متفرقه

استارت آپ لتونی

استارت آپ لتونی

برای کسانی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری به منطقه اروپا وارد شوند استارت آپ لتونی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. به دلایل زیادی، این کشور اغلب به عنوان نقطه شروع برای رسیدن به بازار اروپا انتخاب می شود. این کشور عضوی از اتحادیه اروپا و منطقه یورو است که به معنای تحرک رایگان کالا و نیروی کار است. علاوه بر این، این کشور دارای بزرگترین مرکز حمل و نقل هوایی در بالتیک، فرودگاه بین المللی ریگا است که بیش از 100 مقصد پرواز مستقیم را ارائه می دهد.

به عنوان یک کشور کوچک با کمتر از 2 میلیون نفر، این کشور می تواند در بسیاری از موارد افتخار کند. این کشور بدون شک خود را نه تنها به عنوان سرزمینی که آواز می خواند بلکه سرزمینی که زندگی می کند و از فناوری و نوآوری دم می کشد، ثابت کرده است. از این گذشته، مینوکس، دوربین میکروسکوپی مورد استفاده جاسوسان در طول جنگ جهانی دوم، در ریگا، این کشور نیز اختراع شد. نکات مهم استارت آپ لتونی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

اینفوگرافیک استارت آپ لتونی

انتخاب واحد تجاری در استارت آپ لتونی

اولین تصمیمی که باید قبل از استارت آپ لتونی بگیرید، انتخاب مناسب ترین شکل واحد تجاری برای تاسیس خواهد بود. این یک مرحله مهم است که تعیین می کند کدام فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد را باید وارد کنید.

رایج ترین اشکال تجارت، بازرگانان منفرد عبارتند از:

با این وجود، 2 شکل کسب و کار وجود دارد که کاملا مناسب استارت آپ ها است. این 2 فرم یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC، و یک شرکت با مسئولیت محدود با کاهش حقوق صاحبان سهام است. سرمایه گذاران خارجی نیز باید یک حساب در یک بانک این کشور افتتاح کنند و حداقل سرمایه سهام خود را برای افتتاح مشاغل سپرده گذاری کنند. حداقل سرمایه سهام به نوع شرکت انتخابی بستگی دارد و می تواند هزینه های راه اندازی را تحت تأثیر قرار دهد. در صورت تهیه کلیه اسناد و واریز سرمایه سهام، سرمایه گذار می تواند پرونده ثبت را با ثبت شرکت این کشور ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر از افتتاح حساب بانکی می توانید مقاله افتتاح حساب بانکی اروپا را مطالعه کنید.

ثبت شرکت در لتونی

پس از انتخاب فرم نهاد تجاری برای شروع فعالیت خود، باید کسب و کار خود را به درستی ثبت کنید. شما باید درخواست خود و کلیه اسناد و مدارک لازم و همچنین بیانیه ای از بانک خود را به ثبت شرکت ارائه دهید. یکی از شرایط ثبت شرکت در این کشور این است که شما باید بتوانید آدرس قانونی شرکت را ارائه دهید. این آدرس باید در این کشور باشد و همچنین باید شواهدی مبنی بر اینکه می توانید از این آدرس برای نیازهای تجاری استفاده کنید ارائه دهید. به همین دلیل، صاحب ملک مجبور است نامه ای را ارائه دهد که توصیف می کند آن ها به شما امکان می دهند شرکت خود را در آدرس ذکر شده ثبت کنید. هر نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید، هزینه ای دارد.

نمودار زیر هزینه راه اندازی هر یک از شرکت های نام برده شده در قسمت قبل را نشان می دهد:

هزینه راه اندازی شرکت در لتونی

هزینه های ثبت شرکت در لتونی

روند ادغام یک شرکت این کشور کاملا ساده است و حدودا 2 هفته طول می کشد. هنگام ثبت شرکت در این کشور، هزینه های زیر باید در نظر گرفته شود:

ردیفموارد
1تنظیم و محضری شدن اساسنامه شرکت
2افتتاح حساب بانکی
3ثبت شرکت در ثبت تجارت این کشور
4ثبت نام برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده

هزینه های اضافی ممکن است بسته به نوع شرکتی که مشتریان می خواهند راه اندازی کنند، در نظر گرفته شود.

ویزای استارت آپ لتونی

ویزای استارت آپ اروپا به شما کمک می کند، تا بتوانید کسب و کار خود را در این منطقه راه اندازی کنید. از نظر فنی، ویزای استارت آپ لتونی یک اجازه اقامت موقت است. این ویزا، به همه بنیانگذاران استارت آپ غیر اتحادیه اروپا که تمایل دارند بیایند و ایده های راه اندازی خود را در این کشور، یکی از اعضای افتخار اتحادیه اروپا آغاز کنند، ارائه می دهند. یک شرکت نوپا می تواند تا 5 موسس با ویزای راه اندازی داشته باشد. مراحل درخواست یک ماه طول می کشد. ویزا برای مدت حداکثر 3 سال داده می شود و دارندگان این ویزا می توانند خانواده خود را به این کشور به همراه بیاورند. معیارهای اصلی دریافت ویزای استارت آپ یک ایده ابتکاری نوآورانه (اغلب مبتنی بر فناوری) است که به راحتی مقیاس پذیر است و ارزش افزوده بالایی دارد.

برای ارزیابی ایده خود، لطفا یک برنامه فرم رایگان ارسال کنید، که موارد زیر را دربر بگیرد:

  • توصیف ایده ابتکاری و توصیف فناوری آن (در صورت وجود)
  • مدل تجاری یا استراتژی اصلی شرکت برای سودآوری در انجام تجارت
  • بررسی پتانسیل بازار برای محصول
  • تجزیه و تحلیل رقبا و شرح مزایای رقابتی ایده شما
  • طرح تحقیق و توسعه محصول
  • فعالیت های تجاری برنامه ریزی شده برای 3 سال آینده، از جمله سرمایه گذاری های لازم برنامه ریزی شده.
  • پیش نویس ساده ساختار هزینه یا درآمد برنامه ریزی شده برای 3 سال آینده

این کشور یکی از اولین کشورهایی بود که در سطح جهان قانون استارت آپ را تصویب کرد و در حال حاضر رژیم مالیاتی مطلوبی برای شرکت های نوپا دارد. برنامه ویزای استارت آپ که به همه بنیانگذاران استارت آپ غیر اتحادیه اروپا که مایل به آمدن و توسعه ایده های راه اندازی خود در این کشور می باشند، ارائه می شود.

حمایت دولت جهت استارت آپ لتونی

حمایت دولت جهت استارت آپ لتونی

اگر قصد راه اندازی مشاغل شخصی خود را دارید ، همچنین لازم است نگاهی به حمایت های مالی موجود از طریق موسسه دولتی توسعه ALTUM بیندازید. پشتیبانی وجود دارد که طیف وسیعی از فعالیت های تجاری را هدف قرار می دهد:

  • وام برای شروع کار
  • وام های خرد
  • وام برای پروژه های مشترک مالی
  • برنامه سرمایه گذاری شروع کار
  • برنامه صندوق های شتاب دهنده
  • کارآفرینی اجتماعی

گزینه دیگر برای دریافت حمایت مالی و راهنمایی برای شروع، شرکت در یکی از دستگاه های رشد آژانس سرمایه گذاری و توسعه این کشور است. به طور کلی، علاقه مندان به سرمایه گذاری در اروپا، می توانند این کشور را انتخاب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب خود، می تواند به شما در امر استارت آپ لتونی کمک کند.

سوالات پر تکرار در باب استارت آپ لتونی

در این بخش مففخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ لتونی می باشیم:

  • سرمایه لازم برای استارت آپ استونی چقدر است؟ حداقل سرمایه ای در این خصوص وجود ندارد ولی به طور تقریبی به میزان 3000€ (یورو) است.
  • مزایا مهاجرت به لتونی از طریق استارت آپ چیست؟ اخذ ویزا همراه و اخذ ویزای شنگن
  • دلایل استقبال متقاضیان از استارت آپ لتونی چیست؟ رشد اقتصادی/ قدرت بالای تعهدات تجاری/ موقعیت مناسب جغرافیایی/ نیروی کار حرفه ای
  • بهترین زمینه شروع استارت آپ در لتونی چیست؟ انواع زمینه های فناوری اطلاعات و تکنولوژی
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *