مهاجرت تحصیلی تایلند

مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

مقطع کارشناسی ارشد در تایلند برنامه های تحصیلات تکمیلی و دوره هایی را در همه زمینه ها ارائه می دهد که در این نگارش مورد بررسی قرار میگیرد. این دوره ها شامل جامعه شناسی، علوم انسانی، علوم و فن آوری و علوم بهداشتی و علوم فنی مهندسی و مدیریتی و سایر رشته ها می شود. در برنامه های تایلندی مقطع ارشد، دو زبانه و بین المللی است. پس می توانید به راحتی رشته مرود نظر خود را به زبان انگلیسی پیدا کنید. مقطع کارشناسی ارشد در تایلند نظر برخی از دانشجویان را از سراسر جهان به خود جلب می کند زیرا تحصیل در تایلند مزایای خوبی دارد. مثلا در تایلند فضای تفریحی مناسبی در کنار تحصیل وجود دارد. همچنین فرصت های شغلی برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند وجود دارد. در تایلند دانشجویان می توانند با مدارک لیسانس خود که مرتبط با رشته مورد نظرشان می باشد تحصیل تکمیلی خود را ادامه دهند.

در تایلند برخلاف برنامه های دوره کارشناسی، دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد می توانند علایق خود را در برنامه های تحقیق محور ما دنبال کنند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه، باید پایان نامه خود را برای کمک به مجموعه جدیدی از دانش و یا انجام یک مطالعه تخصصی در صنایع یا مشاغل خود، تکمیل کنند و ارائه دهند. برنامه های دوره دکترا موجود در تایلند دانشجویان را ترغیب می کند تا دوره ارشد خود را نیز در تایلند بگذرانند. همه برنامه ها و رشته ها و دانشگاه ها در مقطع ارشد با سازمان های مختلف خارجی، در بخش های دولتی و خصوصی و سازمان های غیر انتفاعی همکاری می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به تایلند و اخذ پذیرش تحصیلی متقاضیان را راهنمایی می کند.

تحصیل در تایلند

تایلند کشوری است که در مرکز شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. سواحل و جزایر تایلند سالانه میلیون ها بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جلب می کند. هر کسی که دارای مدرک 4 ساله باشد می تواند به عنوان معلم انگلیسی در تایلند استخدام شود. بانکوک یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در تایلند است. بانکوک برای انجام مطالعات شخصی شما فضای مطلوبی دارد و از دانشگاه های عالی مانند دانشگاه Kasetsart که میزبان آن است بهره مند می باشد. پیشنهادات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در تمام زمینه ها، پوشش جامعه شناسی، علوم انسانی، علوم و فن آوری، و علوم بهداشتی، به صورت 2 زبانه و برنامه های بین المللی در اختیار دانشجویان می باشد.

هزینه های تحصیل در هر برنامه متفاوت است. هزینه های متوسط ​​دانشجویان بین المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی تقریباً 8600$ (دلار) است. تایلند پس از مالزی و سنگاپور سومین مقصد محبوب در جنوب شرقی آسیا است. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بین المللی از کشورهای همسایه آسیا می آیند و چین بزرگترین کشور اعزامی است. نظرسنجی ها از دانشجویان چینی نشان می دهد که فراتر از ملاحظات استاندارد آکادمیک، تایلند به دلیل دوستانه بودن مردم، زیرساخت های اساسی، مقرون به صرفه بودن، زیبایی محیط و امنیت علاقه دارند در این کشور تحصیل کنند. این عوامل نیز احتمالاً در تبدیل تایلند به یک مقصد محبوب در میان دانشجویان اروپایی و غربی که تایلند را بیش از سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا ترجیح می دهند، نقش دارد.

ملیت های مختلفی در مقطع ارشد در تایلند در حال تحصیل هستند. در نمودار زیر این ملیت ها را مشاهده می کنید:

ملیت های دانشجویان در ارشد در تایلند

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

در کشور آسیایی تایلند مقطع کارشناسی ارشد یک مدرک دانشگاهی تحصیلات تکمیلی است که توسط اکثر دانشگاه ها، کالج ها و مدارس تحصیلات تکمیلی اعطاء می شود. کلاس ها معمولاً تحقیق محور هستند و بر توسعه رشته از طریق تحقیقات علمی تمرکز دارند. برای درخواست کارشناسی ارشد باید یک مدرک کارشناسی در یک موضوع مرتبط داشته باشید. جلسات سخنرانی 2 نوع است: برنامه های عادی در ساعات اداری و برنامه های ویژه عصرها یا آخر هفته ها انجام می شود. مدت زمان مطالعه عمومی کارشناسی ارشد مدرک بین 1 الی 2 سال است. اما برخی از برنامه های کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و مهندسی 3 الی 5 سال طول می کشد، و پایان کارشناسی ارشد پزشکی، بسته به تخصص شما، می تواند 6 سال طول بکشد.

برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد از تایلند از یک دانشگاه های معتبر و بین المللی، معمولاً باید در پایان تحصیلات دانشگاهی خود یک پایان نامه علمی بنویسید. به طور کلی، دانشگاه ها و مدارس تحصیلات تکمیلی برای پایان تحصیلات در علوم طبیعی، علوم اجتماعی به عنوان مثال امور مالی، روانشناسی، بازرگانی، مهندسی و فناوری، پزشکی و بهداشت، ریاضیات، انفورماتیک و غیره یک مدرک کارشناسی ارشد اعطا می کنند. دانشجویانی که قصد دارند کارشناسی ارشد را ادامه دهند در تایلند از فرصت های شغلی بهتر و با درآمد بالاتر بهره مند شوند. دانشجویان بین المللی در کشور تایلند در چندین رشته پرطرفدار تحصیل می کنند. که البته رقابت تنگاتنگی برای اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های برتر تایلند وجود دارد.

رشته های محبوب در تایلند برای تحصیل دانشجویان بین المللی ارائه می شود. در لیست زیر این رشته ها را مشاهده می کنید:

  • هنرهای ارتباطی
  • مهندسی برق و کامپیوتر
  • مدیریت تجارت
  • مدیریت بازرگانی
  • حقوق
  • ارتباطات استراتژیک
  • گردشگری و مدیریت مهمان نوازی
  • مدیریت در کارآفرینی

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

دانشگاه سیلپاکورن یک دانشگاه دولتی شناخته شده در تایلند است. این دانشگاه در سال 1943 توسط استاد هنر ایتالیایی الاصل Corrado Feroci تاسیس، كه وقتی شهروند تایلند شد، نام تایلندی Silpa Bhirasri را گرفت. این دانشگاه پیشرو تایلند در هنرهای زیبا است و اکنون بسیاری از دانشکده های دیگر را نیز شامل می شود.این دانشگاه حدود 28000 دانشجو دارد. دانشگاه Chandrakasem Rajabhat نیز برای تحصیل کارشناسی ارشد مناسب است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی در شمال بانکوک است. این دانشگاه مدارک فوق دیپلم و سطح تحصیلات از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکترا را در چندین گرایش ارائه می شود. چاندراكاسم در سال 1940 تاسیس شد و اولین دانشكده آموزش معلمان دبیرستان در تایلند بود. در سال 1991 از طرف وزارت آموزش و پرورش، دانشكده معلمان Chandrakasem به عنوان يك موسسه outstanding آموزشي برجسته شناخته شد.

رتبه بندی دانشگاه های تایلند در سال 2023 برای دانشجویانی که قصد مهاجرت و تحصیل در این کشور را دارند مهم است. در جدول زیر دانشگاه های برتر و رتبه آن ها در سال 2023 را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در سال 2021
دانشگاه ماهیدول256
دانشگاه چولالونگ کورن224
دانشگاه فناوری کونگ مونگوت801
دانشگاه چیانگ مای601
دانشگاه بورافا1001

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در تایلند

برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای تکمیل حداقل 1 سال مطالعه لازم دارید و حداقل به 36 واحد اعتبار نیاز دارید، اما اغلب به عنوان برنامه های 2 ساله ارائه می شوند. برای پذیرش نیاز به مدرک لیسانس با نمرات خوب است. اعطای مدرک کارشناسی ارشد به حداقل معدل مورد نیاز و معین و همچنین برآورده سازی شرایط درسی و تکمیل پایان نامه یا قبولی در آزمون بستگی دارد. مدارک کارشناسی ارشد در تایلند به عنوان مدارک تحقیقاتی در کشورهای دیگر مورد پذیرش هستند. اگر قصد دارید در تایلند تحصیل کنید باید در خصوص مهاجرت تحصیلی به تایلند تحقیق کنید. می توانید تحصیل رشته هنر در تایلند و یا تحصیل رشته هنر در چین را نیز انتخاب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به تایلند شما را یاری می رساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *