مهاجرت تحصیلی کویت

کار دانشجویی در کویت

کار دانشجویی در کویت

دانشجویان بین المللی و خارجی در کشور کویت نمی توانند کار دانشجویی در کویت داشته باشند چرا که تحت ویزای دانشجویی اجازه کار در کویت را ندارند. البته دانشجویان می توانند به صورت غیر رسمی و به اطلاح کار سیاه این کار را انجام دهند اما دیگر ملزم به رعایت شرایط کار در کویت و حق کارمندی نخواهند بود. در هر صورت در کویت کم تر کارفرمایی حاضر به همکاری با دانشجویان برای کارهای نیمه وقت است. دانشجویان می توانند با تدریس زبان و یا به اصطلاح فریلنسی برای خود کار دانشجویی داشته باشند. در هر حال هزینه تحصیل در کویت بالا است و با کار دانشجویی در کویت نمی توان حتی بخشی از آن را پرداخت کرد. مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در زمینه مهاجرت و کار دانشجویی در کشورهای مختلف به شما عزیزان مشاوره دهند.

درباره کار دانشجویی در کویت

اگر یک کویتی یا یک شهروند عضو شورای خلیج فارس هستید، ممکن است بتوانید در حین تحصیل کار دانشجویی پیدا کنید. اما اگر اینگونه نباشید، نمی توانید به صورت قانونی کار کنید زیرا وضعیت ویزا اجازه این کار را نمی دهد. البته دوره کارآموزی مجاز است. اما برای تأیید با دانشگاه خود باید هماهنگ کنید. مشاغل قراردادی و مستقل زیادی در کویت وجود دارد، بسیاری از آنها در:

  • صنعت ساخت و ساز
  • کشتی سازی و تعمیرات کشتی
  • صنعت نفت
  • از جمله تأسیسات دریایی هستند.

با این حال، اکثر قرار ملاقات های قراردادی و آزاد در خارج از کویت انجام می شود و به ندرت می توان بدون کار به کویت رسید و محلی را پیدا کرد. بسیاری از کارگران خارج از کشور در کویت یا با یک قرارداد مدت دار (معمولاً یک سال) یا برای یک پروژه خاص قرارداد دارند، اما بسیاری از کارگران با قرارداد غیرمستقیم موفق شده اند چندین سال در منطقه بمانند. اما این واقعیت که جامعه خارج از کشور گره خورده است به شما کمک می کند و افراد تازه وارد گاهی از میزان کمکی که به آنها ارائه می شود متعجب می شوند.

در نمودار زیر میزان نرخ بیکاری در کویت را مشاهده می کنید.

وضعیت مناسب اشتغال جمعیت کویت

مشاغل فصلی دانشجویی در کویت

با توجه به تعداد کارگران خارج از کشور با قراردادهای کوتاه مد ، کارهای موقت و موقت زیادی در دسترس نیست و شما نباید با هدف یافتن کار موقت یا گاه به گاه به کویت سفر کنید. در چند سال گذشته، با این حال، تعداد فزاینده ای از جوانان غربی در یک سال فاصله، موفق به پیدا کردن کار موقت در کویت قبل از سفر به جنوب شرق آسیا، استرالیا و نیوزیلند شده اند. اگر این هدف شماست، به خاطر داشته باشید که در مقابل کارگرانی از آسیا هستید که ممکن است آماده کار با دستمزد پایین تر از آنچه غربی ها انتظار دارند، باشید. کارهای موقت و گاه به گاه ممکن است در مناطق زیر موجود باشد:

  • اداره و دفتر، کار دبیرخانه و کار در آژانس های استخدام
  • کار خرده فروشی در اوج فصل گردشگری
  • کارمندان بار در رستوران ها و کلوپ های شبانه*
  • مشاغل مختلف در بنادر مانند خدمه یا تحویل کالا
  • کار در رشته پرستاری در کویت، برای کسانی که شرایط لازم را دارند.
  • خدمات پیک با شرکت های بین المللی
  • رانندگی برای شرکت های ارائه دهنده تورهای کویری

* توجه داشته باشید که جای خالی زنان نیز وجود دارد که به عنوان مهماندار در کلوپ های شبانه عمل می کنند. این کار شامل گفتگو با مشتریان مرد و تشویق آنها برای تحویل قبض های بزرگ می باشد. مشاغل موقت معمولا در روزنامه های انگلیسی زبان، در تابلوهای اعلانات باشگاه ها و گاهی با موسسه های کاریابی در کویت تبلیغ می شوند.

کار دانشجویی در کویت و کارآموزی

وزارت کار و امور اجتماعی در کمک به کویتی ها برای یافتن شغل فعال است. در نتیجه بعید به نظر می رسد مهاجران خارج از کشور برای دستیابی به دوره های کارآموزی یا سابقه کار موفق باشند. یک فرد کاملاً مستقر در یک شرکت ممکن است بتواند موقعیتی موقت برای شما پیدا کند، اما به طور کلی ارزش پیگیری ندارد. در هر صورت دانشجویان خارج از کشور می توانند به عنوان کارآموز فقط در شرکت هایی کار کنند که از نظر قانونی مجاز به استخدام دانشجو برای برخی از برنامه های دانشجویی هستند. شما به نامه ای از دانشگاه خود نیاز دارید و باید:

ردیفشرح
1تائید کنید که دانشجوی دانشگاه خود هستید.
2تایید کنید آنها هیچ اعتراضی به کارآموزی شما ندارند.

با این حال شما باید در یک دوره تمام وقت در دانشگاه شناخته شده در کویت شرکت کنید. دانشگاه هایی که بصورت خصوصی اداره می شوند (به عنوان مثال گذراندن دوره های نیمه وقت یا تحصیل از راه دور) جزو دانشگاه های کویت محسوب نمی شوند، بنابراین نامه های آنها معتبر نیستند. البته این امکان وجود دارد، به بخش امور دانشجویان در دانشگاه خود بروید. آنها باید بتوانند لیست مشاغل مورد نیاز کویت را ارائه دهند.

کار دانشجویی تدریس در کویت

اکثر کادر آموزشی عمومی در کویت از مصر، سوریه و اردن تشکیل می شوند. اگرچه در برنامه درسی ملی کویت، انگلیسی به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود، انگلیسی زبانان بومی بندرت در سیستم آموزش و پرورش ایالتی یافت می شوند، تفاوت های فرهنگی این امر را حساب می کند. با این حال، یک تقاضای مداوم برای معلمان انگلیسی در منطقه وجود دارد، زیرا زبان انگلیسی زبان محلی و خارج از کشور است و کارکنان هتل ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها و سایر مشاغل خدماتی لازم است انگلیسی صحبت کنند. مشاغل معمولاً در نشریات حرفه معلمی و مکمل های روزنامه ملی تبلیغ می شوند.

تعداد زیادی مدرسه خصوصی در کویت وجود دارد که عمدتا برای نیازهای افراد خارج از کشور تأمین می شوند. انگلیسی به طور کلی زبانی است که برای همه دروس استفاده می شود. برخی از مدارس فرانسه وجود دارد که دروس را به آن زبان برگزار می کنند، اما اینها معمولاً انگلیسی نیز آموزش می دهند.

مزایای کار دانشجویی در کویت

مزایای کار دانشجویی در کویت

با استفاده از کار دانشجوی در کویت می توانید مزایای مختلفی را برای خود به همراه آورید. بسیاری که به دنبال اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کویت هستند با تحصیل و کار حین تحصیل بر تجربه خود می افزایند و اقامت پس از تحصیل در کویت را با راه اندازی مشاغل بدست می آوند. از جمله مزایای کار دانشجویی در کویت:

  • کسب تجربه
  • آشنایی با محیط کار کویت
  • کسب درآمد به دینار
  • زمینه سازی برای کار پس از تحصیل

کار دانشجویی مترجمی در کویت

کسانی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند می توانند به عنوان مترجم در کویت کار پیدا کنند. کار ترجمه به ویژه برای اسناد حقوقی و قراردادی و مقالات فنی مورد نیاز است. در سمینارها و دوره های آموزشی مدیریت اغلب به مترجم نیاز است. هر دو نوع کار معمولاً پاره وقت یا کوتاه مدت است.

علاوه بر محبوبیت در بین اتباع کویت، از مدارس زبان خصوصی نیز گاهی اوقات توسط کارگران خارج از کشور برای بهبود زبان انگلیسی استفاده می شود. اگر کار در یکی را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که این ساعات می تواند طولانی و ضد اجتماعی باشد زیرا مدارس به دانش آموزانی آموزش می دهند که فقط پس از روز کاری خود می توانند در آن شرکت کنند. مدارس زبان بین المللی خارجی مانند برلیتز و لینگواراما در کویت شعبه دارند. آنها معمولاً برای یادگیری روشهای خاص آموزش نیاز دارند که معلمانشان در دوره های آموزش معلم خود شرکت کنند.

مشاغل در کویت برای زنان

قانون جدید کار، اشتغال به افراد خردسال یا فرد زیر 15 سال را منع کرده است. در ازای انجام همان کار یک مرد، باید به یک زن حقوق و دستمزد مساوی پرداخت شود. ساعات کاری استاندارد برای خانم ها همانند آقایان است. با این حال، زنان ممکن است شبها از ساعت 8 تا 7 صبح کار نکنند مگر در:

  • کلینیک ها
  • هتل ها
  • داروخانه ها
  • مهد کودک ها
  • خانه های معلولین
  • دفاتر هواپیمایی و گردشگری
  • تئاترها و شهربازی

آنها می توانند تا نیمه شب در جوامع تعاونی و خدمات عمومی، رستوران ها، سالن های زیبایی، بانک ها، خیاطی ها و دفاتر کار کنند. کارفرمایان موظفند حمل و نقل را برای خانم هایی که شب کار می کنند ترتیب دهند. کارفرمایانی که 50 زن یا 200 مرد در موسسات خود مشغول به کار هستند، لازم است یک مرکز مراقبت روزانه برای کودکان زیر 4 سال ایجاد کنند. علاقه مندان به تحصیل رشته مدیریت در کویت به مقاله تنظیم شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *