مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته هنر در اسلوونی

رشته هنر در اسلوونی

قبولی در رشته هنر در اسلوونی تقاضا بسیاری از متقاضیان بین المللی بوده است. این کشور یکی از کشورهای کوچک در جنوب اروپای مرکزی می باشد. بزرگترین و پایتخت این کشور، شهر لیوبلیانا است. این کشور توانسته طی سال های اخیر سطح علمی و آموزشی خود را گسترش دهد. از این رو امکان پذیرش در رشته های مختلف در این کشور وجود خواهد داشت. یکی از رشته های محبوب تحصیلی رشته هنر در این کشور است. در این مقاله متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرح این رشته تحصیلی در این کشور خواهند پرداخت.

  • تحصیل در رشته هنر در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • درآمد حاصل از رشته هنر در این کشور چه میزان خواهد بود؟

شرح تحصیل در کشور اسلوونی

قبل از انتخاب رشته مورد نظر در این کشور ابتدا اطلاعاتی در خصوص تحصیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. جهت تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای دانشجویی می باشد‌. همچنین امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور وجود دارد. هزینه تحصیل در تمامی مقاطع متفاوت می باشد و با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد. برای رشته های هنر، برنامه های مطالعاتی و علوم طبیعی شهریه دانشگاهی حدود 6000$ (دلار) به صورت تقریبی در نظر گرفته شده است.

در این بخش اطلاعاتی در خصوص این کشور در اختیار شما قرار خواهیم داد:

جزئیاتی درباره اسلوونی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا می آیند، برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی نخواهند داشت. این گروه از دانشجویان با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه امکان ورود خواهند داشت. چنانچه طول دوره تحصیل این متقاضیان بیشتر از 3 ماه شود، می باید به مراجع ثبت این کشور مراجعه نمایند. متقاضیان بین المللی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی برای طولانی مدت دارند. این ویزا به عنوان Visa Type D شناخته شده است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا در جدول زیر طبقه بندی شده است:

مراحلمدارک معتبر
1ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در این کشور
2ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
3ارائه عکس پاسپورتی مناسب از متقاضی
4ارائه کلیه مدارک تحصیلی
5ارائه تمکن مالی و گردش حساب بانکی حداقل برای 6 ماه اخیر
6ارائه بیمه نامه و گواهی سلامت
7گواهی عدم سوء پیشینه
8ارائه گواهی تایید از محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هنر در اسلوونی

مقطع کارشناسی رشته هنر (BA) متداول ترین مدرک در این کشور است. این مدرک توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر جهان ارائه می گردد. این مدرک تحصیلی عمدتا به متقاضیانی که فارغ التحصیل برنامه های علوم انسانی یا علوم اجتماعی می باشند، تعلق می گیرد. دانشگاه های سنتی این کشور به تمام زیر شاخه های این رشته مدرک کارشناسی هنر را اعطاء می نماید. طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی رشته هنر در این کشور حدود 3 الی 4 سال است. به دانشجویانی که در زمینه های علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی، زبان شناسی و علوم فرهنگی مدرک رشته هنر تعلق خواهد گرفت.

2 برنامه کارشناسی رشته هنر در این کشور بدین شرح می باشد:

  • Digital Arts and practices
  • The entrepreneurship programme

همچنین تعداد متقاضیانی که در رشته هنر در این کشور مشغول به تحصیل می باشند به صورت آمار در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان رشته هنر در اسلوونی

مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر در اسلوونی

متداول ترین مدرک کارشناسی ارشد در این کشور جزء مدرک Master of Arts (کارشناسی ارشد رشته هنر) و Master of Science (کارشناسی ارشد رشته علوم) می باشد. طول دوره تحصیل رشته هنر در این کشور با توجه به توان متقاضی بین 1 الی 2 سال خواهد بود. دانشگاه ها و کالج ها معمولاً در رشته هایی مانند زبان ، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، هنرهای زیبا، علوم اجتماعی از مدرک رشته هنر برخوردار می باشند. در این مقطع تحصیلی اکثر متقاضیان می باید پایان نامه براساس تحقیقات خود به صورت انفرادی ارائه دهند.

چند نمونه از برنامه های مقطع کارشناسی ارشد وابسته به رشته هنر در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • Management of organisation human resources and knowledge programme
  • Political theory
  • Digital humanities
  • Media art and practices

مقطع دکترا رشته هنر در اسلوونی

دوره دکترا رشته هنر در این کشور حدود 2 الی 4 سال طول خواهد کشید. تعداد برنامه های آموزشی این رشته در این مقطع 3 برنامه می باشد. وظایف متقاضیان رشته هنر در مقطع دکترا در هنرهای کاربردی شامل ایده پردازی و توسعه، طراحی، ساخت مدل، ایجاد نوآوری، طراحی، ساخت مدل، ایجاد روابط با تأمین کنندگان، ارائه پروپوزال پروژه برای گالری های مختلف، تبلیغات شخصی، شبکه سازی و حضور در نمایش های خصوصی و غیره خواهد بود. بزرگترین شهرهای این کشور که امکان تحصیل در مقطع دکترا را برایم متقاضیان فراهم می سازد، شهرهای لیوبلیانا و ماریبور است. دانشگاه های بسیاری امکان تحصیل در رشته هنر را در این کشور فراهم نموده اند.

در جدول زیر چند نمونه از این دانشگاه ها شرح داده شده اند:

نام دانشگاهموقعیت مکانی
University of mariborماریبور
University of Ljubljanaلیوبلیانا
Ljubljana school of designلیوبلیانا

میزان درآمد رشته هنر در اسلوونی

میزان درآمد رشته هنر در اسلوونی

بسیاری از متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از این رشته به دنبال کار و درآمدزایی می باشد. بهتر است ابتدا از میزان درآمد این رشته در این کشور اطلاع یابید. درآمد حاصل از این رشته با توجه به معیارهای مانند سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات، مقطع تحصیلی و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، متفاوت خواهد بود. طبق آخرین برآورد میزان حقوق در این کشور در سال 2021، حداقل و حداکثر درآمد برای متقاضیان این رشته اختصاص داده شده است که بدین شرح می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد در اسلوونیمشاغل و زیر شاخه های مختلف این رشته از درآمد متفاوتی برخوردار می باشند. از این رو مطالعه مقاله هزینه زندگی در اسلوونی پیشنهاد داده می شود. در این بخش به مقایسه درآمد مشاغل مختلف و وابسته به این رشته می پردازیم:

نام رشتهمیزان درآمد به یورو
طراح 3D1600€
کارکاتوریست1540€
رنگ کار880€
مدیر برنامه رقص1660€
طراح گرافیک1170€
میکاپ آرتیست1140€
تهیه کننده برنامه هنری2270€
نوازنده1280€
ویرایشگر فیلم1330€

رشته هنر و زیر شاخه های مرتبط با این رشته در کشورهای اروپایی و آمریکایی توجه بسیاری از متقاضیان را به خود اختصاص داده است. سیستم آموزشی بالای این کشور باعث شده است حدود 39 دانشگاه با 565 برنامه آموزشی مختلف در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در مقاله رشته هنر در اسلوونی به بررسی دقیق این رشته در 3 مقطع تحصیلی مهم پرداخته شد. چنانچه تمایل به تحصیل یا اشتغال در این رشته را پیدا نمودید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید مقاله رشته تربیت بدنی در اسلوونی را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *