مهاجرت به کشور لهستان

شرایط ویزای همراه لهستان

شرایط ویزای همراه لهستان

با افزایش مهاجرت و اخذ اقامت لهستان بررسی شرایط ویزای همراه لهستان برای افرادی که خواهان مهاجرت به این کشور هستند امری ضروری است. افرادی که متاهل هستند و یا دارای فرزند زیر 18 سال هستند می توانند با استفاده از قوانین لهستان جهت اتحاد خانواده، خانواده خود را با ویزای همراه لهستان به این کشور بیاورند. لازم به ذکر است افرادی که صرفا ویزای لهستان را دارند نمی تواند از ویزای همراه لهستان استفاده کنند. بلکه افرادی می توانند از شرایط ویزای همراه لهستان بهره مند شوند که اقامت بلند مدت لهستان را بدست آورده باشند. جهت اخذ موارد و اطلاعات لازم در رابطه با شرایط ویزای همراه لهستان، همکاران و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای شما تهیه کرده اند.

مهاجرت به لهستان

لهستان یک کشور زیبا در اروپای شرقی است که در دریای بالتیک واقع شده است. این کشور عمدتا به خاطر معماری قرون وسطایی خود و تاریخی پر فراز و نشیب شناخته می شود. مردم لهستان در طول تاریخ پرتلاطم خود موفق به حفظ هویت خود تا به امروز شده اند. لهستان بزرگترین و یکی از پرجمعیت ترین کشورها در اروپای شرقی و مرکزی است. در اوایل دهه 1990 لهستان از نظر شاخص توسعه انسانی و همچنین آزادی اقتصادی پیشرفت کرد. لهستان امروز یک کشور دموکراتیک با اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا، کیفیت بالا و زندگی بسیار عالی است. لذا بسیاری امروز مهاجرت به لهستان را به پیش گرفته و در این کشور زندگی می کنند. افرادی که اقامت لهستان را بدست می آورند می توانند با استفاده از ویزای همراه سبب مهاجرت خانواده خود به لهستان شوند.

شهرهای لهستان نه تنها شرایط مناسبی را برای زندگی و تحصیل فراهم می کند بلکه جاذبه های فراوانی را نیز همراه دارد. با مکان های زیبا مانند پارک ملی تاترا، پوزنان، لهستان به یکی از مقصد های مطالعاتی زیبا در اروپا تبدیل شده است. در کنار این مکان ها، لهستان مکان های گردشگری زیادی دارد که می توانید هنگام اقامت در لهستان از آنها دیدن کنید.

در خصوص مهاجرت به لهستان می توانید به لینک مذکور مراجعه کنید.

قوانین ویزای همراه لهستان

اتباع خارجی زیر حق دریافت اجازه اقامت موقت برای اعضای خانواده یک خارجی مقیم لهستان را دارند یک همسر (ازدواج باید توسط قانون لهستان به رسمیت شناخته شود) و یک فرزند خردسال (که کمتر از 18 سال دارد) نه تنها بیولوژیکی، بلکه یک فرزند خوانده، یا فرزند دیگری که به آنها وابسته است، و بر آنها اختیارات واقعی والدین را اعمال می کنند (مثلاً فرزند همسرشان از رابطه قبلی). اعضای خانواده یک خارجی که در لهستان زندگی می کنند می توانند با دریافت مجوز اقامت موقت با آنها در لهستان متحد شوند، اگر خودشان در لهستان بمانند.

برخی از دلایل برای الحاق خانواده به یکدیگر در لهستان عبارت است:

  • بر اساس مجوز اقامت دائم؛
  • بر اساس مجوز اقامت طولانی مدت برای اقامت اتحادیه اروپا؛ – در رابطه با اعطای وضعیت پناهندگی به آنها؛
  • در رابطه با اعطای حمایت فرعی به آنها؛
  • برای حداقل 2 سال بر اساس مجوزهای اقامت موقت بعدی، از جمله بلافاصله قبل از ارائه درخواست برای اجازه اقامت موقت برای یکی از اعضای خانواده
  • بر اساس مجوزی که به هم برای مدت اقامت کمتر از 1 اعطا شده است. سال؛
  • بر اساس مجوز اقامت موقت به منظور انجام تحقیقات علمی.
  • بر اساس مجوز اقامت موقت که به منظور انجام تحقیقات علمی اعطا می شود. واحد علمی مربوطه آن کشور انجام تحقیقات علمی را نیز در قلمرو جمهوری لهستان انجام می دهد.
  • بر اساس مجوز اقامت موقت به منظور کار در حرفه ای که به مدارک بالا نیاز دارد (به اصطلاح کارت آبی).
  • بر اساس مجوز اقامت موقت به منظور کار تحت انتقال درون شرکتی؛
  • بر اساس مجوز اقامت موقت که به منظور استفاده از تحرک طولانی مدت اعطا شده است.
  • در ارتباط با اعطای اجازه اقامت به دلایل بشردوستانه.

قوانین ویزای همراه لهستان

شرایط ویزای همراه لهستان برای افراد خارجی

اگر یک فرد خارجی هستید که در لهستان اقامت دارید، ممکن است خانواده شما با دریافت ویزای توریستی لهستان به شما ملحق شود. اگر با این حال آنها می خواهند برای مدت طولانی در لهستان بمانند، می توانید حق اتحاد خانواده را داشته باشید. این تعریف خانواده تنها به همسر شما اختصاص می یابد، بنابراین زن یا شوهر شما باشد و ازدواج شما باید توسط قانون لهستان به رسمیت شناخته شود. همچنین فرزندان زیر 18 سال باید به صورت بیولوژیکی، فرزندخوانده و سایر فرزندان وابسته به شما باشند. با این حال، اتحاد مجدد خانواده برای همه خارجی ها امکان پذیر نیست. برای برقراری شرایط ویزای همراه لهستان باید این موارد را داشته باشید:

  • اجازه اقامت دائم یا مجوز اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا
  • وضعیت پناهندگی، حمایت تکمیلی یا اجازه اقامت به دلایل بشردوستانه
  • اجازه اقامت موقت حداقل به مدت 2 سال (در حالیکه آخرین اجازه اقامت شما برای اقامت کمتر از یک سال صادر نشده باشد.)
  • اجازه اقامت موقت صادر شده برای محققان علمی
  • دارندگان کارت آبی یا همان بلوکارت اتحادیه اروپا

اگر یکی از موارد فوق در مورد شما صدق می کند، می توانید روند اتحاد خانواده را آغاز کرده و برای عضو خانواده خود کارت اقامت موقت را درخواست کنید. شما این درخواست را از طرف آنها به یک دفتر خدمات محلی لهستانی، به همان روشی که برای کارت اقامت خود انجام داده اید، تقاضا می کنید. پس از رای مثبت همسر یا فرزند شما می توانند برای ویزا در کنسولگری لهستان در کشور خود درخواست کنند.

هزینه و شرایط ویزای همراه لهستان

هزینه درخواست ویزای همراه لهستان 340PLN (زلوتی) است. در حالی که شما پس از دریافت کارت اقامت دائم می توانید 50 PLN (زلوتی) پرداخت کنید. اگر تصمیم صادره از دفتر voivodeship منفی بود، می توانید ظرف 14 روز به اداره اتباع خارجی در ورشو مراجعه کنید. لازم به ذکر است برای الحاق خانواده فرد متقاضی به ازای هر نفر باید مبلغ 528PLN (زلوتی) ماهیانه داشته باشد و آن را اثبات کند. لذا هزینه اخذ ویزای همراه لهستان به شرح زیر است:

شرحهزینه زلوتی
هزینه درخواست340PLN
هزینه درخواست در صورت داشتن اقامت دائم50PLN
مبلغ اثباتی تمکن مالی برای هر نفر528PLN

*هر 1 زلوتی برابر با 0.27$ (دلار) است. یعنی 50PLN (زلوتی) معادل 13.5$ (دلار) است.

هزینه و شرایط ویزای همراه لهستان

اخذ اقامت لهستان

گرفتن ویزا معمولا اولین قدم برای قانونی کردن اقامت شما در لهستان است اما تمدید آن دشوار است بنابراین، هنگامی که تاریخ انقضا ویزا در حال نزدیک شدن است، افراد خارجی که مایل به ماندن بیش از 3 ماه در اینجا هستند درخواست کارت اقامت موقت را می دهند. این سند به آنها اجازه می دهد حداکثر 3 سال در لهستان بمانند. مدت زمان بستگی به شرایط خاص دارد و در صورت لزوم قابل تمدید است. همچنین این امکان را به شما می دهد تا برای اهداف توریستی حداکثر 90 روز در نیم سال، از کشورهای دیگر شنگن بازدید کنید.

هر خارجی که مایل به اقامت لهستان باشد، باید زمینه اقامت خود در این کشور را فراهم کند. دلایل مختلفی برای انتخاب وجود دارد و استفاده از آن براساس مدارک مهم است. در اینجا متداول ترین دلایل را مشاهده می کنید:

  • شروع یا ادامه کار در لهستان
  • کار به عنوان یک کارمند ماهر (کارت آبی)
  • کار به عنوان نماینده یک شرکت خارجی
  • شروع یک تجارت در لهستان
  • پیگیری مطالعات آموزش عالی در لهستان (همچنین دوره های زبان قبل از تحصیل)
  • تحقیقات دانشگاهی در لهستان
  • بازدید اقوام توسط یک تبعه لهستانی یا اعضای خانواده خارجی
  • قربانی قاچاق انسان
  • قصد اتحاد مجدد با یکی از اعضای خانواده که تبعه اتحادیه اروپا است.
  • فرزند خردسال شخصی که کارت اقامت در لهستان را دارد.
  • فرزند خردسال یک خارجی که با یک شهروند لهستانی ازدواج کرده و دارای اجازه اقامت موقت صادر شده برای یک عضو خانواده شهروند لهستانی است.

مدارک و شرایط ویزای همراه لهستان

یک خارجی که در لهستان سکونت دارد باید سندی را ارائه کند که منبع درآمد پایدار و منظم را برای تأمین هزینه های زندگی خانواده، بیمه درمانی و یک محل زندگی ارائه کند. کلیه اسناد باید به زبان لهستانی ارسال شود و مدارک صادر شده به زبان دیگری به غیر از لهستانی باید توسط یک مترجم رسمی ترجمه شود.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه لهستان شامل:

  • فرم درخواست و کپی آن
  • 4 عکس رنگی
  • گذرنامه و یک کپی از تمام صفحات پر شده و کپی اضافی از صفحه اول
  • سند تایید محل زندگی در لهستان (به عنوان مثال رزرو هتل، قرارداد اجاره نامه)
  • اسناد تایید کننده روابط خانوادگی با فرد متقاضی که در لهستان سکونت دارد و طبق قانون لهستان شناخته شده است (به عنوان مثال گواهی ازدواج، شناسنامه)
  • سند تایید اجازه اقامت حامی که در لهستان اقامت دارند.
  • مدرکی که تامین کننده منبع درآمد پایدار و منظم و کافی برای تامین هزینه های زندگی است. اطلاعات مربوط به درآمد فرد خارجی که در لهستان اقامت دارد، برای تحقق این شرط باید ارائه شود.
  • سند اثبات بیمه درمانی در لهستان
  • تأیید پرداخت 340PLN (زلوتی)

شرایط ویزای همراه لهستان برای شهروندان لهستانی

بعضی اوقات شهروندان لهستانی دارای اعضای خانواده خارجی هستند و نیاز به اخذ ویزای همراه دارند. معمولا شامل همسر یا فرزندان خردسال همسرشان از روابط قبلی است. چنین افرادی می توانند با مراجعه به اداره Voivodeship، کارت اقامت موقت را دریافت کنند. استثنائاتی در این قوانین نیز وجود دارد. بعضی اوقات، شخصی که در یک رابطه غیر رسمی با شهروند لهستانی است، می تواند عضو خانواده نیز محسوب شود، اگرچه این کار مستلزم مستندات بیشتری است.

این زوج باید ثابت کنند که در یک خانه زندگی می کنند و این که فرد خارجی دارای بیمه درمانی و منبع درآمد پایدار است. استثناء دیگر مربوط به سایر اعضای خانواده است که اینها ممکن است شامل والدین یا پسر عموهایی باشد که به نوعی به یک شهروند لهستانی از نظر مالی یا به طریقی دیگر وابسته باشند. چنین موارد ممکن است مستلزم مستندات بیشتر و بررسی های بیشتر باشد. لازم به ذکر است شهروندان خارجی در صورت اقامت 10 ساله در لهستان می توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

در نمودار زیر اعتبار پاسپورت لهستان قابل مشاهده است:

اعتبار پاسپورت لهستان

اعتبار ویزای همراه لهستان

تا زمانی که اقامت یک فرد خارجی که در لهستان اقامت دارد معتبر باشد ویزای همراه نیز تا ان زمان معتبر است. اگر یک خارجی که در لهستان اجازه اقامت دائم، اجازه اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا، یک حمایت فرعی، اجازه اقامت به دلایل انسانی یا وضعیت پناهندگی را داشته باشد همراهین وی می توانند به مدت 3 سال ویزای همراه را دریافت کنند که در صورت ادامه اقامت می توانند تمدید کنند. در صورت تصمیم مثبت دفتر وویود، یک خارجی نیز باید مبلغ 50 PLN (زلوتی) را برای دریافت کارت پرداخت کند. کارت را می توان فقط به صورت حضوری دریافت کرد زیرا باید اثر انگشت گرفته شود. جهت بررسی روش های مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان می توانید به دیگر مقالات ارائه شده توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

پرتکرارترین سوالات شرایط ویزای همراه لهستان

این بخش از مقاله را به پاسخ دهی سوالات پرتکرار شما درباره شرایط ویزای همراه لهستان اختصاص داده ایم:

  • مدارک و شرایط اخذ ویزای همراه لهستان شامل چه مواردی می باشد؟ فرم درخواست ویزا، پاسپورت، سند تایید محل زندگی و اسناد مربوط به ازدواج متقاضی
  • مدت اعتبار ویزای همراه لهستان چه مدت می باشد؟ تا زمانی که اقامت یک فرد خارجی که در لهستان اقامت دارد معتبر باشد ویزای همراه نیز تا آن زمان معتبر است.
  • هزینه های لازم جهت اخذ ویزای همراه لهستان شامل چه هزینه هایی است؟ پرداخت هزینه درخواست ویزا و ارائه مبلغ اثبات تمکن مالی برای هر نفر
4.5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه لهستان

  1. بهزاد گفت:

    سلام خسته نباشید و ممنون از اینکه درباره شرایط ویزای همراه لهستان نوشته بودید. هزینه های ویزا برام مهم بود که دیدم. میشه بعد ویزای همراه لهستان ویزای کاری یا ویزای تحصیل گرفت؟ و اینکه اگر یکی از مدارک لازم نباشه و یا یه نقصی داشته باشه چطور میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله میشه برای ویزای کاری لهستان اقدام نمود. در خصوص مشاوره در باب مهاجرت به لهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *