مهاجرت به کشور ایسلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند، 182 کشور است. شهروندان ایسلندی میتوانند به کشورهای زیادی بدون پروسه اداری دسترسی داشته باشند. با داشتن پاسپورت ایسلند می توانید به 182 کشور بدون ویزا و یا ویزا هنگام ورود و همچنین ویزای الکترونیکی مسافرت کنید. ایسلند به دلیل کیفیت بالای زندگی، نرخ بیکاری کم و داشتن جاذبه های طبیعی همراه با جمعیت کم یکی از کشورهای مورد توجه برای مهاجرین است. اخذ پاسپورت ایسلند به دلیل مزایای بسیاری که دارد یکی از گزینه های روی میز برای متقاضیان تابعیت دوم است. اخذ پاسپورت ایسلند از طرق مختلف مانند اقامت 5 ساله، ازدواج و غیره ممکن است. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند را بررسی کرده اند.

معرفی ایسلند

جزیره ایسلند از 8 منطقه تشکیل شده است. مهم ترین مناطق عبارتند از:

  • منطقه پایتخت
  • منطقه شمال شرقی
  • و جنوب.

این کشور در شمال اروپا بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای گرینلند واقع شده است. ایسلند هفدهمین کشور بزرگ اروپا با مساحت 102775 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن در اکثر سال سرد، ابری و همراه با وزش باد است. این کشور متشکل از فلات، قله کوه ها و یخچال های طبیعی است. جمعیت کلی حدود 364134 نفر است که این کشور را به یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپا تبدیل کرده است. پایتخت این کشور ریکیاویک است که با 131136 سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر ایسلند است. پس از آن Kopavogur و Hafnarfjördur قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی کفلاویک (KEF) با 7.2 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه بیشتر مسیرهای بین المللی را پوشش می دهد که ایسلند را به خوبی به اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی متصل می کند.

فرهنگ ایسلندی تحت سلطه سنت های ژرمنی شمالی است. زبان ایسلندی به دلیل جدا بودن از همه زبان های شمال اروپا به شمال قدیم نزدیکترین است. دین اصلی انجیلی لوتری است. زبان رسمی ایسلندی است. سیستم حقوقی بر اساس سیستم حقوقی مدنی دانمارک است. نوع دولت یک جمهوری پارلمانی واحد است. رئیس دولت رئیس جمهور منتخب است که 4 سال یکبار انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند

پاسپورت ایسلند در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 11 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 182 کشور را فراهم می کند. دارندگان گذرنامه ایسلندی برای ورود به کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا، کشورهای عضو شنگن و سایر کشورها مانند کره جنوبی و ژاپن و غیره به ویزا نیازی ندارند. لذا این تعداد بالای کشورهای معاف از ویزا برای شهروندان ایسلندی موجب می شود که آنها به راحتی بتوانند از کشورهای مختلف جهان دیدن کنند. دارندگان پاسپورت ایسلند می توانند به کشورهای زیادی از جهان دسترسی داشته باشند. البته دارندگان گذرنامه ایسلند برای ورود به حدود 32 کشور در جهان نیاز دارند که از قبل برای ویزا درخواست دهند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت ایسلند می توانید به کشورهای سبز رنگ با لغو روادید کامل سفر کنید:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت ایسلند

همینطور که مشاهده می کنید در شکل بالا کشور ایسلند به رنگ زرد مشخص شده است. کشورهای قرمز رنگ نشان دهنده کشورهای جابجایی آزاد برای ایسلندی هاست. همچنین کشورهای آبی رنگ بدون ویزا شهروندان ایسلندی را پذیرا هستند. کشورهای توسی رنگ کشورهایی هستند که از شهروندان ایسلندی ویزا درخواست می کنند. سایر کشورها به رنگ سبز به شهروندان ایسلندی ویزای الکترونیکی ETA و یا eVisa و یا ویزا هنگام ورود را ارائه می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایسلند

اگر ایسلندی هستید و یا با اخذ تابعیت ایسلند پاسپورت این کشور را بدست آورده اید شما می توانید بدون درخواست ویزا و لغو روادید کامل به 138 کشور جهان سفر کنید. همچنین بیش از 30 کشور را می توانید با ویزا هنگام ورود سفر کنید. لذا هنگام ورود به ایستگاه مرزی با دریافت مهری بر روی پاسپورت خود ویزا هنگام ورود را دریافت می کنید. علاوه بر این نیز حدود 20 کشور را می توانید با ویزای آنلاین و الکترونیکی بازدید کنید.

ایسلند به دلیل جو منحصر به فرد و طبیعت دست نخورده بسیار محبوب است. 3 مکان میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد. این کشور در مجموع تقریباً 2.3 میلیون گردشگر دارد که هر ساله از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده و اروپا بازدید می کنند. گردشگری در ایسلند عمدتا در ماه های تابستان فعال است. جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایسلند آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاتمامی کشورهای اروپا به جز روسیه
خاورمیانهقطر، ارمنستان، عمان، ترکیه، فلسطین، اسرائیل، امارات و گرجستان
آسیاکره جنوبی، تایلند، سنگاپور، ازبکستان، ماکائو، قزاقستان، هنگ کنگ، مالزی، فیلیپین، تایوان، ژاپن، اندونزی، قرقیزستان و برونئی
اقیانوسیهتووالو، کالدونیای جدید، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، جزیره ماریانا شمالی، پلنزیای فرانسوی، جزایر سلمون، فیجی، جزایر مارشال، نیئو و تونگا
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورهای به جز آمریکا و سورینام
آفریقامراکش، بوتسوانا، نامیبیا، موریتس، تونس، گامبیا، مایوت، آفریقای جنوبی، سنگال، رینوین، سائو توم و لسوتو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایسلند

رتبه پاسپورت ایسلند

در حال حاضر پاسپورت ایسلند در رده بندی هنلی در کنار کشورهای لاتویا، اسلوونی و استونی در رده 11 جهان است. بدین ترتیب ایسلند از نظر قدرت پاسپورت در بین 11 کشور جهان قرار دارد. پاسپورت ایسلند در رتبه بندی پاسپورت ایندکس نیز در رده 8 قرار دارد و دارای امتیاز تحرک 130 است. ایسلند جزو انجمن تجارت آزاد اروپاست. کشورهای سوئیس، نروژ، لیختن اشتاین و ایسلند جزو این انجمن هستند و توافقنامه جابجایی آزاد مشترک دارند. همچنین این توافق با کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا در جریان است. شهروندان ایسلندی برای سفر به حدود 32 کشور نیاز به اخذ ویزا پیش از سفر دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • گویان
  • کنگو
  • الجزیره
  • سوازیلند
  • نیجریه
  • وانواتو
  • و غیره

با استفاده از پاسپورت ایسلند می توانید به 65% از کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت ایسلند

جهت اخذ ویزای توریستی ایسلند این مقاله را از مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت ایسلند

گزینه های آنلاین برای بیش از 20 کشور در اختیار دارندگان گذرنامه ایسلندی برای سفر و اقامت در بازه زمانی کوتاه مدت است. بدین ترتیب شهروندان ایسلندی می توانند از خدمات ویزای الکترونیکی (eVisa) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) یا ESTA برای کشورهای آمریکا و کانادا استفاده کنند. همچنین ویزاهای آنلاین توسط کشورهایی مانند آذربایجان هند ارائه می شود. دریافت این نوع ویزاهای شامل یک پروسه سریع و ساده است که نیازی برای مراجعه به سفارت ندارد. شایان ذکر است برای اقامت طولانی مدت این نوع ویزاها کاربردی ندارند و باید ویزای جداگانه تهیه شوند.

کشورهای که ایسلندی ها برای آنها به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت ایسلندکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، پاکستان، کانادا، گوام، نیوزلند، ساموا، پورتوریکو، آمریکا، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا
ویزای آنلاینآذربایجان، بنین، آنگولا، جیبوتی، غنا، هند، میانمار، ویتنام، جزیره نورفولک و سورینام

اخذ پاسپورت ایسلند

ایسلند که با نام سرزمین آتش و یخ نیز شناخته می شود، هر ساله هزاران مهاجر از اروپا و آمریکا را می پذیرد. جای تعجب نیست زیرا این کشور دارای نرخ بیکاری پایین، کیفیت بالای زندگی و جذابیت های طبیعی زیادی است. بیشترین تعداد مهاجران برای ورود به ایسلند در یک سال 13000 نفر بوده است. این در سال 2007 بود. از آن زمان، تعداد مهاجران کاهش یافته است. با این حال، ایسلند به ویژه برای کسانی که در اروپا زندگی می کنند، همچنان یک کشور محبوب است. مهاجرت به ایسلند برای یک اروپایی آسانتر از دیگر شهروندان است. شهروندان منطقه اقتصادی اروپا یا اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EEA یا EPTA) برای تبدیل شدن به شهروند ایسلند نیاز به انجام کارهای بسیار کمی دارند. برای کار یا زندگی در ایسلند اجازه خاصی لازم نیست. تنها الزامات این است که ثبت نام کنند، برای kennitala اقدام کنند و اثبات کنند که می توانند از خود و سایر افراد تحت تکفل حمایت کنند.

اگر شهروند EEA یا EPTA نیستید، مهاجرت به ایسلند چالش بیشتری دارد، اما ارزش وقت و تلاش لازم را دارد. شما می توانید به یکی از 3 روش زیر شهروند ایسلند شوید:

  • با یک ایسلندی ازدواج کنید.
  • به صورت قانونی 5 سال اقامت داشته باشید.
  • از طریق خون تابعیت بگیرید.

کارت شهروندی Kennitala در ایسلند

Kennitala برای شناسایی و ردیابی شهروندان ایسلندی است. این کارت شبیه کارت تأمین اجتماعی در ایالات متحده است. این کارت یک عدد 10 رقمی دارد که تاریخ تولد فرد را شامل می شود. با کارت کنیتالا می توانید یک حساب بانکی باز کنید، کار کنید، به دنبال مراقبت پزشکی باشید یا حتی یک کتاب از کتابخانه قرض کنید. ایسلند از داده های جمع آوری شده توسط ثبت ملی برای ردیابی جمعیت کشور، تنوع قومی، وضعیت اقتصادی، سطح بهداشت و تحصیلات شهروندان و افرادی که به مجوزهای کار یا دانشجویی مراجعه می کنند استفاده می کند. داده های جمع آوری شده از طریق کنیتالا نیاز به سرشماری را از بین می برد. ثبت ملی نشان می دهد که %93 از کسانی که در ایسلند زندگی می کنند شهروند هستند.

یک دهم کسانی که دارای کنیتالا هستند در خارج از ایسلند متولد شده اند. اگر مهاجرت با سرعت فعلی ادامه یابد، ایسلند پیش بینی می کند که تا سال 2030 حدود %15 از کشور مهاجر باشند. شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در ایسلند را می توانید در قالب مقاله ای در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

1 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایسلند

  1. مسعود گفت:

    اطلاعات کامل و واضح بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *