باید توانایی های زبان خود را اثبات کنند.
  • پاسپورت متقاضی باید دارای 2 صفحه خالی و 12 ماه اعتبار باشد و در 10 سال گذشته صادر شده باشد.
  • بر اساس داده های بین المللی سازمان بهداشت جهانی و قانون اتحادیه اروپا، گواهی پزشکی صادر شده توسط یک نهاد دولتی یا رسمی خصوصی، نشان می دهد که فرد مورد نظر دارای بیماری که قادر به ایجاد خطر برای سلامت عمومی نیست.

اخذ اقامت تحصیلی در یونان

یکی دیگر از مهمترین مسائل اعزام دانشجو به یونان، اخذ اقامت تحصیلی در این کشور می باشد. دانشجویان خارجی بعد از ورود به خاک یونان، باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. مجوز اقامت تحصیلی یونان به دانشجویان این اجازه را می دهد تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور زندگی کنند و در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، اقدام به کسب اقامت بعد از تحصیل در یونان کنند. دریافت این مجوز نیز با ارائه مدارک و رعایت شرایط خاص امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت تحصیلی یونان عبارتند از:

مدارکتوضیحات
گواهی تحصیلیدعوت نامه یا نامه پذیرش تحصیلی کسب شده از دانشگاه یونانی
مدارکی برای اثبات توان مالی کافیداشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های اقامت در یونان در زمان تحصیل
فرم درخواست مجوز اقامتفرم درخواست مجوز اقامت (تکمیل و امضاء شده)
اثبات پرداخت هزینه درخواستهزینه درخواست مجوز اقامت تحصیلی یونان 150€ (یورو) است.

اعزام دانشجو به یونان و کار پس از تحصیل

کار پس از تحصیل در یونان برای متقاضیان تحصیل در این کشور جذابیت بالایی دارد. چرا که بهره وری تحصیلات دانشجویان را به ارمغان آورد. کار پس از تحصیل امکان بهره مندی از درآمد مطلوب را نیز فراهم می کند. از این رو متقاضیان می توانند به پشتوانه تحصیلات خود از مزایای کاری اقامت در یونان نیز بهره مند شوند. شایان ذکر است اقامت کاری در یونان پشتوانه مالی مورد نیاز متقاضیان را نیز فراهم می کند.

شرایط ادامه تحصیل در یونان در سال 2023

مطلع بودن از شرایط تحصیل در یونان یکی دیگر از موضوعات اصلی اعزام دانشجو به یونان می باشد. در دانشگاه های یونان، دانشجویان می توانند به دو زبان یونانی و انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. قبل از ورود به دانشگاه های یونان، متقاضیان حتما باید در دوره پیش دانشگاهی شرکت کنند. شرکت در دوره پیش دانشگاه در مدارس یونان برای شهروندان این کشور، شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا رایگان است.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند وارد دانشگاه های یونانی شوند. میزان سواد در یونان نسبت به تعداد زیادی از کشورهای دنیا بسیار بالاتر است. در نمودار زیر به صورت دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

میزان سواد در یونان

اعزام دانشجو به یونان و الزامات زبان در این کشور

تمامی کشورهایی که به دنبال اعزام دانشجو به یونان هستند، باید قبل از اعزام الزامات زبان در این کشور را به خوبی بررسی کنند. زیرا بزرگترین چالش دانیجویان اعزامی به یونان الزامات زبانی در این کشور برای دانشجویان می باشد. اما نگران نباشید، زیرا اکثر برنامه ها در دانشگاه های یونان به زبان انگلیسی و یونانی و تعداد کمی به زبان فرانسوی و آلمانی تدریس می شوند. هنگامی که برای یک برنامه در یونان درخواست می دهید، باید ثابت کنید که در زبانی که در آن آموزش داده می شود مهارت کافی را دارید. همچنین برنامه هایی که به زبان یونانی تدریس می شوند از شما می خواهند که در آزمون مهارت زبانی که توسط دانشگاه تعیین می شود شرکت کنید.

علاوه بر این قبل از اعزام دانشجو به یونان، برای اینکه در آزمون زبان دانشگاه های یونان قبول شوند. باید به وب سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنند و جزئیات تست هایی که در آزمون ارائه می شود را به خوبی بررسی کنند. زیرا هر یک از آزمون های ورودی زبان در دانشگاه های یونان متفاوت خواهند بود. علاوه بر این برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند باید یک آزمون پیشرفته C1 آیلتس یا تافل را نیز بگذرانید. اما اگر برای برنامه ای که به زبان رسمی دانشجوی متقاضی تدریس می شود. یا اگر مرحله قبلی تحصیلی خود را به همان زبان گذرانده باشید ، از آزمون های زبان دانشگاه های یونان معاف خواهید شد. در نهایت اینکه می توانید برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی را در ابزار جستجوی دانشگاه های اروپایی بیابید.

در نمودار زیر می توانید پراکندگی زبان تحصیل در دانشگاه های یونان را مشاهده فرمایید:

پراکندگی زبان تحصیل در دانشگاه های یونان

اعزام دانشجو به یونان و شرایط پذیرش دانشگاه ها

شرایط پذیرش دانشگاه ها در فرآیند اعزام دانشجو به یونان، از پیجیدگی های خاصی برخوردار است. به طور کلی شرایط پذیرش دانشگاه های یونان به نسب سایر کشورهای اروپایی از سختگیری های قابل توجهی پیروی می کند. شرایط پذیرش دانشگاه قبل از اعزام دانشجو به یونان در مقاطع مختلف متفاوت است، که به شرح زیر می باشد:

  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی: گواهی معتبر دبیرستان، حداقل معدل، ارائه مدارکی دال بر دانش زبان انگلیسی و مدرک زبان یونانی برای همه دوره ها
  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد: ارائه مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر، 2 تا 4 سال سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل
  • ارائه نمرات GMAT
  • معدل حداقل 5 در مقیاس 1 تا 10

البته لازم به ذکر است که شرایط پذیرش در یونان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود. این موارد کلیات شرایط پذیرش در اغلب دانشگاه های یونان می باشد.

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری از شرایط تحصیل در کشور یونان و همچنین تحصیل در سایر کشورهای اروپایی کسب کنید.

سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به یونان می باشیم:

  • آیا اعزام دانشجو به یونان، شهروندی و تابعیت این کشور را به دنبال دارد؟ بله، پس از فارغ التحصیلی و در صورتی که موفق به یافتن شغل شوید، پس از چند سال این امکان وجود دارد و زبان تحصیل یونانی است، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
  • شهریه دانشگاه های یونان چقدر است؟ گواهی تمکن مالی به خاطر اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو می باشد. شهریه دانشگاه ها در یونان بسیار کم و حدودا 1500€ (یورو) در هر سال می باشد.
  • بهترین دانشگاه های یونان جهت اعزام دانشجو کدامند؟ دانشگاه فناوری ملی آتن، دانشگاه تسالونیکی، دانشگاه کرت و دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن و بهترین شهرهای یونان عبارتند از: آتن، شهر تسالونیکی و شهر کرت
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به یونان چیست؟ مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی شامل: برگ پذیرش دانشگاه/ مدارک تحصیلی همراه با ترجمه/ گواهی عدم سوء پیشینه/ بیمه سلامت/ گواهی تمکن مالی. هزینه زندگی دانشجویی در یونان بسیار مقرون به صرفه و در حدود 600€ (یورو) در ماه می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به یونان

  1. لیلی مشکات گفت:

    سلام من خانوادم برای تمکن یونان اقدام کردن خودم می خواستم برای درس خوندن برم،۲۵ ساله هستم و می خوام بدونم شما برای اعزام دانشجو به یونان اقدام دارید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله برای اعزام دانشجو به یونان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *