مهاجرت کاری قطر

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای متقاضیان در باب مدارک لازم برای اخذ ویزا کار قطر مطابق با قوانین سال 2023 می باشد. هر ساله مهاجران و کارکنان خارجی زیادی برای مشغول به کار شدن در زمینه های مختلف وارد خاک کشور قطر میشوند. اما به یاد داشته باشید که ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر امری ضروری می باشد و متقاضیان حتما باید مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر را به صورت کامل ارائه دهند تا انجام امور پرونده مهاجرتی شان دچار نقص نشود. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قص دارند تا در این مقاله به شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر اشاره کنند.

شرایط اشتغال در قطر

جهت کسب روادید کاری و مهاجرت از طریق کار به کشور قطر، متقاضیان باید قبل از ورود به خاک این کشور اقدام به کاریابی کنند و از کمپانی معتبر دعوت نامه کسب کنند. بنابراین کمپانی متقاضی، که همچنین حامی متقاضی به شمار می رود، باید پرونده های متقاضی را از جمله روادید اولیه متقاضی را به اداره مربوطه ارسال کند. به محض رسیدن متقاضی به کشور قطر، کمپانی اقدام به کسب اقامت کاری برای متقاضی می کند و لازم به ذکر است که برای انجام این کار ارائه مستندات ضروری مانند گذرنامه و گواهینامه های صلاحیت و مدارک تحصیلی و شناسایی الزامی می باشد.

به یاد داشته باشید که متقاضی باید در تست های ایدز و بیماری های خطرناک شرکت کند و نتیجه تست های خود را نیز ارائه دهد. همچنین برای حفظ امنیت، اثر انگشت متقاضی نیز ثبت می شود. این روند می تواند تا 6 هفته طول بکشد و در این مدت متقاضیان مجاز به ترک کشور نیستند. همچنین لازم به ذکر است که این روند می تواند در طول ماه رمضان بیشتر طول بکشد. متقاضیان می توانند به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) خود برای کار به کشور قطر مهاجرت کنند. با مراجعه به مقاله پاسپورت قطر می توانید از شرایط کسب گذرنامه این کشور مطلع و آگاه شوید.

شرایط کاری قطر

هفته کاری کارکنان در کشور قطر از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد؛ اما ساعات کار متقاضیان در ماه مبارک رمضان کوتاه تر خواهند شد و به یاد داشته باشید که کارکنان معمولا از 7:30 صبح تا 12:00 و 30:30 تا 19:00 مشغول به کار می شوند. اکثر دفاتر کاری در این کشور دارای نمازخانه می باشند. زنانی که در کشور قطر مشغول به کار هستند، مدت زمان بیشتری نسبت به آقایان در محل کار خود سپری می کنند و شایان ذکر است که زنان در بسیاری از نقش ها در تجارت و سازمان های دولتی کار می کنند.

زبان رسمی قطر عربی است، اگر چه زبان انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود و اکثر مردم این کشور به این زبان تسلط دارند. دولت کشور قطر از نوع اسلامی می باشد، اما یکی از پرطرفدارترین کشورهای خلیج فارس با توجه به نگرش نسبت به زنان در محل کار به شمار می رود. زنان خارجی که در کشور قطر ساکن هستند از احترام خاصی برخوردار می باشند و لازم به ذکر است که برای زنانی که در این کشور مشغول به کار می شوند، لباس فرم مخصوصی در نظر گرفته می شود. متقاضیان می توانند برای مطلع شدن از شرایط کاری در کشور قطر در سال 2023 به مقاله ی کار در قطر در سال 2023 مراجعه کنند.

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

کارکنان مجاز به پیدا کردن یک شغل و یک کارفرمای محلی هستند تا قبل از درخواست مجوز کار برای قطر درخواست خود را به عنوان حامی خود انجام دهند. پس از تکمیل پرونده های لازم، حامی مالی استخدام معمولا مسئولیت درخواست و پیگیری پروسه اشتغال متقاضی را به عهده می گیرد.

مرحله اول و دوم ویزای کاری قطر

در نخستین مرحله، متقاضی باید یک شغل مناسب پیدا کند و سپس برای کسب مجوز کاری اقدام کند. پس از انجام مذاکره در مورد شرایط استخدام، کارفرما برای کسب روادید کاری برای متقاضی، به وزارت کار مراجعه می کند. با توجه به تعداد کارگران خارجی در قطر، بسیاری از شرکت ها با فرآیند درخواست آشنا هستند و برخی نیز حتی یک مجتمع جداگانه به آن اختصاص داده اند. کمپانی ها برای اخذ روادید و مجوز کاری باید مدارک متقاضی را به صورت کامل ارائه دهند و لازم به ذکر است که پروسه کسب روادید و مجوز کاری در قطر حداکثر هشت هفته طول می کشد.

مرحله سوم ویزای کاری قطر

متقاضیانی که برای کار به کشور قطر مهاجرت می کنند، می توانند به کمک کارفرمای خود اقدام به کسب اقامت از طریق کار در قطر کنند و به یاد داشته باشید که برای انجام این کار کارفرما باید مدارک متقاضی را تایید کند. مدارک و اسناد لازم برای کسب اقامت از طریق کار در قطر معمولا شامل کسب تاییدیه از پلیس، عکس، گذرنامه، کپی مدارک و قرارداد کاری است. همچنین یکی از مهم ترین موارد برای کسب اقامت از طریق کار در قطر ارائه مدارک پزشکی می باشد و لازم به ذکر است که مقیم شدن در این کشور بیش از شش هفته به طول می انجامد.

پس از آزمایش های پزشکی، متقاضی باید برای اثر انگشت اقدام کند، که می تواند در اداره کل دفاع مدنی یا اداره تحقیقات مدنی انجام شود. فرم های درخواست در سایت در دسترس هستند و یا توسط کارفرما پیش از آن آماده می شوند. تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان عربی به صورت رسمی ترجمه شوند.

قوانین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر به چند بخش تقسیم می شوند:

  • گذرنامه (بیش از 6 ماه اعتبار)
  • ارائه دعوت نامه و داشتن جاب آفر
  • رزرو هتل برای سکونت در هفته های اول
  • بلیط هواپیما
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات توان مالی کافی
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات نداشتن سابقه جرم

مهاجرت کاری و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

همانطور که در بخش اول مقاله تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت گفته شد، مهاجرت کاری و کسب ویزا کار در قطر از بهترین و امن ترین روش های ورود به خاک این کشور می باشد. مهاجران و متقاضیانی که قصد دارند با کسب ویزا کار در قطر وارد خاک این کشور شوند، حتما باید از طرف کارفرمای کمپانی معتبر و یا یک کمپانی معتبر در کشور قطر پیشنهاد کاری و یا جاب آفر داشته باشند. متقاضیان خارجی که مایل به اقامت و کار در قطر هستند ابتدا باید ویزای کار و اجازه اقامت کشور قطر را دریافت کنند و لازم به ذکر است که آنها به یک حامی مالی نیز نیاز دارند.

مشغول به کار شدن در قطر

جهت مشغول به کار شدن در کشور قطر، کسب مجوز اقامت معتبر و یک ویزای کار الزامی می باشد. مرحله های اداری برای کسب مجوز قانونی برای زندگی و کار در قطر اغلب به این صورت می باشد: نخست، متقاضی باید یک “حامی مالی” پیدا کند، یعنی یک کارفرمای محلی که مایل به استخدام متقاضی باشد. کارفرما و اسپانسر متقاضی برای شروع پروسه کسب روادید کاری برای متقاضی باید به وزارت کار کشور قطر مراجعه کند. حامی مالی نقش بسیار موثری در پروسه متقاضی ایفا می کند، زیرا او باید برای متقاضی شرایطی مانند زمانی که شما یک حساب بانکی را باز کنید یا هنگامی که اجاره نامه اجاره ای را در کشور امضا می کنید، تضمین کند.

پس از اتمام این پروسه، متقاضی خارجی پس از کسب یک ویزای مجاز که سه ماه معتبر خواهد بود، به قطر سفر خواهد کرد تا همه مراحل اجرایی اداری را اجرا کند و در صورت وجود داشتن شرایط لازم، اقدام به کسب اقامت دائم کند. اگر متقاضی کشور قطر را در این دوره 3 ماهه ترک کند، به محض ورود دوباره به کشور، روند به روز اول بر می گردد.

قوانین کار در قطر

متقاضیان و کارکنان خارجی می توانند به کمک کمپانی و یا حامی خود اقدام به کسب اقامت و مجوز کاری کنند و لازم به ذکر است که از مهم ترین موارد جهت کسب اقامت و مجوز کاری در قطر، ارائه نتایج تست های پزشکی مانند ایدز، هپاتیت ب و سایر موارد می باشد.

هنگامی که اجازه اقامت و کار ویزا در اختیار شما قرار گرفته است، شما مجاز به کار در قطر خواهید بود. توجه داشته باشید که فقط باید برای کمپانی و کارفرمای خود کار کنید و اگر می خواهید کار دیگری را انجام دهید، حداقل 2 سال در استخدام با حامی اصلی خود باشید. پس از 2 سال اگر میخواهید در یک کمپانی دیگر مشغول به کار شوید، می توانید از راه های قانونی اقدام کنید.

Rate this post

4 دیدگاه برای “مدارک لازم برای اخذ ویزای کار قطر

  1. ماهور گفت:

    سلام وقت بخیر.آیا برای همسر کسی که ویزای کار دریافت کرده امکان اقامت وجود دارد؟و اگر بله آیا باید الزاما کار کند یا سراغ تحصیل برود؟

    1. صادقی گفت:

      سلام امکان اخذ اقامت وجود داره. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. حسین داوودی گفت:

    سلام
    برای ویزای کار قطر آیا شما برای یافتن حامی مالی و کارفرما در قطر فعالیت میکنید

    با تشکر

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. موسسه ما برای شما نسبت به اخذ ویزای جستجوی کار اقدام میکنه. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *