مهاجرت به کشور تایلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

اطلاع از کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند، به متقاضیانی که قصد مهاجرت و سپس تابعیت این کشور را دارند، می تواند کمک اساسی نماید. شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورودی اداری است. به طوری که، توسط مقامات سایر کشورها برای شهروندان این کشور اعمال می شود. از ژانویه سال 2023، شهروندان این کشور می توانند به 78 کشور و سرزمین بدون ویزا وارد شوند و پاسپورت این کشور را از نظر آزادی سفر در رتبه 66 در فهرست گذرنامه Henley قرار دادند. این کشور نیز بخشی از آسه آن است و بدون ویزا به این کشورها و بالعکس دسترسی دارد. هر آنچه که درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند باید بدانید در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

مسافران با گذرنامه این کشور می توانند بدون نیاز به ویزا وارد بسیاری از کشورها شوند. به عبارتی اگر تابعیت این کشور را داشته باشید، داشتن گذرنامه این کشور مزایایی دارد که می توانید از آن بهره مند شوید. طبق شاخص گذرنامه Henley، حدود 65 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند می باشند. در حقیقت این شاخص نشان می دهد که گذرنامه، هنگام بررسی میزان دسترسی آزاد به سایر کشورها، چقدر خوب عمل می کند. این کشور با عمان در رتبه 65 قرار دارد. لازم است که هنگام سفر، اطمینان حاصل کنید که انواع دیگری از اسناد مانند eTA، ویزا هنگام ورود یا اعلامیه سلامت را که می توانید قبل از سفر نیاز داشته باشید، بررسی کنید.

مسافری که گذرنامه این کشور را دارد، می تواند بدون درخواست ویزا به 80 کشور سفر کند. شما می توانید شروع به بررسی امکان بازدید از مکان های جدید کنید که گذرنامه تایلندی را در موقعیت عالی قرار می دهد. زمانی که می خواهید با گذرنامه این کشور از کشورهای دیگر بازدید کنید، و سفر شما طولانی شود، ممکن است نیاز به ویزا داشته باشید. بنابراین، به کشوری که می خواهید بروید، باید این اطلاعات را به دقت بررسی کنید.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند

کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت تایلند

اگرچه بازدیدکنندگان از این کشور می توانند به تعدادی از کشورها بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند، که در بخش قبل توضیح داده شد و تعداد آن ها 65 می باشد. اما برای سفر به سایر کشورها لازم است نوع صحیح مجوز سفر را دریافت کنند. دارندگان پاسپورت تایلند در حال حاضر برای سفر به حدود 210 کشور در سراسر جهان باید ویزا بگیرند. بنابراین، این 210 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند نمی باشند.

ویزا باید با توجه به اهداف زیر صادر شود:

  • ویزیت
  • نوع ویزای توریستی
  • ویزای شغلی
  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ترانزیت

قبل از عزیمت از این کشور، متقاضیان باید از طریق فرم درخواست آنلاین برای حدود 30 کشور و یا ویزای سفارت از طریق کنسولگری کشور مقصد خود برای بیش از 150 سرزمین، eVisa یا ویزای الکترونیک را دریافت کنند. حدود 30 کشور همچنین برای شهروندان این کشور گزینه ورود ویزا دارند. دریافت این نوع ویزا معمولا در صف انتظار در یک ایست بازرسی مرزی برای ارائه درخواست است. با این حال، تعدادی از این سرزمین ها همچنین یک فرم آنلاین برای eVisa به مسافران از این کشور ارائه می دهند که می تواند برای تسریع در روند درخواست استفاده شود.

در نمودار زیر رتبه آزادی سفر این کشور و سایر کشورها را مشاهده می کنید:

آزادی سفر در تایلند

همان طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، رتبه آزادی سفر این کشور 70 می باشد. در جدول زیر رتبه پاسپورت های کشورهایی که در نمودار بالا آمده است را مشاهده می کنید:

نام کشوررتبه پاسپورت
سنگاپور156
مالزی153
برونئی134
تایلند70
فیلیپین60
اندونزی57
کامبوج49
ویتنام48

شرایط ویزا برای اتباع تایلند

شرایط ویزا برای اتباع این کشور محدودیت های ورود شهروندان توسط مقامات سایر کشورها در سراسر جهان است. گذرنامه این کشور طبق شاخص گذرنامه هنلی، از نظر آزادی سفر، 66 امین پاسپورت محسوب می شود. اتباع این کشور می توانند بدون ویزا و یا گرفتن ویزا هنگام ورود به بیش از 30 کشور سفر کنند. شرایط ویزا برای شهروندان این کشور بسته به کشور مقصد، مدت اقامت پیش بینی شده و هدف بازدید متفاوت است. کشورهای اصلی بدون ویزا برای شهروندان این کشور، که شامل تعدادی جزیره کارائیب است، به مسافران این امکان را می دهد که بسته به مقصد، مدت اقامت کوتاه مدت را بین 14 تا 180 روز بگذرانند.

سفرهای معاف از ویزا معمولا برای اهداف گردشگری، تجارت یا حمل و نقل مجاز است. برخی از کشورهای معاف از ویزا ممکن است از مسافران این کشور درخواست کنند که قبل از عزیمت، مجوز الکترونیکی ویزای سفر را ثبت کنند. برای مقاصد دیگر یا اقامت طولانی تر از مجاز بدون ویزا، افراد از این کشور برای سفر به همان سرزمین ها باید ویزا بگیرند.

ویزای الکترونیکی برای اتباع تایلند

سیستم مجوز ویزای سفر الکترونیکی به شهروندان این کشور اجازه می دهد تا با درخواست ویزای الکترونیکی یا ویزای الکترونیکی مقصد، درخواست شخصا سفر به سفارت یا کنسولگری را از بین ببرند. برخی از کشورهای معاف از ویزا برای دارندگان گذرنامه این کشور، مسافران را ملزم می کنند قبل از عزیمت، درخواست ثبت درخواست الکترونیکی ویزا را از قبل ثبت کنند و مجوز سفر تایید شده را دریافت کنند. سایر مناطق مورد نیاز ویزا برای تسریع در روند درخواست ویزا برنامه eVisa آنلاین را اجرا کرده اند.

مجوزهای ویزای سفر الکترونیکی به عنوان مجوز ورود تک یا چندبار تأیید می شود و به دارندگان اجازه می دهد بسته به کشور مقصد بین 30 تا 90 روز در هر ورود اقامت داشته باشند. بسیاری از آن ها برای چندین سال معتبر هستند. به این معنی که مسافر نیازی به درخواست مجدد قبل از هر سفر ندارد. پس از تأیید مجوز ویزای سفر الکترونیکی، اغلب به صورت الکترونیکی با گذرنامه دارنده آن در ارتباط است. یک کپی از سند نیز اغلب از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می شود. سپس شهروندان این کشور می توانند با ارائه گذرنامه ای که برای درخواست مجوز استفاده کرده اند یا یک نسخه چاپی از کاغذ، به مقصد سفر کنند. برای دریافت گذرنامه این کشور در ابتدا باید تابعیت این کشور را به دست آورد. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور دارید، باید از هزینه اقامت تایلند آگاه شوید.

ویزا هنگام ورود برای اتباع تایلند

مجوز ورود یا ویزا هنگام ورود، نوعی ویزا است که می توانید به محض ورود به مقصد، آن را بدست آورید. دولت سعی می کند روند مهاجرت را ساده کند، بنابراین، شما زمانی که با این گذرنامه به برخی از کشورها وارد می شوید، ویزا هنگام ورود دریافت خواهید کرد. به طوری که، قبل از سفر نیازی به جمع آوری هیچ مدرک نخواهید داشت. هنگام ورود به کشور مقصد، شما تنها باید گذرنامه خود را نشان دهید و مقامات ویزا هنگام ورود را برای شما صادر خواهند کرد. زمانی که ویزا هنگام ورود کشور شما تایید شد، یک مهر یا برچسب در گذرنامه شما خواهد بود.

توجه کنید که گذرنامه خود را همیشه در طول سفر به همراه داشته باشید. مقامات در هر لحظه که بخواهند می توانند مدارک شما را چک کنند. در واقع این مهر ثابت می کند که شما به طور قانونی در کشور می باشید. به طور کلی، با داشتن گذرنامه این کشور، می توانید به 36 کشور سفر کنید و این کشورها ویزا هنگام ورود برای شما صادر می کنند. در واقع این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت تایلند نمی باشند اما هنگام ورود برای شما مجوز صادر می کنند. کسانی که قصد مهاجرت به تایلند و دریافت تابعیت این کشور دارند، برای مشاوره و اقدام به مهاجرت می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با کارشناسان ما در این زمینه مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *