مهاجرت تحصیلی قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه اعزام دانشجو به قبرس آماده مشاوره برای انتخابی درست به دانشجویان بین المللی جهت مهاجرت تحصیلی خواهد بود. قبرس جزیره ه­ای در تقاطع 3 قاره آفریقا، آسیا و اروپا است. در این کشور دانشگاه های بزرگی وجود دارد. همانطور که بیان نمودیم در قبرس دانشگاه های بزرگی وجود دارد. دانشجویان بین المللی زیادی جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر نموده اند. اما دانشگاه های این کشور کیفیتی برابر با کیفیت دانشگاه های بین المللی ندارند. این کشور در طول تاریخ فرهنگ های زیادی را تجربه نموده است.

تحصیل در این جزیره­ زیبا تجربه ای متفاوت برای دانشجویان به وجود خواهد آورد. قبرس را سرزمینی افسانه ای می ­دانند که در تمام طول سال این کشور غرق در زیر نور زیبای خورشید است. این کشور برای کسانی که به دنبال تحصیل در محیطی متفاوتند مناسب به نظر می­ رسد. تمامی دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند. پذیرش در دانشگاه های این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی شرایط مخصوص به خود را دارد. مراکز تحصیلات عالی در این کشور به 2 نوع خصوصی و دولتی تقسیم می ­شوند. افراد برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به مدرک زبان ندارند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به قبرس

دانشگاه های کشور قبرس دارای شرایطی هستند که دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه آنها را رعایت نمایند. آموزش عالی در کشور قبرس به دانشگاه های دولتی و خصوصی، کالج ها و دیگر موسسات تحصیلات عالی تقسیم می ­شوند. همچنین این مراکز مقاطع مختلفی از تحصیلات عالی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می ­نمایند.

دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارند. در صورتیکه دانشجویان تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشند، قبل از ورود به دانشگاه می ­توانند در دوره های آموزش زبان شرکت نموده و تسلط کافی را به دست آورند. اما دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشند. همچنین دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند، بدون شرکت در دوره های زبان به طور مستقیم وارد دانشگاه می­ شوند.

بررسی اعزام دانشجو به قبرس

تحصیل در قبرس به گونه ای است که کودکان می ­توانند از سن 3 سالگی وارد پیش دبستانی های این کشور گردند که به مدت یک سال می­ باشد. کودکان قبل از ورود به دوره ابتدایی باید دوره پیش دبستانی را بگذارنند. پس از آن دانش آموزان وارد دبستان شده و تا 6 سال به تحصیل در دوره­ ابتدایی می ­پردازند. دانش­آموزان در سن 12 سالگی می­ توانند وارد کالج های عمومی قبرس شوند. کالج های عمومی در این کشور دارای 2 نوع آموزش متوسطه و آموزش متوسطه پایین می باشد. دانش­ آموزان در این دوره های آموزشی به فعالیت های عملی فنی و حرفه ای برای ورود به بازارهای کاری قبرس می ­پردازند. ناگفته نماند طول این دوره­ آموزشی 3 سال می ­باشد.

بررسی اعزام دانشجو به قبرس

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های قبرس

در صورتیکه دانشجویان پس از تحصیلات متوسطه تنها 2 سال در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند، مدرک کاردانی دانشگاه مورد نظر را اخذ خواهد نمود. تحصیل در مقطع کارشناسی مراکز تحصیلات عالی قبرس 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. این دوره به 2 زبان انگلیسی و یونانی ارائه می ­گردد. پذیرش دانشجویان در این دوره نیازی به مدرک زبان ندارد. در صورت نیاز دانشجویان در دوره های زبان دانشگاه ها آموزش می­ بینند. پذیرش در دوره­ کارشناسی ارشد نیازمند مدرک کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی می­ باشد. این دوره به مدت 2 سال طول خواهد کشید. دانشجویان برای دریافت مدرک این دوره ملزم به ارائه پایان نامه می ­باشند.

دوره دکتری در این کشور به مدت 2 اسال طول می ­کشد. دانشجویان برای پذیرش در این دوره باید مدارک تحصیلی دوره های قبل خود را نیز ارائه نمایند. دانشگاه های کشور قبرس دوره های پزشکی و دندانپزشکی را نیز به دانشجویان ارائه می­ نماید. دوره های پزشکی به مدت 6 سال و دندانپزشکی 5 سال طول خواهد کشید. دانشجویان توجه داشته باشند که دوره های تحصیل پزشکی عمومی به صورت کامل در قبرس برگزار نمی­ گردد. دانشجویان برای کامل نمودن دوره­ تحصیلی خود باید به کشور ترکیه سفر نمایند. مهاجرت به قبرس به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

مراحل اعزام دانشجو به قبرس

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس را دارند، ابتدا بایستی در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش شوند. مراحل اعزام دانشجو به این کشور طبق مراحل زیر خواهد بود:

  • پس از دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاههای این کشور دانشجو می ­تواند برای اخذ اقامت تحصیلی اقدام نماید.
  • برخی از دانشگاه های قبرس ممکن است پس از پذیرش دانشجو از آنها امتحانات ورودی و یا مصاحبه هایی اخذ نمایند.
  • دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی باید به این دولت مدرکی را ارائه دهند تا ثابت نماید فرد از تمکن مالی برخوردار است. همچنین هزینه ویزای تحصیلی خود را در ابتدا باید پرداخت نمایند.
  • در ضمن دانشجویان بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ترجمه نموده و به دانشگاه مورد نظر اراده نماید.
  • دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی قبرس ندارند، اما دانشجویان سایر کشورها ملزم به دریافت ویزای دانشجویی هستند.

بهترین دانشگاه های قبرس

تحصیل در دانشگاه های قبرس به صورت رایگان نیست. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بایستی شهریه پرداخت نمایند. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی این کشور با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه فنی قبرس، دانشگاه گیرنه آمریکایی قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه قبرس اروپایی از جمله دانشگاه های معتبر برای تحصیل و اعزام دانشجو به قبرس محسوب می ­شوند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های قبرس احتیاج به مهارت زبان انگلیسی دارند. دانشگاه قبرس تنها دانشگاه در این کشور است که تدریس به زبان یونانی صورت می ­گیرد. اکثر دانشگاه های کشور قبرس معتبر هستند.

از همین رو دانشجویان بین المللی زیادی جهت تحصیل این کشور را انتخاب می­ نمایند. دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به قبرس با سوالات متعددی روبرو می­ شوند از جمله:

  • آیا با تحصیل در دانشگاه های قبرس می­ توان به جستجوی کار در سایر کشورهای اروپایی پرداخت؟
  • آیا مدارکی که دانشگاه های قبرس به دانشجویان اعطاء می­ نماید ارزشی به میزان مدارک دانشگاهی در دانشگاه های کشور حوزه­ شنگن دارد؟
  • مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات دانشجویان در زمینه اعزام دانشجو به قبرس می­ باشد. دانشجویان می­ توانند برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *