مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته کامپیوتر در کانادا

رشته کامپیوتر در کانادا

تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا می تواند برای هر فردی تحصیلی معتبر و با آینده ای درخشان محسوب شود. کانادا کشوری پهناور است. دانشجویان از تحصیل در این کشور هر ساله استقبال می کنند. آنچه اهمیت دارد دانشگاه های معتبر و مدارک معتبر بین المللی دانشگاه های کانادا است. در واقع کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورها در جهان محسوب می شود. از میان تمام مهاجران این کشور مهاجران دانشجو بیشتر به چشم می خورند. همچنین در کانادا می توان پس از اتمام تحصیل تحت شرایط معینی کار کردو سپس اقدام به اخذ اقامت کرد. در کانادا مجموع شرایط برای تحصیل و زندگی براساس رفته و شاخص های تحصیلی عالی اعلام شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در رشته کامپیوتر مشاور شماست.

تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

وقتی به برنامه های فناوری اطلاعات و کامپیوتر در شهر یا کشور خود نگاه می کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که تنها چند گزینه وجود دارد و اکثر برنامه ها ماهیت نسبتاً اساسی دارند. با برنامه های ارائه شده در کالج های کانادا، به راحتی می توانید یک حرفه ای واقعی در زمینه فناوری اطلاعات شوید. برخی از برنامه هایی که می توانید انجام دهید به شما امکان می دهد دیپلم یا گواهینامه ای در زمینه هنرهای کامپیوتری، هنرهای تبلیغاتی یا حتی انیمیشن بازی های ویدیویی کسب کنید. برنامه های دیگر شما را برای کار با رایانه های یک شرکت بزرگ و توسعه نرم افزاری که شرکت ها و افراد سراسر جهان از آن استفاده می کنند، آماده می کند. ممکن است این شانس را داشته باشید که در زمینه فناوری اطلاعات کار کنید یا کارآموزی علوم کامپیوتر را نیز انجام دهید.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های تایمز بر اساس رشته کامپیوتر، این 10 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا هستند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه سیمون فریزر
  • دانشگاه کویینز

الزامات تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

کالج های کانادایی برای دانشجویان عادی الزامات متفاوتی نسبت به دانشجویانی که مایل به مطالعه علوم کامپیوتر یا مباحث فناوری اطلاعات هستند، دارند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید برنامه ای را تکمیل کنید که آدرس فعلی شما و نوع تحصیلات شما را نشان دهد. شما همچنین باید زبان انگلیسی را بفهمید و مهارت خواندن و برخی مهارت های نوشتاری قوی نیز داشته باشید. بدین منظور ارائه مدرکی که نشان دهنده تسلط شما بر زبان انگلیسی باشد اعم از تافل و آیلتس مورد پذیرش قرار می گیرد. برخی از برنامه های علوم رایانه ارائه شده در این کالج ها مستلزم این است که شما یک برنامه جداگانه ارائه دهید که بیش از دانش یا تجربه کامپیوتر شما باشد تا نشان دهد که برای یک برنامه در سطح دانشگاه آماده هستید.

هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

تقریباً غیرممکن است که بگویید چقدر برای کالج در کانادا هزینه خواهید کرد زیرا هر مدرسه حق تعیین نرخ شهریه خود را دارد. کالج های خصوصی به طور کلی هزینه بیشتری دارند و ممکن است تا 20000$ (دلار) در سال هزینه کنند. هنگامی که اتاق، میز و لوازم را در نظر می گیرید، ممکن است هر سال 30000$ (دلار) یا بیشتر بپردازید. برخی از مدارس از نظر طبیعت مقرون به صرفه هستند و سخت کار می کنند تا هزینه ها را زیر 12000$ (دلار) یا حتی 10000$ دلار در سال نگه دارند. شما ممکن است گزینه ای برای قرض گرفتن پول و درخواست بورس تحصیلی یا برنامه های کمک هزینه نیز داشته باشید. البته که باید به هزینه اجاره خانه نیز توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

در نمودار زیر شاهد انواع هزینه های موجود در طول تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا می باشید:

هزینه های تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه های برتر در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه دارای یکی از زیباترین پردیس های کانادا است و اتفاقاً یکی از قدیمی ترین (و بزرگترین) گروه های علوم کامپیوتر در این کشور را دارد. دپارتمان علوم کامپیوتر در سال 1968 تأسیس شد و همچنین یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرو کانادا است. دانشجویان کارشناسی می توانند از بین شش رشته مختلف، از جمله یک رشته ترکیبی منحصر به فرد در تجارت و علوم رایانه، انتخاب کنند. دانشگاه بریتیش کلمبیا با داشتن تعداد زیادی دانشجو، موقعیت باورنکردنی و شهرت عالی، انتخاب فوق العاده ای برای تحصیل علوم کامپیوتر است. دانشگاه تورنتو در بزرگترین شهر کانادا و همچنین یکی از چند فرهنگی ترین آن واقع شده است. در سال های اخیر ثبت نام دانشجویان بین المللی در دانشگاه تورنتو افزایش یافته است و تا سال 2025 پیش بینی می شود که دانشجویان خارجی 20% از تعداد دانشجویان دانشگاه را تشکیل دهند.

در جدول زیر شاهد برخی از دانشگاه های کشور کانادا که برای تحصیل رشته کامپیوتر مناسب هستند می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه ها برای علوم کامپیوتررتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه تورنتو در کاناداتورنتو31347583
دانشگاه واترلوواترلو401547262
دانشگاه بریتیش کلمبیاونکوور48477077
دانشگاه مونترالمونترال701166466
دانشگاه آلبرتاادمونتون1011385966

دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه های تحصیل در کانادا در رشته کامپیوتر شامل دانشگاه های مختلفی می شود. دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه واترلو با بیش از 70 دوره انتخابی و هیئت علمی بیش از 80 کارشناس صنعت، دانشجویان را برای موفقیت آماده می کند. Co-op یک تمرکز اصلی در دانشگاه است و به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر 2 سال سابقه کار پرداختی فارغ التحصیل شوند. این دانشگاه در قلب بخش پررونق فناوری کانادا واقع شده است، بنابراین دانشجویان به صدها شرکت محلی نیازمند دانشمندان کامپیوتر از جمله ApplicationBoard دسترسی دارند. دانشگاه مک گیل نیز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور شناخته می شود. دانشکده علوم دانش آموزان مک گیل از بین 10 گزینه برنامه در زمینه علوم رایانه، گزینه ای از شرایط کار پولی برای به دست آوردن تجربه ارزشمند در حین کار دارند.

دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا

دروس رشته کامپیوتر در کانادا

در طول تحصیل خود در این رشته کاربردی در کشور کانادا زبان های برنامه نویسی فعلیC ++ ، جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون، طراحی پایگاه داده، مهندسی نرم افزار، محاسبات عددی و مدل سازی از طریق سخنرانی و کار آزمایشگاهی را بیاموزید. مهارت های اصلی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله و تجزیه و تحلیل الگوریتم را توسعه دهید تا به شما یک مزیت رقابتی در دنیای علم محاسبات بدهد. همچنین می توانید در ایجاد برنامه ها و کدهای جدید که به طور روان و موثر اجرا می شوند نیز آموزش ببینید. برنامه رشته کامپیوتر در این کشور در خصوص موارد سخت افزاری و نرم افزاری نیز به دانشجویان اطلاعات خوبی ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت پس از تحصیل در کانادا به سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *