ویزای کاری

ویزای کار در چاد

ویزای کار در چاد

برای اخذ ویزای کار در چاد باید یک دعوت نامه و یا جاب آفر از یک کارفرما داشته باشید و بتوانید از قبل یک موقعیت شغل خوب را انتخاب کنید. این کشور شرایط کاری متنوعی را ندارد و بیشتر برای نفت و گاز نیروی کار متخصص می طلبد. چاد یکی دیگر از کشورهای آفریقایی است که گردشگری کمتری دارد، اما بازدیدکنندگان همچنان در جستجوی ماجراجویی هستند. درگیری های سیاسی و هرج و مرج مدت طولانی است که دولت را گرفتار کرده است، اما به نظر می رسد که در حال تغییر است.

قبل از سفر به چاد ، باید به بررسی چند نوع ویزا و ویزا برای چاد بپردازید. اگر چه در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد، اما اگر احتیاط کنید و تا زمانی که آنجا هستید از اخبار مطلع باشید، سفر شما باید بدون حادثه باشد. به هر حال چاد خانه 44 گونه جانوری بزرگ و صدها گونه پرنده است. البته کشور چاد این پتانسیل را دارد که مکانی جذاب باشد. در این مقاله سعی کرده ایم تا در خصوص ویزای کار چاد توضیحات دهیم و شما را از این روند آگاه کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات کامل در خصوص اخذ ویزای کار چاد پشتیبان و یاور شماست.

بررسی ویزای کار در چاد

اگر می خواهید درباره اخذ ویزای کار در چاد بدانید یعنی تصمیم خود را گرفتید که در این کشور کار کنید و یک موقعیت خوب شغلی نیز پیدا کردید. یا ممکن است که کسب و کار خود را در چاد راه می اندازید و یا شرکتی ثبت می کنید و یا کارگاه و نوآفرینی و کارآفرینی دارید. در هر حالت باید ویزای کاری چاد را اخذ نمایید تا بتوانید به صورت قانونی در این کشور فعالیت کاری داشته باشید. در این کشور آفریقایی اکثریت مشاغل محدودیت دارند و به دلیل فقر و نبود امکانات دیگر سطح درآمد نیز پایین است. لذا اخذ ویزای کاری و یافتن پیشنهاد شغلی در این کشور پروسه سختی دارد تا بتوانید اقامت چاد را کسب نمایید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال در چاد می باشید:

نرخ اشتغالسال
90%2021
90%2022
93%2023

بررسی ویزای کار در چاد

انواع ویزای کار در چاد

همه اتباع خارجی برای ورود به چاد باید پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشند مگر اینکه شهروندان بنین، بورکینافاسو، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، گابن، نیجر یا گینه استوایی باشند. شهروندان هر یک از این کشورها می توانند بدون ویزای معتبر وارد چاد شده و تا 90 روز اقامت داشته باشند. علاوه بر این، برخی از افراد می توانند در بدو ورود ویزا دریافت کنند به شرطی که مجوز ورود صادر شده توسط مقامات چاد را داشته باشند. فقط شهروندان بنین می توانند در بدو ورود بدون مجوز نامه ویزا دریافت کنند.

دو نوع ویزای فراگیر برای همه افراد دیگر شامل ویزای تجاری و توریستی است. ویزای تجاری برای افرادی صادر می شود که باید در جلسات فروش، کنفرانس ها یا سمینارها شرکت کنند یا باید برای تجارت یا ارائه خدمات سفر کنند. افرادی که برای موارد اضطراری خانوادگی، دیدارهای خانوادگی، گشت و گذار یا سایر اهداف توریستی به چاد سفر می کنند می توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند. اما ویزای کاری چاد براساس مدت قرارداد کاری شما معتبر خواهد بود.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار چاد

دسته ها بیشتر به گزینه های تک ورودی و چند ورودی تقسیم می شوند. ویزای یکبار ورود به مدت یک ماه اعتبار دارد، در حالی که ویزای چند بار ورود برای سه ماه مناسب است. بسته به توافق کاری کارمند و مدت اقامت آنها می توانید ویزا را تمدید کنید و همچنین مجوز کار دریافت کنید. شرایط ویزای کاری چاد به نوع مورد نیاز کارمندان شما بستگی دارد. ویزای چاد معمولاً در حدود 4 روز کاری انجام می شود، اما بسته به نیاز خود می توانید هزینه اضافی برای خدمات عجله یا اضطراری بپردازید.

برخی از رایج ترین اسناد لازم برای هر ویزای کار چاد عبارتند از:

  • یک پاسپورت معتبر
  • دو صفحه خالی پاسپورت برای مهر ویزا
  • فرم درخواست ویزای کار چاد که امضا شده
  • یک عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • دعوت نامه ای از شرکت شما یا حامی محلی دیگری که هدف متقاضی از سفر را توضیح می دهد
  • اثبات مدت اقامت، محل اقامت، نام میزبان و اطلاعات تماس
  • نامه ای روی سربرگ شرکت شما که متقاضی و وضعیت استخدامی آنها را معرفی می کند
  • نشان دادن مسئولیت مالی متقاضی
  • مدرکی مبنی بر برنامه سفر پرواز از شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی یا کپی بلیط هواپیما
  • گواهی مبنی بر واکسیناسیون تب زرد

فرآیند اخذ ویزای کار چاد

همه افرادی که قصد کار در چاد را دارند برای ادامه کار به مجوز کار نیاز دارند. کارفرمای شما باید قبل از شروع قرارداد کاری با یک خارجی، درخواستی را به اداره ملی ارتقای اشتغال (ONAPE) ارسال کند. همه مهاجران برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار به اسناد قانونی مناسب نیاز دارند، از جمله مجوز استخدامی که بیش از 1 سال نباشد و کارت اقامت و ویزای بلند مدت و ویزای برگشت و قرارداد کار با مدت محدود و همچنین باید از طرف کارمندان خود برای مالیات و تامین اجتماعی ثبت نام کنید. همه مسافران باید ظرف 72 ساعت پس از ورود در پلیس ثبت نام کنند وگرنه جریمه خواهند شد. اگر کارمندان شما با فرزندان خود سفر می کنند، ممکن است نیاز به اثبات مسئولیت والدین داشته باشند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش متقاضیان اخذ ویزای کار در چاد می باشید:

میزان افزایش متقاضیان اخذ ویزای کار در چاد

حمایت از کارگران در چاد

قانون چاد حق همه کارگران را برای تشکیل و پیوستن به اتحادیه‌ های مستقل به انتخاب خود (به استثنای اعضای نیروهای مسلح) فراهم می‌ کند، اما همه اتحادیه ‌ها باید قبلاً توسط وزارت امنیت عمومی و مهاجرت مجوز داشته باشند. اتحادیه های کارگری تایید شده می توانند به صورت دسته جمعی چانه زنی کنند. به استثنای کارمندان دولت و کارمندان شرکت های دولتی، کارگران حق دارند اعتصاب کنند، مشروط بر اینکه حداقل 72 ساعت قبل از آن اطلاع رسانی شود (حبس با کار شاقه برای شرکت در اعتصاب غیرقانونی اعمال می شود). قانون کار تبعیض ضد اتحادیه را ممنوع می کند. در نهایت برای اخذ ویزای کار کشور چاد می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

پرتکرارترین سوالات ویزای کار چاد

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • فرآیند اخذ ویزای کار چاد به چه صورت است؟ همه افرادی که قصد کار در چاد را دارند برای ادامه کار به مجوز کار نیاز دارند. کارفرمای شما باید قبل از شروع قرارداد کاری با یک خارجی، درخواستی را به اداره ملی ارتقای اشتغال (ONAPE) ارسال کند. همه مهاجران برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار به اسناد قانونی مناسب نیاز دارند، از جمله مجوز استخدامی که بیش از 1 سال نباشد و کارت اقامت و ویزای بلند مدت و ویزای برگشت و قرارداد کار با مدت محدود و همچنین باید از طرف کارمندان خود برای مالیات و تامین اجتماعی ثبت نام کنید. همه مسافران باید ظرف 72 ساعت پس از ورود در پلیس ثبت نام کنند وگرنه جریمه خواهند شد. اگر کارمندان شما با فرزندان خود سفر می کنند، ممکن است نیاز به اثبات مسئولیت والدین داشته باشند.
  • شرایط حمایت از کارگران در چاد چگونه است؟ قانون چاد حق همه کارگران را برای تشکیل و پیوستن به اتحادیه‌ های مستقل به انتخاب خود (به استثنای اعضای نیروهای مسلح) فراهم می‌ کند، اما همه اتحادیه ‌ها باید قبلاً توسط وزارت امنیت عمومی و مهاجرت مجوز داشته باشند. اتحادیه های کارگری تایید شده می توانند به صورت دسته جمعی چانه زنی کنند. به استثنای کارمندان دولت و کارمندان شرکت های دولتی، کارگران حق دارند اعتصاب کنند، مشروط بر اینکه حداقل 72 ساعت قبل از آن اطلاع رسانی شود (حبس با کار شاقه برای شرکت در اعتصاب غیرقانونی اعمال می شود). قانون کار تبعیض ضد اتحادیه را ممنوع می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *