مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته آسیب شناسی در استرالیا

رشته آسیب شناسی در استرالیا

تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا به صورت تخصصی ارائه می شود. رشته آسیب شناسی در استرالیا یک تخصص پزشکی متنوع است. این رشته دارای دامنه شغلی بزرگ تری است که هدف آن مراقبت، تشخیص و برنامه های درمانی برای طیف گسترده ای از بیماری ها است. این یک علم ناب و کاربردی است که تقریباً تمام جنبه های پزشکی را در بر می گیرد. با گذشت زمان، آسیب شناسان و دانشمندان یک سری پیشرفت ها در زمینه های مختلف آسیب شناسی مانند ایمن سازی، پیوند اعضا، ژنتیک، پزشکی قانونی، انتقال خون ایمن و غیره به ارمغان آورده اند. با تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا می توانید در این رشته به صورت تخصصی آموزش ببینید و آماده ورود به بازار کار شوید. رشته آسیب شناسی در استرالیا توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا

تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا مطالعه بیماری است که شامل جمع آوری و آزمایش محصولات بیولوژیکی مانند ادرار، بافت های پوست، خون و مایعات بدن است. به عنوان یک پاتولوژیست، باید بیماری ها را در مراحل مختلف و منابع آلودگی موجود در بافت ها، مایعات و سایر ترشحات بدن پیدا و تشخیص دهید. برای تبدیل شدن به یک پاتولوژیست، ابتدا باید مطالعه کنید و پزشک شوید، سپس حداقل 5 سال را با یک پاتولوژیست معتبر تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا را تجربه کنید و همچنین تعدادی ارزیابی و امتحانات را انجام دهید. اگر احساس می‌کنید که کار آزمایشگاهی، تشخیص علمی و چالش شناسایی علت و معلولی از بیماری‌ های بی ‌شماری جالب و رضایت ‌بخش به نظر می ‌رسد، می توانید تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا را انتخاب کنید.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ملبورن
2دانشگاه موناش استرالیا
3دانشگاه کوئینزلند
4دانشگاه سیدنی
5دانشگاه نیوسوث ولز
6دانشگاه ملی استرالیا
7دانشگاه استرالیای غربی
8دانشگاه آدلاید
9دانشگاه گریفیت

تخصص رشته آسیب شناسی در استرالیا

تخصص رشته آسیب شناسی در استرالیا

برای کسب تخصص رشته آسیب شناسی در استرالیا ابتدا باید مطالعه کنید و پزشک شوید. پس از تکمیل مدرک لیسانس پیش پزشکی، آسیب شناسان باید در یک دانشکده پزشکی معتبر شرکت کنند تا مدرک دکترای استئوپاتی (D.O) یا دکترای پزشکی (M.D) را کسب کنند. هر دوی این مدرک ها 4 سال طول می کشد و ممکن است شامل مطالعات پاتولوژی باشد. مرحله بعدی کارآموزی است. در استرالیا، پزشکانی که مستقیماً از دانشکده پزشکی خارج می شوند، از انجام مستقل پزشکی منع می شوند، آنها ابتدا باید یک دوره کارآموزی 1 ساله را بگذرانند. در این زمان شما آموزش های تحت نظارت دقیق را در زمینه های مختلف مانند پزشکی عمومی، اورژانس و جراحی عمومی انجام خواهید داد.

مرحله بعدی کسب تخصص رشته آسیب شناسی در استرالیا رزیدنسی است. هنگامی که سال کارآموزی خود را با موفقیت به پایان رساندید، به رزیدنسی می روید. رزیدنسی شما از 1 تا 3 سال خواهد بود، کار در بیمارستان، توسعه مهارت ها و تجربه خود قبل از اقدام به آموزش تخصصی. به عنوان یک پزشک مقیم، به عنوان بخشی از یک تیم تحت نظارت ثبت نام و مشاوران متخصص مختلف کار خواهید کرد. سپس وقت آن است که برای آموزش تخصصی درخواست دهید. این شامل گذراندن یک آزمون اولیه و فرآیند انتخاب و سپس به طور متوسط ​​5 سال آموزش است.

  • در این مدت شما تحت نظارت مستقیم یک پاتولوژیست معتبر که عملکرد شما را نظارت و ارزیابی می کند، تحقیق و کار خواهید کرد.
  • تنها زمانی که آموزش تخصصی خود را با موفقیت به پایان رساندید، می توانید به عنوان یک پاتولوژیست مستقل شروع به تمرین کنید.

کار پاتولوژیست ها در استرالیا

پاتولوژیست ها پزشکانی بسیار آموزش دیده هستند که در درجه اول ماهیت، اثرات و علل بیماری را مطالعه می کنند. پاتولوژیست ها با انجام بیشتر کارهای خود در آزمایشگاه، مایعات و نمونه های بافتی را برای تعیین و شناسایی ماهیت بیماری های موجود تجزیه و تحلیل می کنند. سپس گزارش‌هایی را برای پزشک مراقبت ‌های اولیه ایجاد می‌کنند که جزئیات فرآیند و یافته ‌های آن ‌ها، نشان ‌دهنده احتمالات و احتمالات، و تشریح درمان ‌های پیشنهادی است.

  • یکی دیگر از جنبه های اصلی کار پاتولوژیست ها در استرالیا معاینه و تشخیص پس از مرگ است که به عنوان کالبد شکافی شناخته می شود.
  • آسیب شناسان مسئول تجزیه و تحلیل و بازرسی بیماران یا قربانیان فوت شده برای شناسایی وجود بیماری، تعیین علت مرگ و افشای سایر اطلاعات پزشکی مرتبط هستند.
  • به عنوان مثال، کالبد شکافی ممکن است به این نتیجه برسد که یک بیمار توسط یک جسم خاص کشته شده است، که از بیماری یا شرایطی رنج می برد یا عوامل خارجی مانند دارو یا سم در مرگ نقش داشته است.

جهت کار در استرالیا در رشته آسیب شناسی نیاز به داشتن مدرک تخصصی پاتولوژی در این کشور هستید. در نمودار زیر میزان درآمد کار پاتولوژیست ها در استرالیا ذکر شده است:

میزان درآمد کار پاتولوژیست ها در استرالیا

مزایای کار در رشته آسیب شناسی در استرالیا

اگر به آسیب شناسی علاقه دارید اما مطمئن نیستید که در این تخصص پزشکی شغلی داشته باشید، در اینجا چند دلیل قانع کننده وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. مزایای کار در رشته آسیب شناسی در استرالیا:

  • آسیب شناسان نقش مهمی در ارائه مراقبت بهینه به بیمار دارند. آنها در کار با روش ‌های مختلف استفاده از آزمایش ‌های آزمایشگاهی و روش‌ های تصویربرداری دیجیتال پیشرفته برای رسیدن به مناسب‌ ترین تصمیم بالینی تخصص دارند.
  • پاتولوژی یک صنعت سریع و متنوع است که از تکنیک های آزمایشگاهی و روش های پزشکی نوآورانه برای ابداع درمان استفاده می کند.
  • پاتولوژیست ها همیشه مورد تقاضا هستند. رشد شغلی قوی و فرصت های شغلی این حرفه را پردرآمد می کند. این رشته شما را برای کار در تعداد زیادی از تنظیمات مراقبت های بهداشتی که شامل آزمایشگاه های تحقیقاتی، کلینیک های اورژانس، بیمارستان ها، دانشکده های پزشکی و دانشگاه ها می شود، آماده می کند.
  • این یکی از مسیرهای شغلی است که یک فرد ناتوان جسمی نیز می تواند آن را دنبال کند.
  • این حرفه دارای تعصب جنسیتی نیست. هر دو زن و مرد از فرصت های برابر برای کار و برتری در حرفه خود برخوردار هستند.

برای اعزام دانشجو به استرالیا می توانید مطالب در این باره را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاهده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *