مهاجرت تحصیلی سوئیس

معرفی دانشگاه زوریخ سوئیس

معرفی دانشگاه زوریخ

در معرفی دانشگاه های برتر سوئیس به معرفی دانشگاه زوریخ سوئیس می پردازیم که در صدر گزینه های پراستقبال در میان دانشجویان می باشد. در هر یک از شهرهای کشور سوئیس دانشگاه های مهمی تاسیس شده اند که هر ساله متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا مورد پذیرش قرار می دهند. این دانشگاه در صدر گزینه های پر استقبال وجود دارد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کشور سوئیس را دارند، بایستی اطلاعات لازم را در خصوص دانشگاه ‌های این کشور داشته باشند. همچنین راهنمایی های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد. مقاله ذیل از سوی این موسسه به نگارش در آمده است تا اطلاعات کافی در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

تاریخچه دانشگاه زوریخ سوئیس

برای معرفی این دانشگاه به رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می پردازیم. اکثر رشته های تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. فهرست رشته های تحصیلی که در دانشگاه زوریخ به دانشجویان ارائه می گردد عبارتند از:

  • فلسفه
  • روانشناسی
  • ریاضیات
  • حقوق
  • پزشکی
  • زیست شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک
  • مطالعات بین المللی
  • الهیات
  • هنر
  • اقتصاد
  • علوم پایه

بررسی و معرفی دانشگاه زوریخ سوئیس

در معرفی این دانشگاه باید بگوییم دانشگاه زوریخ از جمله دانشگاه‌های دولتی در شهر زوریخ و در کشور سوئیس است. این دانشگاه در سال 1833 میلادی به تاسیس رسید که در حال حاضر به عنوان بزرگترین دانشگاه سوئیس شناخته شده است. دانشگاه زوریخ بالغ بر 26000 دانشجو در مقاطع مختلفی تحصیلی را در خود جای داده است. جهت تحصیل در این دانشگاه ابتدا می باید مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

از این رو متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 400€ الی 3700€
کارشناسی ارشدبین 400€ الی 3700€
دکترابین 100€ الی 900€

از افراد مشهور و معروف فارغ التحصیل این دانشگاه می توان به افراد ذیل اشاره نمود:

  • آلبرت انیشتین (در رشته فیزیک)
  • والتر رادولف هس (در رشته پزشکی)
  • تئودور مومسن (در رشته ادبیات)

ددلاین و زمان پذیرش در دانشگاه زوریخ

ددلاین یا مهلت ثبت نام و درخواست پذیرش از سوی دانشجویان در مقاطع مختلف، متفاوت است. ددلاین برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای 2 ترم پاییزه و بهاره انجام می گیرد. جهت ثبت نام در ترم پاییزه بایستی از اول ژانویه (January) تا 30 آپریل (April) اقدام نمایند. برای ثبت نام در ترم بهاره نیز از اول جولای (July) تا 30 نوامبر (November) فرصت خواهند داشت.

ددلاین برای مقطع دکترا نیز در 2 ترم پاییزه و بهاره صورت می گیرد. جهت ثبت نام در ترم پاییزه، بایستی در بازه زمانی اول ژانویه (January) تا 31 جولای (July) اقدام به ارسال درخواست نمایند. برای ترم بهاره نیز از اول جولای (July) تا 31 ژانویه (January) فرصت خواهند داشت درخواست خود را ارسال کنند. جهت مهاجرت به این کشور ابتدا مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

معرفی دانشکده های دانشگاه زوریخ سوئیس

در خصوص معرفی این دانشگاه لازم با دانشکده های این دانشگاه آشنا شوید. تعداد دانشکده های این دانشگاه، 8 دانشکده می باشد که اسامی آنها در زیر آمده است.

  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده اقتصاد و فناوری اطلاعات
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده هنر
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم کاربردی

معرفی خوابگاه های دانشگاه زوریخ سوئیس

نظارت و اداره خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه از سوی موسسات مختلف مرتبط با دانشگاه انجام می گیرد. این موسسات عملکرد مستقل از دانشگاه دارند. به عبارت دیگر اداره خوابگاه های دانشگاه زوریخ بر عهده این دانشگاه نیست. خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه به صورت مبله و غیر مبله به دانشجویان ارائه می شوند.

این دانشگاه پیشنهادات خود را برای اسکان دانشجویان جهت رزرو و دریافت خوابگاه بر روی تابلوی اعلانات اعلام می دارد. دانشجویان با مراجعه به این تابلوهای اعلانات و بردها می توانند مطابق با شرایط خود خوابگاه مورد نظر را انتخاب نمایند. همچنین برای دانشجویانی که قصد اقامت کوتاه در این کشور را دارند، خوابگاه های نوع دیگری اعطاء می گردد. در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به سوئیس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده ممی باشد.

معرفی خوابگاه های دانشگاه زوریخ

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی برای یک دانشجو به محل اقامت و سبک زندگی او ارتباط مستقیم دارد. اما در مجموع هزینه زندگی در سوئیس برای دانشجویان به طور میانگین شامل هزینه های ذیل می باشد:

نوع هزینههزینه به فرانک سوئیس
اجارهCHF690
هزینه امکانات (تلفن، اینترنت و غیره)CHF140
خوراکCHF450
خدمات بهداشتی و بیمهCHF100
حمل و نقلCHF95
پوشاک، خشک شویی و غیرهCHF100
اوقات فراغتCHF150

باتوجه به جدول فوق، می‌توان نتیجه گرفت ‌که حداقل مبلغی که برای هزینه‌های زندگی دانشجویی وجود دارد، 2000CHF (فرانک سوئیس) به‌ طور ماهیانه است. این مقدار هزینه در این شهر برآورد شده است.

کمک‌ هزینه تحصیلی دانشگاه زوریخ سوئیس

این دانشگاه امکانات هزینه ای بسیار خوبی را برای دانشجویان کم بضاعت در نظر گرفته است. بدین صورت که به چنین دانشجویانی که در پرداخت هزینه های دانشگاه دچار مشکل هستند، تسهیلات اعطاء می نماید. همچنین به والدین دانشجویان که درآمد ماهیانه آنها در سطح پایین بوده و مشکل مالی دارند، مشاوره می دهد. در نتیجه برای حل مشکل مالی به آنها کمک نموده و رفع می نمایند.

تقاضاء کمک هزینه دانشجویی برای دانشگاه زوریخ در زمان معینی از سوی دانشجویان انجام می گیرد. این مهلت در ترم بهاره، در تاریخ اول فوریه (February) بوده و در ترم پاییزه نیز مورخ 15 آگوست (August) تعیین گردیده است. همچنین مهلت تقاضای وام و تسهیلات دانشجویی نیز در تاریخ های مشخصی می باشد. آخرین مهلت برای ترم بهاره، اول فوریه (February) و اول آپریل (April) است. این تاریخ برای ترم پاییزه نیز 15 آگوست (August) و اول نوامبر (November) می باشد. دانشجویان در هر زمان و تاریخی می توانند نسبت به درخواست اعتبارات کوتاه مدت از دانشگاه زوریخ اقدام نمایند.

رتبه بندی دانشگاه زوریخ سوئیس

همانطور که ذکر شد این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های سوئیس می باشد. هم اکنون این دانشگاه جزء 100 دانشگاه برتر جهان است. طبق رده بندی های منتشر شده جهانی و معتبر دانشگاه های جهان دانشگاه زوریخ سوئیس در حال حاضر سومین دانشگاه برتر کشور سوئیس است. در جدول زیر آخرین رده بندی های جهانی این دانشگاه را مشاهده می کنید. دانشگاه زوریخ سوئیس در رده بندی شانگهای هم اکنون در رده 61 جهان قرار گرفته است. این دانشگاه همچنین در رده بندی تایمز در سال های 2019 و 2020 در رده 90 و در سال 2018 در رده 136 جهان قرار داشته است.

جدول رتبه بندی به شرح زیر است:

سالرده بندی QSرده بندی TIMESرده بندی US News & World Report
2020769058
2019789061
20187313659

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس در دانشگاه زوریخ را دارند، بایستی مدارک ذیل را تهیه و ارائه نمایند:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات
  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی
  • ارائه توصیه نامه
  • پرداخت هزینه های ثبت نام و غیره
  • ارائه نمرات اخذ شده در آزمون های زبان انگلیسی یا آلمانی (نوع مدرک زبان به زبان تحصیلی انتخابی دانشجو بستگی دارد.)*

*این نمرات باید به صورت جدول ذیل باشد:

آزمون زبانحداقل نمره قبولی
آیلتس آکادمیک7
تافل paper-based600
تافل computer-based250
تافل Internet-based100

در این مقاله به طور کامل به معرفی دانشگاه زوریخ در کشور سوئیس پرداختیم. چنانچه قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید. این موسسه با در اختیار داشتن مشاورین و وکلای ماهر شما را در انجام کلیه مراحل حقوقی همراهی می نماید. کسب مشاوره های تخصصی از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد بود. در میان مقالات منتشر شده در سایت مرجع ما پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *