مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته معماری در استرالیا

رشته معماری در استرالیا

رشته معماری در استرالیا در دانشگاه های برتر این کشور ارائه شده و دانشجویان این رشته می توانند بلافاصله بعد از اتمام درس خود مشغول به کار شوند. این کشور در نیمکره جنوبی قرار دارد و به دلیل وجود مناطق برای گشت و گذار، کانگوروها و آب و هوای گرم مشهور می باشد. مساحت این کشور 769 میلیون کیلومتر مربع بوده که آن را  به ششمین کشور بزرگ جهان تبدیل شده است. جمعیت این کشور بیش از 25 میلیون است و از لحاظ فرهنگی بسیار متنوع است. فرهنگ و تاریخ غنی آن براساس میراث بومی و ترکیبی از فرهنگ های زنده می باشد.

این کشور یک رهبر جهانی در زمینه آموزش بوده به طوری که، این امر آن را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. این کشور از شهرت و اعتبار مداوم در آموزش در سراسر جهان برخوردار است. آن ها یکی از بالاترین درصد جمعیت واجد شرایط آموزش عالی را دارند. این کشور یک سیستم آموزش کلاس جهانی دارد به طوری که دارای کیفیت بالا و شهریه های عادلانه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشگاه های رشته معماری در استرالیا و شرایط پذیرش را در این مقاله توضیح داده است.

معرفی رشته معماری در استرالیا

رشته معماری در استرالیا، یکی از تأثیرگذارترین حرفه ها در جامعه است. این یک رشته جذاب است که هنر، فرهنگ، علم، فناوری و حتی عناصر تجاری را با هم آمیخته است. معماران با پیمانکاران ساختمان، مهندسان، تجار، وکلا، حسابداران و تقریبا در مورد هر کسی که در ارائه یک پروژه ساختمان مشارکت داشته باشد کار می کنند. آن ها علاوه بر مراقبت از مراحل طراحی، نقش مهمی در مشاوره برای مشتریان خود دارند.

برای مثال، در مقطع کارشناسی معماری، شما موارد زیر را می خوانید:

  • مهندسی
  • طراحی سازه
  • مدیریت ساختمان
  • پروژه
  • گرافیک و طراحی

رتبه بندی های دانشگاه های این کشور نقاط قوت آن ها می باشد. برترین دانشگاه های این کشور که این برنامه را ارائه می دهد عبارتند از:

  • دانشگاه سیدنی
  • TAFE NSW
  • دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT)
  • دانشگاه RMIT (دانشگاه فناوری سلطنتی ملبورن)

معرفی رشته معماری در استرالیا

تحصیل معماری در دانشگاه سیدنی استرالیا

این دانشگاه، برنامه کارشناسی طراحی در معماری را ارائه می دهد. به طوری که، شما تمام واحدهای اصلی را برای مدرک قبول کنید. این مدرسه یک سری آستانه ایجاد کرده است. به طوری که، دانشجویان باید از آن عبور کنند تا به مرحله بعدی برسند. استودیو، مرکز کارشناسی طراحی در معماری است و ساختار تدریس به گونه ای است که دانش و مهارت آموخته شده در 1 ترم براساس آموخته های ترم قبلی است. مردودی در هر واحد استودیو از پیشرفت به واحد بعدی جلوگیری کرده و باعث تأخیر 12 ماهه در مطالعات می شود.

در حالی که تاریخ و تئوری معماری، واحدهای ارتباطات، فناوری ها و فرآیندهای هنری تا حد زیادی هسته هستند، اما آن ها به روش های نسبتا خودمختاری آموزش می یابند که مکمل کار در استودیو هستند. اگر در سال اول هرکدام از این واحدها را از کار بیندازید، مجاز به پیشرفت در سال دوم خواهید بود. اما همچنان باید مجددا در واحدهای ناموفق ثبت نام کرده و آن ها را به جای خود قبول کنید.

مشاغل معماران در استرالیا

معماران با تعدادی از افراد در یک پروژه همکاری خواهند کرد. آن ها به منظور متعادل کردن خواسته های مشتری با مواردی مانند انطباق با کد ساختمان، الزامات زیست محیطی و بودجه برای ارائه بهترین نتیجه در محدودیت های هر پروژه، نیاز به تجربه در مذاکره دارند.

در نمودار زیر نرخ استخدام معماران جهت کار در این استرالیا را مشاهده می کنید:

نرخ استخدام معماران در استرالیا

طبق بررسی ها نسبت فارغ التحصیلانی 4 ماه پس از گذراندن دوره خود به طور تمام وقت استخدام شده اند، 94.9% می باشد. معماران متخصصان ماهری در مرکز صنعت محیط ساخته شده در این کشور هستند. آن ها می توانند در هر مرحله از یک پروژه ساختمان، از تصور درست تا نگهداری درگیر شوند. موسسه معماران این کشور مراحل معمول پروژه ای را که معمار می تواند روی آن کار کند شرح می دهد:

مرحلهتوضیحات
شروع پروژهمعمار با مشتری در مورد انتظارات و بودجه پروژه وی صحبت می کند و یک خلاصه طراحی ایجاد می کند.
مرحله طراحیمعمار مختصر طراحی و شرایط سایت را تجزیه و تحلیل می کند و از طریق طرح ها و مدل ها برای تهیه نقشه های طراحی مفهومی کار می کند.
توسعه طراحی، مستندات و مصوبات ساختمانمعمار با تیم پروژه همکاری می کند تا جزئیات فنی پروژه را نهایی کند و نقشه های دقیق را برای سازنده آماده کند. نقشه ها برای به دست آوردن تأیید ساختمان ثبت می شوند و یک سازنده پروژه درگیر می شود.
ساخت و سازمعمار از نزدیک با سازنده و سایر اعضای تیم پروژه همکاری می کند تا اطمینان حاصل کند که پروژه مطابق نقشه ها و مشخصات پیش می رود.
پس از ساختمعمار هرگونه مسائل یا کارهای برجسته با مشتری و سازنده را برای دوره گارانتی پروژه پیگیری می کند.

شرایط تحصیل رشته معماری در استرالیا

اگر شما برای  تحصیل در مقاطع مختلف استرالیا برای رشته معماری واجد شرایط هستید، بدانید که این کشور برنامه های متنوعی را ارائه می دهد. برای مثال، کارشناسی معماری این فرصت را برای شما فراهم می کند که پتانسیل خود را در یک کار تحقیقاتی تحت نظارت یکی از اعضای هیات علمی افزایش دهید. مدرک ممتاز به 1 سال مطالعه تمام وقت نیاز دارد. این برنامه به شما این امکان را می دهد که سطح عمیق تری از تفکر و تحقیقات دانشگاهی را در یک منطقه مورد علاقه خاص، که طی 3 سال تحصیل در کارشناسی طراحی در معماری مشخص شده است، توسعه دهید.

نشان افتخار راهی است که می توان از طریق آن بهترین دانشجویان را شناخت. از نظر ماهیت، مدرک ممتاز وزن یا اعتبار بیشتری نسبت به مدرک قبولی دارد. از نظر کارفرمایان و سایر دانشگاه ها بسیار مورد توجه است. مدارکی که جهت اعزام دانشجو به استرالیا لازم است، گذرنامه، گواهینامه های قبلی، توصیه نامه و انگیزه نامه می باشد. اما به غیر از مدارک گفته شده، هر دانشگاهی ممکن است مدارک دیگری را نیز بخواهد. در این صورت باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید. علاقه مندانی که قصد تحصیل رشته معماری در استرالیا دارند، برای یافتن اطلاعات تکمیلی می توانند با کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *