مهاجرت به کشور پاراگوئه

کار در پاراگوئه برای پناهندگان

کار در پاراگوئه برای پناهندگان

کار در پاراگوئه برای پناهندگان یکی از اصلی ترین چالش هایی می باشد که متقاضیان پناهندگی در این کشور با آن مواجه خواهند شد. علاوه بر خطرات فراوان پناهندگی ناشی از آوارگی، خطرات مسیر، خراب شدن پل های پشت سر و بسیاری خطرات مالی و جانی دیگر، وضعیت کار در پاراگوئه برای پناهندگان به این کشور نیز یکی از موارد و چالش های مهم در این کشور است. البته دولت پاراگوئه با همکاری سازمان های پناهندگی و حمایت از پناهندگان در جهت کمک به پناهندگان فعالیت می کند اما هیچ گونه تضمینی در صورت یافتن کار در پاراگوئه برای پناهندگان وجود ندارد.

البته برای ماه اول پناهندگی دولت این کشور کمک هزینه های را برای پناهندگان قائل شده است. در هر صورت استفاده از روش پناهندگی به دلیل مشکلات فراوان و عدم ضمانت توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منع شده و استفاده از روش های قانونی و مطمئن پیشنهاد می شود.

پناهندگی در پاراگوئه

پاراگوئه از سال 1970 عضوی در کنوانسیون 1951 و پروتکل 1967 آن است و به کنوانسیون 1954 مربوط به وضعیت افراد بی تابعیت در سال 2014 و کنوانسیون 1961 در مورد کاهش افراد بی تابعیت در سال 2012 پیوست. تعریف افراد پناهنده در قانون این کشور به شرح زیر است:

ردیفشرح
1به دلیل ترس بنیادین از آزار و اذیت به دلایل نژادی، جنسیتی، مذهبی، ملیتی، تعلق داشتن به یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی نمی تواند یا نمی خواهد در کشور خود زندگی کند. یا اینکه به دلیل چنین ترسی نمی تواند به کشور خودش بازگردد.
2فرد مجبور به ترک کشورش شده است زیرا زندگی، امنیت یا آزادی وی توسط خشونت عمومی، تجاوزات خارجی، درگیری های داخلی، نقض گسترده حقوق بشر یا شرایط دیگری که نظم عمومی را به طور جدی بر هم زده است، تهدید شده است.

شرایط کار در پاراگوئه برای پناهندگان

پس از اعطای وضعیت پناهندگی در پاراگوئه، یک پناهنده حق کار در پاراگوئه را همانند سایر شهروندان این کشور دارد. و تمامی قوانین مربوط به کار برای وی نیز باید اجرا شود و هیچ گونه تبعیضی در این صورت رخ ندهد. به پناهندگان اسکان داده شده با هدف کمک به آنها در یافتن سریع کار و شغل راهنمایی در رابطه با بازار کار ارائه می شود. برای کسانی که علاقه مند هستند، دولت پاراگوئه از طریق خدمات ملی توسعه شغلی (SNPP) و خدمات آموزش ملی استخدام (SINAFOCAL) آموزش حرفه ای در مهارت های مختلف (برق، لوله کشی، کامپیوتر، نانوایی، مکانیک، آجرچینی، آرایشگری و غیره) را ارائه می دهد. این آموزش ها رایگان است.

از تاریخ ورود به مدت 12 ماه برای ذینفعان کمک هزینه معاش ارائه می شود که اگر به خوبی مدیریت شود، می تواند حداقل هزینه های غذا، آب و برق و سایر نیازها را تأمین کند. این برنامه یک تخصیص واحد را برای لباس در نظر گرفته است. این برنامه با بودجه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) تامین می شود.

در نمودار زیر وضعیت بیکاری در پاراگوئه در سال های اخیر مشخص است:

نرخ بیکاری پایین در پاراگوئهحق کار در پاراگوئه برای پناهندگان

جمهوری پاراگوئه تصدیق می کند که اسکان مجدد ابزاری اساسی برای حفاظت و جستجوی راه حل های پایدار برای مشکلات پیش روی پناهندگان است. جمهوری پاراگوئه با حمایت کمیته عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) موافق است که این انتقال برای تأمین نیازهای ویژه پناهجویانی است که زندگی، امنیت، آزادی و سایر حقوق اساسی بشر در کشوری که در آن تهدید شده اند، تأمین می شود. هدف از برنامه اسکان مجدد تسهیل ادغام اولیه آنها در جامعه پاراگوئه بر اساس کمک مثبت به جامعه محلی است. برنامه اسکان توسط کمیته ملی پناهندگان (CONARE) هماهنگ می شود. افراد مختلفی که به طور فعال در این برنامه دخیل هستند عبارتند از:

  • وزارت امور خارجه، مسئول هماهنگی سیاست اسکان مجدد
  • وزارت کشور، از طریق دپارتمان مهاجرت و دپارتمان انفورماتیک پلیس ملی، اسناد شخصی را به خارجی ها در کشور ارائه دهد.
  • دبیرخانه ملی مسکن و زیستگاه، برای تأمین مسکن اسکان مجدد
  • وزارت صحت و رفاه اجتماعی، مسئول ارائه خدمات درمانی به مردم
  • وزارت آموزش و فرهنگ، نهاد مسئول سیاست آموزش و ترویج فرهنگ کشور

وزارت دادگستری و کار همچنین از طریق موسسات خود یعنی خدمات ملی توسعه شغلی حرفه ای (HNS) و خدمات آموزش ملی و استخدام (SINAFOCAL) که سیاست های آنها با هدف دستیابی به فرصت های شغلی، توانمند سازی شهروندان را هدف قرار می دهد. لذا پناهندگان به صورت قانونی حق کار و حتی آموزش رایگان برای یافتن کار در این کشور را دارند. البته فراموش نکنید این آموزش ها برای کارهای فنی و سطح پایین و بدون نیاز به مدرک علمی است.

حقوق متقاضیان پناهندگی در پاراگوئه

پناهندگان و متقاضیان وضعیت پناهندگی در پاراگوئه حقوق و تعهدات زیر را دارند:

  • به کشوری که ممکن است زندگی، سلامت، آزادی یا امنیت آنها در معرض خطر باشد، برگردانده، اخراج یا تحویل داده نشوند.
  • در صورت اثبات دلایلی که آنها را مجبور به تصمیم گیری کرده است، به دلیل ورود غیرقانونی به کشور مجازات نشوند.
  • قربانی تبعیض یا نقض حقوق نشوند.
  • به روش تعیین وضعیت پناهنده دسترسی پیدا کنند.
  • در حالیکه درخواست آنها در حال تجزیه و تحلیل است، به عنوان متقاضی وضعیت پناهندگی به اسناد موقت دسترسی پیدا کنند.
  • در حالی که درخواست آنها موافقت شد در سراسر کشور بتوانند آزادانه سفر کنند.
  • به سیستم های بهداشت عمومی، آموزش و عدالت دسترسی پیدا کنند.
  • به یک کار ثبت شده دسترسی پیدا کنند و یا یک کار را شروع کنند.
  • در صورت شناخته شدن به عنوان پناهنده، بتوانند با اعضای خانواده ملحق شوند.
  • تمام اطلاعات مربوط به برنامه محرمانه در نظر گرفته شود. به خصوص با مقامات کشور مبدا متقاضی قابل اشتراک نیست.

از جمله تعهداتی که باید رعایت شود:

  • به قوانین ملی احترام بگذارند.
  • به افراد، نهادها، سازمانهای دولتی و خصوصی احترام بگذارند.
  • اطلاعات تماس و متقاضی پناهندگی خود را در تمام مراحل درخواست به روز نگه دارند.
  • قصد خود را برای ترک کشور با ذکر دلایل و تاریخ هایی که می خواهند سفر کنند، به CONARE اطلاع دهید.

کمک به کار در پاراگوئه برای پناهندگان

کمک به کار در پاراگوئه برای پناهندگان

برنامه کمک به پناهندگان از طریق دولت و سازمانی های جهانی در پاراگوئه شامل ارائه راهنمایی، اسناد، غذا، مسکن، بهداشت، آموزش، کمک به کار در پاراگوئه و خدمات ارائه شده توسط مقامات مختلف دولتی است. برنامه کمک فوری از نظر زمانی (12 ماه) و دامنه محدود است و هدف آن تکمیل تلاش های مردمی برای ادغام در کشور میزبان جدیدشان است. بنابراین، پناهندگان مهمترین بازیگران این روند هستند. لازم به ذکر است در صورتی که پناهندگان غیر اسپانیای زبان باشند باید تحت آموزش زبان اسپانیایی قرار بگیرند و زبان یکی از چالش های آنها برای یافتن کار در این کشور است. همچنین لازم به ذکر است افرادی که وضعیت پناهندگی آنها مشخص نشده است اجازه کار رسمی بدون مجوز را ندارند و فقط در صورت درخواست و اطلاع به مقامات مربوطه این امکان فراهم است.

کار در پاراگوئه برای اعضای خانواده پناهندگان

با توجه به قوانین مربوط به حقوق و محدودیت های پیوند خانواده، تفاهم نامه همکاری برای اسکان مجدد پناهندگان در پاراگوئه بین دولت جمهوری پاراگوئه و کمیته عالی پناهندگان سازمان ملل تأیید می کند که بر اساس اصل وحدت خانواده، دولت جمهوری پاراگوئه ورود به سرزمین ملی را برای اعضای خانواده پناهندگان اسکان داده شده مطابق با مقررات جاری فراهم می کند. در مورد ضرب الاجل، رویه ها و چارچوب قانونی عمومی، قانون عمومی پاراگوئه به شماره 1938-1902 در مورد پناهندگان مورد خاص الحاق خانواده را پوشش نمی دهد. با این حال قانون می گوید که برای اطمینان از حفظ خانواده، وضعیت پناهنده به طور گسترده برای همسر یا شخصی که پناهنده با او رابطه عاطفی دارد و همچنین فرزندان در درجه اول اعمال خواهد شد. در صورت الحاق خانواده به پناهنده نیز خانواده آنها و حق کار در این کشور را خواهند داشت.

مشاورین و متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به روند دشوار و سختی های پیش رو و همچنین غیر قانونی بودن این روش در کشور استفاده از روش پناهندگی را منع می کنند و استفاده از روش ها مطمئن و با ضمانت بالا را برای مهاجرت به پاراگوئه و یا هر کشور دیگر توصیه می کنند. برای دریافت خدمات برای راه های قانونی مهاجرت می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *