مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی

شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی

فارغ التحصیلان از دانشگاه های کره با تغییر ویزای دانشجویی و آگاهی از شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی می توانند مشغول به کار شوند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تمام شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی را برای علاقه مندان به این کشور بازگو کرده است.

کره از پایان جنگ جهانی دوم به یکی از موفق ترین اقتصادهای جهان مباهات کرده است. بازار کار کره به سرعت از عمق بحران آسیا در سال 1998 بهبود یافت. و از آن زمان به طور شگفت انگیزی سالم و ثابت باقی ماند. نرخ بیکاری نسبتا پایین باقی مانده است و متوسط درآمد واقعی به طور پیوسته افزایش یافته است. بازار کار کره در پی بحران مالی جهانی انعطاف پذیر بود. با این حال، مواردی وجود دارد که نیاز به توجه دارد، از جمله می توان به نابرابری در درآمد بالا، افزایش نیروی کار، افزایش مشاغل نیمه وقت و افزایش نرخ بیکاری جوانان اشاره کرد.

اشتغال پس از اتمام تحصیلات در کره جنوبی

در صورت درخواست ویزا برای اساتید، داشتن مدرک کارشناسی در علوم طبیعی و مهندسی یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم انسانی از دانشگاه کره فقط پس از فارغ التحصیلی مجاز به کار تمام وقت در کره هستید. اگر هیچ یک از تجربیات فوق در مورد شما صدق نمی کند. ممکن است ایجاد محل کار برای شما مشکل باشد و ما توصیه می کنیم با دفتر بین المللی خود در دانشگاه خود صحبت کنید تا در این باره بیشتر بحث کنید.

نکاتی و شرایط کار پس از تحصیل در کره عبارتند از:

  • در طول تحصیل در کره از هر موقعیت جایگزینی برای کار استفاده کنید.
  • با گذراندن یک ماژول به زبان کره ای یا سرمایه گذاری در کلاس های زبان، زبان کره ای خود را تقویت کنید.
  • شبکه در همه فرصت ها بازار کار همه چیز در مورد اتصالات است.
  • اگر از کشور دیگری صلاحیت کار دارید، اگر در کره شناخته شده باشند، قبل از سفر خود را بررسی کنید.

تغییر ویزا از شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی

یکی از شرایط کار پس از تحصیل در کره این است که در ابتدا درخواست کار داشته باشید. برای اینکار می توانید درخواست وضعیت ویزا دهید. درخواست تغییر وضعیت ویزا از D-2 (ویزای تحصیلی) به D-10 (ویزای جستجوی شغل) در صورت داشتن موارد زیر الزامی است:

  • کسانی که مایل به ایجاد یا پیوستن به یک شرکت یا سازمانی در کره هستند.
  • کسانی که مایلند قبل از شروع رسمی کار در دوره کوتاه مدت در آموزش شرکت کنند.
  • مایل به شرکت در دوره های پشتیبانی در سیستم مهاجرتی OASIS
  • آرزو دارند که در فعالیت های مربوط به حقوق مالکیت معنوی مانند حق ثبت اختراع و مانند آن شرکت کنید.

اساسا می توانید با مراجعه به نزدیک ترین دفتر مهاجرت وزارت دادگستری در منطقه محل اقامت خود در کره، درخواست تغییر وضعیت ویزا از دانشجوی D-2 به متقاضی کار D-10 را بدهید. دانشجویانی که ویزای D-2 دارند و مایل به تغییر وضعیت ویزا به D-10 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کره هستند باید موارد زیر را داشته باشند:

مدارکتوضیحات
فرم درخواستفرم شماره 34
گذرنامهدارای اعتبار
ارائه برنامه دقیقبه طوری که فعالیت فرد را در جستجوی شغل نشان دهد.
کپی گواهی تحصیل در کره جنوبیدر صورتی که مدارک از طریق سیستم داده های مهاجرت تایید شود، از ارائه آن معاف خواهید بود.

آخرین نکته این است که شما هزینه درخواست را باید بپردازید در نمودار زیر هزینه درخواست برای افراد ایرانی آمده است:

هزینه درخواست ویزای جویای کار در کره جنوبی برای ایرانیان

شرایط کار تمام وقت پس از تحصیل در کره جنوبی

در واقع این نوع کار برای فارغ التحصیلان دانشجویان خارجی پس از اتمام مراحل اخذ ویزای D-10 متقاضی کار پس از فارغ التحصیلی بسیار مناسب است. این پیوند توسط دولت کره برای دانشجویان از سراسر جهان ارائه شده است. این مربوط به هر گونه مشاوره، سوال در مورد تحصیل، بورسیه تحصیلی و تمام مواردی است که دانشجو ممکن است در طول اقامت کره بداند.

سوالات فقط به دانشجویان کره محدود نمی شود. بلکه مربوط به افرادی در خارج از کره است که به فکر تحصیل در آنجا هستند. علاوه بر این، شما می توانید در طول هفته در ساعات کار روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین در تعطیلات رسمی به زبان انگلیسی و در چندین زبان برای برقراری ارتباط از جمله فرانسه، روسی و چینی با آن ها ارتباط برقرار کنید.

شرایط کار تمام وقت پس از تحصیل در کره جنوبی

مجوز کار دانشجویی در کره جنوبی

اگر می خواهید هنگام تحصیل در کره به صورت پاره وقت کار کنید، این امر امکان پذیر است. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در یک ویزای تحصیلی مربوطه واجد شرایط کار در هفته 20 ساعت در هفته هستید و می توانید ساعت تعطیل خود را به مدت نامحدود کار کنید.

هنگامی که شما به عنوان دانشجوی بین المللی به کره می آیید، برای تحصیل در دوران تحصیل باید ویزای D-2 (ویزای انحصاری برای تحصیل در کره) یا D-4 (ویزای آموزشی که مدت آن تقریبا 6 ماه است) دریافت کنید. دانشجویان دارنده ویزا D-2 و D-4 می توانند در برخی از مشاغل پاره وقت خاص کار کنند. به شرطی که از طرف موسسه ای که در آن ثبت نام کرده اند مجاز باشند.

اشتغال در کشور کره جنوبی

در حال حاضر بیکاری در کره بسیار کم است و اقتصاد آن به طور مداوم در حال رشد است، و این فرصت خوبی برای کار در این کشور است. دولت کره همچنین مشتاق دانش آموزان خارج از کشور است که شغل خود را در خارج از کشور تأمین می کنند. با این وجود بعضی از رشته ها راحت تر از دیگران بازی می کنند. بنابراین، مهم است که قبل از عزیمت به آنجا برای یافتن شغل، تحقیقات خود را انجام دهید.

بازار کار می تواند رقابتی باشد زیرا در مقابل شهروندان کره ای قرار می گیرید، اما تا زمانی که دارای مدرک مربوطه از یک نهاد کره ای و تسلط کامل بر زبان باشید، ممکن است دریابید که سابقه بین المللی شما می تواند یک مزیت باشد.

به طور کلی، تا شما از طرف یک کارفرمای کره ای دعوت به کار نشدید، نمی توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار تبدیل نمایید. چنانچه درباره کار و ویزای کار کره جنوبی سوالی دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با مشاوران ما در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *