ویزای مسافرتی صربستان

ویزای توریستی صربستان

ویزای توریستی صربستان

همه افرادی که قصد دارند حداکثر تا سقف 90 روز در کشور صربستان حضور داشته باشند، می توانند به کمک ویزای توریستی صربستان راهی این کشور شوند. صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپای شرقی است و جمعیت قابل توجهی به عنوان توریست سالیانه راهی این کشور می شوند. در حقیقت صنعت توریسم یکی از قدرتمند ترین صنایع موجود در کشور صربستان است که به کمک آن بخش قابل توجهی از درآمد کشور صربستان تامین می شود.

کاربرد ویزای توریستی صربستان تنها به سفرهای توریستی ختم نمی شود. در بسیاری از موارد افرادی که قصد انجام برخی از امور تجاری یا انجام مصاحبه های کاری را دارند نیز از این ویزا استفاده می کنند. در حقیقت ویزای توریستی کشور صربستان، مجوز حضور کوتاه مدت و موقت متقاضیان در این کشور است. یکی از خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراهی متقاضیان دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف جهان است.

اخذ ویزای توریستی صربستان

کشور صربستان در اواخر سال 2017 شرایط ویژه ای برای صدور ویزای توریستی خود در نظر گرفت که شهروندان بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، بدون نیاز به دریافت ویزا بتوانند وارد خاک این کشور شوند. با این وجود به دلیل بحران مهاجرتی و افزایش درخواست پناهندگی در این کشور در اثر سهولت ورود به خاک این کشور، در سال 2018 و در بازه زمانی کمتر از یک سال از صدور اولین مجوز، این قانون به طور کلی از دستور کار کنار گذاشته شد و امروزه همه متقاضیان برای مهاجرت به صربستان باید ویزای متناسب با دلیل سفر خود را تهیه کنند.

همه افرادی که قصد مهاجرت به کشور صربستان از طریق ویزای توریستی این کشور را دارند، باید اثبات کنند که پس از پایان دوره اقامت خود در کشور صربستان حتما خاک این کشور را ترک خواهند کرد و به کشور خود باز خواهند گشت. این مسئله در دریافت ویزای توریستی صربستان نقش بسیار ویژه ای دارد. باید توجه داشت که سطح مهاجرت به صربستان در سال های اخیر به منظور پناهندگی در این کشور افزایش یافته است و همین مسئله صدور ویزای توریستی کشور صربستان را دشوار کرده است.

انواع ویزای کوتاه مدت و توریستی صربستان

برای اقامت کوتاه مدت در کشور صربستان دو ویزای مختلف نوع C و D در نظر گرفته شده است که افراد با توجه به قصد اقامت خود در کشور صربستان می توانند برای دریافت آن اقدام کنند. ویزای نوع C برای اقامت های تا سقف 90 روز در نظر گرفته شده است و به عنوان ویزای توریستی، ترانزیت و تجاری است. افراد می توانند برای ویزای نوع C با اجازه ورود یک باره یا چند گانه اقدام کنند.

در صورتی که فردی بخواهد از ویزای با ورود چندگانه به کشور صربستان استفاده کند، تنها می تواند به مدت 90 روز در کشور صربستان اقامت داشته باشد اما ویزای او به مدت 180 روز از اولین ورود به کشور صربستان دارای اعتبار قانونی خواهد بود. در صورتی که مدت اعتبار ویزای فرد به اتمام برسد، امکان تمدید آن وجود ندارد و فرد باید مجددا برای دریافت ویزای توریستی صربستان یا ویزای اقامت کوتاه مدت در این کشور اقدام کند.

انواع ویزای کوتاه مدت و توریستی صربستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای اقامت کوتاه مدت صربستان

همه افراد برای دریافت ویزا باید به سفارت کشور صربستان مراجعه کنند و مدارک خود را به صورت کامل در اختیار سفارت این کشور قرار دهند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کوتاه مدت کشور صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گذرنامه که تاریخ اعتبار آن حداقل 90 روز پس از آخرین روز اعتبار ویزای درخواستی فرد باشد.
  • عکس در قطع 3.5*4.5
  • تکمیل فرم درخواست صدور ویزا
  • دعوتنامه از طرف یک شخص برای دیدارهای شخصی
  • دعوتنامه از طرف یک شرکت معتبر برای انجام امور تجاری
  • برای دیدار توریستی، پرداخت هزینه سفر توسط یک آژانس مسافرتی در صربستان
  • گواهی اقامت در کشور مبدا
  • گواهی در اختیار داشتن منابع مالی مناسب برای اقامت در کشور صربستان
  • گواهی بیمه درمانی معبر در صربستان تا سقف 30000€ (یورو)
  • رضایت نامه رسمی والدین برای افراد کمتر از 18 سال که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد.
  • پرداخت 95$ (دلار) وجه نقد به عنوان هزینه صدور ویزا
  • بلیت برگشت به کشور خود از صربستان
  • کپی گواهینامه بین المللی برای افرادی که با اتومبیل شخصی سفر می کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از منگنه برای اتصال مدارک به طور کلی ممنوع است و همه مدارک باید به صورت صفحات مجزا به سفارت کشور صربستان ارائه شود.

مهاجرت به صربستان از طریق روادید شنگن

26 کشور در قاره اروپا عضو اتحادیه شنگن هستند و همه افرادی که ویزای یکی از کشورهای عضو این اتحادیه را بدست آورند، می توانند بدون نیاز به ویزا، به کشورهای دیگر نیز وارد شوند. کشور صربستان از اعضای اتحادیه شنگن نیست و افرادی که وارد کشور صربستان شوند، نمی توانند به سایر کشورهای اروپایی وارد شوند.

با این وجود راه دیگری وجود دارد که افراد بتوانند علاوه بر مهاجرت به کشور صربستان بتوانند از کشورهای عضو اتحادیه شنگن نیز دیدار کنند. در صورتی که فردی بتواند ویزای شنگن را بدست آورد، توانایی خواهد داشت تا بدون نیاز به دریافت ویزای توریستی صربستان بتواند برای مدت 30 روز در این کشور اقامت قانونی داشته باشد. اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن است و سفر به این کشور می تواند ضامن همین امر باشد. مطالعه مقاله ویزای توریستی اسپانیا می تواند راهنمای مناسبی برای متقاضیان سفر به کوتاه مدت به کشور صربستان و کشورهای عضو اتحادیه شنگن باشد.

بیمه سلامت درمانی در صربستان

در بخش مربوط به مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کشور صربستان اشاره داشتیم که همه افراد باید برای ورود به کشور صربستان بیمه درمانی داشته باشند. سقف بیمه درمانی در کشور صربستان و در بسیاری از کشورهای اروپایی برای اقامت کوتاه مدت در کشور صربستان 30000€ (یورو) است. با این حال این بدان معنا نیست که فرد باید چنین مبلغی را پرداخت کند.

هزینه دریافت بیمه سلامت تا سقف اعلام شده مبلغ کمتری است که فرد با پرداخت آن به شرکت های بیمه معتبر در کشور ایران نیز قادر خواهد بود تا آن را بدست آورد. در صورتی که قصد اقامت کوتاه مدت در کشور صربستان را دارید باید ویزای کوتاه مدت این کشور را بدست آورید.

الزامات اساسی جهت دریافت ویزای توریستی صربستان

اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت ویزای توریستی صربستان جهت گشت و گذار در این کشور را دارند، باید الزامات اساسی ویزای توریستی این کشور را رعایت فرمایند. از الزامات اساسی دریافت ویزای توریستی صربستان می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

الزامات اساسی جهت دریافت ویزای توریستی صربستانتوضیحات
پاسپورت معتبرمتقاضیان باید پاسپورتی را با اعتبار حداقل 6 ماهه پس از تاریخ خروج از کشور خود با یک صفحه ویزای خالی را به همراه داشته باشند.
مدارک پروازمتقاضیان باید مدارک پرواز رفت و برگشت به صربستان را نیز پیش خود نگه دارند.
نگهداری مدارک مورد نیازتمامی مدارک مورد نیاز برای مقاضید بعدی را پیش خود محفوظ نگه دارید.
وجوه کافیمدارکی مبنی بر وجوه کافی نسبت به مدت اقامت مورد نظر خود در صربستان داشته باشید.
اسناد هدف داراسنادی را پیش خود نگه دارید که نشان دهنده هدف سفر شما به صربستان باشد.

قوانین ویزای توریستی صربستان

متقاضیان دریافت ویزای توریستی صربستان از کشورهای مختلف جهان، برای دریافت این نوع از ویزا باید قوانین ویزای توریستی صربستان را به خوبی رعایت فرمایند. برای آشنایی با قوانین ویزای توریستی صربستان به جدول زیر مراجعه فرمایید:

قوانین ویزای توریستی صربستانتوضیحات
گذرنامهگذرنامه متقاضیان باید بیش از 3 ماه از روز مورد انتظار جهت ورود به صربستان معتبر باشد. علاوه بر این گذرنامه نباید بیشتر از 10 سال باشد و حداقل باید دارای 2 صفحه خالی باشد.
ویزای توریستی کودکانفرم درخواست ویزای توریستی کودکان زیر 18 سال باید توسط والدین یا قیم قانونی آنها امضا شود.
مراجعه به پلیس محلیدر صورتی که بازدیدکنندگان در صربستان، در هتلی اقامت نداشته باشند که می توانند برای آنها ثبت نام کنند، باید ظرف دو روز از زمان ورود به اداره پلیس محلی محل اقامت خود را ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز شما برای دریافت این ویزا در این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده است اما شما می توانید با تماس با ایشان اطلاعات تکمیلی در این رابطه را بدست آورد.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای توریستی صربستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص ویزای توریستی صربستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • با ویزای توریستی صربستان چقدر می توانم در این کشور حضور داشته باشم؟ دارندگان ویزای توریستی صربستان می توانند به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه در این کشور سکونت داشته باشند. پس از پایان اعتبار ویزا نیز می توانند برای تمدید ویزا اقدام نمایند.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی صربستان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای توریستی صربستان بسته به سفارتی که از آن درخواست می دهید متفاوت خواهد بود، اما هزینه کلی ویزای توریستی صربستان 150€ (یورو) برای هر فرد می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *