مهاجرت به کشور اکوادور

پناهندگی در اکوادور

پناهندگی در اکوادور

پناهندگی در اکوادور یک روش غیر ایمن جهت مهاجرت به اکوادور می باشد و به متقاضیان توصیه می شود که از راه قانونی به کشور اکوادور مهاجرت کنند. پناهندگی و مراقبت ها توسط برخی از سازمان ها دراین کشور پروسه و قوانینی دارد که متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تمام آن ها را توضیح داده اند. گزارش های کشور بیان کرده است که پناهندگان تبعیض در اشتغال و مسکن دارند. یک روزنامه اکوادوری در سال 2011 اعلام کرده است که پرونده دو زن پناهنده به دلیل وضعیت خود در یافتن شغل مشکل دارند. در گزارشاتی که در سال 2012 منتشر شد، اشاره شد که پناهندگان به خدمات بهداشت عمومی دسترسی داشتند.

پناهندگی در اکوادور

در خصوص مهاجرت بسیاری از متقاضیان به این کشور، سازمانی در ارتباط با پناهندگی به نام Asylum Access Ecuador تاسیس شده است. وظیفه اصلی این سازمان پاسخ به شکاف اصلی، کمک به پناهندگان مبنی بر قوانین آمریکای لاتین می باشد. شرایط کار برای پناهندگان در طول ثبت پروسه اخذ مجوز های لازم برای زندگی و تعیین هویت در این کشور دشوار خواهد بود و نیاز به مدت زمان بسیاری خواهد داشت. این کشور در سال های اخیر میزبان حدود 250000 پناهنده کلمبیایی بوده است. از میان تعداد پناهندگانی که به این کشور مهاجرت نموده اند، حدود 60500 نفر به عنوان پناهنده در سیستم این کشور به ثبت رسیده اند و حدود 175000 نفر پناهجو می باشند. به طور کلی بیشتر پناهندگان در این کشور فاقد وضعیت قانونی هستند. میانگین حقوق دریافتی در این کشور حدود 400$ الی 4000$ (دلار آمریکا) می باشد.

 

شرایط کار در اکوادور برای پناهندگان

در خصوص کار در این کشور برای پناهندگان قانون مشخصی وجود ندارد. به طور کلی و طبق قوانین حاکم بر این کشور، قانون استخدام ابتدا برای متقاضیان مقیم این کشور اجرا خواهد شد. متقاضیانی که دارای اجازه کار کوتاه مدت یا بلند مدت این کشور می باشند نیز در مقایسه با پناهندگان این کشور در ارجعیت استخدام قرار خواهند گرفت. در نتیجه متقاضیان تنها با داشتن ویزای مربوطه اجازه کار این کشور را خواهند داشت. در صورتی که پناهندگان بتوانند شرایط لازم و قانونی برای اخذ ویزای کار و زندگی در را طی نمایند، می توان به یافتن کار در این کشور برای این افراد امیدوار بود.

انواع ویزای کاری در این کشور عبارتست از:

انواع ویزای کاری اکوادور

مدارک لازم جهت درخواست پناهندگی در اکوادور

وزارت امور خارجه این کشور در وب سایت خود اعلام کرده است که پناهجویان باید اسناد زیر را به دفتر پناهندگان ارائه دهند:

مدارکشرح
گذرنامه و شناسنامهاصل و کپی
اصل و کپی کارت آندبرای شهروندان کلمبیا، پرو، بولیوی و ونزوئلا، کشورهای دیگر باید گذرنامه را یا مجوز مهاجرت اکوادور ارائه دهند.
اصل و کپی سوابق پلیسفقط برای شهروندان کلمبیایی
اصل کپی شناسنامهبرای کودکان زیر سن قانونی

متقاضیان پس از ارائه مدارک ذکر شده، کارت پناهندگی دریافت می کنند. پناهجو باید برای مصاحبه در دفتر پناهندگان صومعه حاضر شود. آن ها ظرف مدت 30 روز پس از مصاحبه پاسخی دریافت می کنند، در صورتی پاسخ مثبت باشد، به پناهجویان «ترجمه ویزای پناهندگی» داده می شود. اما در صورت عدم پذیرش، پناهجویان 30 روز فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر کنند. اگر بعد از درخواست تجدید نظر دوباره درخواست آن ها رد شده است، این افراد ظرف 30 روز فرصت دارند برای نوع دیگری از ویزا درخواست کنند تا وضعیت خود را در این کشور قانونی کنند یا باید کشور اکوادور را ترک نمایند.

گزارش های کشور درباره اقدامات حقوق بشر در سال 2012 توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شده است که روند ثبت نام معمولاً 6 ماه تا 1 سال و گاهی اوقات بیشتر از 1 سال به طول می انجامد. در طی مراحل درخواست، متقاضی کارت پناهجو را که هر 3 ماه یک بار قابل تمدید می باشد، دریافت خواهد کرد که به او اجازه می دهد تا زمان رسیدگی به وضعیت پناهندگی، درخواست کار نماید. اعظای وضعیت پناهندگی به مدت 2 سال معتبر می باشد بنابراین، باید تمدید شود. برای اطلاعات بیشتر از پناهندگی در کشور های دیگر می توانید مقاله های پناهندگی در بلغارستان و پناهندگی در سریلانکا را مطالعه نمایید.

برنامه های HIAS جهت پناهندگی در اکوادور

HIAS از پناهندگان جهت ساختن زندگی جدید و پیوستن دوباره با اعضای خانواده در امنیت و آزادی حمایت می کند. در این کشور، HIAS دست در دست هم نهادهای دولتی، آژانس های شریک و بخش خصوصی کار می کند تا از طریق حمایت روانی، اجتماعی و کمک های بشر دوستانه جامعه را به رشد اجتماعی و اقتصادی و توسعه معیشت پایدار ارتقا دهد. استراتژی سازمان HIAS در اکوادور بر رویکرد مدیریت پرونده متمرکز است که به خانواده ها کمک شخصی و جامع می دهد.

برنامه های HIAS ’MHPSS اعضای کلیدی جامعه را آموزش می دهند تا ناراحتی حاد در کودکان و بزرگسالان در نتیجه بحران تشخیص دهند و نحوه واکنش را با همدلی و احترام نشان دهند. برنامه های بهداشت روان HIAS اکوادور با تأکید بر فعالیت های پیشگیری و واکنش و یکپارچه سازی GBV بر ارتقا بهزیستی متمرکز هستند. HIAS خدمات پشتیبانی روانی و اجتماعی از جمله مشاوره بهداشت روان فردی، گروه های پشتیبانی، مراجعه به روانپزشکی، کمک های اولیه روانشناختی و کارگاه های مربوط به مراقبت از خود را ارائه می دهد. کارکنان HIAS این کشور رهبران جامعه، مقامات بهداشت عمومی و سازمان های شریک را آموزش می دهند. به منظور کمک به جوامع پناهندگان و میزبان در مقابله با اثرات روانی و اجتماعی بیماری همه گیر، HIAS از طریق تماس های تلفنی و سیستم عامل های آنلاین از سلامت روان پشتیبانی اساسی می کند.

 

برنامه های HIAS جهت اقامت پناهندگی در اکوادور

توجه داشته باشید که بدون جایگاه قانونی، پناهندگان مجبور می شوند در حاشیه جامعه، گاهی نسل ها، بدون دسترسی به مراقبت های بهداشتی، آموزش، کار باوقار یا پناهگاه امن در حاشیه جامعه زندگی می کنند. HIAS این کشور در همکاری نزدیک با دولت، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، ارائه دهندگان کمک حقوقی و سایر ذینفعان برای توانمند سازی، آموزش و حمایت از پناهندگان در تلاش برای دستیابی به حقوق و حمایت از آن ها است.

برنامه های HIAS جهت اقامت پناهندگی در اکوادور

استنباط اقتصادی در اکوادور توسط HIAS

دسترسی به معیشت با وقار، پایدار و ایمن در هسته اصلی اقدامات مداخلات اقتصادی HIAS قرار دارد. روش این سازمان پناهندگان، مهاجران آسیب پذیر و جوامع میزبان را قادر می سازد تا فرصت هایی برای تقویت اعتماد به نفس، افزایش مقاومت، بازیابی عزت و ایجاد آینده های مستقل و معنی دار پیدا کنند. HIAS اکوادور با فراهم آوردن فرصت های کارآفرینی و اشتغال برای ذی نفعان، توسعه معیشت پایدار را توسعه می دهد. از طریق رویکرد مدل فارغ التحصیلی (GMA) ، HIAS این کشور به کاهش فقر شدید در طی 18 ماه کمک می کند، و از شرکت کنندگان حمایت می کند تا از امنیت غذایی برخوردار شوند، از درآمد پایدار و متنوع برخوردار شوند، دارایی های خود را افزایش دهند، در جوامع خود بهتر ادغام شوند و برنامه ای برای آینده داشته باشند.

مدرسه کارآفرینی HIAS با لنز جنسیتی از زنان پناهنده و مهاجر، بازمانده از GBV و کسانی که در معرض خطر GBV هستند، حمایت می کند تا ضمن تقویت عزت نفس، خودمختاری و توانمند سازی، زندگی معیشیتی پایدار ایجاد کنند. برنامه بازرگانی کشاورزی HIAS باعث ایجاد انسجام اجتماعی در میان خانواده های جامعه پناهنده و میزبان از طریق توسعه فعالیت های کشاورزی درآمدزا می شود. HIAS همچنین در زمینه فرصت های شغلی با دستمزد بالاتر با بخش خصوصی همکاری نزدیک می کند ، به ویژه زنان را قادر می سازد تا از نظر اقتصادی مستقل تر شوند.

معرفی سازمان AAE برای پناهندگان اکوادور

سازمان دسترسی به پناهندگی اکوادور (AAE)، یک سازمان غیر دولتی است که در این کشور ثبت شده و بخشی از خانواده سازمان های دسترسی به پناهندگی می باشد. این سازمان در سال 2007 تاسیس شد و به شکاف اساسی در کمک به پناهندگان مبتنی بر حقوق در آمریکای لاتین می باشد. این کشور حدود 250000 پناهنده کلمبیایی میزبانی می کند که این جمعیت بیشترین پناهندگان در آمریکای لاتین می باشد.

از این تعداد حدودا 60500 پناهنده ثبت شده و 175000 پناهجو می باشند. اکثر پناهندگان در این کشور فاقد وضعیت قانونی می باشند. بنابراین، بسیاری از کارها از جمله کار کرد، ثبت نام فرزندان خود در مدرسه، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و جستجوی حفاظت از بی عدالتی را دشوار می کند. به علاوه، اطلاعات غلط و ترس بسیاری از پناهندگان را از کسب موقعیت و تبعیض گسترده باز می دارد و پناهندگان را در جامعه مدنی اکوادور به حاشیه می برد.

بررسی پناهندگی و کار در اکوادور و سایر کشورها

در چند سال گذشته به خصوص در سال 2022 میلادی این کشور و سایر کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پناهندگان را که به دلیل جنگ، آزار، شکنجه، مسائل اقتصادی و سیاسی مورد پذیرش قرار داده اند. تقریبا در کل دنیا حدود 26 میلیون پناهنده وجود دارد که مجبور به ترک کشور خود شده اند.

کشورهای که پناهندگان بسیاری را به خود اختصاص داده است عبارتست از:

  • بنگلادش
  • آلمان
  • لبنان
  • پاکستان
  • کلمبیا
  • سودان

برنامه های سازمان AAE برای پناهندگی در اکوادور

سازمان AAE به پناهندگان مشاوره و نمایندگی حقوقی منحصر به فردی ارائه می دهد. این سازمان به پناهندگان کمک می کند تا در روند تعیین وضعیت پناهنده (RSD) و دسترسی به حقوق محافظت شده توسط قوانین کشور اکوادور حرکت کنند. علاوه بر این، سازمان AAE به پناهندگان در حل سایر موادر نقض حقوق بشر کمک می کند. این سازمان به پناهندگان جهت برخورداری از حقوق محافظت پلیس، استخدام ایمن و قانونی، آموزش عمومی و هدمات اجتماعی کمک می کنند. این سازمان در اواخر سال 2012، به ارائه کمک های حقوقی منظم پناهندگان در هفت مکان دیگر، شروع کرده است. که می توان به سه شهر در امتداد اکوادور-کلمبیا، اسمرالداس، ایبارا، تولکان، لاگو آگریو و سانتو دومینگو اشاره کرد. به متقاضیان توصیه می شود که از راه قانونی به اکوادور مهاجرت کنند و می توانند جهت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *