مهاجرت تحصیلی پرتغال

مدارس ایرانی پرتغال

مدارس ایرانی پرتغال

پرتغال در مقایسه با همسایه اسپانیا کوچک، اما دارای مزایا بی شماری است. همچون مدارس ایرانی پرتغال که سالانه افراد زیادی را برای ترغیب می کند. از کوه های نفس گیر در شمال، سواحل زیبای آلگاروه در جنوب و فرهنگ شلوغ و زندگی شبانه شهرهای بزرگ آن مانند لیسبون وپورتو. کشور کوچک مدیترانه ای پرتغال مکانی متنوع و هیجان انگیز برای تحصیل است. با یک سیستم آموزشی شناخته شده در سطح جهانی، دانشجویان بین المللی که به پرتغال می روند می توانند منتظر یک تجربه مادام العمر در خارج از کشور باشند. بیش از 5000 دانش آموز و دانشجوی بین المللی هر ساله پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و راه های مهاجرت به این کشور با تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

هنگام تحصیل در خارج از کشور موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. که ما در این قسمت به تعدادی از آنها پرداخته ایم.

معرفی کشور پرتغال

در این بخش به معرفی کشور پرتغال به همراه آمار و ارقام خواهیم پرداخت:

  • پایتخت: لیسبون
  • جمعیت: 3 میلیون
  • زبان: پرتغالی
  • وسعت: 92212 کیلومتر مربع
  • واحد پول: یورو
  • تعداد دانش آموزان بین المللی: 5000 نفر
  • اقلیم: مرطوب

در ابتدای این مقاله قصد داریم به زبان پرتغالی و لزوم بهره گیری از آن در مدارس ایرانی پرتغال بپردازیم.

زبان در پرتغال

پرتغال با حدود 260 میلیون گویشور در سراسر جهان، ششمین زبان پرگفتار در جهان است. پرتکلم ترین زبان در نیمکره جنوبی و دومین زبان عاشقانه پس از اسپانیاست. پرتغالی تنها زبان رسمی پرتغال و برزیل وهمچنین سرزمین های استعماری سابق مانند گینه بیسائو و آنگولا است. موضوعی که خیلی حائز اهمیت است لزوم یادگیری زبان پر تغالی است که در این قسمت به آن می پردازیم.

لزوم یادگیری زبان پرتغالی در مدارس ایرانی پرتغال

یادگیری زبان پرتغالی فقط به معنای گذراندن دوران تحصیلی در پرتغال نیست. اگر چه اغلب مدارس در این کشور به ویژه مدارس ایرانی پرتغال به زبان پرتغالی تدریس می کنند و یادگیری این زبان تحصیل را برای شما آسان می کند. صحبت کردن به این زبان به شما امکان دسترسی به دنیای کاملا جدیدی با 240 میلیون سخنران از برزیل تا موزامبیک را می دهد. مانند اسپانیایی، یادگیری زبان پرتغالی دشوار نیست، اگر انگلیسی بلد باشید. گرامر و ساختار جمله در پرتغالی به طور قابل توجهی با انگلیسی متفاوت است. اما مسلما درک آن ساده تر است. از آنجایی که انگلیسی و پرتغالی هر دو ریشه لاتین دارند. واژگان هر دو زبان دارای تعداد زیادی کلمات مشابه است.

بعد از آشنایی کامل با زبان پرتغالی به فرآیند درخواست تحصیل در مدارس ایرانی پرتغال می پردازیم.

لزوم یادگیری زبان پرتغالی در مدارس ایرانی پرتغال

فرآیند درخواست تحصیل در مدارس ایرانی پرتغال

هر ساله وزارت آموزش پرتغال، تعداد مکان های تحصیلی موجود در مدارس دولتی و خصوصی را منتشر می کند. سپس دانش آموزان بر اساس معدل خود برای دسترسی به مکان های محدود رتبه بندی می شوند. بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از درخواست حداقل نمره قبولی دوره انتخابی خود را بررسی کنید. مدارس ایرانی پرتغال برای تبدیل مدارک خارجی به شرایط ورود به پرتغال مشهور هستند. بنابراین مدارک تحصیلی از کشور شما معمولا برای درخواست شما کافی است. نمرات توسط مدرسه ای که برای آن درخواست می دهید به سیستم امتیاز پرتغالی تبدیل می شود. معمولا 3 روز درخواست برای دانشجویان در پرتغال وجود دارد. زیرا دوره ها می توانند در پاییز یا بهار شروع شوند. شما باید با مدارس انتخابی خود مشورت کنید، زیرا مهلت ها ممکن است متفاوت باشد.

موضوعی که همیشه برای مهاجران بین المللی مهم بوده بحث هزینه های زندگی در آن کشور است. ما در این قسمت از مقاله می خواهیم هزینه های زندگی در پرتغال را بررسی کنیم.

هزینه های زندگی در پرتغال

مانند بسیاری از کشور های جهان، هزینه زندگی در پرتغال بسته به جایی که شما در آن حضور دارید. می تواند نوسانات قابل توجهی داشته باشد. اگر پایتخت ساحلی لیسبون یا در یک مرکز توریستی مانند آلگاروه تحصیل می کنید. ممکن است با قیمت های بالاتری نسبت به سایر مناطق پرتغال رو به رو شوید. با وجود این تفاوت ها، مهم نیست که در کجای پرتغال تحصیل می کنید. هزینه زندگی نسبت به کیف پول شما در مقایسه با بسیاری از کشور های دیگر در اروپای غربی بسیار دوستانه تر است. قیمت های متوسط برای برخی از هزینه های رایج دانشجویی عبارت اند از:

هزینه های رایج دانشجویی در پرتغالدر قسمت پایانی مقاله به سیستم آموزشی پرتغال می پردازیم.

سیستم آموزشی در پرتغال

در پرتغال شما می توانید انتخاب کنید که فرزند خود را در یک مدرسه دولتی یا یک مدرسه خصوصی ثبت نام کنید. اگر یک مدرسه خصوصی را انتخاب کنید، می توانید بررسی کنید که آیا توسط وزارت مربوطه تایید شده یا خیر. صرف نظر که در نهایت یک مدرسه دولتی یا خصوصی را انتخاب می کنید. سیستم آموزشی در پرتغال یکسان است و شامل 4 مرحله می شود.

سندوره تحصیلی
سنین 3 تا 6 سالآموزش پیش دبستانی
سنین 6 تا 15 سالآموزش ابتدایی
سنین 15 تا 18 سالتحصیلات متوسطه
سنین 18 سال به بالاتحصیلات عالی

در این قسمت به دوره های تحصیلی در پرتغال به صورت ویژه می پردازیم.

  • آموزش پیش دبستانی: آموزش پیش دبستانی برای کودکان 3 تا 5 سال هنوز اختیاری است. و توسط مهد کودک ها ارائه می شود. از 3 سالگی به مدت 25 ساعت در هفته رایگان برای آموزش پیش دبستانی است. با این حال پیش دبستان های خصوصی، از جمله مدارس بین المللی، موسسات مونته سوری و والدورف، شهریه دریافت می کنند.
  • مدارس ابتدایی دولتی: با توجه به رایگان بودن مدارس ابتدایی دولتی، بسیاری از مردم سراغ این گزینه می روند. در مدارس دولتی والدین نگران هیچ هزینه ای نیستند. به جزء هزینه های جزئی مانند کتاب، غذای مدرسه و سفرهای علمی. دوره ابتدایی از سنین 6 تا 15 سال است.
  • مدارس متوسطه دولتی پرتغال: تحصیلات متوسطه نیز در پرتغال اجباری است. این مدارس در پرتغال رایگان بوده و کیفیت آن به طور کلی خوب است. دانش آموزان باید موضوعات اصلی مانند، پرتغالی، فلسفه، تربیت بدنی، مطالعه کنند. با این حال، بقیه برنامه درسی به جریان انتخابی آنها بستگی دارد.

مدرسه از سن 6 تا 18 سالگی اجباری است. پس از آن دانش آموزان می توانند به دانشگاه رفته و یا برای کار درخواست دهند. اگر شما مهاجر هستید و فرزندانتان پرتغالی صحبت نمی کنند، به موانع زبان توجه کنید. که می تواند تاثیر نامطلوبی بر یادگیری آنها داشته باشد.

در پایان به برنامه درسی در مدارس ایرانی پرداخته ایم.

برنامه درسی در مدارس ایرانی پرتغال

برنامه درسی در تمامی مدارس ایرانی پرتغال یکسان است. دانش آموزان این مدارس، ریاضیات، علوم، تاریخ، جغرافیا و زبان انگلیسی را مطالعه می کنند، که یک درس اجباری است. شاید به همین دلیل است که پرتغال به یکی از 10 کشور برتر انگلیسی زبان اروپا تبدیل شده است. علاوه بر این از کلاس 7 دانش آموزان می توانند، زبان خارجی دیگری راکه معمولا فرانسوی یا اسپانیایی است مطالعه کنند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان آخرین وضعیت و قوانین کشور در زمینه مهاجرت تحصیلی به پرتقال قرار بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *