مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

ویزای بازنشستگی کانادا

ویزای بازنشستگی کانادا

از کشورهایی که برای بازنشستگان از هر جهت عالی است، کانادا بوده و اکثر افردا خارجیان در این سن خواهان اخذ ویزای بازنشستگی کانادا هستند. براساس گزارش توسعه انسانی که به سفارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد تهیه شده است، این کشور یکی از 10 مکان برتر برای زندگی است. بسیاری از افراد به دلیل هزینه های نسبتا پایین زندگی، پایین آمدن قیمت ملک و جاذبه های طبیعی فراوان، قصد بازنشستگی در این کشور را دارند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که برای زندگی در این کشور ممکن است به این کشور نیاز داشته باشید.

بسیاری از بازنشستگان دوست دارند در جستجوی آب و هوای گرمتر به جنوب بروند. اما اگر می خواهید در عوض به سمت شمال بروید چه می کنید؟ بازنشستگی در این کشور دارای مزایایی مانند مراقبت های بهداشتی جهانی و مسکن با قیمت مناسب است. و اگر خانواده و دوستانتان در ایالات متحده هستید، بازنشستگی در این کشور به شما امکان می دهد در حالی که نسبتا نزدیک هستید در خارج از کشور زندگی کنید. اگر به فکر اخذ ویزای بازنشستگی کانادا هستید، آنچه باید بدانید توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش آورده شده است.

بررسی ویزای بازنشستگی کانادا

اگر شهروند این کشور هستید و در کشور دیگری بازنشسته شده اید، بازگشت به این کشور محدودیتی ندارد. اگر چنین تابعیتی ندارید، اخذ ویزای بازنشستگی در کانادا در اینجا ممکن است دشوار باشد. مانع اصلی دریافت اجازه اقامت طولانی مدت است. ویزای بازنشستگی خاصی در این کشور وجود ندارد. اگر در 1 سال، 6 ماهش را در این کشور زندگی نکنند، افراد از کشورهای خاص مانند ایالات متحده، بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا و نیوزیلند نیازی به دریافت ویزا ندارند.

بنابراین، بسیاری از آن ها می توانند با ویزای بازدید کننده در شرایط 6 ماه در 6 ماه و در خارج از کشور به این کشور بازنشسته شوند. اگر صلاحیت ندارید، باید برای ویزای بازدید کننده درخواست کنید. به طوری که، به شما اجازه می دهد به مدت 6 ماه در این کشور بمانید. بعد از 6 ماه می توانید برای تمدید اقامت خود اقدام کنید. باید 30 روز قبل از انقضاء ویزا برای این درخواست اقدام کنید. از آنجا که این کار کارهایی را که باید هر ساله برای آماده سازی درخواست ویزا انجام دهید افزایش می دهد، شما می توانید از طریق مسیرهای زیر اجازه اقامت دائم را در نظر بگیرید:

  • مهاجرت تجاری
  • کارگران ماهر (حرفه ای)
  • برنامه های نامزدی استانی
  • حمایت مالی خانواده
  • کلاس تجربه کانادایی

مالیات برای دارندگان ویزای بازنشستگی کانادا

در حالی که مالیات بر درآمد فدرال در ایالات متحده از 10% تا 37% است، مردم این کشور ساختار مالیاتی متفاوتی دارند. جدول زیر مالیات را بر اساس حقوق دریافتی نشان می دهد:

میزان حقوق به دلارمالیات
48535$15%
از 48535$ تا 97069$20.5%
از 97069$ تا 150473$26%
از 150473$ تا 214368$29%
بیش از 214368$33%

برای سال 2023، مردم این کشور که 48535$ (دلار) یا کمتر درآمد دارند، با 15% مالیات پرداخت می شوند. از 48535$ تا 97069$ (دلار)، مالیات این کشور 20.5% است. از 97069$ تا 150473$ (دلار)، 26% است. با قیمت 150473$ تا 214368$ (دلار)، 29% است. برای مردم این کشور که بیش از 214368$ (دلار) درآمد دارند، 33% مالیات دریافت می کنند.

شاید مقایسه این ارقام با پرانتزهای مالیاتی ایالات متحده مفید باشد. برای کسانی که ویزای بازنشستگی کانادا را دریافت می کنند، یک طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP) به افراد امکان می دهد در حالی که مالیات را از طریق موسسه بانکی خود کاهش می دهند. برای بازنشستگی پس انداز کنند. قرار دادن پول به این حساب به این معنی است که شما می توانید مبلغ را از درآمد مشمول مالیات آن سال کسر کنید.

برای شروع پس انداز برای بازنشستگی، باید این نوع حساب در اسرع وقت باز شود. با این حال، در بعضی موارد می توانید پول را برای سایر موارد ضروری مانند خرید خانه خود استفاده کنید. با این حال، شما باید تصمیم بگیرید که وقتی 71 ساله شدید می خواهید با RRSP خود چه کار کنید. اکثر مردم این کشور صندوق درآمد بازنشستگی ثبت شده (RRIF) را انتخاب می کنند.

مالیات برای دارندگان ویزای بازنشستگی کانادا

مراقبت های بهداشتی در کانادا

این کشور شهرت بسیار خوبی برای سیستم پزشکی خود دارد. کلیه برنامه های کانادایی تحت مراقبت های بهداشتی قرار دارند که تحت عنوان Medicare شناخته می شوند. بیشتر اقدامات و خدمات پزشکی بدون هیچ گونه هزینه ای برای بیمار تحت پوشش این طرح قرار می گیرند. دولت هزینه های برنامه ریزی شده را برای خدمات تعیین می کند و توانایی پزشکان برای گرفتن بیش از این هزینه ها کاملا محدود است. باید توجه داشته باشید که ممکن است یک لیست طولانی انتظار برای چنین خدمات رایگان وجود داشته باشد. بنابراین، بسیاری از کسانی که ویزای بازنشستگی کانادا را دارند، بیمه خدمات درمانی خصوصی را نیز انتخاب می کنند. اگر مدت زندگی در کانادا کمتر از 3 ماه باشد، تحت پوشش خدمات پزشکی عمومی رایگان نخواهید بود.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه اقامت در کانادا ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. این بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما انتخاب می شود. یکی از اولین مواردی که باید در مورد امور مالی خود در نظر بگیرید، نرخ ارز است. مبلغی که از کشور زادگاه شما به دلار کانادا در می آید چقدر است و چقدر شما را مجبور می کند، اما همچنین برای تبدیل پول خود می توانید چه نوع هزینه هایی را پرداخت کنید. اگر همچنان با ارز خانگی خود درآمد کسب می کنید، این مسئله بسیار مضطرب می شود.

زیرا، به طور منظم با مبادلات ارزی روبرو خواهید شد. متأسفانه، بیشتر بانک ها و خدمات مبادله پول تمایل دارند نرخ ارز را افزایش دهند تا سود خود را افزایش دهند. با کسب درآمد از این نرخ، آن ها می توانند هزینه های تبدیل خود را پایین نگه دارند. اگر قصد رانندگی با ماشین در منطقه جدید خود را دارید، ممکن است وسیله نقلیه فعلی شما برای مطابقت با استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای و ایمنی دولت این کشور اصلاح شود. بنزین در این کشور گران است. شما ممکن است بین 20% تا 25% بیشتر از آنچه در حال حاضر برای سوخت مصرف می کنید پرداخت کنید.

تخمین هزینه زندگی در کانادا و توزیع آن در نمودار زیر آمده است:

توزیع هزینه زندگی در کانادا

در این مقاله اطلاعات کلی درباره ویزای بازنشستگی کانادا گفته شد. چنانچه با مطالعه این مقاله سوالی در ذهن شما ایجاد شد می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *