مهاجرت تحصیلی چین

مهاجرت به چین از طریق تحصیل

مهاجرت به چین از طریق تحصیل

هر ساله شاهد میزان درخواست مهاجرت به چین از طریق تحصیل از سوی دانشجویان پزشکی هستیم که در این مقاله به این موضوع می پردازیم. در صورتی که شما هم علاقمند به داشتن اطلاعاتی در رابطه با موضوع مهاجرت به چین از طریق تحصیل می باشید در ادامه این نوشتار همراه ما باشید و این امکان را دارید که برای کسب اطلاعاتی در رابطه با این کشور به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نماید.

در مورد روش ها و نحوه دریافت ویزا کشور چین باید متذکر شد. در اولین مرحله برای آشنایی با شرایط تحصیل در این کشور تلاش کنند که به اطلاعات جامعی دست یابند. مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که هدف تحصیل نمودن در خارج از کشور و با میزان هزینه های مناسب در میان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا را داشته باشند باشد. کارشناسان مقاله نویس ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی موضوع مهم تحصیل در رشته های مختلف در این کشور می پردازند.

مزایای مهاجرت به چین از طریق تحصیل

تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد با این توضیح که اگر که به متقاضیان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در کشور چین تحصیل نمایند.در این صورت دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان چینی نمی باشد. ولی در صورتی که هدف این اشخاص تحصیل در کشور چین به زبان چینی را دارند در این صورت این افراد باید در آزمونی شرکت کنند که سطح تسلط خود به زبان این کشور را نشان دهند.

لازم به ذکر می باشد که حد نصاب نمره قبولی در این آزمون کسب نمودن نمره 11 می باشد. کلیه دانشگاه های این کشور فرآیندها و آزمون های متفاوتی را برای قبولی در نظر دارند. اما به طور معمول اشخاصی که به کسب نمرات بین 3 تا 8 شده اند می توانند برای دریافت مجوز تحصیل در این کشور اقدام نمایند. با این توضیح که فرآیند برگزاری این آزمون ها در اغلب کشورهای مختلف برگزار می شود. این اشخاص برای شرکت نمودن در این الزامی ندارند که به این کشور مهاجرت نمایند.

از مزایای تحصیل در این کشور شرایط مهیا برای کار دانشجویی خواهد بود که در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

شرایط کار دانشجویی در چین

شرایط دانشجویان برای تحصیل در چین

روش تحصیلی یکی از روش های دریافت اقامت چین است. متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ملزم به تحصیل نمودن در مدت زمانی که حدود 3 الی 4 سال می باشند. این کشور که دارای دانشگاه های ممتاز زیادی در سطح جهانی می باشند. برای تحصیل نمودن در مقطع کارشناسی در این کشور کلیه این اشخاص ملزم به ارائه دادن مدرکی می باشند. بیانگر تسلط این اشخاص به زبان انگلیسی باشد مانند این که دارای مدرک آیلتس یا تافل باشند.

لازم به ذکر می باشد که در کنار این که شخص ملزم به ارائه مدرک زبان باشد. در این صورت ملزم به ارائه مدرک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی می باشند. مدرک مربوطه مرتبط با رشته مورد نظر این اشخاص خواهد بود. در نهایت میانگین معدل این اشخاص در زمان برای اقدام نباید کمتر از نمره 14 باشد. در راستای اقدام نمودن اشخاصی که هنوز به سن 25 سالگی نرسیده باشند. در این صورت این اشخاص شانس بیشتری برای اخذ نمودن ویزا خواهند داشت. میزان مخارج و هزینه ها این کشور بسیار مناسب و ارزان است. به صورتی که این کشور در لیست مناسب ترین و ارزانترین کشورها برای تحصیل نمودن می باشند.

هزینه مهاجرت به چین از طریق تحصیل

میزان هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور حدودا ما بین $3000 الی $4000 (دلار) می باشد. البته ناگفته نماند که میزان این مبلغ با توجه به در نظر گرفتن رشته و دانشگاه این شخص مشخص شده است. با توجه به کلیه گزارش ها ارائه شده در سال 2022 این کشور موفق شده که در رتبه پنجمین کشور جذاب و مورد علاقه دانشجویانی که دارای تابعیت آمریکایی باشند قرار گرفته باشد. دولت این کشور در نظر داشت. تا سال 2023 تعداد دانشجویان بین المللی موجود در این کشور را به جمعیتی بالغ بر 500000 برساند که موفق به این کار شد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در چین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه مهاجرت به چین از طریق تحصیل

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در چین

در صورتی که متقاضیان مهاجرت به چین از طریق تحصیل علاقه مند به تحصیل نمودن در این کشور می باشند. ملزم به داشتن مدرک کارشناسی باشد که مرتبط با رشته درخواستی این شخص باشد. همچنین معدل این اشخاص حداقل باید دارای نمره 14 باشد. البته بهتر است که برای تحصیل نمودن در این مقطع تحصیلی از جانب اساتید مقطع تحصیلی قبلی خود یعنی مقطع کارشناسی دارای توصیه نامه باشند.

در باب تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در چین بایستی به این موارد اشاره کرد:

آیتمشرح
زبان تحصیلانگلیسی و چینی
طول دوره1 الی 2 سال
حداکثر سن35 سال
شهریه تحصیل*4000$ الی $5000 (دلار) در سال

*با این توضیح که میزان این مبلغ با در نظر گرفتن رشته و دانشگاه مورد نظر معین خواهد شد. معرفی دانشگاه های چین می تواند برای شما کمک کننده باشد. اگر هم درباره کار ضمن تحصیل در چین سوالاتی داشته باشید

تحصیل مقطع دکترا در چین

تحصیل نمودن در این مقطع تحصیلی کشور چین فقط به زبان انگلیسی می باشد. البته در بعضی از دانشگاه های موجود در این کشور برخی از دروس وجود دارند. این مقطع به هر 2 زبان های گفته شده تدریس می شوند مدت زمان لازم برای گذراندن این مقطع تحصیلی به صورت کلی به میزان 3 سال می باشد. میزان شهریه دانشگاه های این کشور حدود 5000$ (دلار) می باشد. در حالت کلی می توان گفت که فرآیند تحصیل در این کشور جهت مطالعه نمودن در رشته های خاص و همچنین تحصیل نمودن در مقطع دکتری این کشور بسیار پر متقاضی می باشد.

دانشگاه های کشور چین در سال 2023

این کشور دانشگاه های معتبری دارد که در رتبه بندی های جهانی همواره می توان نامی از این دانشگاه ها پیدا کرد. معتبرترین دانشگاه های چین به این ترتیب است:

  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه نانجینگ
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
  • دانشگاه تسینگوآ
  • دانشگاه بیهانگ
  • دانشگاه مطالعات خارجی بیجینگ
  • دانشگاه موسسه فناوری بیجینگ
  • دانشگاه نرمال بیجینگ
  • دانشگاه طب چینی بیجینگ

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله مهاجرت به چین از طریق تحصیل دارای علاقه بیشتری به کسب اطلاعاتی در این مورد شدید این فرصت را دارید تا درباره موضوعاتی نظیر بورسیه تحصیلی چین و یا ثبت شرکت در چین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *