مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023

ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2020

پروسه مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023 با استقبال درصد زیادی از افراد مواجه شده که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. کشور های در حال توسعه، برای تداوم توسعه خود در خصوص ثبت شرکت به سرمایه های خارجی نیاز خواهند داشت. کشور اسلواکی نیز مانند سایر این کشور ها با آغوش باز به پذیرش سرمایه های خارجی اقدام می کند. در این مقاله شرایط ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023 توضیحات کافی را ارائه خواهیم کرد. تلاش دیگر ما در این مقاله آشنایی با اقتصاد اسلواکی است. این مقاله در باب شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اسلواکی توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

پیش از بررسی شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی ابتدا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. ابتدا طرق مختلف مهاجرت به اسلواکی را در تصویر زیر مشاهده بفرمائید:

طرق مختلف مهاجرت به اسلواکی

 

شرایط اقتصادی اسلواکی

قبل از اینکه بخواهید برای ثبت شرکت در اسلواکی اقدام کنید باید از شرایط اقتصادی آن کشور آگاه شوید. کشور اسلواکی با سرعت در حال طی کردن مراحل پیشرفت در زمینه های مختلف است. در حال حاضر و در ابتدای سال 2019 میلادی، کشور اسلواکی سی و نهمین کشور ثروتمند جهان است. نرخ بیکاری در کشور اسلواکی در حدود 6.5% است. اگرچه این عدد این شاخص نسبت به کشورهای پیشرفته بالا به نظر می رسد اما زمانی که به نرخ بیکاری این کشور در 5 ساله اخیر نگاه می کنیم، متوجه خواهیم شد که این کشور در زمینه اقتصادی دچار پیشرفت های شگرف شده است.

هزینه های زندگی در کشور اسلواکی نسبت به کشور های پیشرفته اروپایی کمتر است. از همین رو میزان درآمد نیز به همان نسبت کاهش پیدا می کند. میانگین درآمد سالیانه کارکنان کشور اسلواکی در حدود 1900€ (یورو) در ماه است. مطابق با قوانین اقتصادی این کشور، شرایط ثبت شرکت در اسلواکی مشخص شده است. همه کسانی که قصد دارند در کشور اسلواکی تجارت خود را آغاز کنند، باید از قوانین این کشور تابعیت کامل داشته باشند. در این بخش توضیحاتی در ارتباط با شرایط ثبت شرکت در اسلواکی ارائه خواهیم کرد.

اخذ اقامت در اسلواکی با ثبت شرکت

فرد زمانی که در یکی از کشورهای زیر اقامت کسب می کند، می تواند به راحتی در اروپا سفر کند. فرد با تمدید اقامت موقت خود به مدت 5 سال، می تواند برای گرفتم اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهد. افراد می توانند با کمترین هزینه در کشور اسلواکی کشور ثبت کنند و با انجام فعالیت می توانند بیشترین سود را کسب کنند.

تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، که در اداره کشور خود مستقل می باشند، عبارتند از:

  • رومانی
  • اتریش
  • دانمارک
  • بلژیک
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • سوئد
  • آلمان
  • جمهوری چک
  • ایرلند
  • فرانسه
  • بلغارستان
  • اسلواکی
  • استونی
  • قبرس
  • لهستان

جهت افتتاح حساب برای ثبت شرکت در اسلواکی و مزایای آن فرد باید بتواند فعالیت کاری را ارائه دهد که توجیه اقتصادی داشته باشد و موجودی حساب شخصی فرد باید 25000€ (یورو) باشد. این مبلغ تا 5 سال در حساب فرد موجود باشد. بعد از گذشت 5 سال فرد می تواند اقامت دائم را از کشور اسلواکی دریافت کند. فرد باید سالیانه مبلغی بین 8000€ الی 10000€ (یورو) مالیات به دولت اسلواکی بپردازد.

شرایط ثبت شرکت در اسلواکی در تصویر زیر شرح داده شده است:

شرایط ثبت شرکت در اسلواکی

ثبت انواع شرکت در اسلواکی

تشکیل S.R.O اسلواکی یک شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی، تنها پس از سپرده گذاری حداقل سرمایه سهام €5000 (یورو) در یک حساب بانکی توسط یک یا چند سهامدار (اما نه بیشتر از 50) می تواند تشکیل شود. مجمع عمومی در حال اتخاذ تصمیمات مهم، تعیین هیئت اجرایی و در برخی موارد هیئت نظارت است. از طرف دیگر، یک شرکت سهامی، Akciová Spolocnost  (A.S) بر اساس حداقل سرمایه سهام €25000 (یورو) است و با توجه به قابلیت انتقال سهام می تواند به 2 شکل باشد:

  • خصوصی
  • عمومی

 یک شرکت سهامی خاص برخلاف شرکت سهامی عام (که در بازار سهام اروپا نیز پذیرفته شده است) نمی تواند آزادانه سهام خود را معامله کند. مدیریت شرکت سهامی متشکل از مجمع عمومی، هیئت مدیره و هیئت نظارت است. شرکت تضامنی اسلواکی مبتنی بر توافق بین 2 یا چند شریک است که به طور کامل و یکسان در قبال بدهی ها و سود شرکت مسئول هستند. کلیه تصمیمات در شرکت تضامنی اسلواکی توسط آنها اتخاذ می شود و در صورتی که شرکت نتواند بدهی های خود را پرداخت کند، دارایی های شخصی آنها قابل مطالبه است. شرکت تضامنی اسلواکی مبتنی بر یک شریک غایب است که باید حداقل €250 (یورو) به سرمایه کمک کند (مسئولیت آن بر اساس سهم او است). یک شریک عمومی با مسئولیت نامحدود و قدرت تصمیم گیری وجود دارد.

گام اول ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023

برای آنکه بتوانید تجارت خود در کشور اسلواکی را آغاز کنید باید ابتدا کلیه شرکای خود را به صورت کامل معرفی کنید:

  • شریک در حقیقت فرد یا افراد حقیقی یا حقوقی هستند که بخشی از سهام شرکت را در اختیار دارند. سود حاصل از تجارت نیز باید میان این شرکا تقسیم شود. کسب اجازه اقامت برای شرکای تجاری الزامی نیست. همچنین موقعیت شرکا در سهام شرکت نیز ضامن دریافت اجازه اقامت در کشور اسلواکی نخواهد بود.
  • مدیران ارشد که افراد حقیقی هستند. این مدیران باید در چارچوب نام شرکت فعالیت کنند. همه این مدیران باید اجازه اقامت در خاک اسلواکی را داشته باشند. این اجازه اقامت تنها در صورتی صادر خواهد شد که فرد ثابت کند یکی از مدیران اجرایی شرکت است.
  • این امکان برای همه اعضا وجود دارد که به صورت همزمان مدیر اجرایی و سهامدار شرکت باشند. علاوه بر معرفی اعضای هیئت مدیره و سهام داران ، باید نام شرکت، محل ثبت شرکت، دامنه فعالیت های اقتصادی و ارزش سهام شرکت را نیز به طور دقیق اعلام کنید.

مدارک ثبت شرکت در اسلواکی

برای این که بتوانید در راستای مهاجرت به اسلواکی در خصوص ثبت شرکت در اسلواکی موفق شوید، یکسری اسناد و مدارک مورد نیاز است که شرح آنها به صورت ذیل خواهد بود:

  • ارائه مدارک هویتی و شناسایی متقاضی خارجی به علاوه مدارک همراهان وی
  • ارائه گردش حساب یا صورتحساب بانکی فرد متقاضی
  • ارائه تعداد 3 قطعه عکس رنگی و پاسپورتی
  • مشخص نمودن نام شرکت (حداقل 5 اسم پیشنهادی)، فعالیت شرکت و در مجموع مشخصات شرکتی که قصد ثبت آن را دارد.
  • سند مالکیت شخص متقاضی
  • ارائه اصل و اسکن پاسپورت مدیر عامل شرکت و سهامداران
  • پرکردن فرم مربوط به ثبت شرکت در اسلواکی
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری یا سوء پیشینه
  • نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی
  • ارائه Business Plan یا همان طرح توجیهی اقتصادی در راستای فعالیت شرکت ثبتی
  • ارائه وکالتنامه ای که از سوی موکل تایید گردیده و به امضای وی رسیده است.
  • ثابت نمودن استطاعت مالی
  • آدرس محل اقامت متقاضی در کشور ایران (به علاوه کد پستی ده رقمی)
  • ضمنا سرمایه اولیه برای ثبت شرکت به مبلغ 5000€ (یورو) می باشد که بایستی در حساب بانکی که در کشور اسلواکی افتتاح گردیده است واریز شود. این مبلغ تا مدت کوتاهی قابل برداشت نخواهد بود اما پس از آن می توانید برداشت نمایید.

توجه داشته باشید کارت اقامت اسلواکی برای متقاضی به صورت یک ساله صادر می گردد که قابلیت تمدید را دارد. شخص پس از اخذ کارت اقامت باید 6 ماه از سال را در اسلواکی بماند.

اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023

برای شروع کار در کشور اسلواکی نیاز به اجازه تجارت در اسلواکی دارید. برخی از انواع تجارت نیاز به هیچ گونه پیش زمینه ندارد اما در سایر زمینه های تجاری نیاز به در دست داشتن مدرک تحصیلی مرتبط خواهید داشت. ارزش سهام شرکت شما باید حداقل 5000€ (یورو) باشد. هر سهام دار نیز باید ارزش سهامش از 750€ (یورو) کمتر نباشد. هر سهامدار باید به صورت جداگانه سهم خود را به بانک معتبر در کشور اسلواکی پرداخت کند. سهام دار اصلی باید پرداخت ها را تایید کند. در واقع اوست که مسئولیت رسیدگی به امور مختلف مالی را دارد. سهام مشارکت تنها می تواند در اختیار بانک یا یکی از شرکا باشد.

اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2020

ضمانت مشارکت تجارت در اسلواکی

همه کسانی که قصد دارند در یک تجارت در این کشور برای اقامت اسلواکی به عنوان سهام دار مشارکت داشته باشند، باید مطابق با بند a 105 قانون تجارت سوگند یاد کنند. محدودیت های اعمال شده در این قانون مربوط به حقوق هر سهام دار نسبت به شرکت و بالعکس است. برای مثال هر فرد حقیقی تنها می تواند در 3 شرکت به عنوان سهام دار شرکت کند. هر فرد حقوقی نیز می تواند تنها سهام دار یک شرکت مشخص باشد. همه مدیران اجرایی نیز باید یک نمونه از امضاء رسمی خود را به صورت قانونی ثبت کنند. همه سهام داران شرکت نیز باید رسما در اداره مالیات ثبت نام کرده و اظهار نامه مالیاتی خود را تکمیل کنند. در صورتی که شخص بدهی مالیاتی نداشته باشد می تواند به عنوان سهام دار در شرکت فعالیت خود را آغاز کند.

درخواست ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023

پس از انجام امور ذکر شده و پرداخت سهام توسط همه سهام داران، آن ها باید به صورت مشترک درخواست خود مبنی به ثبت شرکت را به اداره کسب و کار ارائه دهند. این درخواست همچنین باید به دادگاه صالح ارسال شود. این دادگاه پس از گذشت 5 روز کاری در صورتی که همه شرایط مساعد باشد، اجازه شروع فعالیت تجاری را صادر خواهد کرد و شرکت می تواند تجارت خود را آغاز کند.

همان طور که می دانید، اقتصاد بسیاری از کشور های اروپایی بر مبنای درآمد های حاصل از دریافت مالیات رونق می یابد. بنابر این در مرحله بعدی باید شرکت را در اداره مالیات به ثبت رساند. دلیل اصلی این کار، نظارت بر پرداخت مالیات وارده بر سود شرکت است. این آخرین مرحله ای است که شما باید طی کنید. بلافاصله پس از دریافت مجوز از اداره مالیات شما می توانید شروع کار خود را به طور رسمی آغاز کنید.

درخواست ثبت شرکت در اسلواکی

اقدام برای ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2023

در مقاله پیش رو، در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور اسلواکی توضیحاتی را ارائه کردیم و دریافتیم که کشور اسلواکی با سرعت در حال پیشرفت در زمینه های مختلف اقتصادی است. سپس در ارتباط با شرایط ثبت شرکت در اسلواکی توضیحات کاملی را ارائه کرده ایم که امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شروع فعالیت های اقتصادی در کشور های دیگر یک امر بسیار حساس است چرا که ممکن است قسمت قابل توجهی از سرمایه های خود را با یک تصمیم اشتباه و یا عدم آگاهی از دست بدهید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا در زمینه های مختلف در ارتباط با سرمایه گذاری در خارج از مرزهای ایران مانند اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی و مهاجرت به اسلواکی شما را یاری دهند.

متداول ترین سوالات ثبت شرکت در اسلواکی

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما در خصوص ثبت شرکت در اسلواکی می باشیم:

  • درخواست ثبت شرکت در اسلواکی چگونه می باشد؟ پس از انجام امور ذکر شده و پرداخت سهام توسط همه سهام داران، آن ها باید به صورت مشترک درخواست خود مبنی به ثبت شرکت را به اداره کسب و کار ارائه دهند. این درخواست همچنین باید به دادگاه صالح ارسال شود. این دادگاه پس از گذشت 5 روز کاری در صورتی که همه شرایط مساعد باشد، اجازه شروع فعالیت تجاری را صادر خواهد کرد و شرکت می تواند تجارت خود را آغاز کند.
  • گام اول ثبت شرکت در اسلواکی چیست؟ شریک در حقیقت فرد یا افراد حقیقی یا حقوقی هستند که بخشی از سهام شرکت را در اختیار دارند. سود حاصل از تجارت نیز باید میان این شرکا تقسیم شود. مدیران ارشد که افراد حقیقی هستند. این مدیران باید در چارچوب نام شرکت فعالیت کنند. همه این مدیران باید اجازه اقامت در خاک اسلواکی را داشته باشند. علاوه بر معرفی اعضای هیئت مدیره و سهام داران ، باید نام شرکت، محل ثبت شرکت، دامنه فعالیت های اقتصادی و ارزش سهام شرکت را نیز به طور دقیق اعلام کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *