متفرقه, مهاجرت

افتتاح حساب بانکی اروپا

افتتاح حساب بانکی اروپا

یکی از موارد نیاز برای دارندگان کارت اقامت در کشورهای اروپایی، افتتاح حساب بانکی اروپا می باشد. در این مقاله به شرح این موضوع می پردازیم. دارندگان اقامت کشورهای اروپایی می توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم به راحتی جهت افتتاح حساب در یکی از بانک های اروپا اقدام کنند و انواع کارت های اعتباری مانند مستر کارت و یا ویزا کارت را دریافت کنند. با داشتن حساب شهروندان می توانند برای خرید روزمره، نقل و انتقال و پرداخت تمام هزینه های مورد نیاز خود اقدام نمایند. برای افتتاح حساب بانکی اروپا نیاز است که بانک مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با توجه به مزایا و معایب پیش رو و با در نظرگیری فاکتورهای مختلف برای افتتاح حساب بانکی خود اقدام کنید. لذا در غالب این مطالب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر توضیح بیشتر در این باب دارند.

شرایط افتتاح حساب بانکی اروپا

ممکن است ایده خوبی باشد که با یک شرکت حقوقی معتبر در ارتباط باشید که به بازرگانان و سایر مهاجران کمک می کنند که شرایط افتتاح حساب بانکی اروپا را مهیا کنند. پس از تصمیم گیری درباره یک کشور و بانک مورد نظر، سه مرحله قبل از افتتاح حساب وجود دارد که به شرح زیر است:

پارامترشرح
شرایط و ضوابط را بخوانید.حداکثر بانک های اروپایی وب سایت های رسمی دارند که به راحتی می توانید شرایط و ضوابط آنها را پیدا کنید. توجه ویژه ای به هزینه ها و هزینه های بانکی و خدمات اضافی داشته باشید.
تمام اسناد را تهیه کنید.اسناد مورد نیاز بانک خود را بررسی کنید و در صورت لزوم مطمئن شوید که همه آنها به انگلیسی یا هر زبان دیگری هستند.
توافق نامه ها را امضاء کنید.پس از ارسال و بررسی اسناد و مدارک، بانک توافق نامه مشتری را برای شما ارسال می کند. به طور معمول انجام هر کاری از راه دور و بدون سفر به اروپا امکان صرفه جویی در وقت و هزینه را دارد. با این حال، در صورت لزوم، می توانید کلیه اسناد را هنگام حضور در شعبه بانک امضا کنید.

مزایای افتتاح حساب بانکی اروپا

در این بخش از مزایای افتتاح حساب بانکی اروپا پرداخته می شود که به غیر از ثبات سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود، ما لیستی از امتیازات دیگر بانک های اروپایی را در زیر تهیه کرده ایم.

  • کار با ارزهای اصلی، حساب های چند ارزی و کارت ها
  • بهینه سازی مالیات و باز کردن چندین حساب برای درآمد مختلف، تهیه اظهارنامه مالیاتی برای جلوگیری از مالیات مضاعف
  • عدم کنترل ارز و حداقل تداخل از طرف دولت
  • تعامل با شرکت های فراساحلی (در برخی از بانک ها)
  • برنامه های آنلاین کاربر پسند، مدیریت حساب از راه دور، دسترسی 24 ساعته به منابع مالی و پوشش جهانی
  • محرمانه بودن و تضمین شده

در نمودار زیر می توانید بهترین بانک های اروپا را به همراه میزان سرمایه در سال 2020 ببینید:

بهترین بانک های اروپا

معایب افتتاح حساب بانکی اروپا

علاوه بر مزایا افتتاح حساب بانکی دارای معایب می باشد. در واقع می توان گفت که آنها طرف دیگر همان سکه ای هستند که بانک ها برای حفظ و ارتقا سطح تصویر و قابلیت اطمینان خود استفاده می کنند. از جمله معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ سود پایین برای پس انداز حساب ها. بین ضریب اطمینان بانک و سود پرداختی رابطه معکوس وجود دارد.
  • هزینه های حساب که معمولا برای افراد غیر مقیم بیشتر است. این مبلغ برای یک حساب خصوصی از 2 تا €10 (یورو) در ماه خواهد بود. بستگی به یک بانک و مشتری دارد.
  • شما باید شواهدی از منبع بودجه ارائه دهید. همین امر در مورد سپرده های بزرگ بیش از 10000€ (یورو) اعمال می شود.
  • شما باید مدارک بسیار دیگری از جمله مدارک تحصیلی و CV را ارائه دهید.
  • ممکن است طبق قانون کشور محل اقامت شما ملزم شود که هرگونه حساب خارجی را به مقامات مالیاتی اطلاع داده و فعالیتهای مربوط به آن را گزارش دهید. عدم انجام این کار ممکن است منجر به پیگرد قانونی و یا مجازات را شامل شود.

تضمین حساب در بانک های اروپا

قوانین اتحادیه اروپا اطمینان می دهد که در صورت هر گونه اشکال در افتتاح حساب یورویی شما، از پول موجود در حساب بانکی شما (حساب پس انداز و حساب جاری) محافظت می شود. از پول شما تا سقف 100000€ (یورو) یا معادل آن با ارز محلی محافظت می شود. این محدودیت برای هر شخص و هر بانک اعمال می شود، به این معنی که اگر چندین حساب در یک بانک داشته باشید، محدودیت 100000€ (یورو) برای حساب های جمع شده شما اعمال می شود. برخی موارد استثنا در این قانون وجود دارد. به عنوان مثال اگر با شریک زندگی خود حساب مشترک دارید، محدودیت 100000€ (یورو) برای هر یک از شما اعمال می شود، یعنی حداکثر 200000€ (یورو) برای حساب مشترک شما.

علاوه بر این، در برخی موارد دیگر برای مدت زمان محدودی از پول شما نیز بالاتر از 100000€ (یورو) محافظت خواهد شد، مانند:

  • پولی که از فروش یک ملک مسکونی خصوصی دریافت می کنید.
  • پولی که به یک واقعه خاص در زندگی خود از قبیل ازدواج، طلاق، بازنشستگی، اخراج، تعدیل نیرو یا مرگ یکی از اعضای خانواده مرتبط دریافت می کنید.
  • پولی که از پرداخت مزایای بیمه یا جبران صدمات جنایی یا محکومیت نادرست دریافت می کنید.
  • در این موارد، بسته به شرایط و آستانه های تعیین شده توسط هر اتحادیه اروپا، مبالغی بیش از 100000€ (یورو) حداقل برای 3 ماه و بیش از 12 ماه پس از اعتبار پول یا از لحظه انتقال پول به طور قانونی محافظت می شود.

تغییر و افتتاح حساب بانکی اروپا

تغییر و افتتاح حساب بانکی اروپا

می توانید حساب بانکی خود را به حساب بانکی دیگری در همان کشور اتحادیه اروپا تغییر دهید. بانک جدید شما باید در این زمینه به شما کمک کند. اگر می خواهید به یک حساب جدید در همان کشور بروید، به بانک جدید خود بگویید که می خواهید پرداخت های دوره ای خود را تغییر داده و به حساب جدید منتقل کنید. سپس بانک جدید اطمینان می دهد که بانک قدیمی شما داده ها را منتقل کرده و هرگونه سفارش دائمی را لغو می کند. بانک جدید همچنین باید:

  • به اشخاص ثالث مانند کارفرمای خود، ارائه دهنده تأمین اجتماعی و ارائه دهندگان خدمات تأسیسات اطلاع دهید که در حال تغییر حساب خود هستید.
  • سفارشات دائمی خود را تنظیم کنید.
  • بدهی های مستقیم مربوطه را در حساب جدید قبول کنید.

حساب آنلاین اروپا

بیش از 40 کشور مختلف در قاره اروپا وجود دارد، به این معنی که محدود کردن آن به یک فرآیند معمولی برای افتتاح حساب بانکی دشوار است. این فرآیند به کشوری که برای اقامت انتخاب می‌کنید و نوع حساب بانکی که در آن ثبت‌ نام می‌کنید بستگی دارد. اگر یک بانک سنتی را انتخاب می کنید، ساده ترین راه برای باز کردن حساب خود احتمالاً مراجعه حضوری به شعبه محلی خود است. یا قرار ملاقات بگذارید یا فقط با تمام مدارک لازم وارد شوید، در مورد آنچه به دنبال آن هستید با یک گوینده صحبت کنید و اجازه دهید شما را در این روند راهنمایی کند.

یا، شما همچنین می توانید برای یک بانک آنلاین و داشتن حساب آنلاین اروپا ثبت نام کنید. با یک بانک آنلاین، معمولا می توانید کل فرآیند ثبت نام را از خانه خود یا هر جایی که اتصال وای فای خوب داشته باشید. پاسپورت و مدرک اقامت خود را در حین انجام مراحل ثبت نام در دسترس داشته باشید. ممکن است مجبور شوید یک تماس ویدیویی کوتاه برای تأیید هویت خود انجام دهید، اما به طور کلی، فرآیند ثبت نام در یک بانک آنلاین بسیار ساده تر و زمان کمتری نسبت به یک شعبه بانک سنتی است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به اروپا مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

مزایای افتتاح حساب آنلاین اروپا بدین شرح می باشد:

مزایای افتتاح حساب آنلاین اروپا

افتتاح حساب بانکی در انگلیس

اگر مهاجرت به انگلستان را در دستور کار قرار دادید و یا قصد دارید دفتر نمایندگی خود را در آنجا باز کنید، احتمالا به یک حساب بانکی احتیاج دارید. سیستم بانکی انگلیس چند صد سال است که فعالیت می کند و یکی از قابل اعتمادترین سیستم ها محسوب می شود. با این حال، یک نقص بزرگ وجود دارد که سایه انداز همه مزایا است. به نظر می رسد بانک های انگلستان علاقه ای به مشتریانی از خارج ندارند. یک شرکت خارجی اصلا شانسی برای افتتاح حساب بانکی انگلیس ندارد. افراد غیرمقیم می توانند از لحاظ تئوری برای یک حساب محلی درخواست دهند، اما این شانس تقریبا وجود ندارد. از طرف دیگر، انگلیس یکی از قطب های تجاری جهانی بوده و هست که بسیاری از شرکت های تابعه شرکت های خارجی را در خود جای داده است.

افتتاح حساب بانکی در انگلیس با افتتاح حساب در اروپا متفاوت است. شناسه و گواهی آدرس انگلستان را باید ارائه دهید. اگر مدیر یک شرکت انگلستان مقیم انگلستان نباشد، به هیچ وجه بانکی نمی تواند یک حساب تجاری برای شما باز کند. مدیر باید به طور قانونی در انگلیس باشد و حق زندگی و کار در اینجا را داشته باشد. این کار با ویزای بلند مدت یا اجازه اقامت دائم انجام می شود. اثبات آدرس در انگلستان را می توان به صورت قبض های آب و برق اخیر یا بیانیه بانکی از بانک دیگری در انگلیس ارائه داد. کافی است شماره شرکت زیر مجموعه انگلیس خود را به بانک بدهید تا آنها بتوانند تجارت شما را بررسی کنند. شما همچنین باید سایر اطلاعات مورد نیاز از جمله در مورد فعالیت های تجاری، روش های پرداخت و ارزهای مورد نیاز را ارائه دهید. تمام اسناد باید به زبان انگلیسی باشد.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک های اروپا

با توجه به بانک و کشور مورد نظر ممکن است مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در اروپا متفاوت باشد. اما اگر آنها نیاز به مدارک زیر دارند:

  • اقامت کشور مورد نظر مانند اقامت هلند برای افتتاح حساب بانکی در هلند
  • داشتن آدرس و محل اقامت
  • شماره مالیاتی و یا کد آن
  • حداقل میزان سپرده اولیه
  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی

جهت دریافت مشاوره برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت انگلستان و سایر کشور ها و افتتاح حساب می توانید با متخصصین با تجربه ما در این خصوص صحبت کنید و مشاوره بگیرید. برای برقراری ارتباط کافی است با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راه های ارتباطی مختلف اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *