شرایط لوکزامبورگ

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

متقاضیان برای اخذ اقامت لوکزامبورگ در کنار خوبی های این کشور باید به مشکلات زندگی در لوکزامبورگ نیز توجه کنند. این کشور، کشوری محصور در خشکی در بنلوکس است که با بلژیک، فرانسه و آلمان هم مرز است و در محل تلاقی فرهنگ های ژرمن و لاتین قرار دارد. این کشور تنها دوک اعظم در جهان است و دومین کشور کوچک اتحادیه اروپا است.

با داشتن صنعت فولاد، دارایی و فناوری پیشرفته، موقعیت استراتژیک در قلب اروپای غربی، زیبایی طبیعی بیشتر از آنچه انتظار دارید با توجه به اندازه آن، و این کشور به عنوان یکی از 3 ثروتمندترین کشور جهان از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. زندگی و قیمت های متناسب دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، این نگارش را به مشکلات زندگی در لوکزامبورگ اختصاص داده است.

زندگی در لوکزامبورگ

این کشور، علیرغم وسعت بسیار کوچک، یک کشور واقعا جهانی است و بیش از 46% از جمعیت آن را ساکنان خارجی تشکیل می دهند. مهاجران این کشور بیشتر از ساکنان کشورهای اروپایی می باشند. از 571000 نفر جمعیت این کشور، حدود 100000 نفر در شهر لوکزامبورگ زندگی می کنند. واقعیت مبهوت کننده دیگر این است که این کشور به طور کلی دارای 3 زبان رسمی است که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

3 زبان رسمی در لوکزامبورگهر 3 زبان معمولا در زندگی روزمره و رسانه ها استفاده می شود. با این حال، در مورد اهداف اداری، آلمانی و فرانسوی به وضوح غالب هستند. بسیاری از مهاجران ساکن این کشور تصمیم گرفته اند که در اینجا بمانند و حتی تابعیت بگیرند. احزاب مختلف سیاسی در مارس 2016 در مورد یک قانون جدید تابعیت توافق کردند. به طوری که، قرار است در ژانویه 2017 به اجرا گذاشته شود. اولین تازگی این قانون این است که Jus soli اجرا می شود.

این بدان معناست که افرادی که در این کشور از والدین غیر شهروندی متولد شده اند می توانند در سن 18 سالگی تابعیت خود را کسب کنند. مشروط بر اینکه قبل از 18 سالگی 5 سال متوالی در این کشور زندگی کرده باشند. علاوه بر این، برای درخواست تابعیت باید موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • 5 سال گذشته در این کشور زندگی کرده اید.
  • آزمون زبان این کشور را گذرانده اید.
  • دوره “زندگی مشترک در این کشور” را گذرانده اید.

معایب زندگی در لوکزامبورگ

ملیت اصلی شما یا کشور محل سکونت شما هرچه باشد، متوجه خواهید شد که این کشور از ملیت های زیادی استقبال می کند. تقریبا نیمی از جمعیت آن در حال حاضر خارجی هستند. اگرچه، بیشتر و بیشتر ساکنان ملیت این کشور هستند. در واقع، قوانین مربوط به کسب تابعیت در سال های اخیر انعطاف پذیرتر شده است. با این وجود، فرهنگ این کشور همچنان قوی است و این کشور متعهد به حفظ آن است. بنابراین، شما با یک مدل چند فرهنگی روبرو می شوید که در آن شناخت کدهای محلی و احترام به آن ها مهم است. اخذ اقامت در لوکزامبورگ جدید یک فرآیند دلهره آور است و زندگی در هر کشوری موافقان و مخالفانی دارد که مهاجران باید قبل از این تصمیم تغییر دهنده زندگی، اطلاعات خود را درباره این کشور افزایش دهند.

در لیست زیر مشکلات زندگی در لوکزام بورگ بیان شده است:

  • آب و هوا
  • اجاره
  • کمبود سرگرمی برای نوجوانان
  • کشور محصور در خشکی
  • هزینه های بالا

آب و هوا از مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

آب و هوا از مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

این کشور، کشوری کوچک بین بلژیک، فرانسه و آلمان، دارای آب و هوای معتدل قاره ای، زمستان های سرد و تابستان های معتدل است. تأثیر اقیانوس اطلس مشهود است. اما ارتفاع، که بین 250 متر در جنوب جنوبی و 500 متر در شمال متغیر است، کمی سردتر از دشت ها ایجاد می کند و بارش برف مکرر است. بارش باران در این کشور بسیار مکرر و نسبتا فراوان است و بالغ بر 700 میلی متر در سال در جنوب شرقی و حدود 900 میلی متر در جنوب غربی است.

در حالی که در منطقه تپه ای شمالی، به 1000 می رسد. آب و هوا و آسمان خاکستری باعث می شود که در این کشور احساس ترسناک و افسرده کننده ای داشته باشید. به خصوص اگر به نور خورشید عادت کرده باشید. زمستان ها طولانی است و کمبود روزهای بارانی وجود ندارد. اما این بدان معناست که برای روزهای آسمان آبی ارزش بیشتری قائل خواهید شد. بنابراین، برای مهاجران که به این آب و هوا عادت ندارید جزء مشکلات زندگی در لوکزامبورگ محسوب می شود.

نمودار زیر آب و هوای لوکزامبورگ را در ماه های مختلف سال نشان می دهد:

 آب و هوای لوکزامبورگ

هزینه بالا از مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ در مقایسه با بسیاری از همسایگان اروپایی آن بسیار زیاد است. به طوری که معمولا برای مردم محلی برای خرید تجهیزات الکتریکی و اقلام لوکس به مرزهای بلژیک، فرانسه و آلمان می روند. با وجود قیمت های بالا، این کشور دارای مالیات بر ارزش افزوده تنها 17 است. علاوه بر این، براساس ارقام تهیه شده، تقریبا نیمی از جمعیت این کشور اتباع خارجی هستند. ممکن است هزینه زندگی در این کشور زیاد باشد، اما حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ قابل مقایسه است. حداقل دستمزد این کشور 2071€ (یورو) در ماه است که بالاترین در اروپا است. متوسط ​​حقوق خالص 47580€ (یورو) است.

این کشور تنها دوک بزرگ باقی مانده در جهان است و در شاخص زندگی بهتر OECD عملکرد خوبی دارد. این کشور از نظر درآمد قابل تصرف، شغل، درآمد، تعادل بین کار و زندگی، روابط اجتماعی، مشارکت مدنی، بهداشت و رفاه، مسکن و کیفیت محیط زیست بالاتر از حد متوسط ​​قرار دارد.

پیدا کردن محل اقامت در این کشور دشوار است. به خصوص اگر شغل جدیدی دارید و دوره آزمایشی خود را هنوز به پایان نرسانده اید. رقابت زیادی وجود دارد و درآمد شما باید حداقل 3 برابر اجاره شما باشد تا شانس انتخاب توسط صاحبخانه را داشته باشید. یکی دیگر از نقاط ضعف زندگی در این کشور این است که زندگی می تواند گران باشد. و اجاره بزرگترین هزینه شما است. اگر اجاره یک اتاق را دارید باید حداقل 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه و برای اجاره استودیو یا آپارتمان یک خوابه حدود 1600€ (یورو) است.

جدول زیر اجاره آپارتمان در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
آپارتمان 1 خوابه1687€
آپارتمان 3 خوابه3065€

برای اطلاعات بیشتر درباره این کشور می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *