مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

نوآفرینی در فنلاند

نوآفرینی در فنلاند

نوآفرینی در فنلاند در 5 زمینه بزرگ معروف و مشهور شده است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. فنلاند در فهرست 10 کشور برتر نوآور جهان است. فنلاند در فناوری و راه حل های با فناوری پیشرفته برتر است و نوآوری های فنلاند مانند لینوکس و پیام های متنی جهان را شکل داده اند. این کشور روحیه ای ذاتی برای نوآوری دارد و شرکت هایی مانند KONE راه حل های آسانسور وRovio پرندگان خشمگین تنوع نبوغ فنلاندی را نشان می دهند. با این حال، همه نوآوری ها با فناوری درگیر نیستند،

در واقع، برخی از نوآوری های اصلی فنلاند کاربردی و برای استفاده روزمره طراحی شده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به فنلاند و اخذ ویزای آن به سوالات شما پاسخ می دهد.

کاربردی ترین نوآفرینی ها در فنلاند

رفلکتورها که به عنوان ارزان‌ترین بیمه عمر می‌گویند، لوازم جانبی ضروری برای پوشیدن در بیرون هنگام تاریکی هوا هستند. و از آنجایی که هوا در فصل زمستان در فنلاند بسیار تاریک می شود، جای تعجب نیست که این نوآوری از اینجا سرچشمه می گیرد. آروی لهتی، کشاورز اهل فنلاند جنوبی، بازتابنده هایی را اختراع کرد تا بتواند کالسکه های اسب خود را بهتر ببیند. امروزه این نوآوری در کشورهای شمال اروپا شناخته شده است و به طور فعال در زمستان تاریک استفاده می شود. جعبه های کودک معروف جهان از زمان عرضه در سال 1938 زندگی نوزادان تازه متولد شده و مادران آنها را بهبود بخشیده است. این جعبه شامل لباس تابستانی و زمستانی، لحاف، اسباب بازی نوازشگر، پیش بند و غیره است. علاوه بر این، خود جعبه نیز قابل استفاده است.

به عنوان گهواره به مادران باردار 2 گزینه پیشنهاد می شود که می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند: پول (معادل ارزش جعبه زایمان) یا خود جعبه. حتی امروزه جعبه گزینه محبوب تر است. %95 از مادران آن را به جای پول ترجیح می دهند. اولین ضبط کننده پرواز مدرن در سال 1942 توسط یک مهندس هوانوردی فنلاندی Veijo Hietala ساخته شد. این جعبه مکانیکی سیاه رنگ با فناوری پیشرفته قادر بود تمام جزئیات مهم هوانوردی را در طول پروازهای آزمایشی هواپیماهای جنگنده جنگ جهانی دوم که ارتش فنلاند تعمیر یا ساخته بود، ثبت کند. همچنین فنلاند آموزش را اختراع نکرد، اما آنچه فنلاند اختراع کرد این بود که آن را به عنوان یک حقوق اولیه انسانی برای همه شهروندانش تبدیل کند.

نوآفرینی های بین المللی و تاثیر آن بر فنلاند

Zalando تنها یکی از تعدادی شرکت چندملیتی است که اکنون در فنلاند به دنبال کار نوآوری است، اما صحبت در مورد فضای تحقیق و توسعه این کشور برای مدت طولانی بدون تأمل بر اهمیت نوکیا دشوار است. به گفته مؤسسه تحقیقاتی اقتصاد فنلاند، ظهور غول تلفن همراه، اقتصاد این کشور را متحول کرد و یک چهارم رشد فنلاند را بین سال‌های 1998 و 2007 به همراه داشت. با این حال، در سال 2013، با توجه به اینکه نوکیا با ارقام فروش رو به رو بود، تصمیم گرفت تجارت تلفن همراه خود را به مایکروسافت بفروشد. این تصاحب باعث اخراج های دردناک هزاران کارمند فنلاندی و بسته شدن سایت تحقیق و توسعه نوکیا در سالو شد. با این حال، فنلاندی ها دسته ای انعطاف پذیر هستند.

سقوط نوکیا ثروت عظیمی از تخصص فنی بسیار ماهر را در اکوسیستم محلی ایجاد کرد و به تقویت صحنه پر رونق استارت‌آپ فنلاند کمک کرد – با برنامه انکوباتور پل نوکیا، که تا سقف 20000€ (یورو) به کارمندان در حال خروج برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود اعطا شد. این کمک می کند که مصرف کنندگان فنلاندی مایل به امتحان چیزهای جدید باشند. هاگبریس می‌گوید: فنلاند یک محیط تحقیق و توسعه و آزمایش عالی برای محصولات، روش‌های تولید، فرآیندها یا فناوری‌های جدید ارائه می‌کند. یک مدل یا سیستم عامل جدید را می توان در یک محیط عملیاتی واقعی آزمایش کرد. به عنوان مثال، در یک منطقه شهری، در ترافیک یا به عنوان بخشی از عملیات یک شرکت مشتری.”

شرایط نوآفرینی در فنلاند

شرایط نوآفرینی در فنلاند

طبق ارقام OECD، فنلاند از نظر سهم محققین در رتبه سوم جهان قرار دارد. این کشور میزبان مراکز تحقیق و توسعه بسیاری از شرکت های پیشرو جهانی از جمله فوجیتسو، آی بی ام و هواوی است. هزینه تحقیق و توسعه فنلاند به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی با %2.7 ، در میان بالاترین ها در اروپا قرار دارد و دولت قصد دارد این میزان را تا سال 2030 به 4 درصد برساند. زمینه خاصی برای رشد در بخش ‌های مرتبط با یافتن راه ‌حل ‌هایی برای آینده ‌ای پایدارتر و دیجیتالی وجود دارد. کشور متعهد به استفاده از فناوری برای بهبود مراقبت های بهداشتی است. راه حل های سلامت دیجیتال به سرعت در فنلاند در حال پیشرفت هستند. نوآوری اغلب ریشه در اطلاعات ارزشمند دارد و بانک ‌های زیستی داده‌ های ژنومی فنلاند گنجینه ‌ای را ارائه می‌کنند که بسیاری از کشورها فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.

در جدول زیر شاهد نوآفرینی های داخلی و بین المللی در فنلاند در چند سال اخیر هستید:

سالنوآفرینی های داخلینوآفرینی های بین المللی
202066%34%
202179%21%
202268%32%

مزایا نوآفرینی در فنلاند

حمایت محکم و بلندمدت دولت به این معنی است که بازیگران توانمند صنعت، چه بزرگ و چه کوچک، می توانند پیشرفت کنند. تعهد این کشور به کارآفرینی و توسعه ایده های جدید باعث شده است که فنلاند در رتبه 10 برتر شاخص نوآوری بلومبرگ قرار گیرد. این اکوسیستم پر جنب و جوش و استخر استعداد قابل توجهی بود که برای اولین بار توجه Zalando را به خود جلب کرد. تراکم بالای مهندسان نرم ‌افزار در تمام سطوح ارشدیت، فرهنگ اعتماد و مالکیت که منجر به همکاری شفاف و تحویل قوی و مستمر می‌شود، این را راحت کرد که بتوانند عملیات را در فنلاند راه ‌اندازی و مقیاس ‌بندی کند. همکاری با جامعه فناوری محلی هلسینکی در مدیریت محصول، مهندسی نرم افزار، طراحی محصول و علم داده به این معناست که غول تجارت الکترونیک می تواند به سرعت خود را در بازار کار محلی تثبیت کند.

در نمودار زیر شاهد امتیاز نوآفرینی و استارت اپ فنلاند در سال های اخیر هستید:

امتیاز نوآفرینی و استارت اپ فنلاند

اخذ ویزای نوآفرینی در فنلاند

قبل از ارسال درخواست مجوز راه اندازی خود به خدمات مهاجرت فنلاند، باید ارزیابی مطلوبی از Business Finland دریافت کنید. Business Finland ارزیابی می کند که آیا مدل کسب و کار، تیم و منابع شما پتانسیل رشد سریع بین المللی را نشان می دهد یا خیر. پس از ارزیابی، یک بیانیه واجد شرایط بودن دریافت خواهید کرد تا به درخواست مجوز راه اندازی پیوست شود. مجوز در ابتدا می تواند برای حداکثر صادر شود. 2 سال و پس از آن می توان آن را تمدید کرد. برای واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز راه اندازی و سرمایه گذاری در فنلاند، باید شرایط معینی داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در فنلاند مشاور و پاسخگوی ابهامات و سوالات شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در فنلاند

در بخش زیر سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در فنلاند پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در فنلاند چیست؟ ارائه یک ایده نوآورانه و تایید آن توسط تیم دولت فنلاند، ارائه رزومه قوی و تجربه کاری متناسب با ایده و الزامات کسب اقامت در فنلاند از جمله تمکن مالی
  • شرایط و الزامات طرح نوآورانه فنلاند به چه شکل است؟ نیازهای بازار فنلاند را برآورده کند، داشتن پتانسیل ایجاد حداقل درآمد در سطح بین المللی، ایده مخاطبان هدف را تخمین زده باشد و تیم اجرایی تجربه لازم را داشته باشند.
  • فرصت های نوآفرینی در فنلاند چیست؟ فناوری و اطلاعات، سلامتی و رفاه، تکنولوژی پاک، مراکز داده، اقتصاد زیستی و توریسم
  • بهترین شهرهای فنلاند برای نوآفرینی کدامند؟ هلسینکی، تامپره، اولو و تورکو از بهترین شهرهای فنلاند برای نوآفرینی هستند.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *